Er is wel een groot verschil tussen strak spelen en simpel spelen..quote:Op zondag 25 december 2005 15:14 schreef DuranK het volgende:
Simpel kan ook leuk zijn, maar je verwijt de drummer dat die simpel doet, terwijl je het zelf ook doet![]()
idd ik vind het ook helemaal niet erg dat hij simpel speelt, maar dan moet hij wel in de maat blijven!!quote:Op zondag 25 december 2005 15:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Er is wel een groot verschil tussen strak spelen en simpel spelen..![]()
Een click-track is altijd goed! Ik speel al redelijk lang gitaar en schrijf nu nog 80% van de gitaarpartijen met een clicktrack. Ik laat meestal een click-track lopen waarna ik iets ga kloten. Daaruit volgt een gitaarriff waarop ik drums ga schrijven met DKFH.quote:Op zondag 25 december 2005 14:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
nah ik zelf leer nog heel hard, maar ik vind mezelf ook helemaal niet goed![]()
maar waarom ik het er eigenlijk op heb gezet, is dat de drummer van mijn bandje af en toe nog wel wat probleempjes heeft met maat houden, nou zeg ik dan, ga elke dag met een clicktrack op je kop oefenen, maarja hij vind zichzelf wel goed en vind dus dat het niet nodig is, nou maar het is dus niet echt een goede drummer doet de meest simpele dingen, luister maar naar wat mp3'tjes op http://www.the-girls.nl
Stevie Ray gebruikte ook 013...quote:Op maandag 26 december 2005 12:06 schreef super-muffin het volgende:
Een vriend van me heefft 013 snaren op zn gitaar gezet.
Fuck dat klinkt echt vet
Maar bij die 'ghostnote' heb je amper volume, die 5 is dan idd amper hoorbaarquote:Op maandag 26 december 2005 13:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Die "s" heeft de tabber erbij gezet zodat het duidelijk wordt dat het om een slide gaat
(3) / 5
Ghostnote 3, slide naar 5. Dus 3 fretten maar niet aanslaan, en dan naar 5 sliden. Het is niet supergoed hoorbaar, maar dat is ook de bedoeling van zoiets
Kijk, dat is nou een mooie Ibanez!quote:Op maandag 26 december 2005 14:53 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
(de serie leeft nog)
moet even mijn nieuwe gitaar showen
[afbeelding]
Ibanez RG 2620 QM SL
Prestige
2e hands op de kop getikt voor ¤700,- inclusief nieuwe Ibanez Prestige Koffer en een gitaarbandje![]()
In een winkel in Amersfoort
geheel afgesteld en nagekeken
Die is wel acceptabel ja, en 700 lijkt me een mooie prijs. En gaan zeiken over het feit dat de Ibanezkoffer een handvat heeft gaat zelfs mij te verquote:Op maandag 26 december 2005 15:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou een mooie Ibanez!![]()
mee eens,quote:Op maandag 26 december 2005 15:20 schreef BUG80 het volgende:
Ik hou niet van dat puntige. Ik ben bang dat ik dan de zanger neersteek ofzo.
Geef mij maar rondingen![]()
beetje late reply, maar er zaten een paar feestdagen tussen mij en m'n pc. Ik heb wat mp3'tjes van je site geluisterd, klinkt leuk. Ik denk dat het probleem met je drummer is dat hij niet 'strak' genoeg is. Je zegt dat hij simpel doet, maar deed hij dat juist maar. Hij maakt het zichzelf veels te ingewikkeld. Teveel cymbals, teveel herrie. Als ex-drummer (en beginnend gitarist) geef ik 'm als tip: keep it simple, minder bekkens, meer sturen. Succes met jullie band, klinkt geinig!quote:Op zondag 25 december 2005 14:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
nah ik zelf leer nog heel hard, maar ik vind mezelf ook helemaal niet goed![]()
maar waarom ik het er eigenlijk op heb gezet, is dat de drummer van mijn bandje af en toe nog wel wat probleempjes heeft met maat houden, nou zeg ik dan, ga elke dag met een clicktrack op je kop oefenen, maarja hij vind zichzelf wel goed en vind dus dat het niet nodig is, nou maar het is dus niet echt een goede drummer doet de meest simpele dingen, luister maar naar wat mp3'tjes op http://www.the-girls.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |