Waxxer | vrijdag 16 december 2005 @ 20:26 |
quote:Vier fokking miljard euro. Kostenraming he?! Er gaat vast wel weer wat mis, er zal wel wat gefraudeerd worden, er stort vast wel wat in of er onstaan scheuren in het beton.... Maar: een stationsgebied waar vier miljard euro in wordt gestoken. En die 90 mln van de gemeente is daar natuurlijk peanuts bij, de rest zal wel van investeerders komen... ![]() ![]() Mijn persoonlijke verwachtingen als mens zijnde, zijn wel érg hooggespannen hoor! ![]() | |
The-Brahma-Bull | vrijdag 16 december 2005 @ 20:43 |
Snap trouwens niet wat er mis is met het huidige station, is toch groot zat? | |
Potus | vrijdag 16 december 2005 @ 20:46 |
Alles is beter dan die steenpuist die Hoog Catharijne nu is. Utrecht was Utrecht al niet meer toen dat monsterproject het einde betekende van het stationsgebied. Wel idioot dat in het referendum de meerderheid van de Utrechtse kiezers voor het ene plan koos en daarna dat plan zo werd aangepast dat het het weggestemde plan werd. So much for het referendum. | |
Waxxer | vrijdag 16 december 2005 @ 20:50 |
Volgens Utrecht zelf juist veel te klein. ![]() quote:Het doet nogal Rotterdams aan, zonde, vind ik dan weer... Allemaal erg kil, groot en massaal, en dat meteen tegen de oude binnenstad aan met grachtjes en al die oude gebouwen. Oh, en *hier* zijn impressies en filmpjes te zien, en uitleg enz enz enz. Als het "mijn" stad was geweest, of ik woonde er in de buurt of was er op welke manier dan ook bij betrokken... Ik kan me niet voorstellen dat ik dolenthousiast zou zijn, zwak uitgedrukt. ![]() | |
Waxxer | vrijdag 16 december 2005 @ 20:54 |
quote:Zie je, daar heb je nummer één qua feiten, dat de wenkbrauwen doet fronsen. Ik kom uit Zwolle en daar liggen ze al overhoop over een voetbalstadion van een club uit de Eerste Divisie, dus ik ben benieuwd welk werk dit plan de journalisten gaat geven, tot 2017. ![]() | |
Tarak | vrijdag 16 december 2005 @ 21:02 |
Het Westplein blijft toch ondertunneld in het plan? Dat vind ik zelf wel een goede zaak!! | |
dontcare | vrijdag 16 december 2005 @ 23:10 |
quote:Vraag me voornamelijk af waarom dat 4 milj. moet kosten Deltaplan was maar 1.5 - 2 milj gulden en dat is toch een behoorlijk grotere operatie geweest. is trouwens ook bijna even duur als de hele betuwelijn . Sterker nog voor die prijs kan je een kerncentrale neerzetten | |
Pony-Lover | vrijdag 16 december 2005 @ 23:14 |
quote:Het verschil is dat bij de projecten die jij noemt de kosten voor de overheid waren, het stationsgebied in Utrecht wordt voor het overgrote deel door private partijen gefinancierd. dat lijkt mij een belangrijk verschil. | |
Tarak | vrijdag 16 december 2005 @ 23:17 |
quote:Alleen de kosten voor de Oosterscheldekering waren al 2,5 miljard euro. De kosten voor de overige deltawerken komen daar nog bij. | |
Waxxer | vrijdag 16 december 2005 @ 23:27 |
En van hetgene dat ik op die impressies gezien heb, vraag ik me af of het donkere-hoekjes-voor-junks-gehalte wel zal afnemen.... Het is zooo groots, zooo... kil, al dat wit en lichtgrijs. Een beetje een Schiphol-sfeertje, lijkt het wel. Ik weet 't niet hoor... ![]() | |
komrad | zaterdag 17 december 2005 @ 09:07 |
Ach ik vind met name de rol die de eigenaar van HC speelt interessant. Corio heeft namelijk altijd gezegd dat zij het zoals het nu is best vinden omdat ze er enorm veel geld op verdienen en hoe langer ze de investering uitstellen hoe lucratiever het is. Ik geloof er niets van dat de gemeente met een bijdrage van 90 M wegkomt |