Dus mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen fazant cadeau.quote:Voedselbank krijgt 1200 fazanten van jagers
NUENEN - De afdeling zuidoost Brabant van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging biedt zondag 1200 fazanten aan de voedselbank Helmond aan. Dat zei voorzitter H. Raeven van de Brabantse afdeling vrijdag. De fazanten zijn in de loop van het afgelopen jachtseizoen afgeschoten en liggen schoongemaakt in de diepvries.
„We wilden voor de kerst iets doen voor de minder bedeelden”, legt Raeven uit. Zondag overhandigt hij enkele vers neergehaalde fazanten, die nog niet geplukt zijn, aan de voorzitter van de voedselbank. De rest wordt volgende week geleverd.
Denk er eens over na, en lees de OP nog eens door.quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is dat gratis eten vaak ook niet voor mensen die een laag inkomen hebben én geen familie en vrienden om de kerstdagen mee door te brengen?
In het bejaardenhuis waar ik werk zie je namelijk ook dat mensen die weinig geld en ook nog geen vrienden en familie hebben een extraatje krijgen.
Wat maakt het uit als je iets meer dan het minimumloon verdient maar de kerstdagen samen met anderen doorbrengt, en de kosten met elkaar deelt? Zie dat probleem niet zo.
Ik had het over mensen die meer verdienen dan het bestaansminimum, niet over meer dan minimumloon.quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom? Het lijkt me vrij logisch dat mensen die net boven het minimumloon verdienen voor hun werk toch een uitgebreider sociaal netwerk hebben dan mensen die thuis zitten.
Nobelprijsmateriaal.quote:En al die subsidies voor dit en dat wat de armsten krijgen, tja... Anders is het voor die mensen niet te betalen allemaal.
Maar geen vrijstelling van al die lokale lasten.quote:Het is dat ik samen met m'n vriend ben en dat die ook werkt, maar als ik alleen was had ik ook recht op huursubsidie en een zorgtoeslag en vast nog wel meer. Want ik verdien ook niet zo veel meer dan het minimumloon (werken in de zorg he)
Tja, als je niet veel verdient kun je beste met z'n tweeen niet veel verdienen, heb je samen nog een redelijk inkomen. En verder? Proberen door te leren als het kan.quote:Feit blijft dat mensen met een laag inkomen uit werk verdomt weinig vrij besteedbaar inkomen hebben, en niet in aanmerking komen voor voorzieningen die mensen die een marginaal lager inkomen hebben uit de bijstandswet.
Je zou er ook naar kunnen streven de lasten te verlagen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, als je niet veel verdient kun je beste met z'n tweeen niet veel verdienen, heb je samen nog een redelijk inkomen. En verder? Proberen door te leren als het kan.
Maar je moet ergens een grens trekken. Het zal wel niet te betalen zijn als de laagbetaalde baantjes meer gaan verdienen. Dan moet iedereen omhoog, anders hoeven mensen niet meer zo nodig vooruit te komen, kunnen ze net zo goed VMBO doen, want verdient maar iets minder dan wat hogers, bij wijze van.
Mensen die een half jaar een beroep MOGEN doen op de voedselbank hebben doorgaans een bedrag van ¤ 150,- OF minder per maand te besteden aan hun gezin.quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen fazant cadeau.
Fijn voor die mensen, het is alleen zo lullig voor mensen die wel werken en een laag inkomen net boven dat minimum hebben, die krijgen nooit wat, geen gratis krantenabonement van de soos, geen huursubsidie, geen ontheffing voor hun afvalstoffenbelasting, waterschapsrechten, etc etc etc
Die mogen overal voor betalen. Dat is wat nu verstaan wordt in Nederland onder sociale gerechtigheid.
Let wel, niet dat ik iemand die aan de absolute onderkant staat niets gun..
Moeilijk, niet, lezen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mensen die een half jaar een beroep MOGEN doen op de voedselbank hebben doorgaans een bedrag van ¤ 150,- OF minder per maand te besteden aan hun gezin.
Kun jij van ¤ 150,- een gezin te eten geven, wasmiddelen kopen, schoolreisjes betalen, kleding kopen en persoonlijke noodzakelijke verzorgingsartikelen?? ( waaronder gewoon tandpasta en shampoo?)
Mensen met een normaal laag inkomen zonder problematische schulden e.d kunnen overigens ook een beroep doen op de byzondere bijstand van de Gemeente voor bijvoorbeeld een nieuwe koelkast of wasmachine (indien ze nergen meer geld kunnen lenen voor dit soort dingen)
Ja daar heb je wel gelijk in. Eigenlijk zou iedereen die erg weinig verdient maar wél werkt ook een fazantje als kerstpakket moeten hebben. Misschien zelfs 2.quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen fazant cadeau.
Fijn voor die mensen, het is alleen zo lullig voor mensen die wel werken en een laag inkomen net boven dat minimum hebben, die krijgen nooit wat, geen gratis krantenabonement van de soos, geen huursubsidie, geen ontheffing voor hun afvalstoffenbelasting, waterschapsrechten, etc etc etc
Die mogen overal voor betalen. Dat is wat nu verstaan wordt in Nederland onder sociale gerechtigheid.
Nee, je moet juist ophouden met omverdelen, te belasten en beter te weten.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:25 schreef WAT het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. Eigenlijk zou iedereen die erg weinig verdient maar wél werkt ook een fazantje als kerstpakket moeten hebben. Misschien zelfs 2.
Alhoewel je wel een beetje moet kijken hoe de arbeidsmarkt er voor staat ...
Ik zeg toch hetzelfde als jou?quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je moet juist ophouden met omverdelen, te belasten en beter te weten.
Jij wou toch dingen gaan geven aan die mensen, ipv ze meer van hun salaris te laten houden en de lasten te laten dalen?quote:
yeah rightquote:„We wilden voor de kerst iets doen voor de minder bedeelden”, legt Raeven uit. Zondag overhandigt hij enkele vers neergehaalde fazanten, die nog niet geplukt zijn, aan de voorzitter van de voedselbank. De rest wordt volgende week geleverd.
Wat wil je dan? Dat arme mensen helemaal geen extraatje krijgen? Dan gaat die opmerking in je OP ook niet op, dat je iemand aan de onderkant wel iets zou gunnen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wou toch dingen gaan geven aan die mensen, ipv ze meer van hun salaris te laten houden en de lasten te laten dalen?
Lasten en loonkosten verlagen, zodat er meer blijft van het salaris, en de werkeloosheid afneemt.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:49 schreef WAT het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat arme mensen helemaal geen extraatje krijgen? Dan gaat die opmerking in je OP ook niet op, dat je iemand aan de onderkant wel iets zou gunnen.
zo bot wou ik het niet zeggen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:03 schreef Ciurlizza het volgende:
Triest dat voor de paupers alles wordt geregeld door middel van gratis eten, subsidies en toeslagen en dat de mensen die hard werken maar net wat meer verdienen dan deze paupers keer op keer in de kou blijven staan. Nederland achterlijk kutland
Je meent het.. waarom open je anders dit topic? Mensen die uberhaupt een voedselbank nodig hebben, dat dit nog kan in Nederland!quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat heb ik duidelijk gemaakt, maar jij wilt natuurlijk liever er zaken erin lezen dan je inlezenquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je meent het.. waarom open je anders dit topic? Mensen die uberhaupt een voedselbank nodig hebben, dat dit nog kan in Nederland!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |