Ik kwam net dit artikel tegen:
Wereldtitel voor 'Beast from the East'
BERLIJN - Zijn bijnaam luidt 'Beast from the East'. 'Russische Reus' klinkt echter ook toepasselijk voor de 2.13 meter lange Nikolai Valuev. De 147 kilo zware bokser kroonde zich zaterdagnacht tot de eerste zwaargewicht wereldkampioen uit Rusland door de Amerikaan John Ruiz te ontronen.
Valuev zal met zijn imposante verschijning zelfs de meest ervaren bokser schrik aanjagen. Niet alleen zijn gestalte is indrukwekkend. Ook zijn blik ('moest dit pijn doen?') wanneer hij een dreun krijgt uitgedeeld, is angstaanjagend. Met de 32-jarige bokser uit Sint-Petersburg valt niet te spotten.
Van een linkse hoek of 'uppercut' raakt Valuev amper onder de indruk. Schelden komt veel harder aan bij de gigantische Rus. Voor de ontmoeting met Ruiz liet Valuev blijken dat hij niet gelukkig was met de opmerkingen van zijn opponent. De Amerikaan had verklaard dat de Rus op 'King Kong' leek en dat hij geen moeite zou hebben om hem hard te raken, aangezien Valuevs hoofd „zo groot als een Volkswagen” is.
De kolossale Rus liet daarom nog maar eens optekenen dat 't zijn belangrijkste doel is om te bewijzen dat hij „geen monster maar een sporter is”.
De ontmoeting in het Max-Schmeling-Halle was opwindend van begin tot einde. Sterker nog; zelfs nadat de laatste bel had geklonken, gingen beide kampen vrolijk verder met vechten. Het kamp van Ruiz kon de nederlaag op punten (twee arbiters wezen Valuev als winnaar, één beoordeelde de partij als onbeslist) niet verkroppen en zocht de confrontatie met de Russen.
In de daaropvolgende knokpartij maakte de coach van Ruiz, Norman Stone, zich volkomen belachelijk door de kampioensgordel te stelen en het kleinood boven zijn hoofd te houden, als ware hij zojuist wereldkampioen was geworden. Vijf leden van de beveiliging werkten Stone hardhandig tegen de grond, waarmee definitief een einde aan het gevecht kwam. „We zijn bestolen”, brieste de Amerikaanse trainer uren later, tijdens de persconferentie.
De wereldkampioen haalde slechtst zijn schouders op en stamelde dat zijn grootste droom is uitgekomen. Dat hij de eerste Russische zwaargewicht wereldkampioen is, interesseert Valuev niet: „Ik wil nog beter worden, daar denk ik vooral aan.”
Dat de reus een klein hartje heeft, liet hij blijken toen hem werd gevraagd naar zijn afkomst. Valuev vertelde dat hij momenteel in Sint-Petersburg woont, in een flatje van 50 vierkante meter. Met zijn verdiende geld wil de 'Beast from the East' naar een groter onderkomen verhuizen. „Maar ik hoop wel dat ik al mijn buren kan meenemen.”
http://www.telegraaf.nl/t(...)_from_the_East_.htmlErg cool dit vind ik. Klinkt een beetje als Rocky tegen Drago uit Rocky IV. Heeft iemand iets van Valuevs gevecht gezien?
Verzoekje aan de mod; kun je "Beat" in de titel misschien veranderen in "Beast?"[ Bericht 2% gewijzigd door girllover op 18-12-2005 14:53:42 (verzoek aan de mod) ]