Ik zit nu in het 2e jaar op het technisch college Ede A12, het eerste jaar was al bagger, maar dit jaar is er iets veranderd in de studiewijze, waardoor ze in de nominatie komen voor slechtste begeleiding ooit. (wat mij betreft)
We hebben elke dag 4 uurtjes les van half 9 tot 12 uur wat dus bij elkaar 20 uur per week is (kan dit wel met studiefinanciering als ik 18 wordt?)
In deze tijd hebben we college's waar we les krijgen over programmeren, helpdesk etc en de rest van de tijd zijn we bezig met opdrachten maken.
Deze werkwijze is echt zo demotiverend, als je vragen hebt kan je ze niet stellen omdat, er geen leraar is en meestal heb je 3 van de 4 uur niks te doen.
Ook is er miscomminucatie tussen de leraren bijvoorbeeld 2 leraren die op het zelfde moment een college willen geven
In de klas merk je echt dat niemand meergemotiveerd is om aan de slag te gaan en dit probleem heb ik zelf ook een beetje.
Het leek mij een erg leuke opleiding Ict-Beheerder maar, dankzij de school denk ik er nu heel anders over en zit nu te twijfelen over de toekomst.
Ik kan natuurlijk stoppen en een andere opleiding gaan zoeken, maar dan heb ik 2 jaar verkloot en ik kan ook nog 2 jaar verder gaan (waaronder gelukkig 1 jaar stage) en dan een HBO-opleiding kiezen, maar het probleem met die HBO opleiding is dat ik dan een hele andere opleiding wil gaan doen en dus geen vooropleiding heb gedaan...
Ik heb ook gehoord dat je max 6 jaar studiefinanciering krijgt, dus dan moet ik 2 jaar zelf gaan betalen, daar zie ik ook tegenop
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?