Vier fokking miljard euro. Kostenraming he?! Er gaat vast wel weer wat mis, er zal wel wat gefraudeerd worden, er stort vast wel wat in of er onstaan scheuren in het beton....quote:***************************************
Aanpak station Utrecht gaat door
UTRECHT De ingrijpende vernieuwing van
het stationsgebied in Utrecht gaat
definitief door.De gemeenteraad stemde
gisteravond in met de plannen.Er wordt
een grotere stationshal en een nieuw
muziekcentrum gebouwd en er komt weer
water in de Catharijnesingel.
De kosten worden geraamd op 4 miljard
euro.De gemeente Utrecht betaalt daar
90 miljoen aan mee.Rond 2017 moeten de
werkzaamheden klaar zijn.
De verbouwing van het stationsgebied
staat al sinds 1987 op de agenda.Maar
door ingewikkelde eigendomsverhoudingen
en de enorme bedragen liepen eerdere
plannen tot driemaal toe stuk.
Het doet nogal Rotterdams aan, zonde, vind ik dan weer... Allemaal erg kil, groot en massaal, en dat meteen tegen de oude binnenstad aan met grachtjes en al die oude gebouwen.quote:Het huidige gebouw van Utrecht Centraal heeft een capaciteit van 35 miljoen passagiers per jaar. Nu al verwerkt het station zo'n 55 miljoen reizigers per jaar. Dat aantal verdubbelt in de komende twintig jaar naar zo'n 100 miljoen reizigers per jaar. Het huidige gebouw kan deze aantallen niet verwerken. Ook heeft het station geen hoofdentree aan de Jaarbeurszijde van het station.
Zie je, daar heb je nummer één qua feiten, dat de wenkbrauwen doet fronsen. Ik kom uit Zwolle en daar liggen ze al overhoop over een voetbalstadion van een club uit de Eerste Divisie, dus ik ben benieuwd welk werk dit plan de journalisten gaat geven, tot 2017.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:46 schreef Potus het volgende:
Alles is beter dan die steenpuist die Hoog Catharijne nu is. Utrecht was Utrecht al niet meer toen dat monsterproject het einde betekende van het stationsgebied. Wel idioot dat in het referendum de meerderheid van de Utrechtse kiezers voor het ene plan koos en daarna dat plan zo werd aangepast dat het het weggestemde plan werd. So much for het referendum.
Vraag me voornamelijk af waarom dat 4 milj. moet kostenquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:43 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Snap trouwens niet wat er mis is met het huidige station, is toch groot zat?
Het verschil is dat bij de projecten die jij noemt de kosten voor de overheid waren, het stationsgebied in Utrecht wordt voor het overgrote deel door private partijen gefinancierd. dat lijkt mij een belangrijk verschil.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:10 schreef dontcare het volgende:
[..]
Vraag me voornamelijk af waarom dat 4 milj. moet kosten
Deltaplan was maar 1.5 - 2 milj gulden en dat is toch een behoorlijk grotere operatie geweest.
is trouwens ook bijna even duur als de hele betuwelijn .
Sterker nog voor die prijs kan je een kerncentrale neerzetten
Alleen de kosten voor de Oosterscheldekering waren al 2,5 miljard euro. De kosten voor de overige deltawerken komen daar nog bij.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:10 schreef dontcare het volgende:
[..]
Vraag me voornamelijk af waarom dat 4 milj. moet kosten
Deltaplan was maar 1.5 - 2 milj gulden en dat is toch een behoorlijk grotere operatie geweest.
is trouwens ook bijna even duur als de hele betuwelijn .
Sterker nog voor die prijs kan je een kerncentrale neerzetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |