abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2005 @ 17:57:16 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33281304
Ik werk eigenlijk nog maar redelijk kort bij mijn huidige baas en ik heb een contract voor onbepaalde tijd gelkregen pas. Nu is er bij de concurrent een zeer interessante vacature vrij, met een ook interessanter salaris. (Bruto 4500 p/m) Dus flink meer als nu. Nadeel is dat het nogal onzekerheid met zich meenbrecgt, want weer een tijdelijk contract en als de baas er lucht van krijgt dat ik bij een concurrent solliciteer zal hij dat niet in dank afnemen.. Grappige is dus dat de directeur van die concurrent gezegd heeft of ik niet ge"interesseerd is,.. Nog een nadeel is dat het bedrijf wellicht minder ontplooiingsmogelijkheden heeft, voornamelijk in het buitenland. hoe zou ik dit moeten afwegen???
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 21 december 2005 @ 18:18:52 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33281889
Ik heb geen concurrentiebeding getekend, maar ik weet wel dat mn baas het niet in dank zal lafnemen als ik zou solliciteren, ook het vertellen zou lastig zijn. Ik weet dat hij nogal verongelijkt kan reageren.. maar stiekun doen is nooit slim volgens mij... maar ik weet ook noiet of ik het wel moet doen, het is een hele stap en het zal ook weer aardig wat energie ergen terwijl ik ook aan de studie ben dus veel tijd niet heb. Maargoed het salaris is meer dan2x zo hoog
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33281930
Kan best, hij snapt heus wel dat als je bij de concurrent beter werk kan krijgen dat je dat probeert
Punk !
  woensdag 21 december 2005 @ 18:21:33 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33281952
Maar ik heb dus pas sinds kort een contract voor onbepaalde tijd bij dit bedrijf, hij zal het zien als een dolksteek in de rug ben ik bang.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33282107
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Maar ik heb dus pas sinds kort een contract voor onbepaalde tijd bij dit bedrijf, hij zal het zien als een dolksteek in de rug ben ik bang.
hmmz ja erg blij zijn ze niet, maar misschien begrijpen ze het wel
Punk !
pi_33282369
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik werk eigenlijk nog maar redelijk kort bij mijn huidige baas en ik heb een contract voor onbepaalde tijd gelkregen pas. Nu is er bij de concurrent een zeer interessante vacature vrij, met een ook interessanter salaris. (Bruto 4500 p/m) Dus flink meer als nu. Nadeel is dat het nogal onzekerheid met zich meenbrecgt, want weer een tijdelijk contract en als de baas er lucht van krijgt dat ik bij een concurrent solliciteer zal hij dat niet in dank afnemen.. Grappige is dus dat de directeur van die concurrent gezegd heeft of ik niet ge"interesseerd is,.. Nog een nadeel is dat het bedrijf wellicht minder ontplooiingsmogelijkheden heeft, voornamelijk in het buitenland. hoe zou ik dit moeten afwegen???
Het lijkt me dat je moet nagaan bij jezelf wat je ambities zijn, wat wil je in de toekomst doen? Wil je veel naar het buitenland en zeker weten hoger op, dan zou ik het niet doen.

Het natuurlijk erg mooi dan je 4500 euro p/m gaat verdienen, maar kijk ook naar je huidige baan.
Heb je het naar je zin? Sta je op goede voet met je baas/collega's? Zo ja, dan zou ik nog heel hard nadenken of je zou swtichen tussen baan.
Geld is erg handig en fijn natuurlijk maar, als jij elke dag met tegenzin naar je werk moet gaan...

Tegen je baas zou ik niet gelijk alles vertellen maar het pas vertellen als je meer zekerheid hebt (terug voor een tweede gesprek oid), anders raakt hij wel heel snel het vertrouwen in je kwijt.
ijs_beer fan!
  woensdag 21 december 2005 @ 19:52:59 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33284932
Ik ga er met de feestdagen wel even over nadenken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33284967
Ik zou als ik jou was juist, gewoon even met je baas praten over je gedachten..
pi_33285086
Idd, zeg hem dat je voor vergelijkbaar(?) werk meer dan 2 keer zoveel kan verdienen bij de concurrent dan je nu verdient, en hang een lulverhaaltje op dat je liever niet weg wil want fijne baas bla bla leuk bedrijf leuter leuter, en als je het goed speelt komt je huidige baas misschien met een salarisverhoging. Als ze tevreden met je zijn dan hebben ze best wat voor je over.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 21 december 2005 @ 20:22:26 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33285963
ik zal eens een salarisverhoging voorstellen wellicht. ik verdien nu miner dan wat gebruikelijk is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 21 december 2005 @ 20:23:23 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33286001
maargoed , die baan klinkt wel aardig en natuurlijk is een salaris van ¤4500 p/m niet slecht..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33287211
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maargoed , die baan klinkt wel aardig en natuurlijk is een salaris van ¤4500 p/m niet slecht..
Hoe vaak heb je die vent eigenlijk moeten pijpen voordat hij je een baan van 4500 p/m aanbood?
Unox, the worst operating system.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:06:04 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33289916
quote:
In deze wereld moet je allereerst aan je zelf denken. Daarnaast zo je dit aanbod mooi kunnen gebruiken om misschien een salarisverhoging bij je huidige werkgever te krijgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 22 december 2005 @ 10:09:56 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33300954
Je zou gewoon vrijblijvend kunnen gaan praten he, what's the harm of that?

En dan kun je altijd nog kijken wat je gaat doen. wat niet weet, wat niet deert. En mocht het nieuwe baantje inderdaad zoveel beter zijn, komt je huidige baas er bij je ontslag toch wel achter.

Puur uit interesse, wat voor werk is het waar je 4500 p/m mee verdienen gaat?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 22 december 2005 @ 10:18:06 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33301143
MIsschien zal die baas van je wel bang zijn dat gevoelige informatie uitlekt naar de concurrent, en dat willen voorkomen. En je dan dus.. nou ja, laten we zeggen dat hij zichzelf ervan verzekerd dat dat niet zal gebeuren

Het lijkt me dus wel "gevaarlijk", ja
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 17:07:20 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33313883
quote:
Niks mee te maken.
Het enige dat voor jou telt is de B.V. Bloodhoundfromhell.
Als je huidige baas je wil houden dan moet hij maar meer salaris bieden.
Doodgewoon marktprincipe; er is een enorm tekort aan koffiezetters/ manusjes van alles dus de prijs gaat omhoog !
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 december 2005 @ 17:11:01 #17
137056 RealLex
De enigste echte!
pi_33314005
Ik weet de relatie tussen jou en je baas niet. Anders leg je het voor, geef je aan dat je niet eht wegwilt maar wel aan je eigen toekomst moet denken. Vraag opslag aan je huidige baas. Hij zal dit zeer zeker moeten meenemen in de overweging om je deze wel of niet te geven. Hij zal je eerlijkeid op prijs stellen, zo niet, taai je alsnog af.
Ik ben Lex 65 van Room65. Ik ben geboren in 1980 in de stad Heerlen langs het beton van de N281. En ik ben een afdraaier.
  donderdag 22 december 2005 @ 17:16:37 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33314190
Btw: BHFH je bent goed bezig de laatste tijd
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 december 2005 @ 17:34:13 #19
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33314671
Of je baas heeft spijt dat hij jou dat contract heeft gegeven. Gaat babbelen met 'concurrent' en laat die jou een fantastisch aanbod doen. Jij zegt op bij je huidige werkgever, gaat daar aan de slag en wordt er in je proeftijd uitgeflikkerd
  donderdag 22 december 2005 @ 23:00:48 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33327184
In Belgie werkt het wel erg vaak met handjeklap ja , dat heb ik wel gemerkt inmiddels. Maargoed Ik ga na de kerstvakante met de baas praten over mijn positie heb ik bedacht. Eerlijkheid is denk ik toch wel het verstandigst,

grappig echt gebeurd voorval hier laatst: door de lokale politie waren een aantal werknemers van het bedrijf hier geflitst door de politie (net buiten het bedrijfsterrein) De baas heeft toen gebeld met de politiechef en alle agenten van de lokale politie konden gratis wat uitzoeken in de bedrijfswinkel in ruil voor kwijtschelding van de boetes! In een busje kwamen een aantal agenten ook echt een paar dagen later wat dingen uitzoeken en de boetes zijn volgens mijn baas ook gewoon verscheurd! (ik was dit keer niet geflitst overigens)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33327547
Wanneer je een baan aangeboden krijgt waarmee je bijna het dubbele gaat verdienen van je huidige salaris, lijkt het me niet meer dan logisch dat je daar in geinteresseerd bent. Ik mag toch aannemen dat je baas daar begrip voor heeft, want veel inlevingsvermogen is daar niet voor nodig. Bovendien geef je zelf al aan dat het helemaal niet zeker is dat je de baan gaat aannemen, maar dat je alleen wat meer informatie wilt inwinnen.
  donderdag 22 december 2005 @ 23:10:37 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33327642
ik heb in mijn leven geleerd dat transparantie vaak toch het beste werkt. Ik ga ook praten met de baas in het nieuwe jaar heb ik bedacht.,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33329357
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie werkt het wel erg vaak met handjeklap ja , dat heb ik wel gemerkt inmiddels. Maargoed Ik ga na de kerstvakante met de baas praten over mijn positie heb ik bedacht. Eerlijkheid is denk ik toch wel het verstandigst,

grappig echt gebeurd voorval hier laatst: door de lokale politie waren een aantal werknemers van het bedrijf hier geflitst door de politie (net buiten het bedrijfsterrein) De baas heeft toen gebeld met de politiechef en alle agenten van de lokale politie konden gratis wat uitzoeken in de bedrijfswinkel in ruil voor kwijtschelding van de boetes! In een busje kwamen een aantal agenten ook echt een paar dagen later wat dingen uitzoeken en de boetes zijn volgens mijn baas ook gewoon verscheurd! (ik was dit keer niet geflitst overigens)
Met andere woorden: jouw baas is corrupt
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33329975
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:46 schreef Seneca het volgende:
Met andere woorden: jouw baas is corrupt
In Belgie schijnen dit soort acties normaal te zijn. Ik heb bijv. begrepen dat elke regio daar een lokale afgevaardige van de belastingdienst heeft, die verantwoordelijk is voor het bepalen en innen van de belasting. Goede vriendjes zijn met deze persoon heeft dan ook een gunstig effect op je belastingaanslag.

Ik durf niets te zeggen over het waarheidsgehalte van dit verhaal, maar misschien kan een in Belgie woonachtige FOK!ker het bevestigen of ontkrachten.
  vrijdag 23 december 2005 @ 01:19:52 #25
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33332347
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Italië, het België van Zuid-Europa om de Belgische schrijver Brusselmans maar eens te citeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')