abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33138603
Ik ben aanstaande om een wasmachine te gaan kopen. Waar moet ik zeker op gaan letten?
Ik wil iig dat er een droger bovenop kan gaan. Ik wil garantie dat ik geen overstromingen krijg, maar is dit ook zonder waterstop te realiseren, met een bak ofzo?
Ik denk aan energie A, was A en droog A of B.

Alvast dank.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:07:33 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33138911
Garanties tegen overstromingen? Kraan dicht draaien na gebruik! Een waterbak zal weinig helpen: een open kraan stroomt hard

Koop een merk! Ik heb 1 keer een onding gekocht, merk van 3 letters, en het lagerschild aan de achterkant is gegoten met een lekkende mal. Resultaat: metaal-randen zijn hard afgebroken, scherpe hoeken, en net na de garantie scheuren in het lagerschild ==> onbalans ==> lagers kapot!
Vervangen kostte "uit coulance" slechts 136 euro! En het nieuwe schild was net zo rot: oftewel de defecte mal gebruiken ze gewoon nog.....
censuur :O
pi_33138967
Ik zie nu ook op Internet dat er losse waterstoppen te koop zijn, zoals de NEDCO V01905. Is dit een goed ding om wateroverstromingen te voorkomen?
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:15:53 #4
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_33139128
Waterstop is altijd handig, veel machines hebben die tegenwoordig ingebouwd zitten dacht ik.

Ook handig: een sensor oid die bij het centrifugeren registreert als de lading/wasmachine gaat klapperen of bonken en vervolgens het centrifugeren uitschakelt en hervat op een lager toerental.

Grootte van de vulopening: hoe groter hoe handiger.

Kan het deurtje open in de richting die jij wil of is dat aan te passen? Niets zo irritant als allerlei atletische oefeningen te moeten uitvoeren om de wasmachine te vullen omdat het deurtje de verkeerde kant op gaat als de wasmachine in een te krappe ruimte gaat.

Hoe handig is het zeepbakje schoon te maken? Veel opstaande/uitstekende randjes waar zeep achter kan blijven zitten?

Idem voor filter: laat demonstreren waar het zit en hoe je het moet schoonmaken.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_33139493
Kijk voornamelijk naarhet energieverbruik, waterverbruik en de wasinhoud.
Verder zijn alle toeters en bellen leuk maar doen in de praktijk eigenlijk niet ter zake.
Laat je ook niet belazeren door allerlei duur betaalde garantiecontracten.
Op www.staiksterk.nl kan je meer vinden over de werkelijke regels voor garantie.
Dat zullen ze je niet in de winkel vertellen.

Als je een bekend merk hebt dan kan je later altijd iets makkelijker reserve onderdelen krijgen.
Maar ook voor m'n niet-merk IT's wasmachine waren er nieuwe lagers te koop.

In de 50 jaar dat mijn ouders een wasmachine hebben is er nog nooit een lekkage geweest.
Maar een waterstop moet aan de kraan zitten want het is juist de slang die kapot gaat.
Maar dat is allemaal maar een zaak van een paar tientjes, praktisch niets vergeleken bij de prijs van een nieuwe wasmachine. een non-issue dus.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:30:23 #6
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_33139528
Hoeveel geluid maakt hij tijdens het centrifugeren?
Ooit een wandelende machine gehad die een geluid produceerde of je de de badkamervloer aan het uitbreken was met een luchthamer.
Klaar?
Ik niet!
pi_33139629
Een extra grote inhoud (minimaal 6 ltr.) is ook erg fijn en beter voor het wasresultaat!
pi_33139823
Energie en waterverbruik zijn wel belangrijk om op te letten , tenslotte is het niet alleen de aanschaf prijs maar ook het verbruik wat je gaat betalen.
Verder ligt het aan je persoonlijke wensen en situatie. Droog je voornamelijk met een droger dan is het toerental ook wel iets om in de gaten te houden, hoe hoger hoe droger het uit de machine komt des te korter het weer in de droger hoeft en dus kom je weer bij het punt verbruik uit.
Maar een hoger toerental geeft ook weer sneller slijtage , dus koop in zo'n geval zeker een goed merk! Niet alle merken zijn even goed en gaan even lang mee.

Zoals ik verder al zei , het ligt aan je wensen , was je vaak grote wassen en heb je dan nog ruimte te kort zou ik vooral ook letten op het aantal kilo's dat de machine kan wassen (standaard is tegenwoordig meestal 5kg.) Heb je veel kleding die op handwas moeten of wollen truien , dan zijn deze programmas wel erg handig om erop te hebben.

Stukje ervaring van mezelf is dat ik mijn huidige machine zeer fijn in gebruik en omging vind. Deze heb ik nu 1,5 jaar (miele) en er zit 10 jaar garantie bij (bij gekocht bij miele zelf) , mijn ouders hebben net weer een miele gekocht nadat ze hun voorgaande bijna 30 jaar hebben gehad.
Vorige machines waren van minder goede "merken" zoals Edy en dat was altijd trammelant en dat hield in dat ik om de 3 a 4 jaar een nieuwe machine nodig had en tussendoor diverse malen het apparaat heb moeten laten repareren. Iets dat je zeker niet wilt! In aanschaf wel stukken goedkoper , maar in gebruik en verbruik vele malen duurder!
pi_33139852
Dat ze hem komen brengen...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_33139884
Als je weet welke machine je wilt kopen vooral goed rond kijken wat ze overal kosten , je kunt in de winkel naar keuze dan beter afdingen als je weet wat de bodemprijs is (kijk dus ook vooral op internet!).
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:56:37 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33140132
Check eerst de kieskeurig site eens.Ook wasmachines kun je via internet kopen, en ook laten bezorgen.In mijn geval(een miele vaatwasser) scheelt het maar liefst 300,- euro!!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33140366
Mmm zit bij mijn vriendje en ik hoor een hoop gestommel en herrie en dingen vallen.... Wasmachine aan de wandel, toen mijn oog op jou topic viel

Zorgen dat hij een beetje in balans is, zal ik je dan bij deze ook als tip mee willen geven
sub/
pi_33141472
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:06 schreef mantamanta het volgende:

Zorgen dat hij een beetje in balans is, zal ik je dan bij deze ook als tip mee willen geven
Waterpas zetten is bij de meeste (als het al niet alle is) wasmachines mogelijk dmv. de pootjes die je in hoogte kunt verstellen. Als ze niet waterpas staan gaan ze sneller aan de wandel en is ook nog eens slecht voor de lagers.
pi_33142221
Wij hebben een Zanussi gekocht goede prijs-kwaliteit verhouding.
Mijn ouders hebben er een staan die al 15 jaar lang 2 keer in de week wast.

Ik heb mijn spullen gekocht bij www.witgoedwinkel.nl,ik kon voor 70 euro extra een garantieverlenging krijgen voor 5 jaar extra.

Ik heb nu dus op al mijn apparaten 7 jaar garantie,ik zou dit ook zeker doen.
Waterstop zou ik bij de gamma halen,voor 2 à 3 tientjes ben je klaar.

Wij hebben trouwens een 1200 toeren genomen,die wast wel iets langer maar is behoorlijk stil.

Succes met je zoektocht.

Kijk trouwens ook even op www.kieskeurig.nl voor gebruikerservaringen,wel wat subjectief maar het heeft mij goed geholpen!!!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_33142512
Je moet letten op het feit dat de letter: M I E L E
Op de voorkant staan.
Iemand Fien soms gezien?
pi_33142620
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:34 schreef mhr-zip het volgende:
Je moet letten op het feit dat de letter: M I E L E
Op de voorkant staan.
Duurkoop is niet altijd goedkoop.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_33142840
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:38 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Miele is wel degelijk merk, kan je van AEG niet zeggen.
Maar je kan ook pech hebben er mee, maar dat kan overal mee.

En het was meer als grapje bedoelt.
Iemand Fien soms gezien?
pi_33154973
ik koop juist min of meer bewust geen miele of een apparaat wat zegt zo enorm lang mee te gaan. Mijn levensomstandigheden veranderen binnen de gestelde periode van miele zo enorm dat ik dus altijd met een oud kreng zit maar niet wil vervangen (immers hij doet het nog) vanwege de hoge aanschafkosten. Als een machine een jaar of 5 mee gaat vind ik dat meer dan zat en kan ik weer op zoek naar een nieuwe die op dat moment aan mijn eisen en wensen voldoet en op die manier kan ik bij wijze van 3 maal een machine kopen voor de prijs van 1 miele.

Ik ben nu dik 12 jaar het huis uit en ga straks met de verhuizing beginnen aan mijn derde machine. Allen een indesit geweest en ook de nieuwe zal weer een indesit zijn. ALs ik kijk naar wat ik een kleine 12 jaar geleden gekocht heb en belangrijk vond, of zelfs kijk naar wat ik 5 jaar geleden (de huidige machine) gekocht heb, ben ik blij dat ik weer op het termijn zit dat ik van mezelf een nieuwe mag aanschaffen.

wij gaan trouwens voor deze de aankomende ronde
http://www.witgoedwinkel.nl/index.cfm?fuseaction=artikelen.showArtikel&Ko=1&ArtikelID=4B5F564A-F963-43A6-AB6C708E644D7ED6
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2005 @ 08:33:47 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33155010
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 08:18 schreef knorretje het volgende:
ik koop juist min of meer bewust geen miele of een apparaat wat zegt zo enorm lang mee te gaan. Mijn levensomstandigheden veranderen binnen de gestelde periode van miele zo enorm dat ik dus altijd met een oud kreng zit maar niet wil vervangen (immers hij doet het nog) vanwege de hoge aanschafkosten. Als een machine een jaar of 5 mee gaat vind ik dat meer dan zat en kan ik weer op zoek naar een nieuwe die op dat moment aan mijn eisen en wensen voldoet en op die manier kan ik bij wijze van 3 maal een machine kopen voor de prijs van 1 miele.

Ik ben nu dik 12 jaar het huis uit en ga straks met de verhuizing beginnen aan mijn derde machine. Allen een indesit geweest en ook de nieuwe zal weer een indesit zijn. ALs ik kijk naar wat ik een kleine 12 jaar geleden gekocht heb en belangrijk vond, of zelfs kijk naar wat ik 5 jaar geleden (de huidige machine) gekocht heb, ben ik blij dat ik weer op het termijn zit dat ik van mezelf een nieuwe mag aanschaffen.

wij gaan trouwens voor deze de aankomende ronde
http://www.witgoedwinkel.nl/index.cfm?fuseaction=artikelen.showArtikel&Ko=1&ArtikelID=4B5F564A-F963-43A6-AB6C708E644D7ED6
Jij hebt ook nog een gezinnetje, TS is alleen.

Ik denk er trouwens hetzelfde over. Heb een paar jaar terug ook een Indesit gekocht (mijn enige eis was een hoog toerental ) en dat ding draait nog steeds als een tierelier.

En de angst voor overstromingen lijkt me een beetje overdreven. Een TV kan ook in de fik vliegen of je gastel kan ook gaan lekken. Zo kun je nog wel even doorgaan.

pi_33155040
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 08:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jij hebt ook nog een gezinnetje, TS is alleen.
klopt, dat bedoel ik juist, toen ik een jaar of 12 het huis uitvloog kocht ik een machine voor mij alleen, nergens geen verstand van, niet veel eisen als dat ding maar zou wassen. Kleren genoeg dus hoog toerental interesseerde me geen hol, het drogen duurt misschien wat langer, maar ach het wordt droog. De aanschafkosten wilde ik destijds zo laag mogelijk houden.

Tja en toen kreeg ik een relatie, en wat meer kijk er op, meer was natuurlijk met z'n tweetje, toch beperkte ruimte, dus hogere toerental. Was ook wat wijzer geworden dat energiezuinog toch ook aangenaam kan zijn. Die machine van destijds was ik dus nu nog mee, en voldoet dus bij lange na niet meer, ik heb om de dag een volle machine, ik mis een kortprogramma ga zo maar door, wederom veranderde omstandigheden waarbnij ik bij de huidige aanschaf rekening kan houden.

en over een jaar of 5 ?? ga er dan vanuit dat ik nog veel was heb, immers de kleding wordt hier groter en groter, maar de ongelukjes dalen ook, dus een spijkerbroek kan zowaar 2 dagen mee ga zo maar door. Dus zal ik wel weer hele andere eisen hebben.

Je kunt nooit je toekomst voorspellen, geen idee binnen welke jaren er veranderingen plaatsvinden. Waarom een machine kopen die voldoet aan je huidige eisen, maar zo duur in aanschaf was dat je de aanschaf er nog niet uit hebt voor je hem gevoelsmatig wel wil vervangen.
pi_33155106
Ik heb 5 jaar gelden een Marynen gekocht, ik draai gemiddeld 2 wassen per dag en ik ben er nog steeds stiktevreden over. Mijn ouders hebben hun marynen ruim 10 jaar gehad en als ik zie wat de mijne afwast, mag die rustig na 10 jaar versleten zijn. Deze wasmachine werd ons overigens in de witgoedzaak ook aangeraden op basis van ons wasgedrag.
this bitch bites
pi_33156080
Knorretje zoals jij het zegt ben ik het met je eens. Maar hier dus alleen maar pech met goedkopere wasmachines in 10 jaar 5 verschillende wasmachines in huis hebben te hebben gehad was ik wel eens toe aan wat meer zekerheid , zeker met een kleintje op komst. Voorgaande jaren met enige regelmaat zonder wasmachine gezeten omdat deze of echt definitief stuk was of omdat het minimaal 1 week duurde voordat men kon komen om deze te repareren.
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:50:30 #24
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_33156151
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:38 schreef junkiexp het volgende:

[..]

In het geval van miele wel hoor...geloof me
Je betaald meer (ongeveer 750 euro voor wasmachine) maar die gaat wel 25 jaar mee. In 25 jaar zal je zeker 2 (al dan niet 3) AEG's moeten hebben van 350 euro per stuk...zo nodig kosten voor reparatie etc, kom je op hetzelfde uit
Mijn ouders hadden een nieuwe bauknecht gekocht, liep na 3 weken al water onderuit...hele bijkeuken zeiknat. Da's ook niet echt een pretje hoor...
To infinity…and beyond!
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:43:59 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33158287
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:50 schreef ivetje het volgende:

[..]

In het geval van miele wel hoor...geloof me
Je betaald meer (ongeveer 750 euro voor wasmachine) maar die gaat wel 25 jaar mee. In 25 jaar zal je zeker 2 (al dan niet 3) AEG's moeten hebben van 350 euro per stuk...zo nodig kosten voor reparatie etc, kom je op hetzelfde uit
Mijn ouders hadden een nieuwe bauknecht gekocht, liep na 3 weken al water onderuit...hele bijkeuken zeiknat. Da's ook niet echt een pretje hoor...
Gebeurt bij miele ook hoor...
quote:
Aussie: Prima vaatwasser. Doet het erg goed. Wast schoon, is stil etc. Alleen lekt ook.
Dat had ik niet verwacht van een Miele vaatwasser. Helaas de vloer naar z'n
knoppen. (een half jaar in bezit)
bron

Met andere woorden : Je moet het maar treffen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')