Ja, maar ik heb niet zoveel met Spaansquote:Op donderdag 29 december 2005 20:04 schreef Even het volgende:
[..]
De voorste (die spaanse) is ook van Aria![]()
Graagquote:Op donderdag 29 december 2005 20:14 schreef Jorikjet het volgende:
ehm ik heb hem wel, kan hem wel ergens uploaden voor je?
Ik heb em gekregen van een vriend van me die er niks meer mee deed, dan zeg ik geen neequote:Op donderdag 29 december 2005 20:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet zoveel met Spaans
Practise Makes Perfectquote:Op donderdag 29 december 2005 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
danku!
De timing en maat klopt niet overal even goed. maar het gaat om het idee
ondanks webcam mic klinkt het goed, wat voor gitaar / effecten / amp gebruik je ??quote:Op donderdag 29 december 2005 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
danku!
De timing en maat klopt niet overal even goed. maar het gaat om het idee
Een toonknop en volumeknop per element, vermoedelijk. Tom Morello heeft een paar aardige dingen gedaan door met het volume helemaal uit op één element en de toggleswitch te spelen.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:50 schreef Even het volgende:
[..]
Practise Makes Perfect![]()
Waarvoor zijn nou die vier draaiknoppen op mn les paul, welke is bijvoorbeeld voor volume? ik heb het gevoel alsof er daar 2 voor zijn...![]()
![]()
Ahaquote:Op donderdag 29 december 2005 20:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een toonknop en volumeknop per element, vermoedelijk. Tom Morello heeft een paar aardige dingen gedaan door met het volume helemaal uit op één element en de toggleswitch te spelen.
squier strat uit silver series met hank marvin pickups, en een vox ad30vt met klein beetje reverb. ik sta er trouwens van versteld hoe goed het microfoontje is van me webcamquote:Op donderdag 29 december 2005 20:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ondanks webcam mic klinkt het goed, wat voor gitaar / effecten / amp gebruik je ??
The standard Gibson electronic configuration is two pickups, four knobs andquote:Op donderdag 29 december 2005 20:50 schreef Even het volgende:
[..]
Practise Makes Perfect![]()
Waarvoor zijn nou die vier draaiknoppen op mn les paul, welke is bijvoorbeeld voor volume? ik heb het gevoel alsof er daar 2 voor zijn...![]()
![]()
Hank Marvin pickups, nooit van gehoord...quote:Op donderdag 29 december 2005 21:03 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
squier strat uit silver series met hank marvin pickups
ik heb ook een vox valvetronix (ad50vt) gehad, wel leuke dingen maar ik wou meer, heb nu Fender 'hotrod' Devillequote:Op donderdag 29 december 2005 21:03 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
squier strat uit silver series met hank marvin pickups, en een vox ad30vt met klein beetje reverb. (logitech pruts ding)
[..]
he dat is wel een leuk ideequote:Op donderdag 29 december 2005 21:38 schreef guitarist.nl het volgende:
heey luitjes, ff id'tje: ik heb dus het .domein guitarist.nl heb daar nu nog mijn eigen website op (al lang niks meer aan gedaan enzo)! maar heb dus plannen voor een soort guitargeek, maar dan gewoon voor de onbekende gitarist, zodat iedereen een beetje met z'n gear kan pimpen enzo! iemand nog suggesties of andere id'en ofzo??
Nou en? Dat kan je geluid behoorlijk ten goede komen...quote:Op donderdag 29 december 2005 18:12 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ah dan staat het stoer om 2 gitaristen te hebben maar dan spelen ze precies hetzelfde
Ik gebruik dat pedaal op een marshall valvestate. Maar niet als distortion, heb hem maar een heel klein beetje open staan. Vond hem als distortion pedaal wat dat betreft tegenvallen, maar het is dan ook een overdrive...quote:Op donderdag 29 december 2005 19:30 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik heb vandaag 2 pedalen getest:
Dunlop MXR ZW-44 | leuk geluid, mooie gillen, maar schijnt niet mooi te zijn zonder buizenbak
Boss MT-2 | populair pedaal, maar is het net niet vind ik
Iemand ervaring met de MXR ZW-44 op een niet-buizenbak? Hij schijnt nogal een ruis te hebben dan?
bij conijn in eindhoven? of is dat te ver weg?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:56 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik heb een lefthand Ibanez nu + een Line6 Pod2.. iemand een idee waar ik een tas kan kopen?
het ging dan vooral om de gillen die je eruit kan krijgen of door dit pedaal extra nadruk krijgt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:22 schreef Dragman het volgende:
[..]
Ik gebruik dat pedaal op een marshall valvestate. Maar niet als distortion, heb hem maar een heel klein beetje open staan. Vond hem als distortion pedaal wat dat betreft tegenvallen, maar het is dan ook een overdrive...
Je bedoelt Pinch Harmonics. Volgens mij heb je geen aparte effecten nodig, behalve natuurlijk een stevige overdrive of distortion en het liefst een goeie compressor/sustainer. De techniek vereist enige oefening. Zelf sla ik gewoon heel hard aan, maar heb ik m'n plectrum zo vast dat er maar een heel klein randje plastic te zien is. Daardoor raak je de snaar bijna automatisch met je duim. Met hard aanslaan bedoel ik niet dat je een grote aanloop moet nemen met je armquote:Op vrijdag 30 december 2005 12:19 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
het ging dan vooral om de gillen die je eruit kan krijgen of door dit pedaal extra nadruk krijgt.
(gillen = de snaar met je duim dempen terwijl je 'm aanslaat (weet er geen term voor))
d.m.v. dat pedaal zou dat extra goed moeten lukken/klinken
Kan iemand mij vertellen hoe Joe Satriani die enorm hoge en lange gillen uit z'n gitaar tovert? Je ziet 'm dan ter hoogte van z'n pickups en beweging maken en hij gebruikt z'n tremolo.
volgens mij pakt ie één of andere boventoon, maar ik weet niet of hij er ook nog effecten bij gebruikt. Het lijkt me echt zeer tof om deze techniek te beheersen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |