Nah, ik ben een Belg, dus zal ik door het merendeel van de Fokkers weer als "dom" omschreven worden. :-)
Ik volg deze BB via de blog en af en toe via de streams (voor enkele minuten) want Talpa is hier helemaal niet te ontvangen. Gelukkig maar zou ik zeggen. Ik begrijp de kritiek niet van de reaguurders op de deelnemers. Deze mensen zitten in een heeeeeel aparte situatie. Niemand is zichzelf. Ze nemen gewoon deel aan één groot rollenspel.
En Talpa laat alles zien zoals het zelf wil. Manipulatie troef dus. Zelfs de streams worden met enige vertraging uitgezonden (dit is heel goed te merken als je via de site Volkomenkut alle 4 streams tegelijk volgt)zodat men kan ingrijpen als er iets niet mag gezien worden. Ik dacht nu toch echt wel dat jullie als nuchtere Nederlanders doorhadden dat dit gewoon één groot "rad voor de ogen draaien spel" is.
Ik ben er ook zeker dat indien jullie de bewoners in hun normale leefomgeving zouden spreken, jullie een heel ander beeld van ze zouden krijgen. Maar ja, The show must go on en dus geloven we Talpa en geven we nog wat x-tra ongefundeerde kritiek. Zie het zo: Als je op sollicitatiegesprek gaat, vertel je ook enkel wat het bedrijf graag wil horen. Net zo met deze BB. Iedereen wil winnen, met of zonder rollenspel.
Enfin, genoeg gezeurd. Stemmen maar of sms-en!
Ik persoonlijk (alhoewel Belgen dat niet kunnen) stem op Lieske. Ik kan me enkel baseren op wat Talpa wil uitzenden.
Misschien hebben jullie gelijk dat ze een een beetje kan zeuren, maar ze is ook nog maar 19 en moet het opnemen tegen mensen ouder zijn, meer levenservaring hebben en die blijkbaar veel intelligenter zijn dan haar. Ze is dus een beetje de underdog. Stel nu eens voor dat zij je zusje was. Zou je dan niet voor haar opkomen? Ik wel. En Dido, ik DENK dat die door Talpa enorm negatief is neergezet. Je zag enkel haar "buitenkant" : Ice queen Dido. Je merkte gewoon dat ze haar karakter niet helemaal bloot wilde geven. Eventjes viel de muur die ze om haar heen gebouwd had neer: tijdens de "relatie" met Roel. Dido verwoorde heel dikwijls haar angsten en verwachtingen. Ik vind ze één van de meest eerlijke deelneemsters qua het uiten van gevoelens. Ik vind Dido en Roel NU niet precies bij elkaar passen, maar ik denk dat er na de uitzendingen toch een mooie relatie inzit.
Gegroet,
Een Belg, De dappersten onder de Galliers volgens Julius Caesar
Groet,
Crocodiledundee, Belgie