abonnement Unibet Coolblue
pi_33249939
Ik loop 20 uur per week stage in een verzorgingshuis, ik doe de opleiding verzorgende niveau 3 BOL (beroeps opleidende leerweg).
Nu is mij bij de intakegesprek gezegd dat ik geen recht heb op een stage, onkosten of reisvergoeding. Een klasgenoot van me zei echter dat in de CAO staat dat ik er wel recht op heb.
Dus ik mn schoonmoeder geinformeerd (die bij Abvakabo werkt) en zij heeft mooi de hele CAO voor me uitgeprint en aan me gegeven.

Dit is het stukje waar het om gaat:

Leerlingen in de verzorgende en verpleegkundige opleidingen, die in het kader van de beroepsopleidende leerweg (BOL) een stage volgen, ontvangen een onkostenvergoeding van ten minste ¤150,- bruto per maand.
De vergoeding wordt toegekend indien er een beroepspraktijkvormingsovereenkomst van tenminste 3 aaneengesloten maanden is afgesloten. De vergoeding wordt toegekend op basis van een voltijdstage van gemiddeld 4 dagen per week. In geval er minder stage wordt gevolgd wordt de vergoeding naar rato van het aantal dagen toegekend.

Ik heb een praktijkovereenkomst van 7 november 2005 tot 30 juni 2006. Ook hieraan voldoe ik dus.

Ik heb verschillende keren gebeld, steeds liep het scheef, diegene die erover ging was ziek, zou terugbellen maar deed dit niet etc, en nu heb ik vanmiddag te horen gekregen (op de stage van de praktijkopleider) dat ik niet meer moet bellen en zeuren (met andere woorden gezegd), dat het ze weer extra administratief werk kost en dat het wel in de CAO staat maar zij een ander beleid voeren, niemand krijgt wat bij hun.

Kunnen ze dit maken? Ik ga een brief schrijven aan de OR, op aanraden van de teamleider die ookwel wil weten hoe het zit, en eventueel mijn schoonmoeder iets laten doen? Ik wil niet lopen zeuren, maar ik moet er nu alleen maar op toeleggen en als ik er recht op heb, heb ik er recht op
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:40:55 #2
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_33250024
andere stageplek zoeken, en anders ophouden met zaniken. je zou er misschien 60 euro netto in de maand aan over houden
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_33250061
Als ik het zo lees staat er in de CAO dat je recht hebt op minimaal 75 euro per maand (50%, naar ratio van 20 uur per week). Kortom: door blijven zeuren Kun je niet een keer met die opleider om de tafel gaan zitten en dan dit document voorleggen? Zij dienen zich gewoon aan de CAO te houden, punt.
pi_33250069
Ja, hier was ik al bang voor Een andere stageplek is niet te doen. Punt. En ¤60,- in de maand is voor mij fucking veel geld!
pi_33250088
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:42 schreef McMarco het volgende:
Als ik het zo lees staat er in de CAO dat je recht hebt op minimaal 75 euro per maand (50%, naar ratio van 20 uur per week). Kortom: door blijven zeuren Kun je niet een keer met die opleider om de tafel gaan zitten en dan dit document voorleggen? Zij dienen zich gewoon aan de CAO te houden, punt.
Ja, een ander beleid voeren mag niet zomaar?
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:44:43 #6
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33250137
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:42 schreef heaven7 het volgende:

Ja, hier was ik al bang voor Een andere stageplek is niet te doen. Punt. En ¤60,- in de maand is voor mij fucking veel geld!
-Je reageert normaal ontopic of je reageert niet...-

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeen op 20-12-2005 17:58:59 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:44:59 #7
10710 gday
propria cures
pi_33250147
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:40 schreef Helaaz het volgende:
andere stageplek zoeken, en anders ophouden met zaniken. je zou er misschien 60 euro netto in de maand aan over houden
Zo zo, jij bent een heuse push-over dus.

Verder ben jij niet in de positie om te bepalen of het de moeite waard is of niet voor iemand, als het "slechts" 60 euro op zou leveren (wat overigens niet het geval is).
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:45:39 #8
10710 gday
propria cures
pi_33250159
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:44 schreef -Angel- het volgende:

[..]

-quote verwijderd-
Ja, en witte sneeuw is niet groen.

Op welke idiote manier heeft dat met haar probleem te maken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjeen op 20-12-2005 17:59:35 ]
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:48:13 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_33250232
volgens mij is het niet verplicht voor bedrijven om stagevergoedingen te geven, meestal wordt het overigens wel gewoon gedaan
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:50:49 #10
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_33250288
Ze moeten zich gewoon conformeren aan de CAO, laat je moeder anders ff de bond waarschuwen dat ze contact opnemen met de leiding. En hanteert je opleiding geen policy mbt stagevergoedingen? Laat je stagebegeleider er ff naar kijken.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_33250364
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:48 schreef Blik het volgende:
volgens mij is het niet verplicht voor bedrijven om stagevergoedingen te geven, meestal wordt het overigens wel gewoon gedaan
Heb jij mijn stukje uit de CAO niet gelezen?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2005 17:53:26 ]
pi_33250411
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:50 schreef PH52 het volgende:
Ze moeten zich gewoon conformeren aan de CAO, laat je moeder anders ff de bond waarschuwen dat ze contact opnemen met de leiding. En hanteert je opleiding geen policy mbt stagevergoedingen? Laat je stagebegeleider er ff naar kijken.
Ik weet niet precies wie de leiding is. Ik dacht diegene die mij terug zou bellen, dit niet heeft gedaan maar het via via aan mijn praktijkopleidster heeft laten weten. Daar heb ik dus niks aan.
Ik ga het idd aan mn schoonmoeder voorleggen.
pi_33251222
De OR inschakelen wil ook helpen. En inderdaad, als je er recht hebt, moet je krijgen. Wat Blik zegt is onzin; voor leraren in opleiding is vergoeding bijvoorbeeld ook verplicht.
Jesus saves but death prevails.
pi_33251881
Ik schrijf een nette brief aan de OR, ik moet wel oppassen want er is dus gezegd dat ik geen actie meer moet ondernemen, dit is hoe het is en als ik dat niet accepteer moet ik een andere plek zoeken.
Ik ben zo mn plekje kwijt als ik dus niet oppas, ik heb geen poot om op te staan

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2005 18:47:42 ]
pi_33259228
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:47 schreef heaven7 het volgende:
Ik schrijf een nette brief aan de OR, ik moet wel oppassen want er is dus gezegd dat ik geen actie meer moet ondernemen, dit is hoe het is en als ik dat niet accepteer moet ik een andere plek zoeken.
Ik ben zo mn plekje kwijt als ik dus niet oppas, ik heb geen poot om op te staan
In dat geval zou ik wel goed op mijn tellen passen... tenzij je het niet erg vindt eventueel ergens anders overnieuw te beginnen. Gelijk hebben en krijgen is niet altijd even gemakkelijk, zeker als je er later eventueel zou willen werken aangezien je dan al als lastig te boek staat. Kun je niet alsnog terug gaan naar je school? Feitelijk zouden die je toch ook moeten kunnen helpen hiermee. Heb je trouwens iets van een contract? Want zonder contract geldt een CAO niet lijkt me.
Jesus saves but death prevails.
pi_33259540
Ik heb een praktijkovereenkomst, dat is alles wat je hebt als BOL leerling, ondertekend en wel natuurlijk (door de stageplek, mijzelf en school).
Ik wil er later niet gaan werken, maar ik wil wel mijn stageperiode hier afmaken, ik heb het hartstikke naar mn zin!

School zegt dat ik het zelf maar moet uitzoeken

Is zo'n praktijkovereenkomst niet bindend?
pi_33261876
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:19 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb een praktijkovereenkomst, dat is alles wat je hebt als BOL leerling, ondertekend en wel natuurlijk (door de stageplek, mijzelf en school).
Ik wil er later niet gaan werken, maar ik wil wel mijn stageperiode hier afmaken, ik heb het hartstikke naar mn zin!

School zegt dat ik het zelf maar moet uitzoeken

Is zo'n praktijkovereenkomst niet bindend?
Staat er in die praktijkovereenkomst iets over een CAO? Ik heb geen ervaring met dat soort dingen, maar als er een CAO van toepassing is, dan zou het logisch zijn dat er daar iets over in de praktijkovereenkomst staat.

Overigens lijkt het me vrij normaal dat je dit soort dingen mag uitzoeken. Als je begeleiders nu al dreigen met het opzeggen van je stage-overeenkomst zou ik mijn conclusies trekken en overwegen ergens anders heen te gaan of in elk geval na de stage er nooit meer te komen.
Jesus saves but death prevails.
pi_33261949
Je bent geen werknemer, dus ze kunnen je van alles flikken. Jammer joh, stage lopen bij een kutbedrijf !
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:26:34 #19
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_33261961
Is het geen optie om de stage gewoon af te ronden en na afloop je eventuele recht te halen?
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:32:44 #20
10710 gday
propria cures
pi_33262143
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:26 schreef NiteSpeed het volgende:
Je bent geen werknemer, dus ze kunnen je van alles flikken. Jammer joh, stage lopen bij een kutbedrijf !
Je weet duidelijk niet hoe een CAO in elkaar zit.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_33265922
Het is geen optie een andere plek te zoeken, simpelweg omdat die er niet zijn, en al zeker niet in de buurt van mijn woonplaats. Verschillende klasgenoten hebben hierdoor al moeten stoppen met de opleiding, ik wil de volgende niet zijn.
pi_33367796
Niet in de buurd. Zevenaar een groot ziekenhuis met verpleeghuis, is ongeveer 11 km verderop.
Lobede is 3km verder op.
Maar ja, als ze hier geen stageplekken hebben is dat vervelend.
pi_33369778
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:00 schreef ymme het volgende:
Niet in de buurdt. Zevenaar een groot ziekenhuis met verpleeghuis, is ongeveer 11 km verderop.
Lobede is 3km verder op.
Maar ja, als ze hier geen stageplekken hebben is dat vervelend.
Alsof jij ooit op eigen houtje WGR ingaat

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2005 14:25:50 ]
pi_33372933
Mischien is het handig om het eea uit te stellen totdat je klaar bent met je stageplek. Dit indien je niet snel een andere plek kan vinden indien men je niet meer wilt 'hebben'.

Nadat je klaar bent stuur je ze even een nette brief met verwijzing naar de CAO en vermeld je dat je graag 6x75e tegemoet wilt zien als stagevergoeding.
pi_33392007
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:22 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Alsof jij ooit op eigen houtje WGR ingaat
Nee, ik loop je te stalken
pi_33392114
Ik heb ook stage gelopen in een verzorgingshuis en kreeg 275 euro p.m gebaseerd op een werkweek van 36 uur. Ik liep 28u stage in de week, dat kwam neer op 200 euro. Toch een heerlijk bedragje bovenop je stufie waar ik héél blij mee mag zijn.

Ik zou er zeker achteraan gaan. Ga eens informeren bij andere stagiaires die daar stage lopen of gelopen hebben. Als zij wel stagevergoeding kregen heb je bewijs.
Maar ik weet ook dat lang niet alle huizen aan stagevergoeding/onkostenvergoeding doen. Sommige huizen geven alleen reiskostenvergoeding als stagiaires van ver moeten komen.
pi_33392645
Ook die krijg ik niet helaas, reiskosten krijg je pas vanaf 10 km en ik woon er 8.5 vandaan! Dat is wel lullig, en ik moest zelf uniformen aanschaffen a minstens ¤50,- per stuk. Allemaal te accepteren maar dat in de CAO staat dat ik er recht op heb en het niet krijg kan ik niet verkroppen. Het is een klein huis waar ik loop en er loopt momenteel maar 1 ander en dat is een bbl'er, ik zou niet weten hoe ik achter namen en gegevens van andere stagiaires kom.
pi_33392753
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:34 schreef ymme het volgende:

[..]

Nee, ik loop je te stalken
Oooh sorry Ik dacht echt dat je me stalkte maar het is gewoon echt puur puur toeval dat je aaaaltijd net in de topics reageert waar ik ook heb gereageerd. Laat staan de subfora waar jij anders gewoon nooit komt (that's right! Ik stalk ook! )

Immers, wat denk je bij te dragen met zo'n post, het is gewoon puur reageren om het reageren en ga dit nou niet ook ontkennen, je bent te doorzichtig.
pi_33392760
quote:
[b]Op zondag 25 december 2005 13:06 schreef heaven7 het volgende:[/b
ik zou niet weten hoe ik achter namen en gegevens van andere stagiaires kom.
Via school?
Niemand van andere klassen die daar stage gelopen hebben? Of 1 van jouw klasgenoten die bekend is bij dat huis?

He, maar je hebt toch wel een stageboek van school. Daar staan ook jouw rechten in. Ik moet in dat boek ook mijn beroepsgeheim tekenen.
Ook staat er dat ik verplicht een uniform moet dragen. Deze krijg je in principe van de instelling waar je stage loopt, zo niet, kan ik er 1 aanvragen via school.
pi_33392861
Ohja, ik kan wel eens op school navragen idd, al hebben ze ook stagiaires van andere scholen.. ik ben eerste jaars dus ken verder niemand van andere klassen enzo. Helaas is er ook niemand bekend met dat huis.

Ik heb een BPVmap, maar heb verder niks hoeven tekenen behalve de praktijkovereenkomst waar verder niks boeiends instaat.

Nog zoiets raars is dat ik ben gaan bellen over een onkosten/stage/reiskostenvergoeding en toen heb aangedragen dat ik dat allemaal niet krijg én dat ik zelf mijn uniformen moest aanschaffen, dat ik dat iets teveel van het goeie vond, prompt lagen er 2 weken later 2 uniformjasjes voor me klaar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2005 13:16:30 ]
pi_36847710
En ik heb het nog steeds niet Collega die ook in de OR zit vertelde me dat ze het had uitgezocht en had overlegd binnen de OR en ik heb er gewoon recht op, 'ze moeten je gewoon betalen'. Ze heeft de locatiemanager hiervan op de hoogte gebracht, en deze liet mij weten dat hij het zal gaan uitzoeken 'hij zou het beleid van -naam organisatie- boven water proberen te halen', hier konden echter wel een aantal weken overheen gaan.

Ik kan het dus schudden Is hier nou verder nog iets aan te doen? Wat kan ik b.v. na de stage nog ondernemen? Van het totale bedrag zou ik nl mooi op vakantie kunnen van de zomer

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2006 09:49:13 ]
pi_36847764
Stages in de zorgsector zijn een van de grootste naaistreken...
pi_36847815
Dat kun je wel zeggen Het is dat ik alles gedaan krijg daar wat ik moet doen dit jaar dus dan heb ik nog wat, alleen is het allemaal bij mekaar toch een bedrag van ¤500,-/¤600,- ofzo. Dat is een boel. Verder ben ik overigens de enige die niks krijgt van mijn klas, dat is ook kut
pi_36848188
Ik weet dat er in de zorgsector ( ik doe de opleiding hbo-v ) vaak geen stagevergoeding word gegeven in een verpleeghuis en verzorgingshuis. Weet niet precies wat je rechten hier zijn maar ik denk niet dat ze je zullen uitbetalen.
pi_36848495
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:14 schreef Ludacriss het volgende:
Ik weet dat er in de zorgsector ( ik doe de opleiding hbo-v ) vaak geen stagevergoeding word gegeven in een verpleeghuis en verzorgingshuis. Weet niet precies wat je rechten hier zijn maar ik denk niet dat ze je zullen uitbetalen.
Het verschilt per zorggroep. Er zijn zorggroepen die pas stagevergoeding geven als je langer dan 3 mnd stage loopt (veel stages zijn 3 mnd) en er zijn zorggroepen die een goede regeling hebben m.b.t. stagevergoeding.
Hier in de stad is 1 zorggroep die niet met stagevergoeding werkt, maar ik hoorde dat ze er momenteel wel mee bezig zijn om een goede regeling te treffen.

Als ik zie wat de stagiaires op mijn werk allemaal doen - gewoon in de zorg meewerken - vind ik wel dat ze een vergoeding verdienen!

Toen ik afscheid nam na het behalen van mijn eindstage kreeg ik een Irischeque van 7,50 van de leidinggevende. Tsjee, 7,50? Wat dacht je wat ik daarvan kan kopen?
Een stage eerder kreeg ik een grote bos mooie bloemen, die zeker > 15 euro waard was.
Nu maak ik mij niet druk om die bon omdat ik stagevergoeding kreeg. Maar stel dat je geen vergoeding krijgt en bij je afscheid een bon van 7,50? Dat is dan echt te gek voor woorden!
pi_36848894
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:29 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Het verschilt per zorggroep. Er zijn zorggroepen die pas stagevergoeding geven als je langer dan 3 mnd stage loopt (veel stages zijn 3 mnd) en er zijn zorggroepen die een goede regeling hebben m.b.t. stagevergoeding.
Hier in de stad is 1 zorggroep die niet met stagevergoeding werkt, maar ik hoorde dat ze er momenteel wel mee bezig zijn om een goede regeling te treffen.

Als ik zie wat de stagiaires op mijn werk allemaal doen - gewoon in de zorg meewerken - vind ik wel dat ze een vergoeding verdienen!

Toen ik afscheid nam na het behalen van mijn eindstage kreeg ik een Irischeque van 7,50 van de leidinggevende. Tsjee, 7,50? Wat dacht je wat ik daarvan kan kopen?
Een stage eerder kreeg ik een grote bos mooie bloemen, die zeker > 15 euro waard was.
Nu maak ik mij niet druk om die bon omdat ik stagevergoeding kreeg. Maar stel dat je geen vergoeding krijgt en bij je afscheid een bon van 7,50? Dat is dan echt te gek voor woorden!
Ik zou die bon hebben geweigerd.
pi_36848956
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:46 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik zou die bon hebben geweigerd.
Om welke reden?


(had ik net op slagroomsoesjes getrakteerd - kreeg ik 't bedrag terug in vorm van een bon )
pi_36849045
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:49 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Om welke reden?


(had ik net op slagroomsoesjes getrakteerd - kreeg ik 't bedrag terug in vorm van een bon )
Omdat het kado als een verplichting richting de stagair(e) overkomt.
Je hebt geen ene fuck aan 7,50.
Symbolische waarde is ook bijna 0, ja het staat voor het maandenlang uitknijpen van je persoontje
Er draaien echt teveel Nederlandse bedrijfjes op stagaires.
Onderbetaalde stagaires die de core business runnen dat is toch belachelijk!
pi_36849761
Ik werk idd gewoon volledig in de zorg mee, ik doe praktisch alles zelfstandig en ze hebben gewoon een extra kracht aan mij. Ook werk ik in het weekend soms een zelfstandige dienst. Ik kost niks, als ik er niet was geweest hadden ze een gediplomeerde moeten inzetten en die 150% oid uitbetalen. Lekker makkelijk dus. Maarja, wat doe je eraan?

Overigens staat in de CAO die bij mij op de stage ligt dus dat er een onkostenvergoeding van ¤150,- wordt toegekend op basis van 4 werkdagen (ik werk er 2.5) mits er een arbeidsovereenkomst van tenminste 3 maanden is. Ik loop daar in totaal 8 maanden stage, inmiddels 6 maanden dus. En indien er minder wordt gewerkt naar rato blabla.
Alleen was die CAO van januari 2005 tot 6 januari 2006 oid en is dus nu niet meer geldig, weet iemand hoe dit zit?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2006 11:20:53 ]
pi_48270226
Megaschop. Na nog een keer of 100 heen en weer te hebben gebeld heb ik uiteindelijk in januari 2007 met terugwerkende kracht ¤645,- gekregen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2007 21:31:29 ]
pi_48270752
Netjes alleen jammer dat het zo moest.
  donderdag 12 april 2007 @ 21:51:47 #42
107521 Furia
snoopy weer
pi_48271180
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:30 schreef heaven7 het volgende:
Megaschop. Na nog een keer of 100 heen en weer te hebben gebeld heb ik uiteindelijk in januari 2007 met terugwerkende kracht ¤645,- gekregen.
pi_48271260
Ja, ze werden knettergek van me, meer een soort oprotpremie

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2007 21:53:50 ]
  donderdag 12 april 2007 @ 22:01:10 #44
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_48271593
Je hebt nergens recht op.
Je gaat erheen om wat te leren, niet om geld te verdienen.

Is ook zonde, ervaring/kennis is veel meer waard dat een paar centen. Dus kijk niet naar geld, maar naar wat je er aan hebt.

Een tegenprestatie van het stagebedrijf is dan wel dat ze je wel echt wat leren en niet je uitbuiten voor kutklusjes.

Verder lever je weinig op voor een stagebedrijf. De begeleiding voor jou kost het bedrijf meer in uren, dan dat jij kan terugverdienen voor het bedrijf.
pi_48271673
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:01 schreef Ixnay het volgende:
Je hebt nergens recht op.
Je gaat erheen om wat te leren, niet om geld te verdienen.

Is ook zonde, ervaring/kennis is veel meer waard dat een paar centen. Dus kijk niet naar geld, maar naar wat je er aan hebt.

Een tegenprestatie van het stagebedrijf is dan wel dat ze je wel echt wat leren en niet je uitbuiten voor kutklusjes.
9 van de 10 bedrijven buit de stagiar dus wel uit.
pi_48271708
En diegene die weer na jou stage is komen lopen zullen ze vast ook weer niet betalen.

Maar mooi dat jij het nu wel hebt gekregen
  donderdag 12 april 2007 @ 22:04:16 #47
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_48271733
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:03 schreef Dementor het volgende:

[..]

9 van de 10 bedrijven buit de stagiar dus wel uit.
Daarom krijg je bij 9 van de 10 bedrijven ook een vergoeding.
pi_48271913
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:01 schreef Ixnay het volgende:
Je hebt nergens recht op.
Je gaat erheen om wat te leren, niet om geld te verdienen.

Is ook zonde, ervaring/kennis is veel meer waard dat een paar centen. Dus kijk niet naar geld, maar naar wat je er aan hebt.

Een tegenprestatie van het stagebedrijf is dan wel dat ze je wel echt wat leren en niet je uitbuiten voor kutklusjes.

Verder lever je weinig op voor een stagebedrijf. De begeleiding voor jou kost het bedrijf meer in uren, dan dat jij kan terugverdienen voor het bedrijf.
Pfff, hou op zeg. Ik geef even een update en het is klaar hoor!

Maargoed, het staat in de CAO dus heb ik er ALLE recht op en heb dat recht ook gekregen.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:15:05 #49
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_48272264
Ik ga niet de datum lezen bij ieder topic.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ixnay op 12-04-2007 22:25:40 (typo) ]
pi_48272938
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:15 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga niet de datum lezen bij ieder topic.
Nee maar de posts toch wel, had je toch de update gezien
  donderdag 12 april 2007 @ 22:43:22 #51
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_48273480
Oud topic ziek ik laat maar
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_48280467
ook al niet naar de datum gekeken, lama
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48281318
Ik neem aan dat je het geld wel zelf houdt? Sommige MBO-scholen sommeren de leerlingen om het stagevergoeding aan school te geven (belachelijk natuurlijk)
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_48289266
Ben al bijna een jaar van desbetreffende school af maar had het sowieso nooit afgestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')