Prima, dan is vantevoren duidelijk dat degene die het meest presteert de hoogste bonus krijgt. Niets mis mee, denk ik. Maar wat nou als iedereen min of meer gelijk presteert (voorzover meetbaar) en er toch een paar zijn die een bonus krijgen?quote:Op donderdag 15 december 2005 21:12 schreef Drive-r het volgende:
Ligt aan de bedrijfcultuur denk ik. Bij mijn toekomstige baan hoort een prestatiebonus. Maar goed, daar krijg je als junior allemaal ongeveer dezelfde bonus. Het verschil tussen hoge en laag is misschien 15% om toch een soort van indicatie te geven van je prestatie dat jaar...
Dat zou inderdaad krom zijn. Waarschijnlijk een of ander programma dat nooit echt goed geimplementeed is. Als je een bonus systeem hanteert moet je het kunnen beargumenteren. Dus met tussentijdse beoordelingen en richtlijnen voor het behalen van je bonus. Zo kan iedereen zien waar hij aan toe is en probeer je persoonlijke argumenten buiten de deur te houden.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:19 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Prima, dan is vantevoren duidelijk dat degene die het meest presteert de hoogste bonus krijgt. Niets mis mee, denk ik. Maar wat nou als iedereen min of meer gelijk presteert (voorzover meetbaar) en er toch een paar zijn die een bonus krijgen?
In het Nederlands/Europese systeem zie je niet snel substantiele bonussen. Kijk je echter naar Amerikaanse bedrijven, dan kun je je eigen jaarsalaris bonus krijgen....quote:Op donderdag 15 december 2005 21:40 schreef Rogiertw het volgende:
Bij ons kan je medewerker van het jaar worden. Degene die dit wordt (1 van de 5500 werknemers) krijgt een bonus van ¤ 10.000,- bruto (!)
Achtelijk hoog bedrag als je het mij vraagt. Het kromme is dat bij ons iedereen in een team werkt. En er is er maar 1 die de bonus zal krijgen, kan me voorstellen dat dat enige frustraties op kan wekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |