als je een eenmanszaakje hebt wel ja.quote:Op maandag 19 december 2005 07:41 schreef wimmel_1 het volgende:
Eeuh ... particulier ? Hoofdelijk aansprakelijk ???
Niet dus, want voor een schuld van 13k euro kun je geen reeel afkoopbod doen. Ik vind het zelf ook een beetje een vreemde redenatie. Het lijkt vooral op verantwoordelijkheid ontlopen.quote:Op maandag 19 december 2005 07:13 schreef Fu_fITA het volgende:
Dit is de beste tijd om te onderhandelen lijkt me want er valt van een kale kip niets te plukken.
Klopt. Afkoop wordt een A3-codering, en in tegenstelling tot andere coderingen kan een A3-codering na 5 jaar voor nog eens 5 jaar verlengd worden.quote:Op maandag 19 december 2005 08:01 schreef frederik het volgende:
bestaat er juist geen aparte vermelding bij het BKR voor schulden waarbij gestreept moest worden in de vorderingen?
Dat je dus geen voordeel van afkopen hebt, misschien zelfs nadeel omdat er wel komt te staan dat een kredietverstrekker een deel nooit zal terugzien.
Ik heb het idee dat er bij hem geen sprake was van een 'officieel' faillissement, anders was naar mijn gevoel ook die schuld bij de Postbank wel weg. Bij een faillissement worden immers alle schulden uit handen gegeven voorzover ik weet.quote:Op maandag 19 december 2005 08:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom het in 1998 een faillissement is geworden, en niet WSNP?
Een faillissement kan eindigen wegens gebrek aan baten. Alle schulden blijven dan gewoon staan.quote:Op maandag 19 december 2005 08:40 schreef Isegrimm het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er bij hem geen sprake was van een 'officieel' faillissement, anders was naar mijn gevoel ook die schuld bij de Postbank wel weg. Bij een faillissement worden immers alle schulden uit handen gegeven voorzover ik weet.
Maar dat is dan geen faillissement wat is uitgesproken door de rechter, toch? Als een persoon door een rechter failliet wordt verklaard, krijg diegene een curator toegewezen die voor hem/haar in overleg met de schuldeisers de schulden gaat regelen.quote:Op maandag 19 december 2005 08:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een faillissement kan eindigen wegens gebrek aan baten. Alle schulden blijven dan gewoon staan.
Een faillissement door de rechter uitgesproken is het enige faillissement dat ik ken.quote:Op maandag 19 december 2005 08:46 schreef Isegrimm het volgende:
[..]
Maar dat is dan geen faillissement wat is uitgesproken door de rechter, toch?
De curator probeert zoveel mogelijk geld binnen te halen voor de schuldeisers. Als echter blijkt dat er te weinig baten zijn om een bedrag uit te kunnen keren aan de schuldeisers zal het faillissement eindigen wegens gebrek aan baten. Alle schulden blijven dan staan. De enige manieren waarmee iemand met een faillissement schuldenvrij kan raken is doordat alle schulden afbetaald worden, of doordat er een akkoord komt met de schuldeisers.quote:Als een persoon door een rechter failliet wordt verklaard, krijg diegene een curator toegewezen die voor hem/haar in overleg met de schuldeisers de schulden gaat regelen.
Zo mogelijk wel, maar wanneer er zo weinig inkomsten zijn dat zelfs de curator niet meer betaald kan worden houdt het op.quote:Op maandag 19 december 2005 08:54 schreef Isegrimm het volgende:
Ah okay, duidelijk. Ik dacht dat een faillissement pas was afgelopen als de schulden naar voldoening van de schuldeisers waren betaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |