abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 22 december 2005 @ 09:48:28 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33300483
Deelnemers tv-programma weten het zeker:

„Joost wint Big Brother!”


Het tv-programma Big Brother kent vanavond de grote ontknoping. Finalisten Ingrid (27), Roel (26), Joost (21) en Lieske (19) maken kans op de hoofdprijs van minimaal 250.000 euro. Maar Joost gaat er met de pot vandoor. Tenminste, dat denken zijn ex-medebewoners van het beroemde huis in Aalsmeer. Dat hij hun nummer 1 is, staat vast. „Zonder Joost zou het nóg saaier zijn geweest!”

N.B.: Ex-bewoner Ralph kon zijn favoriet niet kenbaar maken wegens vakantie.


Dido


Dido (24) had in het BB huis een liefdesrelatie met Roel (26)
De verpleegster in opleiding moest twee weken geleden afscheid nemen van haar prille geliefde. „Mijn gevoel voor Roel is veel dieper dan ik dacht. We dachten dat het misschien een soort vakantieliefde was. Maar je voelt pas hoe veel je om iemand geeft als die persoon niet meer bij je is. In het huis twijfelde ik. Maar ik denk dat het goed zit.” Met een liefdevolle blik: „Als hij ook het huis uit is dan wil ik het echt wel een kans geven. Ik hóóp natuurlijk dat hij wint! Maar op internetpolls is Joost het populairst. Daarom denk ik dat hij er met de hoofdprijs vandoor gaat.”


Linda


Linda (25) werd neergezet als feestbeest
De roodharige vamp was één van de ’feestbeesten’ in het huis. „Zo werd ik in ieder geval neergezet. Je zag het feesten, de alcohol, maar er gebeurde natuurlijk veel meer. Iedereen wordt een typetje.” Ze had een kortstondige affaire met Roel. Dido kwam pas later achter alle feiten, en was daar niet blij mee. „Toen Dido ook het huis had verlaten heb ik haar meteen ge’sms’t. Ze belde me en inmiddels hebben we het uitgepraat.” De Roosendaalse barvrouw denkt dat Joost gaat winnen. „En dat hoop ik ook. Of Ingrid. Maar ik hoop in ieder geval dat de kijker stemt op échte mensen. Joost is altijd zichzelf geweest. Ook voor het publiek is hij het leukst. Hij houdt het zootje bij elkaar. Hij bedenkt continu spellen. Anders zou het nóg saaier zijn geweest in het huis.”


Menno


Menno (26) voelde zich buiten de groep geplaatst
„Ik denk dat Joost gaat winnen en dat hoop ik ook. Hij heeft het echt verdiend omdat iedereen dankzij hem een leuke tijd heeft gehad.” Zelf is BB hem nogal tegengevallen. „Ik stond, nadat ik de opdracht kreeg me voor te doen als homoseksueel, ontzettend buiten de groep. Ze zeiden ’er zijn twee Menno’s’. Het is lastig als de rest tegen je is. Ik ben enorm aan mezelf gaan twijfelen… Ik heb een winnersmentaliteit en baalde toen ik eruit moest. Maar de saaiheid mis ik niet. Ik ben een doener en verveel me nogal snel. Expeditie Robinson is meer een programma voor mij. Ik ga me volgend jaar zeker aanmelden.”


Rob


Rob (44), de oudste bewoner van het huis, had willen winnen
De ondernemer: „Ik dacht in eerste instantie dat ík zou gaan winnen. Ik zou ook goed tussen de finalisten passen. Maar ja, eruit is eruit. No hard feelings. En ik denk dat kijkers op een jongere finalist zouden stemmen.” Resoluut: „Joost gaat naar mijn idee winnen. Hij is altijd het sociaalst met de groep omgegaan. Vanuit mijn visie als bewoner heeft hij het recht om te winnen. Hij heeft het meest betekend voor iedereen in het huis. Ook voor mij ja, we hadden een goede band. Mensen op straat zeggen tegen mij ook dat ze het hem gunnen.”



Rikkert


Rikkert (26) was na 22 dagen de eerste bewoner die werd weggestemd
„Natuurlijk wilde ik niet als eerste weg. Maar terug wilde ik ook niet. Ik vond het saai. Ik ging bijna met mijn hoofd tegen de muur slaan.” Rikkert glimlacht: „Joost is de enige bewoner die het verdient om te winnen. Hij blijft maar leuke dingen verzinnen. Maar Roel is meer mijn type. Toen ik eruit ging mocht ik nog iemand nomineren. Dat ik toen voor Roel koos, heb ik alleen maar gedaan omdat ik altijd heb gedacht dat hij er toch wel in zou blijven.”



Chantal


Chantal (40) is de uitzondering
De vrolijke krullenbol: „Ik heb altijd gedacht dat Joost zou gaan winnen, maar nu denk ik Ingrid. Haar positieve kanten komen steeds meer naar voren. Op straat hoor ik ook dat ze goed ligt bij het publiek. Degene die het meest zichzelf is gebleven, verdient de hoofdprijs. Maar je karakter kun je na vier maanden niet meer verbergen. Voor mij zijn ze allemaal winnaars!” Ze verklapt ook dat er plannen zijn om oud en nieuw met alle ex-bewoners te gaan vieren. „Maar vanavond hebben we al, na de laatste live-uitzending, de eerste reünie.”



Tanja


Tanja (27), de moeder van ’s werelds eerste BB-baby Joscelyn, verliet vrijwillig het huis
„Nadat Jos was geboren, had ik wel verder willen komen in het programma. Maar de arbeidsinspectie liet dat niet toe. Met ons gaat het echt hartstikke goed. Als Jos wakker wordt met een glimlach, kan mijn dag al niet meer stuk. Vanavond zijn we aanwezig bij de finale. Veel zin heb ik er niet in. Ik heb de banden teruggezien en weet nu hoe de bewoners over mij praatten… Dat heeft me echt gekwetst.” De Groningse: „Ik denk dat Joost gaat winnen. Hij is erg populair. Tenminste, dat hoor ik van mensen om mij heen. Maar ik hoop dat Lieske de pot wint. Ze is ontzettend gegroeid in het huis. Ach, we zullen het allemaal vanavond wel zien…”


Nathalie


Nathalie (26) verliet vorige week het huis
„Het is jammer dat ik een week voor de finale ben weggestemd. Maar ik denk toch niet dat ik had gewonnen. Als ik er toch uit moest, dan liever nu. Ik heb voor vanavond een mooie jurk gekocht en kan nog leuk een live-uitzending meemaken.”
Nathalie is stellig in wie zij denkt dat de hoofdprijs pakt: „Voor mij is Joost de winnaar. Vanaf dag een is hij al mijn matje en hij heeft voor het meeste plezier gezorgd in het huis.” Haar ex Ralph werd ook nog in het huis geplaatst door Big Brother. „Er was geen vonk. Bepaalde beelden kunnen op tv heel anders overkomen dan hoe mijn gevoel was. Daar stond ik echt van te kijken.”

  Redactie Frontpage donderdag 22 december 2005 @ 09:52:16 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33300555
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:48 schreef SunChaser het volgende:


N.B.: Ex-bewoner Ralph kon zijn favoriet niet kenbaar maken wegens vakantie.
Zit hij in de rimboe dan?
pi_33300677
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:52 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zit hij in de rimboe dan?
Ja, what happened to mobiele telefoons.

Eigenlijk allemaal wel oprechte meningkjes.

Wel saillant dat blijkt dat Tanja het feitelijk onmogelijk werd gemaakt om nog verder te gaan in het programma. Heel terecht, maar ook wel weer interessant. Uiteindelijk is dat hele zwangere-gedoe een enorme miskleun geweest. Het werkte totaal niet (ook niet binnen het spel) en blijkt dus ook productietechnisch onuitvoerbaar.
Het is het Gesprek waar het om draait
  Redactie Frontpage donderdag 22 december 2005 @ 10:03:23 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33300784
Tanja heeft BB voor Talpa wel een (tijdelijke) PR-boost gegeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')