quote:Meisjes van 14 vaker dronken dan jongens
Van een onzer verslaggeefsters
AMSTERDAM, vrijdag
Meiden van veertien zijn vaker dronken dan jongens van die leeftijd. Een op de vijf zegt minstens een keer per maand dronken te zijn tegen een op de zes jongens.
In een dronken bui gaan de jonge meiden heel snel over hun grenzen, concludeert het nationaal gezondheidsinstituut (NIGZ). „Ze gaan verder met seks dan ze aanvankelijk wilden, waardoor ze achteraf spijt en schaamte voelen. Bovendien vrijen ze met hun dronken hoofd vaak niet veilig”, vertelt de woordvoerder.
Om deze problematiek aan te pakken, begint het instituut met een nieuwe confronterende overheidscampagne: Drank. De kater komt later. Op een van de posters is een totaal uitgetelde jonge vrouw in ondergoed te zien, die voor geld uit de kleren is gegaan.
De campagne wordt vooral gedragen door andere jongeren, die hun leeftijdsgenoten op hun gedrag aanspreken. Dat doen ze onder meer door festivals, campings en stranden, dansfeesten en discotheken te bezoeken. Op deze manier werden dit jaar al 40.000 jongeren bereikt.
Dat is wel erg overdreven he, een biertje is wel lekker zo op ze tijdquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:08 schreef Meki het volgende:
Alleen doordat gebeuren veel ongelukken
Ik pleit voor Verbod voor BIER EN ALCOHOL
verbod in zijn algemeenheid? Wat is overigens het verschil tussen Bier en Alcohol?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:08 schreef Meki het volgende:
Er zijn ook nog anderen dranken die alcohol bevatten, die mogen ook gelijk verboden worden stelt hij.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:10 schreef lammegiraf het volgende:
verbod in zijn algemeenheid? Wat is overigens het verschil tussen Bier en Alcohol?
Dat er mensne zijn die niet met alcohol om kunnen gaan betekend niet dat het een verbod moet zijn voor iedereen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:08 schreef Meki het volgende:
volgens mij heb jij geen kinderen van 14..quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[afbeelding]
WTF
Kindertjes van 14 jaar dronken, ik dacht dat de leeftijdsgrens voor alcoholverkoop nog steeds op 16 lag in Nederland.
Dat is ook mijn eerste gedachte idd.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:31 schreef sol1tair het volgende:
Welke ouder merkt niet op dat z'n dochter iedere week laveloos is.![]()
Welke ouder geeft er nog om?quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:31 schreef sol1tair het volgende:
Welke ouder merkt niet op dat z'n dochter iedere week laveloos is.![]()
Dan ben je een alcoholist.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:32 schreef RogerR het volgende:
[..]
Welke ouder geeft er nog om?
Elke week laveloos is misschien wel een beetje overdreven, maar als ze een keer in de maand zat zijn zullen de meeste wel denken "ach, laat ze ook eens een pleziertje hebben."
Ja wie niet?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:35 schreef Roellio het volgende:
Ik ben op m'n 14e ook wel eens dronken geweest hoor.
Dronken zijn is geen volwassen gedragquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:21 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
volgens mij heb jij geen kinderen van 14..
want zo gek is dit niet hoor.. ze worden steeds eerder "volwassen" en gaan dingen proberen.. dus daar hoort dronken zijn ook bij.. leeftijd grens van 16 help echt geen donder.. zo'n leeftijd grens zorgt d'r alleen voor dat de winkeliers geen schuld hebben. een jongen of meisje van 14 laat zijn of haar drank wel kopen door iemand van 16 of neemt het stiekem van huis mee!
Idd, gewoon neuken die hap.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Maar meisjes van 14 neuken is dan vast weer wel not-done...maar het is eigen schuld want ze doen zich voor als 16
Wel eens.. of regelmatigquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:35 schreef Roellio het volgende:
Ik ben op m'n 14e ook wel eens dronken geweest hoor.
Als ik op m'n 14e iedere maand een keer laveloos was geweest had m'n vader m'n beentjes gebroken denk ik. Bij de ouders die ik ken zie ik het ook niet zo snel gebeuren dat ze dat zullen accepteren van hun kinderen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:32 schreef RogerR het volgende:
[..]
Welke ouder geeft er nog om?
Elke week laveloos is misschien wel een beetje overdreven, maar als ze een keer in de maand zat zijn zullen de meeste wel denken "ach, laat ze ook eens een pleziertje hebben."
Malt bier.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:10 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
verbod in zijn algemeenheid? Wat is overigens het verschil tussen Bier en Alcohol?
Bij mij werd dat de dag erna wel afdoende door mijn lichaam zelf afgestraft.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:58 schreef desiredbard het volgende:
Ik kan me ook jog heel goed de eertse keer herrineren dat ik dronken binnenkroop ik moet een jaar of 15 geweest zijn, dat werd toch wel afgestraft, door mijn ouders.
Ja maar dat heb ik nog steedsquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bij mij werd dat de dag erna wel afdoende door mijn lichaam zelf afgestraft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |