Ja inderdaad, ze moeten wel een beetje doorflitsen, best een groot gat nog naar de 20 miljardquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:52 schreef Kadesh het volgende:
Gelukkig flitst justitie wel ruim 700 miljoen Euro per jaar aan flutboete's bij elkaar.![]()
Is dat een goed iets?quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:06 schreef _Qmars_ het volgende:
De omslag naar een risicomaatschappij, waar alleen men rekent in cijfers , en verzekeringsgeld. Acturial Justice noemt men dit ook wel, het is een term uit de verzekeringswereld. ER is een langzame trend te zien van verzorgingsstaat naar veiligheidsstaat, waarin de overheid meer beroept op bburgerintiatieven, omdat ze het zelf niet meer aankunnen. Responsibilisering noemt men dat ook wel. En ik kan hier nog uren over doortypen , maar dat doe ik niet![]()
O ja , studeer zelf criminologie
Ik vraag me af in hoeverre de overheid het niet meer aan kan, of er gewoon niet meer aan wil...quote:
Pak een willekeurige metro, lees de brieven, en je snapt me wel, denk ik.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:13 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre de overheid het niet meer aan kan, of er gewoon niet meer aan wil...
Verantwoordelijkheden bij burgers leggen scheelt werk namelijk.
ssst, de waarheid mag niet verteld worden. straks vallen ze je aan met bullshit argumentenquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:00 schreef LXIV het volgende:
Reken ff voor jezelf uit wat het jou kost.
Want die 20 miljard wordt niet door alle Nederlanders evenredig gedragen (uiteraard)
Per Nederlander gemiddeld is het ca. E 1200,=
Per belastingbetalende Nederlander, dat zijn er al heel wat minder, E 2400 (minimaal)
Dus als jij en je vriendin beiden werken, kost deze criminaliteit jullie E4800,= per jaar.
Dat is dus in ouderwetsche florijnen zo'n fl 10.000,= !! Over 10 jaar een ouderwetsche ton!
Leuk nieuws voor de mensen die dit jaar bijvoorbeeld ivm financiele omstandigheden niet op vakantie konden. Dan weet je waar je geld gebleven is.
Wie is er dan geen voorstander van om alle draaideurcriminelen á raison van E0,60 (prijs van een kogel) tegen de muur te zetten? Dat scheelt toch al gauw de helft per jaar.
Hmm...en de inzet van agenten, het kantoorwerk bij de politie en rechewerk dan? Dat hoort daar ook al bij... Het bedrag lijkt me gewoon wat aan de lage kant...quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Horen de gevangenissen en TBS klinieken niet bij de aanpak van criminaliteit?
Dat rekensommetje kan je echt met alles wat van belasting betaald wordt maken...quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:00 schreef LXIV het volgende:
Want die 20 miljard wordt niet door alle Nederlanders evenredig gedragen (uiteraard)
Per belastingbetalende Nederlander, dat zijn er al heel wat minder, E 2400 (minimaal)
Dus als jij en je vriendin beiden werken, kost deze criminaliteit jullie E4800,= per jaar.
Dat is dus in ouderwetsche florijnen zo'n fl 10.000,= !! Over 10 jaar een ouderwetsche ton!
Leuk nieuws voor de mensen die dit jaar bijvoorbeeld ivm financiele omstandigheden niet op vakantie konden. Dan weet je waar je geld gebleven is.
Wie is er dan geen voorstander van om alle draaideurcriminelen á raison van E0,60 (prijs van een kogel) tegen de muur te zetten? Dat scheelt toch al gauw de helft per jaar.
Dat klopt. Maar belasting betalen voor dijken, wegen, onderwijs etc. is tenminste nog een investering. Die criminelen leveren helemaal niks op en gaan ook niks opleveren.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:21 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dat rekensommetje kan je echt met alles wat van belasting betaald wordt maken...
Kan. Geen plan zo mongoloide of het zou best eens kunnen werken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:00 schreef LXIV het volgende:
Dat is nou eenmaal een van die dingen in het leven... Je doet je best er iets tegen te doen, meer kun je niet doen. De perfecte samenleving heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar belasting betalen voor dijken, wegen, onderwijs etc. is tenminste nog een investering. Die criminelen leveren helemaal niks op en gaan ook niks opleveren.
Als je 'moeilijke' (en dat zijn ze nog niet eens) woorden wilt gebruiken, zorg dan in ieder geval dat je zin een beetje klopt.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een politiek zeer incorrecte vraagstelling is dan: van die 20 miljard, hoeveel is daar etnische criminaliteit debet aan?
Vanwaar dit zwaktebod als opener van jouw kant? Je kunt toch ook normaal reageren, onbenul.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:30 schreef rayteon het volgende:
[..]
Als je 'moeilijke' (en dat zijn ze nog niet eens) woorden wilt gebruiken, zorg dan in ieder geval dat je zin een beetje klopt.
Daar kun je alleen achter komen door het daadwerkelijk uit te voeren.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Kan. Geen plan zo mongoloide of het zou best eens kunnen werken.
En heel cru gezegd is dat maar goed ook. Weet je hoe fucking onbevredigend die 'perfecte samenleving' zou zijn...quote:Op woensdag 21 december 2005 17:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal een van die dingen in het leven... Je doet je best er iets tegen te doen, meer kun je niet doen. De perfecte samenleving heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.
Ik heb de perfecte samenleving bedacht.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:43 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
En heel cru gezegd is dat maar goed ook. Weet je hoe fucking onbevredigend die 'perfecte samenleving' zou zijn...
Afgezien daarvan is criminaliteit toch niet uit te roeien. En de vraag is of je dat zou moeten doen. Als niemand meer weet wat immoreel gedrag nou precies is, hoe kan je dan zelf nog moreel verantwoord hadndelen?
De laptops met wifi, om nog te kunnen Fok!ken.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb de perfecte samenleving bedacht.
Iedereen gaat in een kist van 60 bij 60 bij 250 cm liggen, deze wordt 3, 30 50 meter onder de grond begraven. En men krijgt eten via robots. Iedereen moet.
En niks geen criminaliteit, heerlijk toch?![]()
Ohnee wacht, volgens mij vergeet ik iets...
Precies, datte was ik vergeten.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De laptops met wifi, om nog te kunnen Fok!ken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |