abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33126720
quote:
Meisjes van 14 vaker dronken dan jongens

Van een onzer verslaggeefsters

AMSTERDAM, vrijdag
Meiden van veertien zijn vaker dronken dan jongens van die leeftijd. Een op de vijf zegt minstens een keer per maand dronken te zijn tegen een op de zes jongens.
In een dronken bui gaan de jonge meiden heel snel over hun grenzen, concludeert het nationaal gezondheidsinstituut (NIGZ). „Ze gaan verder met seks dan ze aanvankelijk wilden, waardoor ze achteraf spijt en schaamte voelen. Bovendien vrijen ze met hun dronken hoofd vaak niet veilig”, vertelt de woordvoerder.
Om deze problematiek aan te pakken, begint het instituut met een nieuwe confronterende overheidscampagne: Drank. De kater komt later. Op een van de posters is een totaal uitgetelde jonge vrouw in ondergoed te zien, die voor geld uit de kleren is gegaan.
De campagne wordt vooral gedragen door andere jongeren, die hun leeftijdsgenoten op hun gedrag aanspreken. Dat doen ze onder meer door festivals, campings en stranden, dansfeesten en discotheken te bezoeken. Op deze manier werden dit jaar al 40.000 jongeren bereikt.

WTF
Kindertjes van 14 jaar dronken, ik dacht dat de leeftijdsgrens voor alcoholverkoop nog steeds op 16 lag in Nederland.
Natuurlijk is het zo lastig niet om aan drank te komen als je wilt maar is het geen tijd om horeca ondernemingen eens aan te gaan pakken op drankverkoop aan minderjarigen?
Zonder ID kaart geen alcohol verstrekken, doe je dat toch, 1) boete 2) boete 3)vergunning kwijt
Zelfde geld voor winkeliers.....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33126797
Welke ouder merkt niet op dat z'n dochter iedere week laveloos is.

[ Bericht 22% gewijzigd door sol1tair op 16-12-2005 10:36:46 ]
pi_33127208
Zonder ID-kaart moet je ze eigenlijk nog niet eens binnenlaten in een discotheek. Maar volgens mij is het overal wel bekend waar het kleine grut rondloopt. Je kan niet alles gaan controleren...
pi_33127856
Alleen doordat gebeuren veel ongelukken

Ik pleit voor Verbod voor BIER EN ALCOHOL
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33127906
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:08 schreef Meki het volgende:

Dat is wel erg overdreven he, een biertje is wel lekker zo op ze tijd
really..
pi_33127916
quote:

verbod in zijn algemeenheid? Wat is overigens het verschil tussen Bier en Alcohol?
it's better to burn out than to fade away...
pi_33127982
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:10 schreef lammegiraf het volgende:
verbod in zijn algemeenheid? Wat is overigens het verschil tussen Bier en Alcohol?
Er zijn ook nog anderen dranken die alcohol bevatten, die mogen ook gelijk verboden worden stelt hij.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 11:18:05 #8
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_33128116
quote:

Dat er mensne zijn die niet met alcohol om kunnen gaan betekend niet dat het een verbod moet zijn voor iedereen. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_33128221
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:28 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[afbeelding]

WTF
Kindertjes van 14 jaar dronken, ik dacht dat de leeftijdsgrens voor alcoholverkoop nog steeds op 16 lag in Nederland.
volgens mij heb jij geen kinderen van 14..

want zo gek is dit niet hoor.. ze worden steeds eerder "volwassen" en gaan dingen proberen.. dus daar hoort dronken zijn ook bij.. leeftijd grens van 16 help echt geen donder.. zo'n leeftijd grens zorgt d'r alleen voor dat de winkeliers geen schuld hebben. een jongen of meisje van 14 laat zijn of haar drank wel kopen door iemand van 16 of neemt het stiekem van huis mee!
Dit keer zonder signature
pi_33128227
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:31 schreef sol1tair het volgende:
Dat is ook mijn eerste gedachte idd.
Maja, bij de cafébrand in Volendam waren ook 13-jarigen aanwezig. Vraag me dan ook af hoe die ouders hun eigen (gebrek aan) opvoeding bezien...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33128261
Het zijn altijd dezelfde sneue types die zich dronken drinken.
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:25:46 #12
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33128354
Komen elke vrijdag bij mij in de winkel 3 14-15 jarige tieners (2 meisjes, 1 jongen) die alcohol willen kopen, dit wordt keer op keer geweigerd en ze worden de winkel uitgezet.

Vervolgens vragen ze aan een volwassen klant of ze voor hun een fles bacardi breezer willen meeneemen

Is het onze verantwoording niet meer. laat ze zichzelf maar klemzuipen
pi_33128526
Toen ik nog jonger was probeerde ik ook gewoon altijd na discotheken te gaan waarvoor ik nog niet oud genoeg was. Ik denk dat iedereen dat wel wil..
en zodra je binnen bent dan krijg je zoveel alcohol je wil
pi_33128544
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:31 schreef sol1tair het volgende:
Welke ouder geeft er nog om?
Elke week laveloos is misschien wel een beetje overdreven, maar als ze een keer in de maand zat zijn zullen de meeste wel denken "ach, laat ze ook eens een pleziertje hebben."

Maar er mag idd wel wat strenger gecontroleerd worden op leeftijd bij discotheken ed.
Kom er veel te vaak tegen waarvan ik weet dat ze nog maar een jaar of 14 zijn (hoewel sommige meiden met wat makeup best voor 16 kunnen doorgaan )

Aan de andere kant, ik ben ook begonnen met uitgaan toen ik 14 was,
en voelde me ook dik genaaid als er wel een keer gecontroleerd werdt.
Helemaal aan banden leggen lijkt me ook niks, want uitgaan is gewoon leuk,
en anders gaan ze alleen maar thuis zuipen.
Was er maar een manier te bedenken waardoor ze bijvoorbeeld maar 2 of 3 drankjes per weekend kregen...
pi_33128580
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:32 schreef RogerR het volgende:

[..]

Elke week laveloos is misschien wel een beetje overdreven, maar als ze een keer in de maand zat zijn zullen de meeste wel denken "ach, laat ze ook eens een pleziertje hebben."
Dan ben je een alcoholist.
pi_33128635
Ik ben op m'n 14e ook wel eens dronken geweest hoor.
pi_33128675
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:35 schreef Roellio het volgende:
Ja wie niet?

Dit hele land zit vol met dronken, onverantwoordelijke Tokkie's.
pi_33128679
Maar meisjes van 14 neuken is dan vast weer wel not-done...
maar het is eigen schuld want ze doen zich voor als 16
pi_33128822
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:21 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

volgens mij heb jij geen kinderen van 14..

want zo gek is dit niet hoor.. ze worden steeds eerder "volwassen" en gaan dingen proberen.. dus daar hoort dronken zijn ook bij.. leeftijd grens van 16 help echt geen donder.. zo'n leeftijd grens zorgt d'r alleen voor dat de winkeliers geen schuld hebben. een jongen of meisje van 14 laat zijn of haar drank wel kopen door iemand van 16 of neemt het stiekem van huis mee!
Dronken zijn is geen volwassen gedrag
Bovendien het verstrekken van alcohol aan minderjarigen is ook strafbaar en zoals eerder gezegd de ouders hebben hier ook mee te maken, tollereer jij dat je 14 jarige regelmatig dronken thuiskomt.....

Wat bovendien zorgwekkend is is dat dit de onderzochte leeftijdsgroep is hoe zit dat met 12 jarigen?
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 11:45:36 #20
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_33128930
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Maar meisjes van 14 neuken is dan vast weer wel not-done...
maar het is eigen schuld want ze doen zich voor als 16
Idd, gewoon neuken die hap. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_33129353
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:35 schreef Roellio het volgende:
Wel eens.. of regelmatig
Ik kreeg van mijn ouders bier en wijn (een beetje) vanaf dat ik oud genoeg was om er intresse in te hebben.
Ik heb nooit dat taboe gevoel met alcohol gehad, als ik wilde mogt ik een glas dus helemaal drang om mezelf te bezatten,
Ik kan me ook jog heel goed de eertse keer herrineren dat ik dronken binnenkroop ik moet een jaar of 15 geweest zijn, dat werd toch wel afgestraft, door mijn ouders.

Als kinderen zo graag volwassen willen zijn hoort daar ook verantwoordelijkheid bij.
Dronken zijn is niet zo erg maar regelmatig??
pi_33131644
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:32 schreef RogerR het volgende:

[..]

Als ik op m'n 14e iedere maand een keer laveloos was geweest had m'n vader m'n beentjes gebroken denk ik. Bij de ouders die ik ken zie ik het ook niet zo snel gebeuren dat ze dat zullen accepteren van hun kinderen.
pi_33131733
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:10 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Malt bier.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:18:53 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33131839
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:58 schreef desiredbard het volgende:

Ik kan me ook jog heel goed de eertse keer herrineren dat ik dronken binnenkroop ik moet een jaar of 15 geweest zijn, dat werd toch wel afgestraft, door mijn ouders.
Bij mij werd dat de dag erna wel afdoende door mijn lichaam zelf afgestraft.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_33131972
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Bij mij werd dat de dag erna wel afdoende door mijn lichaam zelf afgestraft.
Ja maar dat heb ik nog steeds
We hebben allemaal vast al meerder keren "Dat doe ik nooit meer" gezegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')