abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2005 @ 20:37:13 #1
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_33112543
Wat zijn jullie ervaringen met het uitdelen van een bonus aan bepaalde medewerkers aan het einde van het jaar? Het gaat hier om mensen die allemaal dezelfde functie uitoefenen, ik heb het niet over een prestatiebeloning ofzo. Mijn ervaring is dat het heel veel onrust en gezeik oplevert omdat ze lijken te worden toegekend op niet concrete gronden ('zij heeft zich geweldig ingezet'). Heeft het een positief effect (de persoon voelt zich gewaardeerd) of een negatief (de rest voelt zich ondergewaardeerd).

nee, ik heb inderdaad geen bonus gehad
  donderdag 15 december 2005 @ 20:38:20 #2
27929 piere
doe mij maar bier
pi_33112589
En hoe voel je je?
fok you ja!
  donderdag 15 december 2005 @ 20:54:22 #3
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_33113132
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:38 schreef piere het volgende:
En hoe voel je je?
Verdrietig en niet gewaardeerd..
pi_33113804
Ligt aan de bedrijfcultuur denk ik. Bij mijn toekomstige baan hoort een prestatiebonus. Maar goed, daar krijg je als junior allemaal ongeveer dezelfde bonus. Het verschil tussen hoge en laag is misschien 15% om toch een soort van indicatie te geven van je prestatie dat jaar...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 15 december 2005 @ 21:19:40 #5
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_33114128
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:12 schreef Drive-r het volgende:
Ligt aan de bedrijfcultuur denk ik. Bij mijn toekomstige baan hoort een prestatiebonus. Maar goed, daar krijg je als junior allemaal ongeveer dezelfde bonus. Het verschil tussen hoge en laag is misschien 15% om toch een soort van indicatie te geven van je prestatie dat jaar...
Prima, dan is vantevoren duidelijk dat degene die het meest presteert de hoogste bonus krijgt. Niets mis mee, denk ik. Maar wat nou als iedereen min of meer gelijk presteert (voorzover meetbaar) en er toch een paar zijn die een bonus krijgen?
pi_33114637
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:19 schreef Gizzer het volgende:

[..]

Prima, dan is vantevoren duidelijk dat degene die het meest presteert de hoogste bonus krijgt. Niets mis mee, denk ik. Maar wat nou als iedereen min of meer gelijk presteert (voorzover meetbaar) en er toch een paar zijn die een bonus krijgen?
Dat zou inderdaad krom zijn. Waarschijnlijk een of ander programma dat nooit echt goed geimplementeed is. Als je een bonus systeem hanteert moet je het kunnen beargumenteren. Dus met tussentijdse beoordelingen en richtlijnen voor het behalen van je bonus. Zo kan iedereen zien waar hij aan toe is en probeer je persoonlijke argumenten buiten de deur te houden.
Ik heb trouwens wel zin in mijn 1e bonus... duurt nog even
pi_33115004
Bij ons kan je medewerker van het jaar worden. Degene die dit wordt (1 van de 5500 werknemers) krijgt een bonus van ¤ 10.000,- bruto (!)

Achtelijk hoog bedrag als je het mij vraagt. Het kromme is dat bij ons iedereen in een team werkt. En er is er maar 1 die de bonus zal krijgen, kan me voorstellen dat dat enige frustraties op kan wekken.
Als je niet durft te verdwalen, zul je nooit een nieuwe route vinden
pi_33115068
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:40 schreef Rogiertw het volgende:
Bij ons kan je medewerker van het jaar worden. Degene die dit wordt (1 van de 5500 werknemers) krijgt een bonus van ¤ 10.000,- bruto (!)

Achtelijk hoog bedrag als je het mij vraagt. Het kromme is dat bij ons iedereen in een team werkt. En er is er maar 1 die de bonus zal krijgen, kan me voorstellen dat dat enige frustraties op kan wekken.
In het Nederlands/Europese systeem zie je niet snel substantiele bonussen. Kijk je echter naar Amerikaanse bedrijven, dan kun je je eigen jaarsalaris bonus krijgen....
pi_33129529
Wij noemen dit een Bruine-Arm-Bonus.

Omdat de persoon die de manager/werkgever nalult (ook al slaat het nergens op) deze altijd krijgt.....

Tja de personen die dit krijgen kunnen er zeep van kopen om hun armen te reinigen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')