abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33279584
wat is jullie ervaring met deze opleiding (communicatiesystemen), hoe moeilijk is het om het eerste jaar te halen met de (naar ik meen) 6 verplichte kernvakken die je moet halen, hoe groot is het percentage 'doen' en theorie? kortom kan iemand mij een idee geven van deze opleiding met zijn persoonlijke ervaringen?

ik heb de open dagen al gevolgd, een gesprek met de studieloopbaanbegeleider gehad, met de decaan, de studieloopbaanbegeleider van mijn vorige opleiding (management economie en recht) folders belezen en wil nu toch nog graag de persoonlijke ervaringen van personen.

tell me tell me
  Redactie Frontpage woensdag 21 december 2005 @ 17:10:10 #2
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_33279771
ik zit in het eerste jaar cs richting media en vormgeving aan de hanze. het eerste jaar halen is te doen, naar mij idee. je moet wel véél doen, de werkdruk en het tempo liggen behoorlijk hoog. dit dwingt je tot werken en dat is in mij geval erg goed.

als je niet bang bent om zelf achter dingen aan te gaan, is er niks aan de hand want op de hanze is het niet allemaal super geregeld.

veel projecten met werkgroepjes, wat soms erg irritant is maar ook wel weer makkelijk.

die kernvakken zal ik even opzoeken. ik kan alleen die van de hanze vinden, weet je niet of je daar heen wilt?

edit: dit zijn de vakken die je moet halen
voor cs zijn de kwalitatieve bsa-onderdelen:
- schrijven (srv)
- user interfaces analyse (web1a) en ontwerp (web1b)
- project huisstijl –visuele presentatie (hui1b)
- vormgeving van huisstijlen (hui3a)
- educatieve multimedia tentamen(mtm1a)
- studieloopbaanbegeleiding (slb 1, 2, 3 en 4)

studie is erg leuk trouwens

[ Bericht 14% gewijzigd door Etcetera op 21-12-2005 17:22:30 ]
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_33296914
wou jij niet natuurkunde gaan doen leen? 't is om de hoek
pi_33316686
quote:
op woensdag 21 december 2005 17:10 schreef etcetera het volgende:
ik zit in het eerste jaar cs richting media en vormgeving aan de hanze. het eerste jaar halen is te doen, naar mij idee. je moet wel véél doen, de werkdruk en het tempo liggen behoorlijk hoog. dit dwingt je tot werken en dat is in mij geval erg goed.

als je niet bang bent om zelf achter dingen aan te gaan, is er niks aan de hand want op de hanze is het niet allemaal super geregeld.

veel projecten met werkgroepjes, wat soms erg irritant is maar ook wel weer makkelijk.

die kernvakken zal ik even opzoeken. ik kan alleen die van de hanze vinden, weet je niet of je daar heen wilt?

edit: dit zijn de vakken die je moet halen
voor cs zijn de kwalitatieve bsa-onderdelen:
- schrijven (srv)
- user interfaces analyse (web1a) en ontwerp (web1b)
- project huisstijl –visuele presentatie (hui1b)
- vormgeving van huisstijlen (hui3a)
- educatieve multimedia tentamen(mtm1a)
- studieloopbaanbegeleiding (slb 1, 2, 3 en 4)

studie is erg leuk trouwens
hey, ja ik ga naar de hanze, mijn vorige opleiding heb ik daar ook deels gedaan. weet je misschien ook welke boeken in het eerste jaar gebruikt worden? ik heb gehoord dat het niet zoveel zijn en dat ze daarom ook eind januari pas vertellen welke boeken het zijn maar als ik nu enkele weet kan ik ze alvast kopen of kopieren

hoeveel colleges heb je ongeveer per week?
trouwens wel toevallig, doe je het 2e jaar? ik ken namelijk ene ferdy die ook die opleiding doet (via msn) en heb bij hem ook al wat informatie gevraagt.
maar wat moet ik me bij de lessen en projecten voorstellen? bij de projecten heb je 8 week de tijd om een website te maken, en dan weer een poster en dan weer... en hoelang ben je ongeveer met de projecten per week bezig? en wat zijn de belangrijkste dingen die je leert in het eerste jaar? php krijg je toch pas in de 2e? html en css beperkt in het eerste... voornamelijk de huisstijl en een deel design? als je me wat meer informatie wil geven, graag! ik kom er wel achter natuurlijk maar weet gewoon nu dingen liever even van tevoren om een algemeen beeld te krijgen (ook omdat dit mijn 2e studie wordt dan).
pi_33316693
quote:
op donderdag 22 december 2005 01:41 schreef haushofer het volgende:
wou jij niet natuurkunde gaan doen leen? 't is om de hoek
worden daar singulariteiten in besproken?
pi_33316854
http://www.hanze.nl/home/(...)ng/studie+inhoud.htm

ik heb nu dus wel een goede link gevonden binnen de hanze zelf, ik ga dat eerst maar eens doorlezen, wel bedankt in ieder geval, ook als er nog meer reacties volgen
  Redactie Frontpage vrijdag 23 december 2005 @ 10:52:38 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_33338114
quote:
op donderdag 22 december 2005 18:58 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

hey, ja ik ga naar de hanze, mijn vorige opleiding heb ik daar ook deels gedaan. weet je misschien ook welke boeken in het eerste jaar gebruikt worden? ik heb gehoord dat het niet zoveel zijn en dat ze daarom ook eind januari pas vertellen welke boeken het zijn maar als ik nu enkele weet kan ik ze alvast kopen of kopieren

hoeveel colleges heb je ongeveer per week?
trouwens wel toevallig, doe je het 2e jaar? ik ken namelijk ene ferdy die ook die opleiding doet (via msn) en heb bij hem ook al wat informatie gevraagt.
maar wat moet ik me bij de lessen en projecten voorstellen? bij de projecten heb je 8 week de tijd om een website te maken, en dan weer een poster en dan weer... en hoelang ben je ongeveer met de projecten per week bezig? en wat zijn de belangrijkste dingen die je leert in het eerste jaar? php krijg je toch pas in de 2e? html en css beperkt in het eerste... voornamelijk de huisstijl en een deel design? als je me wat meer informatie wil geven, graag! ik kom er wel achter natuurlijk maar weet gewoon nu dingen liever even van tevoren om een algemeen beeld te krijgen (ook omdat dit mijn 2e studie wordt dan).
pfff wat een vragen

boekenlijstje van mijn eerste jaar (zit in het eerste jaar trouwens)

grit, r. 2005 competentiemanagement. groningen: wolters-noordhoff 9001347878 heb ik wel gekocht, maar je kopieren en cdtje die er bij zit is brandbaar

haan, j. den en tweehuysen, r. 2004 tekst en toespraak. groningen: wolters-noordhoff 9001192955 [bheb ik niet gekocht maar geleend bij de mediatheek][/b]

severijnen, o., bakker, m. en beerhorst-pas, n. 2004 basisboek communiceren. utrecht/zutphen:
thiememeulenhoff 9006950165 heb ik niet gekocht, is in de mediatheek te lenen moet niks bijzonders in staan heb ik van horen zeggen

dam, n.h.m. van en marcus, k.a. 2005 een praktijkgerichte benadering van organisatie en management. groningen: wolters-noordhof 9001210279 heb ik wél gekocht, is pokkeduur maar heb je de hele opleiding nog nodig (werd mij verteld, anders had ik 'm niet gekoch)

coolsma, c. en dommelen, a. van 2003 vormgeving in communicatie. alphen aan de rijn: kluwer
9013007384relatief gezien duur want is een dun boekje, heb 'm geleend bij de mediatheek, staat wel wat in maar heb 'm verder niet echt gebruikt

gross, p. 2003 macromedia director mx and lingo: training from the source. berkeley, ca: pearson education / macromedia press 9085060346 dit blok heb ik nog niet, kan ik je niks zinnigs over zeggen

hulshof, m. 2001 leren interviewen. groningen: wolters-norodhoff 9001417655dito als met het vorige boek

per week heb je toch wel vrij veel uren college, maar soms ook veel gaten in je rooster. je hebt over het algemeen 80% aanwezigheidsplicht en als je dat niet haalt kun je vervangende opdrachten doen.

lessen zijn nogal schools, vind ik hoor, heel veel werd me voorgekauwd. de projecten vind ik tot nu toe interessant, veel dingen verzinnen en ontwerpen. helaas is dit blok (huisstijl) een drama wat betreft opbouw en duidelijkheid. desk research (vorige periode heeft van een klas niet één iemand het vak gehaald). tools (photoshop, indesign, illustrator, daarentegen is wel erg leuk).

de meeste projecten zijn in teamverband, met huisstijl moet je wat dingen zelfstandig maken. zoals een opdrachtenboek voor vormgeving theorie, en een magazine bij tools. per week ben je, als je de blokplanning volgt, veel tijd bezig met die projecten. de lessen sluiten er als het goed is op aan. wat je moet doen met het projecten, komt terug in de lessen.

belangrijkste dingen die je in het eerste jaar leert.... pffff hele goede hahaha, ik kan je de link naar de studiegids (pdf) van dit jaar leveren: http://bb.helo.hanze.nl/c(...)unicatiesystemen.pdf ik geloof dat die het ook doet zonder ingelogd te zijn op blackboard. bb is trouwens van levensbelang op de hanze, want zonder dat kun je je niet inschrijven voor tentamens en dan mag je daar niet aan meedoen.

html en css heb ik nog niet gehad dus daar kan ik ook niets over zeggen.

de communicatie tussen docenten onderling is soms dramatisch, heb inmiddels over één vak 3 verschillende verhalen gehoord wanneer ik wat moet inleveren. wordt je niet blij van, je moet zelf het initiatief durven nemen om naar een leraar toe te gaan.

damn... langste post ooit op fok
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_33339678
quote:
op donderdag 22 december 2005 18:58 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

worden daar singulariteiten in besproken?
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:03:27 #9
13330 RAILGUNNER
Més que un club
pi_33427238
php is idd een 2e jaars vak, maar alleen als je de multimedia & ontwikkelings-variant doet.
als je cs:mv doet, kun je het als keuzevak doen.

over het algemeen is de opzet per blok:
1 vak met theorie
1 of 2 vakken met tools
1 project waar je theorie en tools leert gebruiken.

tot nu toe (ik ben nu 1,5 jaar bezig) heb ik tussen de 4 en 16 uur college per week gehad, de rest is projectwerk.
over het algemeen is het allemaal makkelijk te halen, als je maar aanwezig bent en je projectdingetjes doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')