abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33127194
Uit TC Tubantia:

Jongen blijft vast; meisje (13) vrij

ALMELO/ENSCHEDE - De 14-jarige leerling, die na de dood van een Turkse jongen en de zelfmoord van een ander, een racistische site op internet zou hebben gebouwd, blijft vast. Het meisje (13) kwam tegen de zin van het OM vrij.

Haar rol, mede-leerlinge van het Stedelijk Lyceum in Enschede, wordt geringer beschouwd. Dat besliste de Almelose kinderrechter donderdag.

Bron: Tubantia

Het is nauwelijks te beseffen hoe de Turkse gemeenschap in Enschede zich moet voelen nadat deze rechtsextremiste vrijgelaten is. Hoe kan men racisme nou als 'geringer' inschatten, terwijl het gaat om een misdrijf tegen de menselijkheid!.

Wanneer wordt discriminatie in Nederland nou eens eindelijk met kracht aangepakt, voordat het ECHT uit de hand loopt?
To zeur or not to zeur, that makes the Dutchman!
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:47:52 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33127289
Men schat racisme niet 'geringer' in, maar de rol van het meisje.
Lezen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:48:14 #3
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_33127301
Nou nou nou.

Ik denk dat je puberaal interessant willen doen niet moet verwarren met verstokt rechts extremisme.
Er loopt elders al een topic waarin legio voorbeelden worden aangehaald waarin niet eens werd aangehouden; laat staan vervolgd. Verwerpelijk is het natuurlijk wel maar ik denk niet dat de hele Turkse gemeenschap nu jankend en rollend over staat ligt van de discriminatie. Ik denk eerder dat ook zij met gezond verstand zullen zeggen dat het absoluut respectloos is. Maar ook niet meer dan dat.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_33127309
quote:
Het is nauwelijks te beseffen hoe de Turkse gemeenschap in Enschede zich moet voelen nadat deze rechtsextremiste vrijgelaten is.
Waarschijnlijk enorm gekwetst, miskend, gefrustreerd en boos, dus zullen de misdaadcijfers aldaar waarschijnlijk met 17% stijgen de komende tijd

Ik vind het trouwens terecht dat ze vrij gelaten is. De jongen had m.i ook op vrije voeten mogen komen Het zijn kinderen, ze weten nog niet waar ze over praten, roepen en doen maar wat met name om stoer te doen. Ik denk dat de boodschap ze inmiddels best wel duidelijk zal zijn

En ja, bovenstaande mening zou ik ook toebedeeld zijn indien het een Turkse jongen en meisje geweest waren, en de slachtoffers autochtone Nederlanders
Live it!
pi_33127335
Ik geloof dat het sowieso niet klopt dat die jongen nog vastzit. Je kunt doden niet beledigen of discrimineren.
pi_33127380
Die kinderen onmiddelijk op vrije voeten stellen.

Laat die Turken zich eens om iets nuttigs druk maken. Ga werken ofzo.
The gum you like, is coming back in style.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:51:45 #7
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_33127393
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef HiZ het volgende:
Ik geloof dat het sowieso niet klopt dat die jongen nog vastzit. Je kunt doden niet beledigen of discrimineren.
Jawel hoor.
Het is ambshalve vervolgbaar.

Ik denk dat je inj de war bent met een dode verdachte.
Dan houdt inderdaad het opsporingsproces op.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_33127655
Ach, als 20 moslims feest vieren en vuurwerk afsteken als de Twin Towers in elkaar storten, heet het "vreugde", als 2 kinderen melden dat er twee Turken minder zijn heet het "discriminatie".

Let the cuddling continue......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33127676
gvd wat een triest geval is dit weer, zodra ny gebombardeerd word morgen die kutmongolen wel juichen op straat, of met dodenherdenking mogen ze met rouwkransen voetballen. Wij NEDERLANDERS voelen ons gediscrimineerd maar daar word niks aan gedaan maar zodra er 2 "gastarbeiders" overlijden mag niemand zich uiten op een andere manier dan de gemeenschap verwacht.

Laat die allochtonen eerst maar eens respect voor alles en iedereen tonen voor er respect terug verwacht mag worden
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:03:59 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33127729
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:02 schreef shaun81 het volgende:
Wij NEDERLANDERS voelen ons gediscrimineerd
Hoezo?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33127788
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:02 schreef shaun81 het volgende:
gvd wat een triest geval is dit weer, zodra ny gebombardeerd word morgen die kutmongolen wel juichen op straat, of met dodenherdenking mogen ze met rouwkransen voetballen. Wij NEDERLANDERS voelen ons gediscrimineerd maar daar word niks aan gedaan maar zodra er 2 "gastarbeiders" overlijden mag niemand zich uiten op een andere manier dan de gemeenschap verwacht.
Gastarbeiders? Generatie 1 ja.

Deze gasten vreten zelden iets nuttigs uit man. Op hun luie reet van een uitkering genieten bedoel je zeker.
pi_33127858
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Ach, als 20 moslims feest vieren en vuurwerk afsteken als de Twin Towers in elkaar storten, heet het "vreugde", als 2 kinderen melden dat er twee Turken minder zijn heet het "discriminatie".

Hmmm, dat bleek toch achteraf een verjaardagsfeestje te zijn?
Zo, ik ga een allochtone boom in het smulbos bepotelen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33127874
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hmmm, dat bleek toch achteraf een verjaardagsfeestje te zijn?
Zo, ik ga een allochtone boom in het smulbos bepotelen
Wat denk je zelf.
pi_33127967
Als het een verjaardagsfeestje was, waarom waren daar dan de teksten "Allah straft Amerika" te horen?

Maar goed, als je nog een voorbeeld wil; een zekere Hans van W. krijgt een portie lood toegediend door ene Murat D. Zijn vrienden nemen het direct op voor Murat, en bepleiten eigenlijk dat vWieren het aan zichzelf te danken dat, dat een lieve jongen als Murat een docent door z'n hoofd schiet.
Waarom zijn die nooit vervolgd? Ik denk dat die uitspraken nog kwetsender zijn voor de familie vWieren dan de constatering "Weer twee Turken minder".
pi_33128413
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Als het een verjaardagsfeestje was, waarom waren daar dan de teksten "Allah straft Amerika" te horen?

Maar goed, als je nog een voorbeeld wil; een zekere Hans van W. krijgt een portie lood toegediend door ene Murat D. Zijn vrienden nemen het direct op voor Murat, en bepleiten eigenlijk dat vWieren het aan zichzelf te danken dat, dat een lieve jongen als Murat een docent door z'n hoofd schiet.
Waarom zijn die nooit vervolgd? Ik denk dat die uitspraken nog kwetsender zijn voor de familie vWieren dan de constatering "Weer twee Turken minder".
Oh, ik vind idd dat iedereen met zulke uitspraken dan even bij meneer de edelachtbare op bezoek mag komen

Over de feestende Edese Marokkanen:
http://www.nd.nl/htm/dossier/newyork/11092002/p11.htm
http://frontpage.fok.nl/nieuws/11597
http://www.edestad.nl/index.asp?berichtid=8755
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33128604
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh, ik vind idd dat iedereen met zulke uitspraken dan even bij meneer de edelachtbare op bezoek mag komen
Dus dan ben je het met me eens dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen kwetsende uitspraken?
quote:
Ik lees het vanmiddag na de lunch even.
pi_33129371
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Dus dan ben je het met me eens dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen kwetsende uitspraken?
[..]

Ik lees het vanmiddag na de lunch even.
Ja.
Het is óf overal zout op leggen of alle slakken laten lopen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:59:22 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_33129374
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:44 schreef Zeurpiet het volgende:

Het is nauwelijks te beseffen hoe de Turkse gemeenschap in Enschede zich moet voelen nadat deze rechtsextremiste vrijgelaten is.
Kun je nagaan hoe de Nederlandse gemeenschap zich voelt als steeds al die moslimextremisten worden vrijgelaten.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_33129949
Je doet je naam eer aan ZeurPiet
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33130015
kinderen opsluiten voor het maken van een site

ze hadden beterr een gewapende overval op een tankstation kunnen plegen, waren ze al vrij geweest...
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:24:38 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_33130264
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:18 schreef Repeat het volgende:
kinderen opsluiten voor het maken van een site

Hier ging het om hé! En dan waren de jongens uiteraard niet onherkenbaar in beeld gebracht.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_33130304
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hier ging het om hé! En dan waren de jongens uiteraard niet onherkenbaar in beeld gebracht.
Hoe kom je aan dat plaatje.
pi_33130375
quote:

[..]

[afbeelding]

Dat bedoelt hij ook met volgende keer een overal plegen, waren ze nu al vrij geweest hier.
En de grootste holocaust ontkenner is nogsteeds de iraanse 'huisschilder' met snor.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33130387
quote:

[..]

[afbeelding]

uiteraard is het wel een hele trieste kutactie van die schijtkinderen. Maar toch vind ik ze in de cel gooien wel iets te ver gaan, zeker als je ziet wat voor straffen je voor andere dingen hier in NL krijgt.
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:29:43 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33130400
quote:

[..]

[afbeelding]

.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:32:04 #26
3542 Gia
User under construction
pi_33130463
quote:

[..]

[afbeelding]

Vind dat heel erg. Gaat echt te ver. Maar hiervoor de gevangenis in, gaat mij ook te ver.
Natuurlijk moeten die kinderen worden bijgebracht dat zoiets niet kan.

In een nieuw clubhuis, onder het genot van een kopje thee.

En dan doen ze het heus niet meer.
pi_33130494
quote:

[..]

[afbeelding]

Das toch wel ernstiger dan ik in eerste instantie dacht..
eeeh
pi_33130512
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:33 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Das toch wel ernstiger dan ik in eerste instantie dacht..
jij dacht aan mickey mouse?
pi_33130590
quote:
jij dacht aan mickey mouse?
Nou nee maar ik had niet verwacht dat ze zo`n soort pamflet-achtig ding gemaakt hadden..
eeeh
pi_33130593
Die kinderen zijn 13. Die weten nieteens wat racisme is, die willen gewoon stoer zijn. Denk niet dat ze in de gevangenis wat zullen leren, een beetje opvoeding van papa en mama zal beter zijn.
pi_33130836
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:36 schreef Toeps het volgende:
Die kinderen zijn 13. Die weten nieteens wat racisme is, die willen gewoon stoer zijn. Denk niet dat ze in de gevangenis wat zullen leren, een beetje opvoeding van papa en mama zal beter zijn.
Als ze die opvoeding hadden gehad, hadden ze die actie überhaupt niet uitgehaald
A mind with a heart of it's own
pi_33130944
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:45 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als ze die opvoeding hadden gehad, hadden ze die actie überhaupt niet uitgehaald
Dat is niet waar, want kinderen beinvloeden elkaar. Als je over 10 jaar gaat vragen wie er van hun nog een neonazie is, zal misschien 1% nog neo zijn. De rest is uitgepuberd.
pi_33131001
in de gevangenis zal hun opvoeding in elk geval niet vooruit gaan...
pi_33131166
quote:

[..]

[afbeelding]

Walgelijk, walgelijk, walgelijk.
Als nabestaande zou ik een waas voor mn ogen krijgen.
Als ouder ook.
Als wetgever zou ik er slechts iets mee kunnen bij aangifte.
pi_33131274
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:45 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, ze kunnen ook gewoon een fout vriendengroepje binnengepuberd zijn.
Ben overigens wel benieuwd naar de reactie van hun ouders.
pi_33131691
een weekje hulp bieden aan de ouders van die kids lijkt m,e wel een gepaste straf. Maar om die hele toeters en bellen in te zetten voor zulke jonge vandalen .. sjees
pi_33133226
quote:

[..]

[afbeelding]

Schande! Het gaat dus niet om ordinaire rechtsextremisten maar om neonazi's van het ergste soort.

En dan te bedenken dat zelfs als de maximum straf wordt gegeven deze figuren na 2 jaar weer in staat zijn om verdere schade aan te richten.

Het wordt echt tijd dat de maximumstraf voor discriminatie gelijk getrokken wordt aan de maximumstraf voor moord!
To zeur or not to zeur, that makes the Dutchman!
pi_33133485
quote:

Dat over die feestende gasten in Ede was simpelweg niet waar.

edit: ik zie al dat iemand anders mij voor is
Allah Al Watan Al Malik
pi_33133546
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is niet waar, want kinderen beinvloeden elkaar. Als je over 10 jaar gaat vragen wie er van hun nog een neonazie is, zal misschien 1% nog neo zijn. De rest is uitgepuberd.
Mooi excuus, ga ik ook gebruiken als er weer negatief wordt gesproken over rel-marokkanen
Allah Al Watan Al Malik
pi_33133593
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Zeurpiet het volgende:

[..]

Schande! Het gaat dus niet om ordinaire rechtsextremisten maar om neonazi's van het ergste soort.

En dan te bedenken dat zelfs als de maximum straf wordt gegeven deze figuren na 2 jaar weer in staat zijn om verdere schade aan te richten.

Het wordt echt tijd dat de maximumstraf voor discriminatie gelijk getrokken wordt aan de maximumstraf voor moord!
Ik begin nu echt te denken dat je dit sarcastisch bedoeld. Het is nl. wel heel erg overdreven. Kinderen van 13, 14 jaar bestempelen als Neonazi's en willen dat ze net zo zwaar worden gestraft als een moordenaar? Kom op zeg, die twee hadden gewoon zin om de boel even flink op te stoken en dat is ze aardig gelukt. Maar om ze voor dat soort pubergedrag op te sluiten gaat wel heel erg ver.
Ik keur zo'n pamflet-ding zeker niet goed, maar om ze daar voor te laten brommen....
pi_33133904
Dit soort teksten vind ik ook niet kunnen, maar vooral door het verschil in reactie van justitie in dit geval en gevallen in het verleden, blijkt maar weer hoe selectief justitie zijn burgers bekijkt.

Terra College, vGogh, Twin Towers, Amerikaanse ingenieurs die aan een brug opgehangen worden allemaal vergelijkbare voorvallen, waarbij mensen stonden te juichen dat er doden zijn gevallen, en justitie niet ingrijpt. Nu wel? Het enige verschil wat ik ook maar enigszins kan aanwijzen is de afkomst van de daders. Discriminatie in Nederland? Ja zeker wel!
pi_33134482
TwinTowers, vGogh en Amerikaanse Ingenieurs waar mensen hier gingen juichen? Beetje lompe actie, want het juichen is niet verboden. Openlijk haatzaaien en mensen beledigen/ discrimineren is WEL verboden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33134916
door te juichen om iemands dood beledig je die persoon in kwestie of zijn/haar nabestaanden niet?

En waar wordt door deze jongens gediscrimineerd?
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:59:39 #44
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_33134962
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
TwinTowers, vGogh en Amerikaanse Ingenieurs waar mensen hier gingen juichen? Beetje lompe actie, want het juichen is niet verboden. Openlijk haatzaaien en mensen beledigen/ discrimineren is WEL verboden.
dus het toejuichen van de dood van 2 turken mag ook
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:02:28 #45
135430 Sargon
pi_33135023
eigenlijk ben ik er wel voor dat dit soort mensen worden opgepakt, maar dan moet het voor alle bevolkingsgroepen gelden, kan ik eindelijk weer zitten in de tram
pi_33135328
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:57 schreef SocialDisorder het volgende:
door te juichen om iemands dood beledig je die persoon in kwestie of zijn/haar nabestaanden niet?

En waar wordt door deze jongens gediscrimineerd?
Er is hier sprake van racistische uitingen op het web, lees de text in de foto zelf zou ik zeggen. Dat soort uitingen zijn strafbaar. Het juichen bij doden hoeft niet strafbaar te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33135421
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is hier sprake van racistische uitingen op het web, lees de text in de foto zelf zou ik zeggen. Dat soort uitingen zijn strafbaar. Het juichen bij doden hoeft niet strafbaar te zijn.
www.maroc.nl

zullen we die maar oprollen dan?
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:20:01 #48
135430 Sargon
pi_33135534
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

www.maroc.nl

ja enig is dat daar
pi_33135542
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

www.maroc.nl

Ik zou zeggen, google naar het MDI en stuur een mailtje. Denk dat je weinig kans maakt, omdat op een dergelijk forum meestal een moderator zit die na verloop van tijd de reactie weghaald. OF ben je ook een voorstander van FOK!.nl oprollen?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:20:51 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33135564
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dat heel erg. Gaat echt te ver. Maar hiervoor de gevangenis in, gaat mij ook te ver.
Natuurlijk moeten die kinderen worden bijgebracht dat zoiets niet kan.

In een nieuw clubhuis, onder het genot van een kopje thee.

En dan doen ze het heus niet meer.
Je zou beter de opvoeders van dit tuig kunnen opsluiten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33135629
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, google naar het MDI en stuur een mailtje. Denk dat je weinig kans maakt, omdat op een dergelijk forum meestal een moderator zit die na verloop van tijd de reactie weghaald. OF ben je ook een voorstander van FOK!.nl oprollen?
het MDI heeft al meerdere mailtjes ontvangen, en doet er niets aan. En de mod daar stelt niet zo gek veel voor.
En Fok is niet racistisch, misschien in jouw ogen wel, maar das meer jouw probleem, dan van het MDi, vind je niet?
pi_33135745
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

het MDI heeft al meerdere mailtjes ontvangen, en doet er niets aan. En de mod daar stelt niet zo gek veel voor.
En Fok is niet racistisch, misschien in jouw ogen wel, maar das meer jouw probleem, dan van het MDi, vind je niet?
Fok! als website is net als maroc.nl niet racistisch, immers dat is hun doel niet. Het zijn beide websites waar jongeren zich vertoefen en hun mening geven. Ook op de Frontpage of het forum op fok zal je racistische reacties tegenkomen. Die worden per direkt verwijderd zodra een mod deze tegenkomt. Hetzelfde gebeurd op Maroc.nl, het MDI heeft ook mailtjes over ons ontvangen dus dat zegt geen reet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33135929
Ik vind dat de mod van maroc dan wel eens er iets dichter op mag zitten. Enkele uren na de aanslag op vGogh was er een heerlijk fijn bericht te lezen op Maroc.nl waar Hitler, Stalin en Genghis Kahn nog wat van konden leren, dagen later stond het er nog. Pas op aandringen van een externe organisatie (volgens mij MDI) werd dit bericht verwijderd.

Op Fok wordt er toch wat strenger en op eigen inittiatief gemod.
pi_33136969
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik vind dat de mod van maroc dan wel eens er iets dichter op mag zitten. Enkele uren na de aanslag op vGogh was er een heerlijk fijn bericht te lezen op Maroc.nl waar Hitler, Stalin en Genghis Kahn nog wat van konden leren, dagen later stond het er nog. Pas op aandringen van een externe organisatie (volgens mij MDI) werd dit bericht verwijderd.

Op fok hebben we dan ook genoeg moderators.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33137026
dan nog moet maroc.nl of zelf de deuren sluiten, of meer mods aannemen. Verantwoordelijkheid nemen heet zoiets.
pi_33137131
BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTTTTATATATATATAT
pi_33137136
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
dan nog moet maroc.nl of zelf de deuren sluiten, of meer mods aannemen. Verantwoordelijkheid nemen heet zoiets.
De reacties worden daar ook gewoon verwijderd, weliswaar wat trager, maar dat doet er niet toe. Er staat ook nadrukelijk in de FAQ dat racisme of anti-semitisme niet mag. Daarom liep je vergelijking dus mank. Dit is gewoon een plaatje dat als doel heeft mensen de kwetsen en te beledigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33137501
dus als het in de FAQ dat het niet mag, gebeurd het automatisch niet? Jij als mod zou beter moeten weten. Racistische, anti-semitische en anti-westerse berichten die er dagenlang opstaan, ik vermoed daar toch wel een lichtelijke opzet achter. Userbans, IP-bans of zelfs inlichten van de provider wordt daar overduidelijk niet gedaan.
pi_33158975
Hoe eenvoudig is flame-bait toch te herkennen.
De naam zeurpiet is dan ook heel subtiel gekozen.

Zielig, mensen die een kloon nodig hebben om een beetje te gaan stoken.
  zaterdag 17 december 2005 @ 14:20:26 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33160486
quote:
Wanneer wordt discriminatie in Nederland nou eens eindelijk met kracht aangepakt, voordat het ECHT uit de hand loopt?
daarnet was het nog racisme, maar het gaat er natuurlijk om dat je een makkelijke stok hebt om mee te slaan. Je dacht zeker "ik strooi wat met de woorden racisme en discrimminatie en ik zit goed". No way dus. We leven in een vrij land dus vrij om te discirmineren en je eigen volk beter te vinden.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 17 december 2005 @ 14:27:48 #61
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33160682
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33160996
quote:

[..]

Imo net zo verwerpelijk, ontkennen is erg dom.

Bovendien weet ik niet of je een 14-jarige als rechtsextremist kunt benoemen, volgens de wet mag je hem namelijk niet eens direct aansprakelijk stellen, gezien de leeftijd.

Dat deze jongeren zwaar defout in zijn gegaan en dringend een heropvoedingscursusje nodig hebben lijkt me duidelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_33166218
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Zeurpiet het volgende:

[..]

Sorry, maar na het lezen van deze zin lag ik gigantisch in een deuk
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:45:03 #64
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33166973
Goede zaak van de rechter.
Hup, aan het werk!
pi_33167644
Het was een onbeschaafde reaktie, maar om zo'n puber op te sluiten gaat mij te ver.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 december 2005 @ 19:21:19 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33167921
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:44 schreef Zeurpiet het volgende:
meisje (13) vrij

<knip>

deze rechtsextremiste
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:59:28 #67
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33169145
quote:

[..]

duizenden mensen sterven bij een terroristische aanslag. kinderen zonder vader, moeders zonder zonen, vrouwen zonder man.
ja juichen en de amerikaanse vlag in brand steken is dan dus niet "het verheerlijken van terrorisme" wat wel degelijk strafbaar is.
daarnaast is het respectloos. westerse wereld juicht ook niet bij een ramp in een islamitisch land, die stuurt hulp!
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
zie reactie hierboven.
de misselijk dat je het durft op te nemen voor mensen die juichen voor de dood van onschuldige burgers. die pamflet is ook niet kwetsend. kanker allochtonen. tja, ken ook lui die tegen niet allochtonen kankerlul zeggen of iets in die geest.
het woord kanker verbinden aan een belediging vind ik zelf al fout genoeg.
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat over die feestende gasten in Ede was simpelweg niet waar.

edit: ik zie al dat iemand anders mij voor is
tja, heel nederland valt over je heen, later geef je in een reactie aan dat het iets anders was natuurlijk meteen op hun woord geloven want het zijn moslims en die doen zoiets niet

ik woon zelf in enschede en ik moet zeggen dat de sfeer daar de laatste jaren ook op gespannen voet staat tussen de moslims en autochtonen. ikzelf woon bij een vmbo school in de buurt en diverse turkse gezinnen. de oudere turken zijn nette mensen maar de jongere generaties zijn echt tuig. geregeld dat ik beledigd word als ik een groepje van die stoere luit tegenkom.
geregeld dat ze in de bus in het turks autochtonen zwaar zitten te beledigen (ik ken een paar turkse scheldwoorden van bekenden van turkse komaf).
ikzelf heb geregeld gezien dat nederlanders door groepen turken in elkaar werden gemept. hoofdreden was een "verkeerde blik" naar de turken in kwestie of een meisje waar een van die turken achteraan zat.

misschien zijn die twee kids ook wel ontzettend getreiterd door die turken en zo tot deze achterlijke daad gekomen. exacte reden hierachter weet je niet.

ikzelf praat wel eens met mensen een islamitische achtergrond. vaak modern en goed onderlegd, zij balen ook van discriminatie. die mensen wijtten dit echter niet alleen aan nederlanders maar hoofdzakelijk aan de houding van de moslim gemeenschap in nederland. zij snappen ook dat bepaalde botsingen zijn tussen de islamitische cultuur en westerse cultuur (bijv. vrije sex, alcohol etc.). zij laten mensen echter wel in hun waarde en durven fouten van cultuur en religie te bespreken en ik dan weer van de Breezah-cultuur.

maar met zo'n houding als wat sommige islamieten hier innemen zal racisme nooit verdwijnen.

een nederlander zegt: ik liet het glas vallen.
islamiet zegt: het glas viel uit mijn handen.
Altijd geil en onverzadigbaar
pi_33176619
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:

Ga maar klagen bij Maroc.nl niet hier
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33180089
quote:

Maak van die 20 maar 2000. Als het daar al niet een veelvoud van moet zijn..

Zelfde verhaaltje als in Australie. Jarenlang maakten die Arabieren de stranden en wijken onveilig, en er wordt totaal niets gedaan tot de blanken er genoeg van hebben en het recht in eigen hand nemen. Reden voor de autoriteiten om de politie speciale bevoegdheden te geven om onruststokers keihard te kunnen aanpakken. Dat kon nu namelijk opeens wel omdat het blanken waren...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 18 december 2005 @ 23:00:32 #70
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33205352
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zelfde verhaaltje als in Australie. Jarenlang maakten die Arabieren de stranden en wijken onveilig, en er wordt totaal niets gedaan tot de blanken er genoeg van hebben en het recht in eigen hand nemen. Reden voor de autoriteiten om de politie speciale bevoegdheden te geven om onruststokers keihard te kunnen aanpakken. Dat kon nu namelijk opeens wel omdat het blanken waren...
van die positieve discriminatie en knuffelaarij word ik ook een beetje moe. maar ja zoiets duurt een tijdje voordat ze een nieuw beleid hanteren
pi_33210895
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja joh, en de Australische politie pakt ook alleen blanke relschoppers aan...
Heb tot nu toe alleen beelden gezien met Libanezen die gearresteerd worden.

En het is nogal misselijk om van dit soort walgelijke uitingen te stellen "dat ze het er zelf naar gemaakt hebben, die Turken". Da's net zo misselijk om te juichen over aanslagen "omdat de Amerikanen tegen islam zijn".
  maandag 19 december 2005 @ 09:37:48 #72
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33211637
quote:
Op maandag 19 december 2005 08:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja joh, en de Australische politie pakt ook alleen blanke relschoppers aan...
Heb tot nu toe alleen beelden gezien met Libanezen die gearresteerd worden.

En het is nogal misselijk om van dit soort walgelijke uitingen te stellen "dat ze het er zelf naar gemaakt hebben, die Turken". Da's net zo misselijk om te juichen over aanslagen "omdat de Amerikanen tegen islam zijn".
misschien is goed lezen niet je sterkste kant maar het bericht waar jij op reageerde was een reactie op de aanslagen wereldwijd en niet echt ontopic....

en ik wil ook nog wel eens zien of die turken zelf niet getreiterd hebben zoals normaal linksen ook die gedachte opperen in het omgekeerde geval.
pi_33216504
Ik wil gevallen van discriminatie en racisme beslist niet goedpraten en heb er ook geen problemen mee dat de daders daarvoor worden bestraft. Wel valt het me op dat we met twee maten meten. Een moskee die haatzaaiende lectuur verspreidt, of een basisschool waar haat wordt gezaaid? Kan allemaal ongestoord verder gaan. Geen haan die ernaar kraait. De SGP die vrouwen als lid weigert? Kan gewoon, al jarenlang. Waarom de hiervoor verantwoordelijke volwassenen niet straffen en WEL een paar pubers vastzetten voor een zieke opmerking?
pi_33217968
quote:
Op maandag 19 december 2005 09:37 schreef SpuitSnuit het volgende:

[..]

misschien is goed lezen niet je sterkste kant maar het bericht waar jij op reageerde was een reactie op de aanslagen wereldwijd en niet echt ontopic....

en ik wil ook nog wel eens zien of die turken zelf niet getreiterd hebben zoals normaal linksen ook die gedachte opperen in het omgekeerde geval.
Waarom zou het überhaupt relevant zijn of die Turken vervelend waren? Dat zou het gebruik van het hakenkruis en de racistische uitlatingen niet goedpraten.
pi_33218823
wat is er mis met het gebruik van een swastika? Het getuigt van goede integratie en interesse voor andere culturen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 december 2005 @ 16:48:40 #76
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33219716
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom zou het überhaupt relevant zijn of die Turken vervelend waren? Dat zou het gebruik van het hakenkruis en de racistische uitlatingen niet goedpraten.
geregeld hoor je verhalen over kinderen die getreiterd worden.
onlangs was ergens op fok nog een verhaal te lezen over een meisje die gepest, bedreigd etc werd door een groep allochtonen (turkse of marokkaanse komaf) en die dus wou veranderen van school en dergelijke.

stel (hypothetisch gezien) dat dat aan deze pamflet ook ten grondslag zit. misschien niet eens als zijnde de daders maar de achtergrond van die twee dode turken. dan zou het nog steeds een verkeerde actie zijn maar wel begrijpelijk.

en zoals al veel vaker gezegd, tegenwoordig wordt er met twee maten gemeten. bij allochtonen is altijd de SES-positie die als excuus wordt gebruikt of "discriminatie"
  maandag 19 december 2005 @ 16:52:30 #77
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33219813
btw ik woon zelf in enschede en ook ik merk de laatste tijd weer veel meer spanningen tussen autochtonen en allochtonen. ikzelf of vrienden zijn er ook al mee geconfronteerd. twee vrienden van me werden zelfs bedreigd door een grote groep turken met een mes aangezien mijn vrienden er uit zagen als "homo" (ze zien er een beetje bekakt uit).

en bij diverse uitgaansgelegendheden in enschede heb ik al vaak gezien dat allochtonen worden geweigerd de laatste tijd ivm met ruzie's ....
pi_33257124
Opsluiten gaat te ver.

Wel moeten dit soort levende placenta's op een aparte school, apart van serieuze VMBO-leerlingen.
pi_33257235
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:48 schreef SpuitSnuit het volgende:

[..]

geregeld hoor je verhalen over kinderen die getreiterd worden.
onlangs was ergens op fok nog een verhaal te lezen over een meisje die gepest, bedreigd etc werd door een groep allochtonen (turkse of marokkaanse komaf) en die dus wou veranderen van school en dergelijke.

stel (hypothetisch gezien) dat dat aan deze pamflet ook ten grondslag zit. misschien niet eens als zijnde de daders maar de achtergrond van die twee dode turken. dan zou het nog steeds een verkeerde actie zijn maar wel begrijpelijk.
Nee. We leven hier in 2005 niet in de tijd van Germaanse stammen. Dat de Turken-stam dat nou eenmaal verdiend had, zo'n sneer, en dat het niet uit maakt welk individu beschadigd wordt.
pi_33277824
We hebben het hier over een minderjarig meisje
OK de posting was walgelijk maar dat is geen zaak voor het OM
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')