Waarschijnlijk enorm gekwetst, miskend, gefrustreerd en boos, dus zullen de misdaadcijfers aldaar waarschijnlijk met 17% stijgen de komende tijdquote:Het is nauwelijks te beseffen hoe de Turkse gemeenschap in Enschede zich moet voelen nadat deze rechtsextremiste vrijgelaten is.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:49 schreef HiZ het volgende:
Ik geloof dat het sowieso niet klopt dat die jongen nog vastzit. Je kunt doden niet beledigen of discrimineren.
Hoezo?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:02 schreef shaun81 het volgende:
Wij NEDERLANDERS voelen ons gediscrimineerd
Gastarbeiders? Generatie 1 ja.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:02 schreef shaun81 het volgende:
gvd wat een triest geval is dit weer, zodra ny gebombardeerd word morgen die kutmongolen wel juichen op straat, of met dodenherdenking mogen ze met rouwkransen voetballen. Wij NEDERLANDERS voelen ons gediscrimineerd maar daar word niks aan gedaan maar zodra er 2 "gastarbeiders" overlijden mag niemand zich uiten op een andere manier dan de gemeenschap verwacht.
Hmmm, dat bleek toch achteraf een verjaardagsfeestje te zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Ach, als 20 moslims feest vieren en vuurwerk afsteken als de Twin Towers in elkaar storten, heet het "vreugde", als 2 kinderen melden dat er twee Turken minder zijn heet het "discriminatie".
Let the cuddling continue......
Wat denk je zelf.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmmm, dat bleek toch achteraf een verjaardagsfeestje te zijn?
Zo, ik ga een allochtone boom in het smulbos bepotelen
Oh, ik vind idd dat iedereen met zulke uitspraken dan even bij meneer de edelachtbare op bezoek mag komenquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Als het een verjaardagsfeestje was, waarom waren daar dan de teksten "Allah straft Amerika" te horen?
Maar goed, als je nog een voorbeeld wil; een zekere Hans van W. krijgt een portie lood toegediend door ene Murat D. Zijn vrienden nemen het direct op voor Murat, en bepleiten eigenlijk dat vWieren het aan zichzelf te danken dat, dat een lieve jongen als Murat een docent door z'n hoofd schiet.
Waarom zijn die nooit vervolgd? Ik denk dat die uitspraken nog kwetsender zijn voor de familie vWieren dan de constatering "Weer twee Turken minder".
Dus dan ben je het met me eens dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen kwetsende uitspraken?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh, ik vind idd dat iedereen met zulke uitspraken dan even bij meneer de edelachtbare op bezoek mag komen
Ik lees het vanmiddag na de lunch even.quote:Over de feestende Edese Marokkanen:
http://www.nd.nl/htm/dossier/newyork/11092002/p11.htm
http://frontpage.fok.nl/nieuws/11597
http://www.edestad.nl/index.asp?berichtid=8755
Ja.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dus dan ben je het met me eens dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen kwetsende uitspraken?
[..]
Ik lees het vanmiddag na de lunch even.
Kun je nagaan hoe de Nederlandse gemeenschap zich voelt als steeds al die moslimextremisten worden vrijgelaten.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:44 schreef Zeurpiet het volgende:
Het is nauwelijks te beseffen hoe de Turkse gemeenschap in Enschede zich moet voelen nadat deze rechtsextremiste vrijgelaten is.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:18 schreef Repeat het volgende:
kinderen opsluiten voor het maken van een site
Hoe kom je aan dat plaatje.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hier ging het om hé! En dan waren de jongens uiteraard niet onherkenbaar in beeld gebracht.
Dat bedoelt hij ook met volgende keer een overal plegen, waren ze nu al vrij geweest hier.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hier ging het om hé! En dan waren de jongens uiteraard niet onherkenbaar in beeld gebracht.
uiteraard is het wel een hele trieste kutactie van die schijtkinderen. Maar toch vind ik ze in de cel gooien wel iets te ver gaan, zeker als je ziet wat voor straffen je voor andere dingen hier in NL krijgt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
Vind dat heel erg. Gaat echt te ver. Maar hiervoor de gevangenis in, gaat mij ook te ver.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
Das toch wel ernstiger dan ik in eerste instantie dacht..quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
jij dacht aan mickey mouse?quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:33 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Das toch wel ernstiger dan ik in eerste instantie dacht..
Nou nee maar ik had niet verwacht dat ze zo`n soort pamflet-achtig ding gemaakt hadden..quote:jij dacht aan mickey mouse?
Als ze die opvoeding hadden gehad, hadden ze die actie überhaupt niet uitgehaaldquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:36 schreef Toeps het volgende:
Die kinderen zijn 13. Die weten nieteens wat racisme is, die willen gewoon stoer zijn. Denk niet dat ze in de gevangenis wat zullen leren, een beetje opvoeding van papa en mama zal beter zijn.
Dat is niet waar, want kinderen beinvloeden elkaar. Als je over 10 jaar gaat vragen wie er van hun nog een neonazie is, zal misschien 1% nog neo zijn. De rest is uitgepuberd.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als ze die opvoeding hadden gehad, hadden ze die actie überhaupt niet uitgehaald
Walgelijk, walgelijk, walgelijk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hoeft niet hoor, ze kunnen ook gewoon een fout vriendengroepje binnengepuberd zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als ze die opvoeding hadden gehad, hadden ze die actie überhaupt niet uitgehaald
Schande! Het gaat dus niet om ordinaire rechtsextremisten maar om neonazi's van het ergste soort.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef R@b het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat over die feestende gasten in Ede was simpelweg niet waar.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Ach, als 20 moslims feest vieren en vuurwerk afsteken als de Twin Towers in elkaar storten, heet het "vreugde", als 2 kinderen melden dat er twee Turken minder zijn heet het "discriminatie".
Mooi excuus, ga ik ook gebruiken als er weer negatief wordt gesproken over rel-marokkanenquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is niet waar, want kinderen beinvloeden elkaar. Als je over 10 jaar gaat vragen wie er van hun nog een neonazie is, zal misschien 1% nog neo zijn. De rest is uitgepuberd.
Ik begin nu echt te denken dat je dit sarcastisch bedoeld. Het is nl. wel heel erg overdreven. Kinderen van 13, 14 jaar bestempelen als Neonazi's en willen dat ze net zo zwaar worden gestraft als een moordenaar? Kom op zeg, die twee hadden gewoon zin om de boel even flink op te stoken en dat is ze aardig gelukt. Maar om ze voor dat soort pubergedrag op te sluiten gaat wel heel erg ver.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Zeurpiet het volgende:
[..]
Schande! Het gaat dus niet om ordinaire rechtsextremisten maar om neonazi's van het ergste soort.
En dan te bedenken dat zelfs als de maximum straf wordt gegeven deze figuren na 2 jaar weer in staat zijn om verdere schade aan te richten.
Het wordt echt tijd dat de maximumstraf voor discriminatie gelijk getrokken wordt aan de maximumstraf voor moord!
dus het toejuichen van de dood van 2 turken mag ookquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
TwinTowers, vGogh en Amerikaanse Ingenieurs waar mensen hier gingen juichen? Beetje lompe actie, want het juichen is niet verboden. Openlijk haatzaaien en mensen beledigen/ discrimineren is WEL verboden.
Er is hier sprake van racistische uitingen op het web, lees de text in de foto zelf zou ik zeggen. Dat soort uitingen zijn strafbaar. Het juichen bij doden hoeft niet strafbaar te zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:57 schreef SocialDisorder het volgende:
door te juichen om iemands dood beledig je die persoon in kwestie of zijn/haar nabestaanden niet?
En waar wordt door deze jongens gediscrimineerd?
www.maroc.nlquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is hier sprake van racistische uitingen op het web, lees de text in de foto zelf zou ik zeggen. Dat soort uitingen zijn strafbaar. Het juichen bij doden hoeft niet strafbaar te zijn.
ja enig is dat daarquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
www.maroc.nl
zullen we die maar oprollen dan?
Ik zou zeggen, google naar het MDI en stuur een mailtje. Denk dat je weinig kans maakt, omdat op een dergelijk forum meestal een moderator zit die na verloop van tijd de reactie weghaald. OF ben je ook een voorstander van FOK!.nl oprollen?quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
www.maroc.nl
zullen we die maar oprollen dan?
Je zou beter de opvoeders van dit tuig kunnen opsluiten.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat heel erg. Gaat echt te ver. Maar hiervoor de gevangenis in, gaat mij ook te ver.
Natuurlijk moeten die kinderen worden bijgebracht dat zoiets niet kan.
In een nieuw clubhuis, onder het genot van een kopje thee.
En dan doen ze het heus niet meer.
het MDI heeft al meerdere mailtjes ontvangen, en doet er niets aan. En de mod daar stelt niet zo gek veel voor.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, google naar het MDI en stuur een mailtje. Denk dat je weinig kans maakt, omdat op een dergelijk forum meestal een moderator zit die na verloop van tijd de reactie weghaald. OF ben je ook een voorstander van FOK!.nl oprollen?
Fok! als website is net als maroc.nl niet racistisch, immers dat is hun doel niet. Het zijn beide websites waar jongeren zich vertoefen en hun mening geven. Ook op de Frontpage of het forum op fok zal je racistische reacties tegenkomen. Die worden per direkt verwijderd zodra een mod deze tegenkomt. Hetzelfde gebeurd op Maroc.nl, het MDI heeft ook mailtjes over ons ontvangen dus dat zegt geen reet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het MDI heeft al meerdere mailtjes ontvangen, en doet er niets aan. En de mod daar stelt niet zo gek veel voor.
En Fok is niet racistisch, misschien in jouw ogen wel, maar das meer jouw probleem, dan van het MDi, vind je niet?
Op fok hebben we dan ook genoeg moderators.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik vind dat de mod van maroc dan wel eens er iets dichter op mag zitten. Enkele uren na de aanslag op vGogh was er een heerlijk fijn bericht te lezen op Maroc.nl waar Hitler, Stalin en Genghis Kahn nog wat van konden leren, dagen later stond het er nog. Pas op aandringen van een externe organisatie (volgens mij MDI) werd dit bericht verwijderd.
Op Fok wordt er toch wat strenger en op eigen inittiatief gemod.
De reacties worden daar ook gewoon verwijderd, weliswaar wat trager, maar dat doet er niet toe. Er staat ook nadrukelijk in de FAQ dat racisme of anti-semitisme niet mag. Daarom liep je vergelijking dus mank. Dit is gewoon een plaatje dat als doel heeft mensen de kwetsen en te beledigen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
dan nog moet maroc.nl of zelf de deuren sluiten, of meer mods aannemen. Verantwoordelijkheid nemen heet zoiets.
daarnet was het nog racisme, maar het gaat er natuurlijk om dat je een makkelijke stok hebt om mee te slaan. Je dacht zeker "ik strooi wat met de woorden racisme en discrimminatie en ik zit goed". No way dus. We leven in een vrij land dus vrij om te discirmineren en je eigen volk beter te vinden.quote:Wanneer wordt discriminatie in Nederland nou eens eindelijk met kracht aangepakt, voordat het ECHT uit de hand loopt?![]()
ik ben voorstander van vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, google naar het MDI en stuur een mailtje. Denk dat je weinig kans maakt, omdat op een dergelijk forum meestal een moderator zit die na verloop van tijd de reactie weghaald. OF ben je ook een voorstander van FOK!.nl oprollen?
Imo net zo verwerpelijk, ontkennen is erg dom.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is hier sprake van racistische uitingen op het web, lees de text in de foto zelf zou ik zeggen. Dat soort uitingen zijn strafbaar. Het juichen bij doden hoeft niet strafbaar te zijn.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:08 schreef Zeurpiet het volgende:
[..]
Schande! Het gaat dus niet om ordinaire rechtsextremisten maar om neonazi's van het ergste soort.![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:44 schreef Zeurpiet het volgende:
meisje (13) vrij
<knip>
deze rechtsextremiste
duizenden mensen sterven bij een terroristische aanslag. kinderen zonder vader, moeders zonder zonen, vrouwen zonder man.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
zie reactie hierboven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
TwinTowers, vGogh en Amerikaanse Ingenieurs waar mensen hier gingen juichen? Beetje lompe actie, want het juichen is niet verboden. Openlijk haatzaaien en mensen beledigen/ discrimineren is WEL verboden.
tja, heel nederland valt over je heen, later geef je in een reactie aan dat het iets anders wasquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat over die feestende gasten in Ede was simpelweg niet waar.
edit: ik zie al dat iemand anders mij voor is
Ga maar klagen bij Maroc.nl niet hierquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik vind dat de mod van maroc dan wel eens er iets dichter op mag zitten. Enkele uren na de aanslag op vGogh was er een heerlijk fijn bericht te lezen op Maroc.nl waar Hitler, Stalin en Genghis Kahn nog wat van konden leren, dagen later stond het er nog. Pas op aandringen van een externe organisatie (volgens mij MDI) werd dit bericht verwijderd.
Op Fok wordt er toch wat strenger en op eigen inittiatief gemod.
Maak van die 20 maar 2000. Als het daar al niet een veelvoud van moet zijn..quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
van die positieve discriminatie en knuffelaarij word ik ook een beetje moe. maar ja zoiets duurt een tijdje voordat ze een nieuw beleid hanterenquote:Op zondag 18 december 2005 01:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Maak van die 20 maar 2000. Als het daar al niet een veelvoud van moet zijn..
Zelfde verhaaltje als in Australie. Jarenlang maakten die Arabieren de stranden en wijken onveilig, en er wordt totaal niets gedaan tot de blanken er genoeg van hebben en het recht in eigen hand nemen. Reden voor de autoriteiten om de politie speciale bevoegdheden te geven om onruststokers keihard te kunnen aanpakken. Dat kon nu namelijk opeens wel omdat het blanken waren...
Ja joh, en de Australische politie pakt ook alleen blanke relschoppers aan...quote:Op zondag 18 december 2005 01:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Maak van die 20 maar 2000. Als het daar al niet een veelvoud van moet zijn..
Zelfde verhaaltje als in Australie. Jarenlang maakten die Arabieren de stranden en wijken onveilig, en er wordt totaal niets gedaan tot de blanken er genoeg van hebben en het recht in eigen hand nemen. Reden voor de autoriteiten om de politie speciale bevoegdheden te geven om onruststokers keihard te kunnen aanpakken. Dat kon nu namelijk opeens wel omdat het blanken waren...
misschien is goed lezen niet je sterkste kant maar het bericht waar jij op reageerde was een reactie op de aanslagen wereldwijd en niet echt ontopic....quote:Op maandag 19 december 2005 08:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja joh, en de Australische politie pakt ook alleen blanke relschoppers aan...![]()
Heb tot nu toe alleen beelden gezien met Libanezen die gearresteerd worden.
En het is nogal misselijk om van dit soort walgelijke uitingen te stellen "dat ze het er zelf naar gemaakt hebben, die Turken". Da's net zo misselijk om te juichen over aanslagen "omdat de Amerikanen tegen islam zijn".
Waarom zou het überhaupt relevant zijn of die Turken vervelend waren? Dat zou het gebruik van het hakenkruis en de racistische uitlatingen niet goedpraten.quote:Op maandag 19 december 2005 09:37 schreef SpuitSnuit het volgende:
[..]
misschien is goed lezen niet je sterkste kant maar het bericht waar jij op reageerde was een reactie op de aanslagen wereldwijd en niet echt ontopic....
en ik wil ook nog wel eens zien of die turken zelf niet getreiterd hebben zoals normaal linksen ook die gedachte opperen in het omgekeerde geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
geregeld hoor je verhalen over kinderen die getreiterd worden.quote:Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom zou het überhaupt relevant zijn of die Turken vervelend waren? Dat zou het gebruik van het hakenkruis en de racistische uitlatingen niet goedpraten.
Nee. We leven hier in 2005 niet in de tijd van Germaanse stammen. Dat de Turken-stam dat nou eenmaal verdiend had, zo'n sneer, en dat het niet uit maakt welk individu beschadigd wordt.quote:Op maandag 19 december 2005 16:48 schreef SpuitSnuit het volgende:
[..]
geregeld hoor je verhalen over kinderen die getreiterd worden.
onlangs was ergens op fok nog een verhaal te lezen over een meisje die gepest, bedreigd etc werd door een groep allochtonen (turkse of marokkaanse komaf) en die dus wou veranderen van school en dergelijke.
stel (hypothetisch gezien) dat dat aan deze pamflet ook ten grondslag zit. misschien niet eens als zijnde de daders maar de achtergrond van die twee dode turken. dan zou het nog steeds een verkeerde actie zijn maar wel begrijpelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |