abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:51:15 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33238970
3FM houdt weer een actie in het glazen huis. Gerard Ekdom, Giel Beelen en Wouter van der Goes eten een week niet voor Congo.

Wat kun je doen?
Een plaat aanvragen voor geld. vraag een plaat aan voor geld
Elke cent is meegenomen.

Waarom dit doen?

Onder de titel ‘Red een kind in Congo’ willen 3FM en het Rode Kruis zoveel mogelijk geld inzamelen om twee acute problemen aan te pakken: gezondheidszorg en familiehereniging.

1) Gezondheidszorg
Veel slachtoffers van het extreme geweld hebben niet de mogelijkheid om goede gezondheidszorg te ontvangen. In veel gebieden is geen ziekenhuis of de slachtoffers hebben geen geld om de dokter of medicijnen te betalen.

Het Rode Kruis ondersteunt de bevolking door:
• Het uitdelen van medicijnen en alle andere basis gezondheidszorg materiaal (instrumenten, verbandmiddelen, steriele handschoenen, handdoeken, lakens, zeep etc).
• Het geven van training op het gebied van verschillende ziekten, behandeling van verkrachtingsslachtoffers, supervisie en management.
• Het verzorgen van training en opleiding van artsen en chirurgen met een speciale focus op oorlogswonden en trauma’s.

2) Familiehereniging
Het herenigen van kinderen met hun familie is geen eenvoudige taak. De infrastructuur in Congo is in veel regio’s slecht verzorgd. Telefonie en radioverbindingen zijn schaars. Het Rode Kruis heeft in veel gebieden posten waar mensen, die iemand kwijt zijn of iemand zoeken, zich kunnen melden. Het Rode Kruis roept mensen via de radio op, en verstuurt papieren ’tracing requests’. Een systeem dat over de hele wereld reikt zorgt dat steeds meer kinderen hun ouders terugvinden. Als een kind gevonden is, zorgt het Rode Kruis ervoor dat hij of zij weer teruggebracht wordt naar de ouders, broers of zussen en andere familieleden. Tot die tijd verzorgt het Rode Kruis de kinderen, geeft ze voedsel, kleding en een veilige plek om te blijven.

Wederopbouw en eindelijk weer een toekomst
Mensen herenigen is belangrijk voor de wederopbouw van het land. Verscheurde gemeenschappen moeten bij elkaar gebracht worden om de weg naar een nieuwe toekomst in te kunnen slaan. Constant in onzekerheid leven en mogelijk verlies van dierbaren niet kunnen verwerken, staat vooruitgang in de weg. Je familieleden levend terugvinden is het begin van een nieuwe toekomst.

bron

Natuurlijk hoef je geen luisteraar van 3FM te zijn om mee te doen!
pi_33239495
de echte vraag is natuurlijk, hoe lang houdt Giel Beelen het vol z'n broek aan te houden
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33239514
We hadden al zo'n topic geloof ik.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:19:53 #5
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33239603
Mwah hoort ook in MUZ thuis vind ik... jullie niet dan?
pi_33239907
niet echt, één topic is al te veel imho.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:33:14 #7
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33239965
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:31 schreef SocialDisorder het volgende:
niet echt, één topic is al te veel imho.
Waarom? Jij laat die kinderen liever aan hun lot over?? Er mag best aandacht op gevestigd worden!
Bovendien gaat het over het aanvragen van liedjes voor geld en is het dus ook op zijn plaats in MUZ.
pi_33240090
3FM maakt er zelf zat reclame voor, iedereen die niet onder een steen geboren is weet ervan, zelf op TMF for crying out loud wordt er aandacht aan gegeven. Op de FP is er aandacht aan gegeven, ik snap niet wat de toegevoegde waarde is van een topic. Vooralsnog lees ik alleen reacties van mensen die het zitten te luisteren, dus ervan weten, en dus is er geen extra aandacht nodig.
Besides, waar wil over praten in dit topic, hoe leuk dat plaatje is wat nu gedraaid wordt? Of hoe zielig de kids in Congo toch zijn?
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:41:36 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33240202
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:37 schreef SocialDisorder het volgende:
3FM maakt er zelf zat reclame voor, iedereen die niet onder een steen geboren is weet ervan, zelf op TMF for crying out loud wordt er aandacht aan gegeven. Op de FP is er aandacht aan gegeven, ik snap niet wat de toegevoegde waarde is van een topic. Vooralsnog lees ik alleen reacties van mensen die het zitten te luisteren, dus ervan weten, en dus is er geen extra aandacht nodig.
Besides, waar wil over praten in dit topic, hoe leuk dat plaatje is wat nu gedraaid wordt? Of hoe zielig de kids in Congo toch zijn?
Ik ben werkelijk met stomheid geslagen over deze post.... wat een vreselijke kortzichtigheid. Het gaat om het goede doel weet je nog?
pi_33240293
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik ben werkelijk met stomheid geslagen over deze post.... wat een vreselijke kortzichtigheid. Het gaat om het goede doel weet je nog?
Waarom open je geen post over de 100en andere goede doelen waar géén aandacht aan besteed wordt, dát is pas hart voor het goede doel hebben. Dit is gewoon blind achter de massa aan hobbelen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:45:18 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33240325
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Waarom open je geen post over de 100en andere goede doelen waar géén aandacht aan besteed wordt, dát is pas hart voor het goede doel hebben. Dit is gewoon blind achter de massa aan hobbelen.
Wat een flauwekul zeg! Waarom doe jij zo moeilijk? Helpt dat wel voor het goede doel?
pi_33240501
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:45 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wat een flauwekul zeg! Waarom doe jij zo moeilijk? Helpt dat wel voor het goede doel?
6 maanden geleden waren die koters er niet veel beter aan toe. Waarom was er toen niet zo veel aandacht, ook vanuit Fok!. Waarom nu ineens?
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:53:44 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33240561
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:51 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

6 maanden geleden waren die koters er niet veel beter aan toe. Waarom was er toen niet zo veel aandacht, ook vanuit Fok!. Waarom nu ineens?
Dus daarom MAG je er niks aan doen?
Doe liever mee aan de actie dan zo zitten zeuren.
pi_33240776
ik HEB al meegedaan aan de actie, ik ga er alleen niet een heel topic over openen. Ik heb trouwens ook meegedaan aan de actie vorig jaar, de acties rondom Pakistan, de Tsunami, de aardbevingen, de slachtoffers van de drugsoorlogen in Zuid- en Latijns-America, de slachtoffers van zo'n beetje ELKE oorlog in Afrika, met andere woorden, elke actie die JIJ niet het noemen, laat staan het doneren waard vind.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:02:08 #15
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33240829
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:00 schreef SocialDisorder het volgende:
ik HEB al meegedaan aan de actie, ik ga er alleen niet een heel topic over openen. Ik heb trouwens ook meegedaan aan de actie vorig jaar, de acties rondom Pakistan, de Tsunami, de aardbevingen, de slachtoffers van de drugsoorlogen in Zuid- en Latijns-America, de slachtoffers van zo'n beetje ELKE oorlog in Afrika, met andere woorden, elke actie die JIJ niet het noemen, laat staan het doneren waard vind.
Dit noemen we ook wel: "zeiken om het zeiken". Dus.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:02:45 #16
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33240848
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:00 schreef SocialDisorder het volgende:
Wat een flauwekul. Je lult uit je nek. Wie zegt jou dat ik daar niet aan mee heb gedaan? Heb je bewijs? Ik heb dat namelijk wel. Nu heb ik toevallig een topic erover geopend. Nou dat maakt mij een vreselijk zondaar. Hoe durf ik he?
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:03:33 #17
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33240876
Overigens heb ik gedoneerd voor de plaat:
Radiohead - Where i end and you begin
Waarom?
Ik vind het gewoon een mooie plaat
pi_33240956
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:02 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Je lult uit je nek. Wie zegt jou dat ik daar niet aan mee heb gedaan? Heb je bewijs? Ik heb dat namelijk wel. Nu heb ik toevallig een topic erover geopend. Nou dat maakt mij een vreselijk zondaar. Hoe durf ik he?
Ja hoe durf je inderdaad! Je vind een goed doel waar al meer dan genoeg aandacht voor is belangrijker dan een goed doel waar nooit aandacht aan wordt geschonken. Je bent gewoon ordinair hypocriet. Beetje populistisch met de menigte meehuppelen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:10:43 #19
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33241061
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ja hoe durf je inderdaad! Je vind een goed doel waar al meer dan genoeg aandacht voor is belangrijker dan een goed doel waar nooit aandacht aan wordt geschonken. Je bent gewoon ordinair hypocriet. Beetje populistisch met de menigte meehuppelen.
Je idote mening was nu wel duidelijk
pi_33241115
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:10 schreef peaceman het volgende:

[..]

Vind dat die andere kerel een punt maakt. en dit is een kuttopic. helemaal als er al een bestaat
pi_33241133
.

[ Bericht 99% gewijzigd door outcast_within op 20-12-2005 12:15:01 ]
pi_33241143
.
pi_33241149
.
pi_33241157
ooh ik druk op de quote knop ipv de bewerk knop
pi_33242583
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:10 schreef peaceman het volgende:

[..]

dus omdat ik een andere mening heb dan jou is hij gelijk idioot? Wat ben jij een kleinzielig pisventje, ga maar weer gauw bellen met 3FM om je goed te voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')