abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 maart 2006 @ 21:49:01 #76
862 Arcee
Look closer
pi_35755238
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:45 schreef petre86 het volgende:
wie heeft gelijk gekregen dan?
De klant. Hij had geen bevestiging gehad zei hij en de Sinterklaasmeneer kon niet bewijzen van wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:50:32 #77
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35755311
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:41 schreef wobbel het volgende:
Hij was wel groot en eng, dan zou ik hem als rechter ook wel gelijk geven
Bedankt...

zo erg was het toch niet???
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_35755424
Net toevallig gezien, groot gelijk gekregen

Wat betreft de andere vergoeding ook btw
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  zondag 5 maart 2006 @ 21:54:08 #79
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35755471
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:53 schreef Vampess het volgende:
Net toevallig gezien, groot gelijk gekregen

Wat betreft de andere vergoeding ook btw
Ze hebben echt ongelovelijk veel geknipt , ander was het nog duidelijker geworden...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_35755498
Wat is er dan zoal geknipt?

* Vampess nieuwsgierig is
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 maart 2006 @ 21:59:14 #81
862 Arcee
Look closer
pi_35755697
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:54 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ze hebben echt ongelovelijk veel geknipt , ander was het nog duidelijker geworden...
Hé cool, jij bent die gast uit de uitzending? Mooi dat het je om het principe ging.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 5 maart 2006 @ 22:00:07 #82
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35755742
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:55 schreef Vampess het volgende:
Wat is er dan zoal geknipt?

* Vampess nieuwsgierig is
eehh....die opnames bij mij thuis hebben 3 uur geduurd, ik heb echt zeker 40 minuten zitten praten met die mensen
Opnames bij die man thuis duurden ook ruim anderhalf uur.
De hoorzitting was ook dik een uur en in de studio was alles bij elkaar ook wel een uur...

Dus vandaar dat er een hoop info "weg" is gelaten wat misschien sommige dingen wat duidelijker had gemaakt als je het verhaal niet kent.
|X|
|X|
  zondag 5 maart 2006 @ 22:01:03 #83
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35755785
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hé cool, jij bent die gast uit de uitzending? Mooi dat het je om het principe ging.
Ja, van 52.50 wordt ik niet wijzer. Het ging mij echt om het principe...
|X|
|X|
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 maart 2006 @ 22:01:31 #84
862 Arcee
Look closer
pi_35755807
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:00 schreef --HOOLIE-- het volgende:
eehh....die opnames bij mij thuis hebben 3 uur geduurd, ik heb echt zeker 40 minuten zitten praten met die mensen
Opnames bij die man thuis duurden ook ruim anderhalf uur.
De hoorzitting was ook dik een uur en in de studio was alles bij elkaar ook wel een uur...

Dus vandaar dat er een hoop info "weg" is gelaten wat misschien sommige dingen wat duidelijker had gemaakt als je het verhaal niet kent.
Maar is de essentie niet goed overgekomen dan?
  zondag 5 maart 2006 @ 22:04:45 #85
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35755962
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar is de essentie niet goed overgekomen dan?
Jawel, ik vond alleen de uitspraak van de rechter niet helemaal "jevanhet"
Ik bedoel, ik heb gelijk gekregen (en daar gaat het om) maar als ik dus wel geboekt zou hebben , had ik het niet kunnen annuleren. Als ik alle posts , van de mensen met juridische kennis in dit topic doorlees, dan zijn er zeker mogelijk heden om dit soort dingen te annuleren ( als ik het goed begrepen heb).
Maar anyway, ik heb gewonnen en dat is het belangrijkste....
|X|
|X|
pi_35756936
Peking Express was leuk, wanneer is de herhaling
pi_35758892
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:27 schreef Piles het volgende:
Peking Express was leuk, wanneer is de herhaling
Klik voor een stream
HendrikJan de Tuinman, die schoffelt wat an!
  maandag 6 maart 2006 @ 10:06:16 #88
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_35766073
Toch was het ergens wel zielig voor die man, misschien had hij in jouw geval geen gelijk, maar het is wel sneu als je meer dan honderd vrijwilligers hebt en je dan net van te voren wordt afgebeld..... Het leek wel of er een traan in zijn ooghoek zat....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:03:31 #89
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35767276
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:06 schreef Arnold_fan het volgende:
Toch was het ergens wel zielig voor die man, misschien had hij in jouw geval geen gelijk, maar het is wel sneu als je meer dan honderd vrijwilligers hebt en je dan net van te voren wordt afgebeld..... Het leek wel of er een traan in zijn ooghoek zat....
Ik kan er niks zieligs aan vinden.
Deze man had gewoon geen gelijk en ik heb van andere mensen (die geen medewerking aan het programma wilden verlenen) dat hij hun ook via de telefoon heeft bedreigd en minder prettige taal heeft uitgekraamt...dus volgende keer moet hij er gewoon voor zorgen dat zijn website en / of boekingen juridisch in orde zijn....dan heeft hij dit gezeur niet..
|X|
|X|
pi_35767460
Het ziet er allemaal ook wel erg amateuristisch uit. Voor de grootste centrale van Amsterdam is het mss tijd voor vernieuwing
pi_35770130
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:56 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut niet met je eens. Juist uit het feit dat de wet eenr egeling heeft voor als er geen prijs is afgesproken, geeft aan dat een overeenkomst ook wanneer er geen prijs overeengekomen is, toch voldoende bepaalbaar is.
Het is heel simpel.

Als de wetgever het bepalen van een prijs niet essentieel gevonden had, was het voor de wetgever niet nodig geweest een voorziening te creeren voor de gevallen waarin die prijs inderdaad niet overeengekomen is. Waarom zou de wetgever voorzieningen creeren voor bepalingen die zij niet essentieel acht?

De overeenkomst is zonder overeengekomen prijs NIET voldoende bepaalbaar en DAAROM geeft de wet een voorziening om het totstandkomen van de overeenkomst te redden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35770426
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:29 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is heel simpel.

Als de wetgever het bepalen van een prijs niet essentieel gevonden had, was het voor de wetgever niet nodig geweest een voorziening te creeren voor de gevallen waarin die prijs inderdaad niet overeengekomen is. Waarom zou de wetgever voorzieningen creeren voor bepalingen die zij niet essentieel acht?

De overeenkomst is zonder overeengekomen prijs NIET voldoende bepaalbaar en DAAROM geeft de wet een voorziening om het totstandkomen van de overeenkomst te redden.
imho: wanneer de prijs essentiëel zou zijn, zou zonder een prijs in het geheel geen overeenkomst tot stand kunnen komen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_35770510
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:38 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

imho: wanneer de prijs essentiëel zou zijn, zou zonder een prijs in het geheel geen overeenkomst tot stand kunnen komen.
die komt -dogmatisch beschouwd- zonder prijs ook niet tot stand. Die komt alleen maar tot stand omdat de wetgever een voorziening heeft gecreerd waardoor óók indien partijen geen prijs overeenkomen, er toch een prijs wordt bepaald.

Zie het anders zo:

Het is niet essentieel dat partijen een redelijke prijs overeenkomen (omdat de wetgever voor die gevallen een voorziening heeft getroffen), het is wèl essentieel dat de prijs deel uitmaakt van de overeenkomst (zodat de wetgever het noodzakelijk heeft geacht een voorziening te treffen).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 02:17:14 #94
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_35798447
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef Argento het volgende:
die komt -dogmatisch beschouwd- zonder prijs ook niet tot stand. Die komt alleen maar tot stand omdat de wetgever een voorziening heeft gecreerd waardoor óók indien partijen geen prijs overeenkomen, er toch een prijs wordt bepaald.
Ren nu eens niet weg van wat je voorheen werkelijk schreef:
quote:
Zo volgt uit 6:227 BW ook dat de verbintenis voldoende bepaalbaar moet zijn. Voorzover de prijs in het ongewisse blijft, geldt dat voor de verbintenis van TS in ieder geval niet. Dat later een prijs kenbaar wordt gemaakt, doet m.i. daar niet aan af, nu niet vaststaat of dat ook de prijs is die partijen overeen zijn gekomen.

Op die grond zou ik dan ook willen beweren dat de overeenkomst niet tot stand is gekomen wegens onvoldoende bepaalbaarheid van de verbintenissen die eruit zouden moeten voortvloeien.
Dit was gewoon fout. Dat je nu het e.e.a. van je argument tracht te redden door het nodige te herschrijven vind ik ronduit triest.

Dit afgezien van de vraag of ik het met je herformulering eens kan zijn, wat dat betreft laat ik achter een quote uit de Groene Serie:
quote:
Dat de prijs bij koop naar huidig recht geen essentiale (meer) is voor de koopovereenkomst, blijkt uit art. 7:4. Zie aant. 42.2. De in voormelde bepaling voorkomende zinsnede 'wanneer de koop is gesloten' verdient voor de hier aan de orde zijnde problematiek alle accent. Art. 7:4 laat zich niet uit over de vraag van totstandkoming van de koopovereenkomst, maar gaat van totstandkoming uit: in geval van totstandkoming zonder prijsbepaling is de koper een redelijke prijs verschuldigd
  dinsdag 7 maart 2006 @ 02:49:09 #95
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35798629
Ik zit nu de uitzending even te bekijken...
Logische uitspraak vind ik het ...

[ Bericht 16% gewijzigd door MissHobje op 07-03-2006 03:00:11 ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 06:46:00 #96
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_35799358
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:50 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Bedankt...

zo erg was het toch niet???
M'n moeder vondt dat er steeds meer klootjesvolk naar de rechter ging
  dinsdag 7 maart 2006 @ 07:13:56 #97
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35799415
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 06:46 schreef wobbel het volgende:

[..]

M'n moeder vondt dat er steeds meer klootjesvolk naar de rechter ging
Voor alle goede orde..

Ik ben gedaagd, die vriendelijke man van de Sint en Piet centrale heeft dus de Rijdende Rechter ingeschakeld...
|X|
|X|
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:33:40 #98
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_35803234
HERHALIG>>>>>>>> NU
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_35804128
Wat een slechte site is dat zeg, van die sinterklaascentrale.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')