abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 februari 2009 @ 10:39:11 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66334510
Ik heb er (als werkgever) twee vacatures op gezet en kreeg alleen maar bakken met telefoontjes van headhunters en af en toe kandidaten die totaal niet geschikt waren. Geen opleiding, geen ervaring, etc.

Als je zelf in de CV database gaat zoeken krijg je allemaal mensen die te lui zijn om actief te reageren of al een baan hebben

Vorige maand kreeg ik een brief dat wegens een security lek onze gegevens op straat lagen.

Wat een kansloze kutsite voor losers. Ik verspil er geen minuut meer aan. Vacatures in je netwerk uitzetten 4 live.

Maar goed, als je omhoog zit als werkzoekende moet je wat natuurlijk. Dan grijp je elk kansje aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door eleusis op 22-02-2009 10:55:43 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 10:43:10 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66334554
Tegenwoordig wordt je continue gestalkt door werving & selectie die zelf inhoudelijk geen ruk weten van de vacature die ze proberen te vervullen en daarom op basis van wat steekwoorden lukraak mensen gaan benaderen. Zeker in de ICT levert dat vaak gewoon compleet verkeerde matches op. En ALS ze dan al eens een goede match maken, gaat vervolgens de 'intake' van start waarin, wederom door een volledig gebrek aan inhoudelijke kennis, voornamelijk geselecteerd wordt op oppervlakkigheden.

Schuim der natie, zorg dat je ver van werving en selectie blijft als je enige competentie in je vakgebied hebt. En dat geldt ook voor werkgevers.
pi_66335970
Die detachering-en uitzendnureau's maken je inderdaad helemaal horendol zodra je op een site als MonsterBoard je profiel zet. Ook het vacature aanbod laat te wensen over, gezien het grootste aantal vacatures erg geautomatiseerd en standaard overkomt. Ik heb er ook ooit een paar weken een profiel op gehad. Nooit meer dus. Vooral in de ICT en dan vooral weer als webdevver, vond ik veel meer daadwerkelijke en goede vacatures door zelf op zoek te gaan en naar het vacature aanbod van bedrijven zelf te kijken.
pi_66337253
Mijn broer heeft een tijdje terug zijn CV erop gezet en is zodoende aan een nieuwe baan gekomen. Ik heb mijn CV er ook een tijdje op gehad, en kreeg vooral veel mails van detachering- en uitzendbureaus die vaak, zoals Swetsenegger al zegt, geen ruk weten van de vacature die ze aanbieden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_66337909
Ik werd door een bureau serieus meer dan 200x gebeld, zonder dat ze ooit een voicemail inspraken of een email stuurden aan me.
pi_66338456
Overigens is het ook zo dat als je je CV update, je hoeft niet eens wat te veranderen, je weer een stroom reacties krijgt. Je wordt dan ws. bovenaan gezet met je trefwoorden ofzo. Na een tijdje hoor je niet zoveel meer, doe je weer een update, en hatsee, mailbox zit weer vol.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:03:51 #57
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_66403471
Heb mijn baan gevonden via MB. Mijn baas hing ineens aan de email:"goh, wil je bij ons komen werken". Maar ja dat is dan ook wel een unicum.

Ik denk dat Tuvai.net wel gelijk heeft dat je vaak beter zelf kunt gaan zoeken. Die wekelijkse jobaanbiedingen gingen echt nergen over. Administratief bediende, vertegenwoordiger, blablabla.

Ik heb nooit echt veel problemen gehad met headhunters enzo. Op een gegeven moment had ik 2 aanbiedingen op hetzelfde moment en precies die functies die ik wilde (luxeprobleem!).

Kwestie van stom geluk denk ik.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_66412553
Mijn persoonlijke ervaringen met Monsterboard zijn dat je vooral doodgegooid wordt met mail van recruiters die vacatures aanbieden die niet bij het profiel passen. Ik heb afgelopen weekend voor de grap mijn profiel maar weer eens online gezet, maar waarom denken recruiters dat ik interesse heb in MBO banen met een salaris wat nogal ruim onder mijn huidige salaris ligt, wat ik bij mijn profiel heb gezet? Er staat toch echt dat ik twee HBO opleidingen gedaan heb en wat voor werk ik NU doe. Ik kan misschien duidelijker zijn in wat ik zoek, maar waar halen zij vandaan dat ik een stap terug zou willen doen?

Sommige recruiters zijn overigens wel goed in het vinden van passende banen, maar sommige ga ik echt met een grote boog omheen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:04:10 #59
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_66414201
Ik ben vanmorgen gebeld door een W&S bureau dat mijn cv op Monsterboard had gezien. Zij kwamen met een functie die heel goed bij mijn werkervaring zou passen; alleen zoekt de opdrachtgever een fulltimer en ik ben parttime beschikbaar. Maar ze gaan het toch proberen bij de opdrachtgever. De vacature staat al heel lang open dus misschien nemen ze ook met een parttimer wel genoegen.

Overigens vorige week een totaal niet passende vacature gemaild gekregen van een ander W&S bureau. Het léék er niet op .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_66415334
Ik gebruik monsterboard alleen als honeypot. Mooi fake profieltje erop gezet waarin ik de ideale kandidaat speel (bereid om over te werken, wil verhuizen voor mijn baas) met allemaal mooie opleidingen en certificeringen en nog eens 10 jaar ervaring erbovenop. Gewoon om die reacties eens binnen te krijgen. Soms kan je daar echt enorm om lachen.

En soms kan ik met een beetje googelen ook zo de vacature van een headhunter eruit halen, zodat ik zelf bij dat bedrijf kan solliciteren. Niks solliciteren bij de headhunters, cut out the middlemen zeg maar.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:14:29 #61
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66416364
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:40 schreef hara_kiwi het volgende:
Gewoon om die reacties eens binnen te krijgen. Soms kan je daar echt enorm om lachen.
Posten maar
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')