abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33225829
Huis binnen twee weken verlaten, achterstallige huursom binnen de aangegeven termijn voldoen, doe je dat niet, komen ze je een handje 'helpen'.

next time: pay on time!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_33226494
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:49 schreef jojo1983 het volgende:
Hoop voor je dat je niet in Den Haag woont daar hebben ze sinds een tijd een zeer streng uitzetbeleid. Dit om z.s.m. van de wanbetalers af te komen. je krijgt trouwens ook de rekening van het ontruimen, opslag inventaris, etc.
Met andere woorden levenslange problemen vooral als je te lui bent om te werken en of niet met geld om kunt gaan.
Ik moet zeggen dat je ook niet alleen jezelf(cq moeder) hiermee treft maar ook andere huurders door jullie gedrag gaat hun huur indirect omhoog.
Ik zou zeggen begin met hard werken(jij en je moeder) dit zal de enige manier zijn om uit de problemen te komen. Met hard werken bedoel ik niet 32 uur in de week maar minimaal 60-70. lijkt zwaar maar na een jaar ben je uit de problemen en kun je ook nog een leuke cent overhouden.
In bijna elke stad heb je ook instanties die je met je schulden kunnen helpen.
Jullie problemen zijn te danken aan jullie eigen laksigheid kijk dus naar je eigen en ga niet naar andere wijzen.
Hallo? Waar lees jij dat ik een ander de schuld geef? Welke persoonlijke frustraties liggen eraan ten grondslag dat jij dingen leest die ik niet zeg en dat je verder alleen dit topic komt bezoeken om mij af te zeiken?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_33226860
Ze zullen trouwens niet heel snel overgaan tot inbeslagname en openbare verkoop van de inboedel ofzo. Daar is meestal geen cent mee te verdienen.

Liever zullen ze beslag leggen op inkomen.
pi_33226967
Zoals ik het begrijp, binnen 2 weken het huis verlaten en de sleutels inleveren. Tevens binnen 2 dagen het achterstallige huurbedrag voldoen.

Doe je dit niet zullen je spullen verkocht worden om zo het achterstallige bedrag bij elkaar te halen.

Geen 100 % garantie dat het er staat, maar dat haal ik eruit. Zie namelijk nergens een regel betaal je binnen die dagen mag je blijven.
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_33227311
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik die brief zo lees, lijkt het me helemaal niet zo gek om ze morgen een brief te sturen, met het verzoek een Nederlandstalige versie te sturen! Want hier kan je (terecht) geen wijs uit worden...
Je word geacht de wet te kennen, zoniet dan moet je maar iemand inhuren om je te helpen, of je stelt je vragen op fok natuurlijk.
pi_33227433
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:27 schreef testbeeld het volgende:

Doe je dit niet zullen je spullen verkocht worden om zo het achterstallige bedrag bij elkaar te halen.
Dat is tegenwoordig nogal ongebruikelijk omdat de opbrengsten meestal nauwelijks opwegen tegen de kosten van de verkoop/veiling. Waarschijnlijk zal men proberen beslag te leggen op het inkomen.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 22:36:03 #32
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33229956
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:

Er zal na die twee dagen beslaglegging volgen (en daarna verkoop).
[..]

Verkoop bij een huisuitzetting?

Mochten de bewoners niet aanwezig zijn dan zal de woning op de datum die in het schrijven staat worden ontruimd.
Doorgaans worden er dan wat dingen opgeslagen door de gemeente, de rest (kleding, papieren,snuisterijen) gaan allemaal de container in en rechtstreeks naar de vuilstortplaatst.

TS-er, met SPOED naar de gemeente gaan, iets met schuldhulpverlening o.i.d. en hopen dat zij willen bemiddelen in een regeling...dát is wat je MOET doen i.p.v. je hoofd breken over wat er *misschien* wel in die brief staat.
  maandag 19 december 2005 @ 22:44:48 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_33230360
Nou dat was idd behoorlijk stom om niet naar de rechtzaak te gaan. Wat bezielden jullie?

Ik zou idd maar ff bellen met de betrokken instanties, wellicht is er nog wat te regelen

Hoe kon het zover komen?
  maandag 19 december 2005 @ 22:57:11 #34
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33230870
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:36 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Mochten de bewoners niet aanwezig zijn dan zal de woning op de datum die in het schrijven staat worden ontruimd.
Doorgaans worden er dan wat dingen opgeslagen door de gemeente, de rest (kleding, papieren,snuisterijen) gaan allemaal de container in en rechtstreeks naar de vuilstortplaatst.

TS-er, met SPOED naar de gemeente gaan, iets met schuldhulpverlening o.i.d. en hopen dat zij willen bemiddelen in een regeling...dát is wat je MOET doen i.p.v. je hoofd breken over wat er *misschien* wel in die brief staat.
Jullie spullen worden opgeslagen in containers; daar blijft alles 3 maanden staan, kom je het niet ophalen dan wordt alles verkocht, de opbrengsten worden dan gebruikt voor de opslagkosten.
Inderdaad morgen gelijk aan de slag met de schuldhulpverlening!!

off-topic: het gaat natuurlijk nergens over om iemand uit z'n huis te gaan zetten omdat de gemeente verplicht is om woonruimte te verstrekken aan z'n ingezetenen.

Ik ben een aantal jaren geleden voor mijn studie in Amsterdam geweest bij zo'n opslag-depot, daar werd mij toen verteld dat er in Amsterdam dagelijks 7 huizen ontruimd werden, deze mensen hadden over het algemeen binnen 3 maanden weer een ander huis, maar zaten natuurlijk nog met de oude schulden; de medewerkers daar zeiden dat er mensen waren die ze al jaren ieder jaar opnieuw zagen met ontruiming.
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_33231411
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:36 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Niet om het één of ander, maar die € 1.800,-- euro moet toch echt betaald worden en als er geen loonbeslag gelegd kan worden, zal dat middel worden aangegrepen. (overigens: dit staat ook in het bevel)

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 19-12-2005 23:15:06 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 23:16:15 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33231658
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niet om het één of ander, maar die € 1.800,-- euro moet toch echt betaald worden en als er geen loonbeslag gelegd kan worden, zal dat middel worden aangegrepen. (overigens: dit staat ook in het bevel)
Niet om het 1 of ander maar je hebt volkomen ongelijk in deze.
Informeer maar eens bij een Gerechtsdeurwaarder.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 23:19:11 #37
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33231756
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:57 schreef doeka het volgende:

spullen worden opgeslagen in containers; daar blijft alles 3 maanden staan, kom je het niet ophalen dan wordt alles verkocht, de opbrengsten worden dan gebruikt voor de opslagkosten.
Inderdaad morgen gelijk aan de slag met de schuldhulpverlening!!
En doorgaans is dat net genoeg om die opslagplaats te betalen
pi_33231881
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Niet om het 1 of ander maar je hebt volkomen ongelijk in deze.
Informeer maar eens bij een Gerechtsdeurwaarder.
Toch apart dat het in het bevel staat als dat zogenaamd niet zou kunnen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:33:37 #39
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_33234176
Het is heel simpel; je wordt je huis uit gezet tenzij je de schulden alsnog binnen gestelde periode betaalt. Doe je dat niet, dan is het jammer maar helaas en zul je op straat komen te staan.

Had je naar de zitting gegaan dan had je je verhaal kunnen doen aan de rechter en had het er vast wel beter uitgezien.

Succes!
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_33237854
Komt mijn moeder net bij de deurwaarder; zegt die man dat het absoluut niet de bedoeling is dat wij het huis uitgaan. Het document dat wij hebben gekregen was namelijk een uitspraak van de rechter maar die rechter doet blijkbaar altijd dezelfde uitspraak. In principe betekent dat blijkbaar dat de woningbouw alsnog niet hoeft te beslissen dat wij eruit moeten en dat hebben ze dus ook niet beslist aangezien hangende de procedure de huur netjes hebben betaald. We mogen zelfs een betalingsregeling treffen voor minder geld per maand dan een eerdere regeling.

Die deurwaarder zei zelfs nog dat ze sowieso niet zoiets zouden doen rond de Kerst.

Pff. Ben ik even opgelucht. Trouwens wel belachelijk dat ze dan zo'n formulier afgeven dat niets betekent.

Bedankt voor de hulp allemaal!
pi_33237894
Als ze je hadden laten zweten, had je het geld dan bij elkaar weten te rapen eik?
pi_33238166
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 09:50 schreef Ro�a� het volgende:
Als ze je hadden laten zweten, had je het geld dan bij elkaar weten te rapen eik?
Mijn moeder's zwager is een psychiater met de vut, die heeft wel genoeg op de bank en die had denk ik zeker wel willen voorschieten. En zo waren er nog wel mensen geweest hoor.
pi_33238414
Je moet EN binnen 2 dagen betalen, EN na 2 weken de woning verlaten. In de praktijk is het echter zo dat het vonnis wordt gebruikt als stok achter de deur. Het is nog mogelijk om met de deurwaarder tot een regeling te komen. Houd er alleen wel rekening mee dat wanneer je nu een termijn niet nakomt, de deurwaarder zonder verdere tussenkomst van rechter op korte termijn kan overgaan tot ontruiming.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:24:32 #44
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33238444
Ik ben blij voor je ( en je moeder natuurlijk) dat eea met een sisser is afgelopen.
Maak wel netjes de betalingsregelingen af!
Fijne feestdagen!
pi_33238464
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Toch apart dat het in het bevel staat als dat zogenaamd niet zou kunnen....
De 2 dingen staan los van elkaar. Er moet 1800 euro betaald worden, en dat moet binnen 2 dagen. Verder moet, ongeacht of die 1800 euro wel of niet betaald wordt, de woning worden verlaten.

In de praktijk wordt de soep echter niet zo heet gegeten wanneer je laat zien dat je niet onwillig bent te betalen.
pi_33238517
Bedankt, doeka.

Inderdaad, mijn moeder vroeg nog aan de deurwaarder of ze het dan soms vandaag of morgen nog moest betalen en die man zei dat het gewoon met minder dan 200 euro per maand mocht.

Het is maar goed dat ik de huur voor december nog op tijd had betaald met mijn creditcard (ja zie je wel onze geldproblemen zijn niet zó groot), dan blijven ze nog in ons geloven
pi_33238570
Mocht je overigens opnieuw in betalingsproblemen komen, blijf dan hoe dan ook altijd je huur betalen! Dan blijf je in ieder geval een dak boven je hoofd houden.
pi_33238622
idd
ik kan iig altijd wel voorschieten aan mijn moeder, en ik heb liever een schuld bij mastercard of bij de bank dan dat we het huis uit moeten
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:37:28 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33238679
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Het is maar goed dat ik de huur voor december nog op tijd had betaald met mijn creditcard (ja zie je wel onze geldproblemen zijn niet zó groot), dan blijven ze nog in ons geloven

Huur betalen met je credit card en dan nog durven beweren dat de problemen niet zo groot zijn.

Is het niet gewoon een idee om eens bij die oom langs te gaan en hem te vragen of hij de achterdstand niet kan aflossen en dat jullie hem dan terugbetalen?
Dat kan dan evt. tegen gunstiger voorwaarden en rentes.
pi_33238683
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
creditcard
Pas alsjeblieft op en hou in de gaten hoeveel geld je daarvan schuldig bent en hoeveel rentje je extra moet betalen. Met een creditcard is het heel makkelijk om het overzicht van je geld kwijt te raken. Ik begrijp dat het nu nodig is, maar probeer dat te voorkomen.

In ieder geval fijn dat je je huis niet uit hoeft!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')