abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33165319
Mijn vriendin en ik hebben beide een tele2 abonnement. Dan kunnen we elkaar gratis (alleen starttarief) bellen

Blijkbaar wil tele2 dat ik dat wat vaker doe Mijn toestel is namelijk stuk, en ze weigeren mij een nieuw toestel te geven, omdat mijn maandelijkse kosten te laag zijn

Onderstaand mailtje heb ik gestuurd naar Kassa's belbus en naar Stichting de ombudsman :
quote:
Geachte meneer, mevrouw,

Bij mijn tele2 abonnement kreeg ik een gratis toestel. Dit toestel is na ca. 14 maanden overleden. Bij navraag (per email) bij tele2 had ik recht op een nieuw toestel bij verlenging van het abonnement. Dit zou ik telefonisch aan kunnen vragen, en dat ging ik ook doen voor beide abonnementen die ik heb lopen bij tele2.

Na een half uurtje in de wacht te hebben gestaan bij de telefonische helpdesk, kreeg ik te horen dat ik te weinig kosten had gemaakt, om recht te hebben op een nieuw toestel. Ik heb de mevrouw van de helpdesk toen verwezen naar de door mij ontvangen email. Daarop vertelde de mevrouw mij dat ik recht had op een nieuw toestel door die toezegging, maar dit zou ik per email moeten regelen. Dit zou komen doordat de emails door een ander bedrijf worden afgehandeld, en dit bedrijf had mij niet deze toezegging mogen doen. Dat bedrijf zou mij nu de twee toestellen (één per abonnement) moeten leveren.

Nadat ik weer een emailtje had gestuurd, werd ik gebeld (in eerste instantie op mijn defecte toestel) met hun excuses, maar ik zou geen nieuw toestel krijgen.

Ik heb toen geprobeerd per email mijn abonnement op te zeggen, hier kreeg ik enkel een standaard mailtje op terug waarin stond dat ik contact op moest nemen met de telefonische helpdesk, a 10 cent per minuut.

Zojuist heb ik van tele2 wel de telefoonrekening ontvangen voor beide toestellen, terwijl ik niet van de diensten gebruik heb kunnen maken. Ik heb enkel smsjes kunnen sturen.

Het leek mij ook niet meer dan logisch, dat ik alleen de kosten voor de SMSjes hoef te betalen. De meneer van de helpdesk dacht hier echter anders over.

Die vertelde mij dat ik alleen over zou kunnen stappen op een ander (voor mij veel duurder) abonnement, of het abonnement op kon zeggen. Hier zit wel even een opzeg termijn van een maand aan vast.

Ik hoop dat jullie nog een oplossing weten voor mijn conflict met tele2.

Ik wacht jullie reactie af,

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Wisse
kut tele2.

Meer mensen soort gelijk gedonder met tele2 ?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33165365
Ik krijg 10 euro klantenservice erbij op mijn rekening deze maand snap er niets van.
pi_33165376
Het is toch jouw telefoon die kapot is? Waarom moet tele2 een nieuwe regelen.. alleen vanwege dat mailtje?
pi_33165420
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:46 schreef Rapaille het volgende:
Het is toch jouw telefoon die kapot is? Waarom moet tele2 een nieuwe regelen.. alleen vanwege dat mailtje?
Omdat je daar normaal gesproken recht op hebt, bij verlenging van een abonnement. (ik neem dan als het ware een 'nieuw' abonnement, en tele2 geeft mij een nieuw toestel).

Daarnaast is die toezegging ook rechtsgeldig En daar komt nog is bij dat ze me laten betalen voor diensten waar ik door hun toedoen (het niet leveren van een nieuw toestel) geen gebruik van kan maken.

Mijn microfoon is trouwens stuk, dat praat best moeilijk
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33165434
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:45 schreef JongeBlondeGod het volgende:
Ik krijg 10 euro klantenservice erbij op mijn rekening deze maand snap er niets van.
Foutje in de verwerking. Als je die ' fijne' klantenservice belt, dan leggen ze je dat op het bandje al in een minuut uit. 3 keer
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33165484
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Foutje in de verwerking. Als je die ' fijne' klantenservice belt, dan leggen ze je dat op het bandje al in een minuut uit. 3 keer
Ten eerste ik heb er niet naar gebeld.
En je wil dus zeggen dat ze zeggen dat één keer de klantenservice bellen 10 euro kost?
pi_33165614
Nee, de maandelijkse abonnementskosten zijn verkeerd gemeld op de rekening

Maar om dat aan te horen, heb ik net wel 30 cent moeten betalen
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33165960
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nee, de maandelijkse abonnementskosten zijn verkeerd gemeld op de rekening

Maar om dat aan te horen, heb ik net wel 30 cent moeten betalen
Dan ga ik ook maar even bellen binnenkort.
pi_33166162
Helemaal geen problemen hier.
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:17:50 #10
61288 Duna
Still Going Strong
pi_33166208
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben beide een tele2 abonnement. Dan kunnen we elkaar gratis (alleen starttarief) bellen

Blijkbaar wil tele2 dat ik dat wat vaker doe Mijn toestel is namelijk stuk, en ze weigeren mij een nieuw toestel te geven, omdat mijn maandelijkse kosten te laag zijn

Onderstaand mailtje heb ik gestuurd naar Kassa's belbus en naar Stichting de ombudsman :
[..]

kut tele2.

Meer mensen soort gelijk gedonder met tele2 ?
Nou het bedrijf moet aan jou verdienen en niet andersom. Ik vind hun reacties volkomen terecht. Zij kunnen er niks aan doen dat jou toestel stuk is. Er is ook nog zoiets als een raparatieprocedure. Mensen moeten tegenwoordig alles meteen nieuw hebben.
Ik werk zelf bij een mobiele telefoon provider en je wil niet weten hoeveel mensen denken dat ze heel wat te eisen hebben alleen maar omdat ze voor een paar euro's bellen. Die klanten kunnen gemist worden als kiespijn, want het kost alleen maar.

Voorbeeld : Klant belt voor 10 euro in de maand, wil zijn contract 'nog wel' een jaartje bij ons verlengen. Wil vervolgens 1 van de duurste toestellen erbij (D600 ofzo). En dan boos worden als je zegt dat 'ie moet bijbetalen!
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_33166298
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:06 schreef JongeBlondeGod het volgende:

[..]

Dan ga ik ook maar even bellen binnenkort.
Waarom moet je dan nog bellen? De abonnementskosten van November zijn per ongeluk als `Klantenservice` op de nota gezet. Verkeerde omschrijving, goede bedrag


En verlengingen zijn geen recht, maar een gunst. Alhoewel dat mailtje je wel anders zou doen vermoeden...
pi_33166377
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:21 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Waarom moet je dan nog bellen? De abonnementskosten van November zijn per ongeluk als `Klantenservice` op de nota gezet. Verkeerde omschrijving, goede bedrag


En verlengingen zijn geen recht, maar een gunst. Alhoewel dat mailtje je wel anders zou doen vermoeden...
Ow, op die manier dan snap ik het weer. dank.
pi_33167984
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:17 schreef Duna het volgende:

[..]

Nou het bedrijf moet aan jou verdienen en niet andersom. Ik vind hun reacties volkomen terecht. Zij kunnen er niks aan doen dat jou toestel stuk is. Er is ook nog zoiets als een raparatieprocedure. Mensen moeten tegenwoordig alles meteen nieuw hebben.
Ik werk zelf bij een mobiele telefoon provider en je wil niet weten hoeveel mensen denken dat ze heel wat te eisen hebben alleen maar omdat ze voor een paar euro's bellen. Die klanten kunnen gemist worden als kiespijn, want het kost alleen maar.

Voorbeeld : Klant belt voor 10 euro in de maand, wil zijn contract 'nog wel' een jaartje bij ons verlengen. Wil vervolgens 1 van de duurste toestellen erbij (D600 ofzo). En dan boos worden als je zegt dat 'ie moet bijbetalen!
Ik heb 2 abonnementen daar. Ieder toestel 20 tot 23 euro per maand, goed voor om de maand een rekening.

Ik moest minstens 25 euro verbellen wilde ik recht hebben op een nieuw toestel
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33168033
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:21 schreef detulp050 het volgende:

[..]

En verlengingen zijn geen recht, maar een gunst. Alhoewel dat mailtje je wel anders zou doen vermoeden...
quote:
Geachte heer Van Wisse,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op uw toestel zit een jaar fabrieksgarantie. Dit betekent dat, wanneer uw
toestel defect is, u contact met de fabrikant van het toestel dient op te
nemen. De garantie van het toestel behorende bij het nummer 06-40xxxxx9 is
echter per 6 juli jl. verlopen.

Wanneer u echter uw huidige mobiele abonnement laat verlengen voor opnieuw
6 of 12 maanden heeft u wel de mogelijkheid opnieuw een gratis toestel te
bestellen. Wanneer u uw abonnement niet laat verlengen, is het wel mogelijk
een los toestel te bestellen. Hier betaalt u dan echter wel de prijs voor
welke wij berekenen voor wanneer klanten een toestel bestellen in
combinatie met Tele2 Mobiel beltegoed. Voor een overzicht van al onze
leverbare toestellen verwijzen wij u graag door naar onze website
www.tele2.nl.

Wanneer u uw abonnement wenst te verlengen of u wenst een los toestel te
bestellen, willen wij u vriendelijk verzoeken hiervoor contact op te nemen
met onze telefonische klantenservice.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog meer vragen, dan kunt u contact met onze klantenservice
opnemen, telefoonnummer: 0900-241 1602 ( 10ct/pm ), wij zijn maandag t/m
zaterdag geopend van 08:00 tot 20:00 uur. Voor algemene informatie over
Tele2 kunt u terecht op onze website www.tele2.nl

Met vriendelijke groet,

Irene Bos
Tele2 Nederland BV
En toen was een nieuw toestel ineens wel een recht Als ik toen direct een nee had ontvangen, had ik mijn abonnementen direct opgezegt

Maar tele2 heeft liever dat ik per maand 10 euro betaal voor iets waar ik niks mee kan

[ Bericht 1% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 19-12-2005 13:02:55 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33213757
Ben ik de enige met moeilijkheden met tele2?
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 19 december 2005 @ 11:55:10 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_33213841
Waarom nemen mensen in godsnaam, abbo's bij derden, en niet direct bij één van de "grote" die ons land "rijk"zijn.

Tegenwoordig kun je een jaar bellen, voor het bedrag van een heel brood.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 19 december 2005 @ 11:57:49 #17
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_33213882
Hoor over het algemeen maar weinig ellende van bedrijven als Vodafone, KPN etc etc

Wat is je reden geweest, een abbo bij Tele2 af te sluiten

Bij Telfort bel je onderling voor nada, noppes en je hebt niks gezeik en geen uren durende klantenservice.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 19 december 2005 @ 11:59:48 #18
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_33213930
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]


[..]

En toen was een nieuw toestel ineens wel een recht Als ik toen direct een nee had ontvangen, had ik mijn abonnementen direct opgezegt

Maar tele2 heeft liever dat ik per maand 10 euro betaal voor iets waar ik niks mee kan
Dude, je 06 nummer staat in de tekst
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_33213959
In mijn contract staat dat ik telefonisch kon opzeggen van Tele2.

Ik dus na mijn abonementsperiode opbellen om op te zeggen, heb ik zo'n makker aan de lijn die mijn reden van opzeggen niet goed vond.
Ik zei gewoon dat ik gewoon een andere provider wilde proberen.

Vervolgens zei ie dat ik alleen schriftelijk opzeggen kan!
Ey minkukel het staat godverdomme in mn contract!!

"Ja, maar de regels zijn veranderd..."
Flikker op man! Contractschenders!!

Ondertussen wel al de brief verstuurd en de 29e is het tele2
KUT tele2 ga failliet en sterf! (en maak mijn dag goed )
pi_33215069
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:59 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dude, je 06 nummer staat in de tekst
Ik kan toch niet bellen
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33215190
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:57 schreef Biogarde het volgende:
Hoor over het algemeen maar weinig ellende van bedrijven als Vodafone, KPN etc etc

Wat is je reden geweest, een abbo bij Tele2 af te sluiten

Bij Telfort bel je onderling voor nada, noppes en je hebt niks gezeik en geen uren durende klantenservice.
De reden om het abbo bij Tele2 te nemen, en niet bij telfort, is dat ik gemiddeld 40 a 45 minuten per dag bel, in het daltarief. Dit kost mij bij tele2 7 cent per gesprek + 10 euro per maand. Bij telfort kost mij dit 7,50 per maand + 5 euro voor 500 minuten bundel + 22 cent per minuut dat ik er overheen ga.

Dat kost ietwat meer
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 19 december 2005 @ 13:46:03 #22
92039 A.J.
His Royal Dudeness
pi_33215870
Ik heb krijg maandelijks een rekening van Tele2 terwijl ik helemaal geen lid ben

Ik ga ze zo eff bellen, de profiteurs.
The Dude: Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man.
  maandag 19 december 2005 @ 13:46:13 #23
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_33215877
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De reden om het abbo bij Tele2 te nemen, en niet bij telfort, is dat ik gemiddeld 40 a 45 minuten per dag bel, in het daltarief. Dit kost mij bij tele2 7 cent per gesprek + 10 euro per maand. Bij telfort kost mij dit 7,50 per maand + 5 euro voor 500 minuten bundel + 22 cent per minuut dat ik er overheen ga.

Dat kost ietwat meer
TIP: zoeken op het internet naar goedkope aanbiedingen!

Webshops gooien je dood, met belachelijk lage tarieven

Zoek, en gij zult vinden (quote van Bruce Willis )
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_33870510
Briefje aan tele2
quote:
Jeroen van Wisse
Straatnaam 123
0000AB, Leusden
06 00000000
email@adres.nl

Leusden, 7 januari 2006,

Tele2 Nederland BV.
TAV. Afdeling Afmelden Tele2mobiel, Klantenservice Tele2 Mobiel
Postbus 70041
9704AA, Groningen

Betreft: Problemen toestel, en de nasleep daarvan

Geachte meneer, mevrouw,

Circa 1,5 jaar geleden heb ik bij Tele2 twee abonnementen afgesloten, en daar ook twee toestellen bijgeleverd gekregen.

Echter, na zeer korte tijd (< 6 maanden) begon één van de toestellen (horende bij nummer 06 000 00 000) kuren te vertonen: Stof onder het scherm, en de status knop (enige mogelijkheid om gespreksvolume aan te passen) was defect. Tele2 bood geen oplossing hiervoor: ik moest zelf maar contact met Sony Ericsson opnemen. Ik heb toen deze problemen maar voor lief genomen.

Toen mijn toestel ca. 14 maanden oud was, begon echter ook de microfoon kuren te krijgen. Ik kon geen gesprekken meer voeren. Eerst haperde dit af en toe wat, maar uiteindelijk is hij er helemaal mee opgehouden. Ik heb direct contact opgenomen met Tele2, en heb per email schriftelijk toegezegd gekregen dat ik een nieuw toestel zou ontvangen, bij het verlengen van het abonnement. Dit zou ik dan telefonisch moeten regelen.

Ik ben gelijk gaan bellen, echter, in dit gesprek bleek het niet mogelijk te zijn omdat ik een paar euro per maand te weinig aan kosten maakte. Dit was mij bij de eerdere toezegging niet vermeld. De mevrouw van jullie klantenservice was het met mij eens dat ik nu wel recht had op een nieuw toestel: Maar dit zou geleverd moeten worden door het externe bedrijf dat jullie klantenservice per email uitvoert. Deze zijn hier niet serieus op ingegaan.

Wel heb ik telefonisch de toezegging gekregen dat ik 5 euro korting zou krijgen op mijn rekening, aangezien jullie mij laten betalen voor diensten waar ik geen gebruik van kan maken, en zelfs hogere kosten maak door extra te moeten sms’en.

Inmiddels heb ik de rekening van jullie ontvangen, maar geen nieuw toestel. Ook was de korting niet in rekening gebracht.

Ik wilde van het bovengenoemde nummer het in rekening gebrachte bedrag laten storneren, echter, door saldo tekort op mijn betaalrekening heeft de ABN-AMRO de andere rekening al gestorneerd. Uiteraard ben ik bereid voor het nummer 06 000 000 00 het volledige bedrag minus de afgesproken 5 euro per maand te betalen. Voor het andere (bovenstaand( nummer wil ik alleen betalen voor de diensten waar ik daadwerkelijk gebruik van heb kunnen maken, namelijk de kosten voor de SMS’jes. Dus geen evt. gesprekskosten (aangezien ik geen gesprek heb kunnen voeren) en ook geen abonnementskosten, aangezien ik niet van het gratis bellen gebruik heb kunnen maken.

Indien U nog bereid bent de gemaakte afspraken na te komen (levering van 2 nieuwe toestellen door mij uit te kiezen uit jullie aanbod bij mijn huidige abonnementsvorm, en beide abonnementen verlengen), ben ik bereid mijn abonnement te behouden.

Indien U niet bereid bent akkoord te gaan, dan zal ik kijken met mijn rechtsbijstandsverzekering in hoeverre we actie gaan ondernemen. Ik zal alle komende rekeningen van Tele2 met directe ingang laten storneren, en de toestellen ook niet meer gebruiken.

Hierbij wil ik nog toevoegen dat het ook bepaald niet klantvriendelijk is adres gegevens niet op de site te melden, mensen dwingen per brief af te melden, en het adres ook niet via het gratis 0800 nummer (wat overigens ook niet op de site genoemd staat!!) te vermelden. Hierdoor zal men 2 keer met het betaalde nummer bellen: éénmaal waarbij het gratis nummer vermeld wordt, en een 2e keer na de ontdekking dat het gratis nummer alleen de info geeft die ook op de site staat.

Ik wacht uw antwoord af,

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Wisse
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_33987161
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:57 schreef Biogarde het volgende:

Hoor over het algemeen maar weinig ellende van bedrijven als Vodafone
Behalve dan dat ze je telefoonnummer doorverkopen.

Hier een gesprek van een maand of 3 terug:

* Telefoon gaat, ik neem op
"Ja hallo, met ... van KPN, u heeft Vodafone prepaid?"
- "Ja?"
"Volgens ons onderzoek is Hi Prepaid goedkoper voor u."
- "Oh?"
"Ja eh..., dus..., heeft u misschien interesse om over te stappen naar Hi Prepaid?"
- "Hoe komt u aan dit telefoonnummer?"
(verbaasde stem) "Nou eh, van Vodafone."
- "Hebben jullie dan een samenwerkingscontract met Vodafone?"
(help-ik-weet-het-antwoord-niet stem) Nou, nee...
- "Maar hoe komt u dan aan dit nummer?"
Eh..., dus u wilt liever niet meer gebeld worden?


Het fatsoen. De vraag hoe ze aan m'n nummer kwamen is blijkbaar te lastig, dus snel ophangen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')