abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33285026
Zoals de TT al aangeeft wil ik graag weten waarom mensen zich altijd zo druk maken om bondage plaatjes. En dan heb ik het niet over keiharde SM, maar over glamour bondage waar helemaal geen pijn/vernedering bij komt kijken. Ik heb namelijk een bondage plaatje (geen extreme) als mijn desktop wallpaper, en heb daar al een paar keer gezeur over gehad toen ik die poste in het 'Het grote enige echte 'post je desktop'...' topic in DIG. ook gebruik ik desbetreffende wallpaper als achtergrond op me laptop, die ik ook mee naar school neem. Veel mensen zijn er wel positief over, en vinden het zelfs een mooie wallpaper. Maar helaas zijn er ook mensen die er over gaan zeiken, en vragen zich dan af wat ik nou wel zo leuk vind aan een vastgebonden vrouw.

Zelf zie ik bondage als een kunstvorm, en niet als iets om iemand mee te pijnigen of om macht over iemand te hebben. Ik hou dan ook niet zo veel van harde SM, of bondage waarbij iemand pijn te verduren krijgt. Maar zelfs die reden kunnen sommige mensen helaas niet waarderen.

Veel mensen zeggen er niet bij waarom ze nou zo'n hekel aan bondage plaatjes hebben, dus daarom zou ik graag willen dat mensen dat even uit gaan leggen in dit topic.

En ik doel nu dus alleen op glamour bondage, zonder pijniging van degene die de bondage ondergaat. Zie ook de volgende plaatjes voor een voorbeeld wat ik precies bedoel:

Mijn wallpaper, maar dan in spiegelbeeld:

En nog een aantal andere plaatjes:

Ik hoop dat zo ongeveer duidelijk is wat ik bedoel, ik heb zelf totaal geen probleem met dit soort plaatjes (vind ze zelfs mooi) En waarom ik dit topic niet in het keldertje open lijkt mij wel duidelijk, ik wil gewoon een algemeen antwoord, en in het keldertje komen alleen maar mensen die hier waarschijnlijk ook wel geďnteresseerd in zijn.
  woensdag 21 december 2005 @ 20:14:57 #2
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_33285688
Nou, ik moet zeggen dat de dames op de foto's erg mooi zijn.
En toch zie ik ze veel liever op een andere manier gefotografeerd...
Maar je weet, wat nu nog taboe is, kan over 10 jaar de normaalste zaak van de wereld (of Nederland) zijn.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  woensdag 21 december 2005 @ 20:20:57 #3
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_33285897
Ik heb ook zo'n soort bed (maar dan in het wit)

On topic: bondage, ook glamourbondage, is zo'n beetje één van de laatste taboes denk ik. Maar je ziet/hoort er steeds meer over, dus ik denk dat het binnenkort best nog wel eens een trend zou kunnen worden.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33285944
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:14 schreef Lippie85 het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat de dames op de foto's erg mooi zijn.
En toch zie ik ze veel liever op een andere manier gefotografeerd...
Maar je weet, wat nu nog taboe is, kan over 10 jaar de normaalste zaak van de wereld (of Nederland) zijn.
Dank voor je reactie

Maar waarom zie je ze liever op een andere manier gefotografeerd?
pi_33286024
Ieder zijn ding, maar ik vind het er persoonlijk erg akelig uit zien.
pi_33286281
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:24 schreef Croupouque het volgende:
Ieder zijn ding, maar ik vind het er persoonlijk erg akelig uit zien.
Jaaa, dat begrijp ik Maar waarom vind je het er akelig uit zien? Dat wil ik graag weten
pi_33286362
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:30 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Jaaa, dat begrijp ik Maar waarom vind je het er akelig uit zien? Dat wil ik graag weten
Afgezien van die vieze lakkleding en felle touwtjes vind ik die weerloosheid, het feit dat zo'n vrouw echt helemaal niets meer kan doen, allesbehalve opwindend.
pi_33286520
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:32 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Afgezien van die vieze lakkleding en felle touwtjes vind ik die weerloosheid, het feit dat zo'n vrouw echt helemaal niets meer kan doen, allesbehalve opwindend.
Lakkleding ben ik ook niet zo'n fan van hoor, en dat zie je dan ook niet op bovenstaande foto's. En tja, die weerloosheid is natuurlijk helmaal vrijwillig, en ze worden ook weer los gemaakt als ze dat willen.

Maargoed, het is nu wat duidelijker
pi_33286596
Volgens mij is het een taboe omdat het iets onbekends oftewel vreemds is. En als je in groepsverband bent moet je maar net de gok erop nemen dat een accepterende reaktie van jou gewaardeerd word en dat je niet buitengesloten of als raar/buitensporig persoon aangezien word.

Meest gemakkelijke oplossing om van dat vraagstuk af te komen is dan maar zeggen dat het raar is en dan hoef je er ook niet meer over na te denken .

Het ligt ook maar net aan de band die je met de groep waarin je je op het moment bevind hebt. In familieband hebben de meeste mensen het per definitie al niet over seks. In een hanggroep met 16 jarige pubertjes zou ik het er ook niet over hebben gezien de reaktie dan al wel clear is. Oftewel het ligt helemaal aan de personen en de situatie wat de reaktie op zulke zaken word.
pi_33286817
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:38 schreef Trekhaaksjaak het volgende:
Volgens mij is het een taboe omdat het iets onbekends oftewel vreemds is. En als je in groepsverband bent moet je maar net de gok erop nemen dat een accepterende reaktie van jou gewaardeerd word en dat je niet buitengesloten of als raar/buitensporig persoon aangezien word.

Meest gemakkelijke oplossing om van dat vraagstuk af te komen is dan maar zeggen dat het raar is en dan hoef je er ook niet meer over na te denken .

Het ligt ook maar net aan de band die je met de groep waarin je je op het moment bevind hebt. In familieband hebben de meeste mensen het per definitie al niet over seks. In een hanggroep met 16 jarige pubertjes zou ik het er ook niet over hebben gezien de reaktie dan al wel clear is. Oftewel het ligt helemaal aan de personen en de situatie wat de reaktie op zulke zaken word.
Als raar/buitensporig zou ik wel niet zo snel aangezien worden, de meeste mensen weten wel wat bondage inhoud, maar hebben er op de één of andere manier moeite mee het te accepteren. Nu weet ik uit een bovenstaande reactie dat het soms te maken heeft met de weerloosheid van de vrouw in kwestie, alleen is die eigenlijks helemaal niet zo weerloos. Als ze zegt te willen stoppen dan wordt ze gewoon los gemaakt, haar wil is wet.
pi_33286918
Ik vind het crimineel overkomen... mensen vastbinden en zo... Persoonlijk vind ik het niet opwindend of zo.
pi_33287460
Vind het wel wat hebben, jammer genoeg komt het er steeds niet van :/
pi_33287488
Voor mij is het geen Taboe.
Ik vind het gewoon vies.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2005 @ 21:04:30 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33287609
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:01 schreef HenkieVdV het volgende:
Voor mij is het geen Taboe.
Ik vind het gewoon vies.
Ongewassen

Wat is er vies aan een stuk touw om een mooi vrouwenlichaam?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_33287920
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ongewassen

Wat is er vies aan een stuk touw om een mooi vrouwenlichaam?
Ik bedoel dat neppe. Ze kijken allemaal zo zieligggg.
Mensen die geilen op meisjes die zo kijken zijn potentiele verkrachters. Dat vind ik vies.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2005 @ 21:27:43 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33288493
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:13 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Mensen die geilen op meisjes die zo kijken zijn potentiele verkrachters. Dat vind ik vies.
Ik denk dat je daar een denkfout maakt... een potentiële verkrachter legt geen bondage aan (kost veel te veel tijd).

Ik denk sowieso dat je geen oordeel kun vellen over iets wat je nog nooit zelf ervaren hebt, maar da's mijn mening...
pi_33288674
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:13 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik ben geen potentiele verkrachter, en ik vind dat ook een grove belediging. Bondage heeft niets met verkrachten of ander misdrijf te maken. En het is (zoals ik al meerdere keren gezegt heb in dit topic) allemaal op vrijwillige basis gedaan, de vrouwen die het doen vinden het zelfs leuk om vastgebonden te worden.
pi_33288791
Misschien heeft het te maken met het feit dat het wordt geassocieerd met ongelijke behandeling of sexbelustheid?

* Alicey kan het trouwens wel waarderen, en niet alleen de plaatjes.
  woensdag 21 december 2005 @ 21:37:08 #19
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33288856
Het is een taboe omdat je als man niet meer mag toegeven te kicken op een gevoel van macht of controle over je vrouw (of een vrouw). Want dat is toch wel waar bondage een metaforische uitdrukking van is. Dat gevoel van macht is "onzedelijk" in een samenleving waar zogenaamd "gelijke rechten" en een "vrije wil" heersen.

Een mooi staaltje van mind-control. Want dat er mensen zijn die zich uit vrije wil laten vastbinden of het geil vinden om gedomineerd te wórden tussen de lakens, dat mag dan plots niet meer gezegd worden. In het alledaagse sexleven zie je dat machtsprincipe dan ook de hele tijd aan het werk (de vrouw die graag "hard genomen wordt" door een gespierde Chippendale, of de man die graag een meisje "helemaal suf wil neuken", etcetera.)

M.a.w. het is een taboe omdat het de waarheid vertelt.
---verdwijnt---
  woensdag 21 december 2005 @ 21:37:40 #20
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_33288875
Ik denk dat het gewoon impliceerd dat iemand geweldadig is ingesteld. Tenminste ik kan me voorstellen dat mensen dat beeld erbij krijgen.
Bij de normale huis-tuin-en keuken sex kom je meestal niet verder dan een paar pluche handboeien nl.

Maar die foto's die jij hierboven hebt staan vind ik niet schokkend of heftig of wat dan ook. En ik zelf, als vrouw zijnde, vind niets opwindend aan een lekkere vent die er zo bij ligt.
pi_33288896
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef Clourhide het volgende:
Het is een taboe omdat je als man niet meer mag toegeven te kicken op een gevoel van macht of controle over je vrouw (of een vrouw). Want dat is toch wel waar bondage een metaforische uitdrukking van is. Dat gevoel van macht is "onzedelijk" in een samenleving waar zogenaamd "gelijke rechten" en een "vrije wil" heersen.
Dat idee dacht ik dus ook aan.
quote:
Een mooi staaltje van mind-control. Want dat er mensen zijn die zich uit vrije wil laten vastbinden of het zelfs geil vinden om gedomineerd te wórden tussen de lakens, dat mag dan plots niet meer gezegd worden. In het alledaagse sexleven zie je dat machtsprincipe dan ook de hele tijd aan het werk (de vrouw die graag "hard genomen wordt" door een gespierde Chippendale, of de man die graag een meisje "helemaal suf wil neuken", etcetera.)

pi_33288936
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef Dreuzel het volgende:

En ik zelf, als vrouw zijnde, vind niets opwindend aan een lekkere vent die er zo bij ligt.
Maar een vent die mij er zo bij legt....
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2005 @ 21:39:40 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33288955
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef Clourhide het volgende:

Een mooi staaltje van mind-control. Want dat er mensen zijn die zich uit vrije wil laten vastbinden of het geil vinden om gedomineerd te wórden tussen de lakens, dat mag dan plots niet meer gezegd worden. In het alledaagse sexleven zie je dat machtsprincipe dan ook de hele tijd aan het werk (de vrouw die graag "hard genomen wordt" door een gespierde Chippendale, of de man die graag een meisje "helemaal suf wil neuken", etcetera.)

Amen to that...
  woensdag 21 december 2005 @ 21:41:52 #24
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_33289022
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:39 schreef Alicey het volgende:
Maar een vent die mij er zo bij legt....
Hahaha ja dan kán opwindend zijn, maar voor mij niet zoals op die foto's Dat mag ietsie minder..
  woensdag 21 december 2005 @ 21:44:27 #25
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33289103
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:41 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Hahaha ja dan kán opwindend zijn, maar voor mij niet zoals op die foto's Dat mag ietsie minder..
Er zullen toch ook wel vrouwen zijn die graag domineren?

PS nee geen sollicitatie hoor dames, alleen fantasie
---verdwijnt---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')