abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34201251
Ja, maar een 1080P scherm valt helemaal buiten z'n budget.
-
pi_34201276
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef BMH het volgende:

[..]

Daarom koos ik juist de 480p Plasma tv die direct naast die HD(ready) tv's stond
Das een beetje weinig voor een PC monitor he .
-
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:52:31 #153
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34201329
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, maar een 1080P scherm valt helemaal buiten z'n budget.
Daarom zou ik wachten.

Ik heb liever over 2 jaar een hele goede HDtv dan nu een LCD HD-ready met ghosting problemen en een contrast van brak.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_34201406
Nou, echt alle reviews die ik heb gelezen waren louter positief over de 3750.
Geen ghosting whatsoever tijdens Half Life 2, geen probelemen met kleuren etc.
Over 2 jaar koop ik wel weer een nieuwe dan .
-
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:54:34 #155
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34201416
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:51 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

37" LCD monitor is ook overkill
pi_34201519
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:54 schreef BMH het volgende:

[..]

37" LCD monitor is ook overkill
Mja, ik twijfel....
Morgen maar weer verder over nadenken .
-
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:02:19 #157
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_34201736
Nou ja ik zie wel dan. Zat zelf te denken over die philips cineos 84cm lcd met ambilight 2 en pixelplus 2. Dat beeld ziet er lekker uit, maar das vergeleken met de andere schermen in de mediamarkt niet zo moeilijk natuurlijk.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:06:27 #158
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34201899
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:51 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Battlefield 2 @ 480p op een 37" tv. Moet je dat als monitor gebruiken
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:02 schreef Merkowitz het volgende:
Nou ja ik zie wel dan. Zat zelf te denken over die philips cineos 84cm lcd met ambilight 2 en pixelplus 2. Dat beeld ziet er lekker uit, maar das vergeleken met de andere schermen in de mediamarkt niet zo moeilijk natuurlijk.
Sommige philips TV's verhogen de framerate van beelden. Dit is zo ongelofelijk lelijk.

Stel het beeld staat stil. Je ziet mensen lopen op een framerate die 60FPS lijkt.. Dan begint de camera te draaien met een framerate van 24 fps. Totaal onlogische en suffe functie bij sommige Philips tv's.

En dan hebben we nog Ambilight... Wat gebeurd er als je een donkere muur hebt? Dan zie je het licht haast niet.
pi_34203032
Nou, ik heb deze besteld, zal jullie laten weten wat ik ervan vind als ik um heb.

http://www.samsung.com/uk(...)lcd/le32m61bxxeu.asp

Ik betaal der 1450 euro voor, en is echt de beste in z'n prijsklasse, op de BENQ 37" na, maar ik heb helaas niks met BENQ, samsung is gewoon goed met LCD, valt niet over te twisten, in mijn ogen althans.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_34204015
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:49 schreef BMH het volgende:
Kun je beter niet aan mij vragen. Ik ben totaal niet pro HD-ready. Ik zie een HD ready tv als een pre-HDtv.

1) Geen 1080p support. 1080p is juist de standaard van HDDVD & Blue ray. (dus als die uitkomen is je TV out-dated).
2) Geen HDTV signaal decoder voor HD Televisie signalen (zo'n kastje kost ook weer honderden euro's)
3) Voor zijn tijd. Alleen de 360 maakt gebruik van 720p of 1080i. DVD etc gaat tot nu toe maar tot 480p
Ik ben ik het wel een beetje mee eens.
pi_34224296
Tegen de tijd dat de nieuwe generatie lcd, sed schermen komen, is de mijne alweer verouderd, koop toch elke 3 jaar wel een nieuwe tv of zo
GamerTag
pi_34224354
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:34 schreef masterdave het volgende:
...koop toch elke 3 jaar wel een nieuwe tv of zo
Elke 3 jaar?! Zelfs mijn mobiele telefoons gaan langer mee!
pi_34237230
Ik blijf dit grappig vinden. Alle lcd schermen met 1280 bij 768 zijn per definitie HD ready. Het is niets anders als een verkoop truc. Dergelijke schermen hebben allemaal een DVI aansluiting. DVI is gewoon compatible met HDMI.
pi_34237593
Mijne heeft ook een HDMI aansluiting hoor, EN een DVI aansluiting
GamerTag
pi_34237874
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:56 schreef seth_chaos het volgende:
Ik blijf dit grappig vinden. Alle lcd schermen met 1280 bij 768 zijn per definitie HD ready. Het is niets anders als een verkoop truc. Dergelijke schermen hebben allemaal een DVI aansluiting. DVI is gewoon compatible met HDMI.
Panasonic 26/32lx50
Sony 27/30HR3

2 veelverkochte LCD tv's, 1366x768 resolutie, maar geen DVI of HDMI, enkel component.
Scheren is voor schapen!
pi_34245101
quote:
Ik vind jou nog grappiger, want wat je zegt slaat nergens op.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:23:03 #167
79227 Nicetas
Mars van de pinguins
pi_34276038
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:49 schreef BMH het volgende:

[..]

3)Voor zijn tijd. Alleen de 360 maakt gebruik van 720p of 1080i. DVD etc gaat tot nu toe maar tot 480p
DVD's gaan gewoon tot 576p hoor.
Amerikaanse (NTSC) DVD's gaan niet verder dan 480p
Veel mensen omarmen de grootste onzin en ontlopen tegelijkertijd de meest voor de hand liggende waarheid.
Welkom op het Nederlandstalige HDTV forum!l
pi_34281081
quote:
Mensen die zeggen dat dit een verkoop truc is.

Volgens jou kan ik ook gewoon mijn HDMI kabel in mijn DVI aansluiting stoppen?
Ich bin der Führer.
pi_34281198
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:43 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Mensen die zeggen dat dit een verkoop truc is.

Volgens jou kan ik ook gewoon mijn HDMI kabel in mijn DVI aansluiting stoppen?
Met een verloopstukje kan het wel, alleen moet je dan volgens mij het geluid via een andere stekker laten lopen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:18:54 #170
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34309267
Intressant interview met Panasonic over LCD's en Plasma's

Refreshrate problemen:
quote:
IGN: That's great news. How about refresh rates? Is this a problem with plasma as it has been for LCD?

Jeff Cove: The reason to worry about refresh rate is because of blurring of the image. You really have to think of the TV and the viewing experience as a kind of a system. The system has two things in it: a display panel and the human eye. Part of the issue of refresh rates is not that the panel isn't fast, but that the action on the panel will leave a type of impression in your eye, kind of like when you look at a flash-bulb and see an after-image. That's part of what creates this blurring. The way a plasma works, is that you basically refresh the picture 600 times a second. That refresh rate, doesn't leave any after-image on the eye, which is the reason why, when you watch a plasma, the image is so sharp and it moves so crisply.

A LCD doesn't really work that way. It leaves the image on the panel for about a 60th of a second, and that, is what contributes mostly to blurring that you, visually can see, because that leaves an image on your eyes. There are ways to improve that. You can flash the backlight on an LCD…Those sorts of things will definitely improve it, but the best choice for motion is still plasma.
Nu over de LAG & scaling problemen bij HD's:
quote:
IGN: I wanted to bring up the issue of LCD up-scaling and lag. Do you think that the problems LCDs face up-scaling from 480i and the lag issue are intrinsically connected to the technology?

Jeff Cove: No. I think scaling is a problem for any kind of solution. So it depends on the resolution of the screen and the way you get the signal from point A to point B. You can have a scaling problem on a plasma, or a LCD, or a rear-projection set. Scaling is created by the electronics, rather than the display itself. Lag, however, is intrinsic with the technology.

IGN: With some HDTVs, users are reporting as much as a quarter or half second delay between when they execute a maneuver with the game controller and when they see it executed on the screen.

Jeff Cove: Okay, my understanding of this, and I may have to clarify this, is that the lag you describe is created by the supporting electronics rather than the screen itself. When it comes down to it, everything has got to have some amount of electronic buffer in it. Depending on the quality of those buffers, and the way they are executed, that's what creates the lag. But I don't think that problem is intrinsic in the technology itself. I'll get back to you relatively quickly with clarification on that point.
720p op niet andere standard resolutie:
quote:
IGN: One last question: From the gamer's perspective, we know the Xbox 360 is outputting native 720p. However, a fair number of displays, like Panasonic's own 42" plasmas, aren't running the full 720p resolution, but something slightly lower, like 1024x768. Should that issue be a concern to people making the investment?

Jeff Cove: Actually, that 1024 panel is 1024 times 3, because there are sub-pixels in there. So there's lots of resolution available. But, the key point on resolution tends not to be the 1024; it tends to be the 720p number. That's the big determiner. Yes, in theory, there is more resolution available if the screen was 1366 than if the screen is 1024, but in practicality it really is the 720 number that is the driver. So we have not seen that as an issue in terms of people viewing TVs.

pi_34313305
Beetje raar interview. Lijkt meer op een promotiepraatje van Panasonic.
pi_34329771
Gisteren toch de BenQ DV3750 besteld.
En meteen Digitale TV aangevraagd om die irritatie iig niet te hebben. .
-
pi_34332062
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gisteren toch de BenQ DV3750 besteld.
En meteen Digitale TV aangevraagd om die irritatie iig niet te hebben. .
Het zou mooi zijn als je die digitale tv tuner ook digitaal aan kon sluiten.
  zondag 22 januari 2006 @ 02:28:28 #174
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34334540
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:52 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als je die digitale tv tuner ook digitaal aan kon sluiten.
Hoe bedoel je? Er zitten tig aansluitingen op.
Welke heb ik nodig? .
-
pi_34351283
quote:
Op zondag 22 januari 2006 02:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoe bedoel je? Er zitten tig aansluitingen op.
Welke heb ik nodig? .
Een digitale interface. Dus DVI of HDMI. En die BenQ heeft zo te zien DVI-HDCP, wat gelijk is aan HDMI's video-signaal + beveiliging. Ik weet alleen niet wat voor digitale tv-tuner je krijgt en hoe het zit met die aansluitingen.

En nu even iets anders.

Het lijkt erop dat HDMI echt een essentiële interface wordt als je Blu-Ray video's wilt bekijken (net als dat een 1080p essentiëel is als je Blu-Ray video's wilt gaan bekijken ). De AACS-groep wil resolutie van analoge HD-signalen namelijk beperken. Ze willen een zogenaamd "Image Constraint Token" verplicht stellen bij de fabrikanten. Dat wil zeggen dat wanneer je een Blu-Ray film van 1080p wilt bekijken, gebruikmakend van een analoge verbinding - een component kabel dus - de resolutie wordt teruggeschroeft van 1920x1080 naar 960x540. Alleen via HDMI kun je genieten van de volledige resolutie.

Overigens komt deze AACS beveiliging behalve op Blu-Ray video's óók op HD-DVD's. Dat maakt het idee van HD-DVD movie-only add-on voor de xbox 360, die tot nog toe géén HDMI uitgang heeft, nòg belachelijker!

Meer info
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')