abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33209804
Ricardo Villalobos

Een topic voor één voor de grootste iconen van de minimale house, microhouse en minimal techno ooit. Een man die zoveel ziel en gevoel in zijn muziek legt en onwijs veel kwaliteitsmuziek heeft uitgebracht. Altijd diep en mooi. Ook als DJ niet onverdienstelijk; al was het al om zijn sterke platenkeuze, de talloze legendarische dj-sets samen met Richie Hawtin en zijn dopey imago tijdens het draaien. Afkomstig uit Chili (samen met de andere minimal-held Luciano) maar inmiddels wonend in de stad waar het qua techno en minimal allemaal gebeurt: Berlijn.
quote:
Ricardo Villalobos is a shaman, already a legend, a one-in-a-generation inspiring leader. His DJ skills are properly unbelievable (now thats what i call 'lost in the sound'!), his records are odysseys, his musical culture is extremely large (some may only link him to 'minimal', but he can play in fact ANYTHING as those who have enjoyed him dropping Lil Louis, funky techno or Reload in the middle of a minimal set can witness), his knowledge of complex rhythms and the way they act on the human body make him a kind of sorcerer. And he is also one of the most charismatic persons i've witnessed behind decks, with this trademark androgyn attitude making him one of the funniest and most fascinating DJs ever. Pure class, great man. A Ron Hardy or Larry Levan for the 2k era (spiritually if not strictly musically).
quote:
Wow, this guy is truly amazing... His music is one unique blend of subtle melodies and deep enigmatic beats. His DJ'ing style is something that i have never seen before, while being technicaly great he is one of those few DJs with a third ear of musical intuition. All in all this man is probably the best producer/DJ in the world at this point. A true genious.
Hier een greep uit een hele reeks heerlijke releases:

Ricardo Villalobos - Alcachofa

Zijn eerste en beste album tot dusver met als hoogtepunten het magistrale mooie "Dexter" en "Easy Lee". Essentieel voor elke liefhebber van minimale klanken.

Ricardo Villalobos - Thé Au Harem D'Archimède

Zijn tweede album. Minder sterk maar wel met meer consistentie en productietechnisch ook een stuk ontwikkelder. Met als persoonlijke uitschieter: "Serpentin".

Qua EP's één van mijn favorieten en ook de plaat waarmee ik kennis maakte met zijn werk:

Ricardo Villalobos - Luna

Een van Villalobos' meest sterke EP's op één van de beste minimal-labels ter wereld (Perlon).

Ricardo Villalobos - Chromosul

En nog een recente EP:

Ricardo Villalobos - For Disco Only 2

Disco-gitaartjes, percussie. Iets anders dan zijn vorige week maar ook al weer zo diep en toch typisch Villalobos. De remake van een track van Philip Glass is ook alleraardigst.

Ook heeft de kerel een aantal essentiële en mooie remixes op zijn naam staan waaronder:

Heiko Laux - Moved (Ricardo Villalobos Remix)
DJ Minx - A Walk In The Park (Ricardo Villalobos 'Til Thursday' Remix)
Alter Ego - Daktari (Ricardo Villalobos Remix)

Ricardo Villalobos is als DJ in Nederland weer aan het werk te zien tijdens Voltt op 18 februari in de Paradiso (Amsterdam): [18.02.2006] Voltt @ Paradiso, Amsterdam .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_33209846
Voor de geinteresseerden hier een verzameling setjes van de beste man:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=16373966
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_33210293
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_33212107
Eindelijk een serieus topic van deze man. En tvp 14.gif
pi_33213906
Villalobos .

* pAin heeft erg goede herrineringen aan after van AWFS 05 .

En die Daktari remix . Enige wat ik een beetje irritant vond altijd aan zn producties is dat eindeloze gedoe met druppende kranen; ik moest er altijd van zeiken .

onbeschofte TVP
pi_36381946
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 26 maart 2006 @ 17:57:59 #7
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36382766

! iemand steelt z'n platenkoffer!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_48722256
Ik wist niet eens dat Ricardo z'n eigen topic had

Iemand die misschien weet wanneer Shackleton - Blood On My Hands (Ricardo Villalobos Remix) eindelijk gereleased wordt, hoorde hem vorig jaar november al in z'n sets.
pi_48722575
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:04 schreef LostFormat het volgende:
Voor de geinteresseerden hier een verzameling setjes van de beste man:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=16373966
zitten een paar dope livesets tussen zeg!
pi_48722971
Ik hoor nu zijn remix van St. Germain. . .
pi_48725725
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:37 schreef teknomist het volgende:
Ik hoor nu zijn remix van St. Germain. . .
Link?
pi_48725749
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:26 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Link?
Laatste plaat van zijn laatste mix. Ik kan hier geen links posten maar zie het minimal-subforum van het livesetsforum op livesets.com.
pi_48726906
Easy Lee
Zoiets moet je gewoon thuis bij het open haard in het donker horen als het buiten regent
pi_48731484
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:21 schreef hesselmid het volgende:

Iemand die misschien weet wanneer Shackleton - Blood On My Hands (Ricardo Villalobos Remix) eindelijk gereleased wordt, hoorde hem vorig jaar november al in z'n sets.
30 april
  donderdag 26 april 2007 @ 18:16:15 #15
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_48746524
zeer nice idd
Primum non nocere
pi_49048481
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:21 schreef hesselmid het volgende:

Inmiddels gehoord en hij is echt geweldig! Duurt 18:53 min maar zo'n lengte mag je onderhand ook wel verwachten van Villalobos

Verbaas me ook weer hoe zo'n lang nummer toch tot het einde boeiend blijft en van mij nog wel langer had mogen duren, terwijl ik bij bijvoorbeeld superjam (13:16 min) van Superpitcher het na 5 minuten wel gezien heb.

[ Bericht 7% gewijzigd door hesselmid op 05-05-2007 22:32:20 ]
pi_49121966
hij is lekker.
lang idd maar dat is tegenwoordig zijn ding

lekker hypnotisch.
maar het origineel is ook gewoon steengoed dus ja..
pi_55280401
Ricardo Villalobos & Marco Carola @ Cocoricò, Riccione 1.08.07 Part.4

heb ik opstaan en toch weer een magistrale set

wordt ook tijd dat ik hem eens weer meemaak @ feest
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_55286892
Ik heb een aantal zeer lovende recensies gelezen over z'n laatste fabric mix cd. Issie echt zo goed?
pi_55287675
pi_55287733
ken deze artiest alleen van 1 nummer , titel ken ik niet.. maar het werd 2 jaar terug regelmatig op dane department gedraait en is zeer aanstekelijk
pi_55288917
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:47 schreef LostFormat het volgende:
Ik heb een aantal zeer lovende recensies gelezen over z'n laatste fabric mix cd. Issie echt zo goed?
Ik vind de cd heel goed.
pi_55288972
Hij staat net op. We zullen zien.
pi_55292597
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')