De klant. Hij had geen bevestiging gehad zei hij en de Sinterklaasmeneer kon niet bewijzen van wel.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:45 schreef petre86 het volgende:
wie heeft gelijk gekregen dan?
Bedankt...quote:Op zondag 5 maart 2006 21:41 schreef wobbel het volgende:
Hij was wel groot en eng, dan zou ik hem als rechter ook wel gelijk geven
Ze hebben echt ongelovelijk veel geknipt , ander was het nog duidelijker geworden...quote:Op zondag 5 maart 2006 21:53 schreef Vampess het volgende:
Net toevallig gezien, groot gelijk gekregen
![]()
Wat betreft de andere vergoeding ook btw
Hé cool, jij bent die gast uit de uitzending? Mooi dat het je om het principe ging.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:54 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ze hebben echt ongelovelijk veel geknipt , ander was het nog duidelijker geworden...
eehh....die opnames bij mij thuis hebben 3 uur geduurd, ik heb echt zeker 40 minuten zitten praten met die mensenquote:Op zondag 5 maart 2006 21:55 schreef Vampess het volgende:
Wat is er dan zoal geknipt?
* Vampess nieuwsgierig is
Ja, van 52.50 wordt ik niet wijzer. Het ging mij echt om het principe...quote:Op zondag 5 maart 2006 21:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hé cool, jij bent die gast uit de uitzending? Mooi dat het je om het principe ging.
Maar is de essentie niet goed overgekomen dan?quote:Op zondag 5 maart 2006 22:00 schreef --HOOLIE-- het volgende:
eehh....die opnames bij mij thuis hebben 3 uur geduurd, ik heb echt zeker 40 minuten zitten praten met die mensen
Opnames bij die man thuis duurden ook ruim anderhalf uur.
De hoorzitting was ook dik een uur en in de studio was alles bij elkaar ook wel een uur...
Dus vandaar dat er een hoop info "weg" is gelaten wat misschien sommige dingen wat duidelijker had gemaakt als je het verhaal niet kent.
Jawel, ik vond alleen de uitspraak van de rechter niet helemaal "jevanhet"quote:Op zondag 5 maart 2006 22:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar is de essentie niet goed overgekomen dan?
Klik voor een streamquote:Op zondag 5 maart 2006 22:27 schreef Piles het volgende:
Peking Express was leuk, wanneer is de herhaling![]()
Ik kan er niks zieligs aan vinden.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:06 schreef Arnold_fan het volgende:
Toch was het ergens wel zielig voor die man, misschien had hij in jouw geval geen gelijk, maar het is wel sneu als je meer dan honderd vrijwilligers hebt en je dan net van te voren wordt afgebeld..... Het leek wel of er een traan in zijn ooghoek zat....
Het is heel simpel.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:56 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Juist uit het feit dat de wet eenr egeling heeft voor als er geen prijs is afgesproken, geeft aan dat een overeenkomst ook wanneer er geen prijs overeengekomen is, toch voldoende bepaalbaar is.
imho: wanneer de prijs essentiëel zou zijn, zou zonder een prijs in het geheel geen overeenkomst tot stand kunnen komen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:29 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is heel simpel.
Als de wetgever het bepalen van een prijs niet essentieel gevonden had, was het voor de wetgever niet nodig geweest een voorziening te creeren voor de gevallen waarin die prijs inderdaad niet overeengekomen is. Waarom zou de wetgever voorzieningen creeren voor bepalingen die zij niet essentieel acht?
De overeenkomst is zonder overeengekomen prijs NIET voldoende bepaalbaar en DAAROM geeft de wet een voorziening om het totstandkomen van de overeenkomst te redden.
die komt -dogmatisch beschouwd- zonder prijs ook niet tot stand. Die komt alleen maar tot stand omdat de wetgever een voorziening heeft gecreerd waardoor óók indien partijen geen prijs overeenkomen, er toch een prijs wordt bepaald.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:38 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
imho: wanneer de prijs essentiëel zou zijn, zou zonder een prijs in het geheel geen overeenkomst tot stand kunnen komen.
Ren nu eens niet weg van wat je voorheen werkelijk schreef:quote:Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef Argento het volgende:
die komt -dogmatisch beschouwd- zonder prijs ook niet tot stand. Die komt alleen maar tot stand omdat de wetgever een voorziening heeft gecreerd waardoor óók indien partijen geen prijs overeenkomen, er toch een prijs wordt bepaald.
Dit was gewoon fout. Dat je nu het e.e.a. van je argument tracht te redden door het nodige te herschrijven vind ik ronduit triest.quote:Zo volgt uit 6:227 BW ook dat de verbintenis voldoende bepaalbaar moet zijn. Voorzover de prijs in het ongewisse blijft, geldt dat voor de verbintenis van TS in ieder geval niet. Dat later een prijs kenbaar wordt gemaakt, doet m.i. daar niet aan af, nu niet vaststaat of dat ook de prijs is die partijen overeen zijn gekomen.
Op die grond zou ik dan ook willen beweren dat de overeenkomst niet tot stand is gekomen wegens onvoldoende bepaalbaarheid van de verbintenissen die eruit zouden moeten voortvloeien.
quote:Dat de prijs bij koop naar huidig recht geen essentiale (meer) is voor de koopovereenkomst, blijkt uit art. 7:4. Zie aant. 42.2. De in voormelde bepaling voorkomende zinsnede 'wanneer de koop is gesloten' verdient voor de hier aan de orde zijnde problematiek alle accent. Art. 7:4 laat zich niet uit over de vraag van totstandkoming van de koopovereenkomst, maar gaat van totstandkoming uit: in geval van totstandkoming zonder prijsbepaling is de koper een redelijke prijs verschuldigd
M'n moeder vondt dat er steeds meer klootjesvolk naar de rechter gingquote:Op zondag 5 maart 2006 21:50 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Bedankt...
zo erg was het toch niet???
Voor alle goede orde..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 06:46 schreef wobbel het volgende:
[..]
M'n moeder vondt dat er steeds meer klootjesvolk naar de rechter ging![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |