abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33160944
Ik vind van wel.

Ze zorgen ervoor dat het terrein mooi schoon is, dat er doekjes en handschoenen hangen, en als je dan ook nog vriendelijk geholpen wordt mag je best een fooitje geven.

Het is niet zo dat ze alleen maar achter de kassa staan en verder niets, komt wel meer bij kijken.

Zoveel verdienen ze nu ook weer niet.
pi_33161016
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:37 schreef Beach het volgende:
Flikker op, ik ga toch ook de slager geen fooi geven.
De slager zorgt ook niet voor extra's en geeft je ook geen zegels!
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_33161018
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:39 schreef Kanjer het volgende:
Ik vind van wel.

Ze zorgen ervoor dat het terrein mooi schoon is, dat er doekjes en handschoenen hangen, en als je dan ook nog vriendelijk geholpen wordt mag je best een fooitje geven.

Het is niet zo dat ze alleen maar achter de kassa staan en verder niets, komt wel meer bij kijken.

Daar worden ze voor betaald hoor!!!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_33161053
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:39 schreef Kanjer het volgende:
Ik vind van wel.

Dus omdat zij niet op zoek zijn gegaan naar een behoorlijk betaalde baan, moet ik ze fooi gaan geven
pi_33161131
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:42 schreef Beach het volgende:

[..]

Daar worden ze voor betaald hoor!!!
Jawel, maar reken maar dat er bij het salaris rekening gehouden word met de fooi.

Zie het als een ober in een restaurant, die krijgt ook salaris maar als hij/zij je netjes en vriendelijk geholpen heeft , geef je ook een fooi.

En dan nog, doet bij jou 1 a 2 dubbeltjes pijn? nee toch?

En de medewerker is er blij mee, als voldoende klanten dat doen heeft ie een leuk extraatje, mooi toch?

Leven en laten leven.
pi_33161141
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:44 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Dus omdat zij niet op zoek zijn gegaan naar een behoorlijk betaalde baan, moet ik ze fooi gaan geven
je moet niet je kan.
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_33161149
en als je moeilijk doet over een euro ben je wel een hele erge pauper.
</b>
pi_33161150
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:44 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Dus jij vind dat alle bemande stations maar moeten sluiten?
pi_33161213
Ik geef nooit bewust fooi op een tankstation eigenlijk, wel rond ik meestal af als het over dubbeltjes gaat
Live it!
pi_33161310
En voor degenen die pinnen,

Het kan hoor, voor 49,70 tanken en pinnen en zeggen maak er maar 50,00 van.
Jij een mooie ronde afboeking, hij weer een fooitje waar vrouw en kindjes blij mee zijn.
pi_33161336
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:41 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

Dus ter compensatie van de zegels ga jij fooi geven?
pi_33161385
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:41 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

Wij krijgen wel zegels bij de slager.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33161628
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:57 schreef bolletje_24 het volgende:

[..]

Dus ter compensatie van de zegels ga jij fooi geven?
ik geef fooi omdat ik de mensen goed ken, en hun altijd mij een beetje matsen.

(stiekem werk ik zelf bij shell pernis )
</b>
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:13:48 #39
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_33161712
Ik geef al heel veel jaren een kwartje per liter fooi aan mijn gote 'vriend' Wim.

Dat lijkt me meer dan genoeg.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_33161752
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:49 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dus jij vind dat alle bemande stations maar moeten sluiten?
Leg eens uit waarom jij denkt dat ik dat vind. Want ik zie het verband niet eerlijk gezegd.
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:27:13 #41
20741 generalist
Watch me do it!
pi_33162064
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:56 schreef Kanjer het volgende:
En voor degenen die pinnen,

Het kan hoor, voor 49,70 tanken en pinnen en zeggen maak er maar 50,00 van.
Jij een mooie ronde afboeking, hij weer een fooitje waar vrouw en kindjes blij mee zijn.
Sure, BP / Shell / Esso zijn dan heel blij, dat gaat dus echt niet naar de pomp-bediende

Maar nu ontopique:
Fooi geef ik alleen op het moment dat ik ook echt service krijg. Dus als de zaak schoon is, het licht is aan en de doekjes op hun plek liggen, nou mooi, maar fooi krijg je niet.
Dat is je zaken op orde houden, geen service!!

Fooi moet je verdienen en dus net even verder gaan dan normaal. En, ik vind het dus normaal als een bediende zijn bedienende werk doet door brandstof in mijn voertuig te gieten. Als die nou ook nog de raampjes lapt of mijn olie check doet - voila -> fooi komt er aan.
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_33162259
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:27 schreef generalist het volgende:

[..]

Sure, BP / Shell / Esso zijn dan heel blij, dat gaat dus echt niet naar de pomp-bediende
jahoor die 30 cent pak ik dan gewoon uit de kassa
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_33162388
quote:

[..]

Maar nu ontopique:
Fooi geef ik alleen op het moment dat ik ook echt service krijg. Dus als de zaak schoon is, het licht is aan en de doekjes op hun plek liggen, nou mooi, maar fooi krijg je niet.

Fooi moet je verdienen en dus net even verder gaan dan normaal. En, ik vind het dus normaal als een bediende zijn bedienende werk doet door brandstof in mijn voertuig te gieten. Als die nou ook nog de raampjes lapt of mijn olie check doet - voila -> fooi komt er aan.
de kassa log zegt dan dat er 30 cent teveel inzit, dus die kan de bediende er dan gewoon uithalen.
</b>
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:00:35 #44
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_33162847
Ik zal geen fooi geven bij 't tankstation omdat de benzine al duur genoeg is
pi_33163090
[quote]Op zaterdag 17 december 2005 15:15 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom jij denkt dat ik dat vind. Want ik zie het verband niet eerlijk gezegd.
[/quote

Quote van jou,

Als ze allemaal op zoek moeten naar een andere baan , hou je geen verkoopmedewerkers over.

Als er dan nieuwe komen moeten die volgens jou ook weer op zoek naar een andere baan etcetera, etc.....

Dus hou je op een gegeven moment niemand meer over die dit werk wil of kan doen volgens jou beredenering. vandaar.
pi_33163129
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:00 schreef Sjowhan het volgende:
Ik zal geen fooi geven bij 't tankstation omdat de benzine al duur genoeg is
Ja juist, en dat komt door de verkoopmedewerker.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:17:37 #47
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_33163182
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:14 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja juist, en dat komt door de verkoopmedewerker.
Denk van niet.. Ten eerste is de olieprijs per vat gewoon nog hoog, daarnaast houden de tankstations en de regering ook een hand boven hun hoofd, en dat zie je terug in de prijs..
pi_33163208
quote:

[..]

Maar nu ontopique:

Dat is in feite gewoon contant bijpinnen, zelfde als bijvoorbeeld 20.00 euro.als je dat nodig hebt, toch weer een stukje service van de verkoopmedewerker, want dan hoef jij niet naar de pin.

En nee, zeg niet dat dit verplicht is, want dat is het niet, het is een gunst, een stukje service.

OT, die 30 cent gaan dus uit de kassa en in het fooienpotje begeleid door een vriendelijke glimlach en een welgemeend dank u wel.
pi_33163229
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:17 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Denk van niet.. Ten eerste is de olieprijs per vat gewoon nog hoog, daarnaast houden de tankstations en de regering ook een hand boven hun hoofd, en dat zie je terug in de prijs..
En dus krijgt de verkoopmedewerker geen fooi.
pi_33163264
Fooi geven?!? Ik maak er juist een sport van bij het tanken om 2 cent gratis benzine te krijgen als afrondingsverschil!
Tank 30,02 en betaal 30 euro. Er druppelt altijd wat uit als je 'm ophangt... dat is dan zeg maar die 2 cent hehehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')