abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33286423
Ik ben mijn vrijwaringsbewijs kwijt van de auto die ik verkocht heb.
Hoe kan ik nu nog de verzekering opzeggen?
pi_33286607
Bel eens met de RDW ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 21 december 2005 @ 20:39:56 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33286654
Heb je een andere auto gekocht? Dan heb je die niet nodig
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_33286668
Ik ga morgen met mn verzekering bellen, maar ik hoop dat iemand me nu al wat info kan geven.
pi_33286835
het ligt aan de maatschappij,
anwb doet in ieder gaval niet moeilijk,
je moet alleen een briefje schrijven en datum verkoop opgeven.

andere maatschappijen kunnen wel moeilijk doen.
wat je dan moet doen weet ik ook niet..
pi_33287061
Ok, ik ben benieuwd.

Ik lees namelijk overal dat het vrijwaringsbewijs aantoont dat je de eigenaar niet meer bent en dat je daarmee kan aantonen dat je niet meer aan APK hoeft te voldoen, geen wegenbelasting meer hoeft te betalen en boetes niet op jouw naam komen.
Maar in principe gaat dit alles ook automatisch. Op de site van de RDW kan je zien dat de auto is overgeschreven, dus waarom zou daar nou nog speciaal een bewijs voor nodig moeten zijn?
  woensdag 21 december 2005 @ 20:53:22 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33287188
normaal gesproken heb je geen vrijwaring nodig, het is jouw verantwoording een auto te verzekeren. Als je een verzekering stopt en je bezit hem nog kan dat ook. (bv als je hem op eigen terrein stalt) het zal wel schriftelijk moeten waarschinlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33287714
Wat je kan doen is ff een briefje naar t RDW sturen (of langs gaan).
Je kan dan een papiertje invullen met je gegevens en dan betaal je iets van 5 euro.
Je krijgt dan een zooi papieren thuisgestuurd waarop alle voertuigen staan die jij ooit op je naam heb gehad. Dit geld dan dus als vervangend vrijwaringsbewijs.
pi_33287888
Ok, bedankt voor de info. Ik zal morgen eerst eens zien wat de verzekering zegt en eens kijken of ik zo'n papiertje kan aanvragen.
In elk geval ben ik nu enigszins gerustgesteld
pi_33290072
Vrijwaring is wel degelijk nodig, omdat er een wettelijke verplichting voor de verzekeraar is de auto ook nog 15 dagen na de overschrijving te verzekeren.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 22 december 2005 @ 09:22:16 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33300013
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:07 schreef xa-4 het volgende:
Wat je kan doen is ff een briefje naar t RDW sturen (of langs gaan).
Je kan dan een papiertje invullen met je gegevens en dan betaal je iets van 5 euro.
Je krijgt dan een zooi papieren thuisgestuurd waarop alle voertuigen staan die jij ooit op je naam heb gehad. Dit geld dan dus als vervangend vrijwaringsbewijs.
Kost ¤ 4,50 en heet inzagerecht. Kun je aanvragen bij het RDW.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 december 2005 @ 18:06:26 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_33315536
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:10 schreef _-rally-_ het volgende:
Vrijwaring is wel degelijk nodig, omdat er een wettelijke verplichting voor de verzekeraar is de auto ook nog 15 dagen na de overschrijving te verzekeren.

Gewoon even de RDW bellen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_33320244
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:10 schreef _-rally-_ het volgende:
Op zich heb je daar gelijk in, maar een verzekeraar kan ook gewoon het bestand van de RDW raadplegen om te zien of de auto nog steeds op naam van de verzekeringnemer staat. (en dan alsnog de 15 dagen aanhouden)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 22 december 2005 @ 23:08:23 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33327522
toen ik mijn verzekering opzegde van mijn laatste auto was een telefoontje genoeg. (opzegging ging overigens wel pas in na een maand)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')