Dat is onder andere afhankelijk of de belastingdienst je beschouwd als ondernemer voor de inkomsten belasting en hetgeen waarin je hebt geinvesteerd. Ik neem trouwens aan dat je "onder de 450 euro" bedoeld.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:23 schreef haarb0l het volgende:
Waarom dan - en vooral waarover? Er vanuit gaande dat je geen investeringen boven de 450 euro hebt gedaan en dus over meerdere jaren moet afschrijven.
Oeh, over toeval gesproken... wij allebei dat onderschrift, en dan de gebruikersnaam van degene boven je.....quote:Op woensdag 21 december 2005 22:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Als mede Lost-fan denk ik dat je het juist hebt
Ha, daar dacht ik ook net aan...quote:
Hoezo? Als dat 'boodschappen' zijn die je zakelijk nodig hebt, dan kan dat prima. Als het privé-boodschappen zijn dan zou ik die sowieso niet met m'n zakelijke rekening betalen; dat maakt je administratie alleen maar onoverzichtelijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:20 schreef sanger het volgende:
voorbeeld, je doet voor 100 euro boodschappen van de bedrijfsrekening. Dan moet je daar nog IB over betalen (ca. 30%) dus kost het je eigenlijk 130 euro.
Winst=omzet minus kosten globaal gezegd.
Ik heb het hier dus over prive boodschappen.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:57 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Hoezo? Als dat 'boodschappen' zijn die je zakelijk nodig hebt, dan kan dat prima.
Tja, het maakt je administratie wel onoverzichtelijk. Toch wil je waarschijnlijk niet weten hoeveel zzp'ers het doen.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:57 schreef joshus_cat het volgende:
Als het privé-boodschappen zijn dan zou ik die sowieso niet met m'n zakelijke rekening betalen; dat maakt je administratie alleen maar onoverzichtelijk.
Maar dan maak ik 't verhaal toch weer wat langer:quote:Op donderdag 22 december 2005 12:19 schreef sanger het volgende:
Om een lange uitleg overbodig te maken: als je ervoor zorgt dat je op papier geen winst hebt gemaakt (dmv investeringen/hoge kosten) zul je geen IB hoeven te betalen. Echter zou dat inhouden dat je ook geen "salaris" kunt onttrekken aan de onderneming.
Bij een eenmanszaak bestaat je "salaris" uit de winst van de onderneming.
Daar ga ik dan weer op inquote:Op donderdag 22 december 2005 12:40 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Maar dan maak ik 't verhaal toch weer wat langer:
1. Salarisontrekking heeft niks met winst te maken
2. Niet elke investering is direct aftrekbaar.
Correct.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar ga ik dan weer op in![]()
1. Bij een eenmanszaak krijg je geen salaris
Verkeerde term. Je bedoelt 'je winst is je inkomen voor je belastingaangifte'.quote:, oftewel je winst is je salaris
Tjesus rally, scherpquote:Op donderdag 22 december 2005 13:22 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Correct.
[..]
Verkeerde term. Je bedoelt 'je winst is je inkomen voor je belastingaangifte'.
Tja, net tentamen 'belastingrecht' achter de rugquote:
Ik krijg hem in juni als ik deze keer op tijd inschrijfquote:Op donderdag 22 december 2005 13:41 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Tja, net tentamen 'belastingrecht' achter de rug
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |