abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2005 @ 20:23:07 #276
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_33516543
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:04 schreef Even het volgende:

[..]

De voorste (die spaanse) is ook van Aria
Ja, maar ik heb niet zoveel met Spaans
pi_33516626
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:14 schreef Jorikjet het volgende:
ehm ik heb hem wel, kan hem wel ergens uploaden voor je?
Graag

Guitar Pro 5 werkt wel lekker, maar ik vind powertabs wel lekkerdere interface hebben..
Bij guitar pro 5 is het weer lekker dat alle instrumenten apart zijn weergegeven
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:23 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb niet zoveel met Spaans
Ik heb em gekregen van een vriend van me die er niks meer mee deed, dan zeg ik geen nee
(echte nederlander: issie gratis ?! Okay geef dan maar )
......Signature-loos......
  donderdag 29 december 2005 @ 20:32:32 #278
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_33516927
ow sorry, ik had dus ook guitar pro 5, ik dacht dat het guitartab was

heb nog een keer me little wing versie geupload voor de geinteresseerden. brakke kwaliteit komt odmat het via de webcam is opgenomen
http://dump.swoos.com/uploads/little%20wing%20(met%20foutjes).mp3
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33517293
Klinkt goed
  donderdag 29 december 2005 @ 20:43:05 #280
47781 Jorikjet
pi_33517385
danku!

De timing en maat klopt niet overal even goed. maar het gaat om het idee
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33517732
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
danku!

Practise Makes Perfect

Waarvoor zijn nou die vier draaiknoppen op mn les paul, welke is bijvoorbeeld voor volume? ik heb het gevoel alsof er daar 2 voor zijn...
pi_33517829
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
danku!

ondanks webcam mic klinkt het goed, wat voor gitaar / effecten / amp gebruik je ??
PS4 online: micro_nl
pi_33517892
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:50 schreef Even het volgende:

[..]

Practise Makes Perfect

Waarvoor zijn nou die vier draaiknoppen op mn les paul, welke is bijvoorbeeld voor volume? ik heb het gevoel alsof er daar 2 voor zijn...
Een toonknop en volumeknop per element, vermoedelijk. Tom Morello heeft een paar aardige dingen gedaan door met het volume helemaal uit op één element en de toggleswitch te spelen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33517966
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een toonknop en volumeknop per element, vermoedelijk. Tom Morello heeft een paar aardige dingen gedaan door met het volume helemaal uit op één element en de toggleswitch te spelen.
Aha

Nou snap ik em ik maar klote... "Nee zo gaat t volume ook naar benede, zo ook al "

Maar wat die Tom allemaal doen doet niemand hem hier na
  donderdag 29 december 2005 @ 21:03:44 #285
47781 Jorikjet
pi_33518172
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:53 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

ondanks webcam mic klinkt het goed, wat voor gitaar / effecten / amp gebruik je ??
squier strat uit silver series met hank marvin pickups, en een vox ad30vt met klein beetje reverb. ik sta er trouwens van versteld hoe goed het microfoontje is van me webcam (logitech pruts ding)
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:50 schreef Even het volgende:

[..]

Practise Makes Perfect

The standard Gibson electronic configuration is two pickups, four knobs and
a pickup selector switch. The four knobs provide individual tone and volume control
for each pickup. Models with only three knobs provide individual volume and master
tone control. Single pickup models have only two knobs – for volume and tone control
– and no pickup selector.

Volume controls: The two knobs closest to the fingerboard control the volume of the
pickups. The volume knob nearest the bridge controls the “front” or neck pickup; the
knob nearest the edge of the guitar controls the “back” or bridge pickup.
17

Tone controls: The knob or knobs farthest away from the fingerboard control tone. The
tone knob nearest the bridge controls the “front” or neck pickup; the knob nearest the
edge of the guitar controls the “back” or bridge pickup.
The tone controls are the “treble roll off” or “cut” variety. The tonal quality of the
instrument is darkened by the reduction of treble rather than the addition of bass. The
tone control turned all the way counterclockwise results in maximum reduction of treble
and produces the “darkest” sound. The tone control turned clockwise to its maximum
position allows the pickup’s full harmonic frequencies to pass through, producing
the guitar’s brightest sound.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 29 december 2005 @ 21:12:15 #286
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_33518525
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:03 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

squier strat uit silver series met hank marvin pickups
Hank Marvin pickups, nooit van gehoord...
  donderdag 29 december 2005 @ 21:14:20 #287
47781 Jorikjet
pi_33518626
haha ja zoiets, iemand van de shadows en ik dacht dus hankie, dit is me verteld door de vorige eigennaar. zou het erop staan? dan schoef ik me gitaar even los
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33518655
quote:
[..]
squier strat uit silver series met hank marvin pickups, en een vox ad30vt met klein beetje reverb. (logitech pruts ding)
[..]
ik heb ook een vox valvetronix (ad50vt) gehad, wel leuke dingen maar ik wou meer, heb nu Fender 'hotrod' Deville en meestal gebruik ik Fender Telecaster maar dat van jou klinkt ook lekker !!!
  donderdag 29 december 2005 @ 21:17:23 #289
47781 Jorikjet
pi_33518771
voor thuis om te oefenen is het wel een geniale versterker vind ik. je haalt er veel verschillende geluiden uit en hoeft niet extra effectjes te kopen of aan te sluiten voor iets wat je wilt naspelen. ook scheelt het dat het niet hoeft op te warmen zoals buizen, dus je kunt even snel aanzetten en zo weer uit. Voor een optreden ga ik wel voor een 'echte' versterker als fender en zo.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33519121
speel je in een bandje ofzo??
  donderdag 29 december 2005 @ 21:27:29 #291
47781 Jorikjet
pi_33519212
niet een band, maar wel veel met vrienden jammen en daarmee soms optreden op feestjes en zo.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33519618
heey luitjes, ff id'tje: ik heb dus het .domein guitarist.nl heb daar nu nog mijn eigen website op (al lang niks meer aan gedaan enzo)! maar heb dus plannen voor een soort guitargeek, maar dan gewoon voor de onbekende gitarist, zodat iedereen een beetje met z'n gear kan pimpen enzo! iemand nog suggesties of andere id'en ofzo??
pi_33520913
quote:

[..]

[afbeelding]
Keej daar kan ik wat mee thnx
pi_33523098
Ik heb een lefthand Ibanez nu + een Line6 Pod2.. iemand een idee waar ik een tas kan kopen?
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:20:32 #295
47781 Jorikjet
pi_33531487
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:38 schreef guitarist.nl het volgende:
heey luitjes, ff id'tje: ik heb dus het .domein guitarist.nl heb daar nu nog mijn eigen website op (al lang niks meer aan gedaan enzo)! maar heb dus plannen voor een soort guitargeek, maar dan gewoon voor de onbekende gitarist, zodat iedereen een beetje met z'n gear kan pimpen enzo! iemand nog suggesties of andere id'en ofzo??
he dat is wel een leuk idee

maar ik denk neit dat het haalbaar is om van allerlei apparatuur van die mooie pixel plaatjes te maken, dus dat je dan zoiets krijgt
marshall jcm800 -> jh wah ->ibanez ts9 -> fender strat
en dat als je op de apparatuur klikt je een plaatje ziet en info van het pedaal (fabrikant, website enzo) een geluidssample kan downloaden ofzo. en bij de gitaar je eigen gitaar kan uploaden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jorikjet op 30-12-2005 10:33:37 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33532917
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:12 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

ah dan staat het stoer om 2 gitaristen te hebben maar dan spelen ze precies hetzelfde
Nou en? Dat kan je geluid behoorlijk ten goede komen...
pi_33533041
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:30 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik heb vandaag 2 pedalen getest:

Dunlop MXR ZW-44 | leuk geluid, mooie gillen, maar schijnt niet mooi te zijn zonder buizenbak

Boss MT-2 | populair pedaal, maar is het net niet vind ik

Iemand ervaring met de MXR ZW-44 op een niet-buizenbak? Hij schijnt nogal een ruis te hebben dan?
Ik gebruik dat pedaal op een marshall valvestate. Maar niet als distortion, heb hem maar een heel klein beetje open staan. Vond hem als distortion pedaal wat dat betreft tegenvallen, maar het is dan ook een overdrive...
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:28:32 #298
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33533226
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:56 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik heb een lefthand Ibanez nu + een Line6 Pod2.. iemand een idee waar ik een tas kan kopen?
bij conijn in eindhoven? of is dat te ver weg?
pi_33534908
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:22 schreef Dragman het volgende:

[..]

Ik gebruik dat pedaal op een marshall valvestate. Maar niet als distortion, heb hem maar een heel klein beetje open staan. Vond hem als distortion pedaal wat dat betreft tegenvallen, maar het is dan ook een overdrive...
het ging dan vooral om de gillen die je eruit kan krijgen of door dit pedaal extra nadruk krijgt.
(gillen = de snaar met je duim dempen terwijl je 'm aanslaat (weet er geen term voor))
d.m.v. dat pedaal zou dat extra goed moeten lukken/klinken

Kan iemand mij vertellen hoe Joe Satriani die enorm hoge en lange gillen uit z'n gitaar tovert? Je ziet 'm dan ter hoogte van z'n pickups en beweging maken en hij gebruikt z'n tremolo.
volgens mij pakt ie één of andere boventoon, maar ik weet niet of hij er ook nog effecten bij gebruikt. Het lijkt me echt zeer tof om deze techniek te beheersen...
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:52:13 #300
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33536186
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:19 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

het ging dan vooral om de gillen die je eruit kan krijgen of door dit pedaal extra nadruk krijgt.
(gillen = de snaar met je duim dempen terwijl je 'm aanslaat (weet er geen term voor))
d.m.v. dat pedaal zou dat extra goed moeten lukken/klinken

Kan iemand mij vertellen hoe Joe Satriani die enorm hoge en lange gillen uit z'n gitaar tovert? Je ziet 'm dan ter hoogte van z'n pickups en beweging maken en hij gebruikt z'n tremolo.
volgens mij pakt ie één of andere boventoon, maar ik weet niet of hij er ook nog effecten bij gebruikt. Het lijkt me echt zeer tof om deze techniek te beheersen...
Je bedoelt Pinch Harmonics. Volgens mij heb je geen aparte effecten nodig, behalve natuurlijk een stevige overdrive of distortion en het liefst een goeie compressor/sustainer. De techniek vereist enige oefening. Zelf sla ik gewoon heel hard aan, maar heb ik m'n plectrum zo vast dat er maar een heel klein randje plastic te zien is. Daardoor raak je de snaar bijna automatisch met je duim. Met hard aanslaan bedoel ik niet dat je een grote aanloop moet nemen met je arm maar gewoon hard moet plukken, eigenlijk.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')