Hoezo alleen in Amerika?quote:Op zondag 18 december 2005 01:52 schreef NZ het volgende:
Politie voorkomt bloedbad op Amerikaanse school
Waarom gebeuren dit soort dingen onderhand alleen in Amerika? Er zijn toch wel andere oplossingen? Ik ben zelf nooit gepest geweest ofzo, maar het lijkt me dat je ouders, vrienden, familie, kenissen, leraren of zelfs de politie je iets verder kan helpen.
Voor elke 20 keer dat zoiets in amerika gebeurd, gebeurd het ergens in de rest van de wereld.quote:Op zondag 18 december 2005 12:06 schreef klez het volgende:
[..]
Hoezo alleen in Amerika?
Erfurt, Terracollege enz.
Ja, al een aantal keer o.a. in Duitsland.quote:Op zondag 18 december 2005 13:48 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Voor elke 20 keer dat zoiets in amerika gebeurd, gebeurd het ergens in de rest van de wereld.
de rest van de wereld is groter dan amerika.quote:Op zondag 18 december 2005 16:16 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja, al een aantal keer o.a. in Duitsland.
Amerika is echt een mega-groot land, logisch dat het daar vaker voorkomt dan hier.
statisch gezien komt het vele malen vaker voor dan in een land als canadaquote:Op zondag 18 december 2005 16:16 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja, al een aantal keer o.a. in Duitsland.
Amerika is echt een mega-groot land, logisch dat het daar vaker voorkomt dan hier.
toch als je het vergelijkt met de westerse wereld die dit soort dingen allen in het nieuws zouden brengen dan staat amerika wel op nummero 1.quote:Op zondag 18 december 2005 17:34 schreef PV het volgende:
Als het in de VS gebeurt, komt het nieuws ws eerder deze kant op dan wanneer het in Verweggistan gebeurt.
Absoluut.quote:Op zondag 18 december 2005 13:22 schreef marcb1974 het volgende:
Dat het in de VS vaker gebeurt dan ergens anders zal o.a. te maken hebben met de vrijheid van het wapenbezit.
ja want canada is ook zo'n dichtbevolkt landquote:Op zondag 18 december 2005 17:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
statisch gezien komt het vele malen vaker voor dan in een land als canada
dacht dat je het wel zou begrijpen.quote:Op zondag 18 december 2005 21:15 schreef Sargon het volgende:
[..]
ja want canada is ook zo'n dichtbevolkt land
laat de cijfers maar zienquote:Op zondag 18 december 2005 21:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dacht dat je het wel zou begrijpen.
Naar verhouding dus...
http://www.scp.nl/publica(...)000-Hoofdstuk_14.pdfquote:
De VS is dan ook aanzienlijk groter dan europa, en de ergste school shootings waren in de UK en Duitsland.quote:Op zondag 18 december 2005 12:55 schreef NZ het volgende:
Ik bedoel niet uitsluitend in Amerika, maar dit soort dingen, klein of groot vinden meer in de states plaats dan elders.
Nopequote:Op zondag 18 december 2005 22:05 schreef TimmyAsd het volgende:
Wapenwet is het antwoord..
Ik kan me geen ergere shootings herinneren dan die in Columbine eigenlijk...quote:Op maandag 19 december 2005 08:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De VS is dan ook aanzienlijk groter dan europa, en de ergste school shootings waren in de UK en Duitsland.
Gedeeltelijk wel, als een wapen voor het oprapen ligt is de kans wat groter dat zoonlief hem een dagje leent. Voor de rest is het de cowboy-cultuur.quote:
http://www.time.com/time/(...)06/cover/erfurt.htmlquote:Op maandag 19 december 2005 08:59 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik kan me geen ergere shootings herinneren dan die in Columbine eigenlijk...
Onzin ieder huishouden in Zwitserland heeft ook wapens...het is mentaliteitquote:Op zondag 18 december 2005 13:22 schreef marcb1974 het volgende:
Dat het in de VS vaker gebeurt dan ergens anders zal o.a. te maken hebben met de vrijheid van het wapenbezit.
Klopt, canada heeft geloof ik ook stukken meer wapens, maar veel minder doden, geloof zelfs minder als nederland.quote:Op maandag 19 december 2005 10:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Onzin ieder huishouden in Zwitserland heeft ook wapens...het is mentaliteit
Dat is logisch, daarom is het ook de states. Moet je is bijvoorbeeld Oprah Winfrey kijken, dan hoor je die vrouwen ook als labiele gekken juichen, heb je hier ook niet. Zo is het met alles daar.quote:Op zondag 18 december 2005 12:55 schreef NZ het volgende:
Ik bedoel niet uitsluitend in Amerika, maar dit soort dingen, klein of groot vinden meer in de states plaats dan elders.
Kinderen van 4-6. ....quote:Op maandag 19 december 2005 09:33 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunblane_massacre
Als je gepest wordt ga je juist niet hulp zoeken bij ouders, familie, kennissen, leraren of zelfs politie.quote:Op zondag 18 december 2005 01:52 schreef NZ het volgende:
Politie voorkomt bloedbad op Amerikaanse school
Waarom gebeuren dit soort dingen onderhand alleen in Amerika? Er zijn toch wel andere oplossingen? Ik ben zelf nooit gepest geweest ofzo, maar het lijkt me dat je ouders, vrienden, familie, kenissen, leraren of zelfs de politie je iets verder kan helpen.
quote:March 24, 1998 - Andrew Golden, 11, and his gun buddy, Mitchell Johnson, 13, dressed in camouflage fatigues and then gunned down fifteen people at the Westside Middle School playground in Jonesboro, Arkansas. Five died, all of them female and four were children. The boys had a van stocked full of ammunition and guns, which they took from their kin. Golden went into the school and set off a fire alarm, then ran to where Johnson lay in position with the rifles. As people filed out for the fire drill, the boys began shooting.
quote:Amerikaans meisje (9) schiet broer dood
Uitgegeven: 18 december 2005 23:12
Laatst gewijzigd: 19 december 2005 08:42
CHICAGO - In Riverdale, een voorstad van Chicago, heeft een 9-jarig meisje per ongeluk haar 13-jarige broer doodgeschoten. Ze was aan het spelen met een semi-automatisch wapen dat ze in de slaapkamer van haar ouders had gevonden. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De moeder was op het moment van het ongeluk vrijdag op bezoek bij een ziek familielid en de vader was op zijn werk. Het wapen lag, geladen en niet vergrendeld, op een boekenplank. Het meisje trok per ongeluk aan de trekker en trof haar broertje met een kogel in de borst. Hij overleed even later in het ziekenhuis.
HEt komt overal wel voor. Het gaat alleen om de hoeveleheid. Die ligt in de VS veel hoger.quote:Op maandag 19 december 2005 12:36 schreef Pracissor het volgende:
In Japan en China komen moorden ook voor op scholen, zelfs leraren die kinderen neersteken etc.
Nogmaals, de VS is een van de grootste landen ter wereld. Daarnaast liggen ze midden in het vizier van 90% van de media, geen wonder dat velen een nogal vertekend en fout beeld van de VS krijgen, vooral met de anti-amerikaanse hype.quote:Op maandag 19 december 2005 15:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
HEt komt overal wel voor. Het gaat alleen om de hoeveleheid. Die ligt in de VS veel hoger.
Bron?quote:Op maandag 19 december 2005 15:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
HEt komt overal wel voor. Het gaat alleen om de hoeveleheid. Die ligt in de VS veel hoger.
Je kan het wel op de media gooien. maar het aantal gewonden of doden door schietincidenten ligt in de VS naar verhouding toch echt hoger dan in de rest van de wereld. Of je het nou pro of anti amrika bekijkt. Het is zo.quote:Op maandag 19 december 2005 17:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nogmaals, de VS is een van de grootste landen ter wereld. Daarnaast liggen ze midden in het vizier van 90% van de media, geen wonder dat velen een nogal vertekend en fout beeld van de VS krijgen, vooral met de anti-amerikaanse hype.
staat in een post van mij op zondag.quote:Op maandag 19 december 2005 17:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Bron?
China kent een traditie van moorden op scholen.
Ik zie daar geen vergelijkingen tussen de VS en China/Japan.quote:Op maandag 19 december 2005 18:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
staat in een post van mij op zondag.
En dan nog, verhoudingsgewijs hebben ze niet het meeste aantal wapens, dus wat voor verband probeer je aan te tonen?quote:Op maandag 19 december 2005 18:38 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan het wel op de media gooien. maar het aantal gewonden of doden door schietincidenten ligt in de VS naar verhouding toch echt hoger dan in de rest van de wereld. Of je het nou pro of anti amrika bekijkt. Het is zo.
Ik probeer helemaal geen verband te zoeken.quote:Op maandag 19 december 2005 19:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En dan nog, verhoudingsgewijs hebben ze niet het meeste aantal wapens, dus wat voor verband probeer je aan te tonen?
Ik reageerde alleen hierop. Dat het geen media foutje is maar gewoon statistisch aangetoond dat er in de VS verhoudingsgewijs meer slachtoffers zijn bij schietincidenten. Dit omdat eerder in twijvel werd getrokken door sommigen.quote:Nogmaals, de VS is een van de grootste landen ter wereld. Daarnaast liggen ze midden in het vizier van 90% van de media, geen wonder dat velen een nogal vertekend en fout beeld van de VS krijgen, vooral met de anti-amerikaanse hype.
quote:Suspect Seized for Killing 8 Students
A knife-wielding man stabbed 12 students in a provincial high school, killing eight and injuring four, local police said on Friday.
China has suffered a series of knife attacks in schools and day-care centers in recent months.
The authorities have ordered schools nationwide to tighten security by hiring guards and upgrading surveillance devices.
Authorities on Wednesday executed a man convicted of kidnapping a child and wounding 24 children with a kitchen knife in September at an elementary school in east China's Shandong Province.
In August, 15 children, one of whom died from head wounds, were slashed by a janitor at a kindergarten in Beijing.
And in October, at another Beijing kindergarten, police reported that a man killed a teacher and a 5-year-old boy pupil.
Ik heb geen idee hoe het voelt om gepest te worden, ik kan het mij echter wel inbeelden. Daarbij denk ik nog steeds dat er andere oplossingen bestaan dan voor eigen rechter spelen. Scholieren doodschieten om vervolgens de hand aan jezelf te leggen lijkt me toch echt té ver gaan.quote:
Zwitserland heeft een diensplicht voor mannen met na demobilisatie de plicht het wapen thuis te houden met andere militaire spullen. Daarom kent het zo'n hoge wapendichtheid.quote:Op maandag 19 december 2005 11:54 schreef blieblie het volgende:
Ik weet niet of in Zwitserland de kids ook massaal op schietles zitten op 6 jarige leeftijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |