quote:
op donderdag 22 december 2005 18:58 schreef #ANONIEM het volgende:[..]
hey, ja ik ga naar de hanze, mijn vorige opleiding heb ik daar ook deels gedaan. weet je misschien ook welke boeken in het eerste jaar gebruikt worden? ik heb gehoord dat het niet zoveel zijn en dat ze daarom ook eind januari pas vertellen welke boeken het zijn maar als ik nu enkele weet kan ik ze alvast kopen of kopieren
hoeveel colleges heb je ongeveer per week?
trouwens wel toevallig, doe je het 2e jaar? ik ken namelijk ene ferdy die ook die opleiding doet (via msn) en heb bij hem ook al wat informatie gevraagt.
maar wat moet ik me bij de lessen en projecten voorstellen? bij de projecten heb je 8 week de tijd om een website te maken, en dan weer een poster en dan weer... en hoelang ben je ongeveer met de projecten per week bezig? en wat zijn de belangrijkste dingen die je leert in het eerste jaar? php krijg je toch pas in de 2e? html en css beperkt in het eerste... voornamelijk de huisstijl en een deel design? als je me wat meer informatie wil geven, graag!
![]()
ik kom er wel achter natuurlijk maar weet gewoon nu dingen liever even van tevoren om een algemeen beeld te krijgen (ook omdat dit mijn 2e studie wordt dan).
pfff wat een vragen
![]()
boekenlijstje van mijn eerste jaar (zit in het eerste jaar trouwens)
grit, r. 2005 competentiemanagement. groningen: wolters-noordhoff 9001347878
heb ik wel gekocht, maar je kopieren en cdtje die er bij zit is brandbaar ![]()
haan, j. den en tweehuysen, r. 2004 tekst en toespraak. groningen: wolters-noordhoff 9001192955 [bheb ik niet gekocht maar geleend bij de mediatheek][/b]
severijnen, o., bakker, m. en beerhorst-pas, n. 2004 basisboek communiceren. utrecht/zutphen:
thiememeulenhoff 9006950165
heb ik niet gekocht, is in de mediatheek te lenen moet niks bijzonders in staan heb ik van horen zeggendam, n.h.m. van en marcus, k.a. 2005 een praktijkgerichte benadering van organisatie en management. groningen: wolters-noordhof 9001210279
heb ik wél gekocht, is pokkeduur maar heb je de hele opleiding nog nodig (werd mij verteld, anders had ik 'm niet gekoch)coolsma, c. en dommelen, a. van 2003 vormgeving in communicatie. alphen aan de rijn: kluwer
9013007384
relatief gezien duur want is een dun boekje, heb 'm geleend bij de mediatheek, staat wel wat in maar heb 'm verder niet echt gebruiktgross, p. 2003 macromedia director mx and lingo: training from the source. berkeley, ca: pearson education / macromedia press 9085060346
dit blok heb ik nog niet, kan ik je niks zinnigs over zeggenhulshof, m. 2001 leren interviewen. groningen: wolters-norodhoff 9001417655
dito als met het vorige boekper week heb je toch wel vrij veel uren college, maar soms ook veel gaten in je rooster. je hebt over het algemeen 80% aanwezigheidsplicht
![]()
en als je dat niet haalt kun je vervangende opdrachten doen.
lessen zijn nogal schools, vind ik hoor, heel veel werd me voorgekauwd. de projecten vind ik tot nu toe interessant, veel dingen verzinnen en ontwerpen. helaas is dit blok (huisstijl) een drama wat betreft opbouw en duidelijkheid. desk research
![]()
(vorige periode heeft van een klas niet één iemand het vak gehaald). tools (photoshop, indesign, illustrator, daarentegen is wel erg leuk).
de meeste projecten zijn in teamverband, met huisstijl moet je wat dingen zelfstandig maken. zoals een opdrachtenboek voor vormgeving theorie, en een magazine bij tools. per week ben je, als je de blokplanning volgt, veel tijd bezig met die projecten. de lessen sluiten er als het goed is op aan. wat je moet doen met het projecten, komt terug in de lessen.
belangrijkste dingen die je in het eerste jaar leert.... pffff hele goede hahaha, ik kan je de link naar de studiegids (pdf) van dit jaar leveren:
http://bb.helo.hanze.nl/c(...)unicatiesystemen.pdf ik geloof dat die het ook doet zonder ingelogd te zijn op blackboard. bb is trouwens van levensbelang op de hanze, want zonder dat kun je je niet inschrijven voor tentamens en dan mag je daar niet aan meedoen.
html en css heb ik nog niet gehad dus daar kan ik ook niets over zeggen.
de communicatie tussen docenten onderling is soms dramatisch, heb inmiddels over één vak 3 verschillende verhalen gehoord wanneer ik wat moet inleveren. wordt je niet blij van, je moet zelf het initiatief durven nemen om naar een leraar toe te gaan.
damn... langste post ooit op fok