SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
De afwezigheid van een overeengekomen prijs noopt wat mij betreft in beginsel niet zonder meer tot de conclusie dat de verbintenis niet voldoende bepaalbaar is. Algemeen wordt aangenomen dat 6:248 BW aan de (niet overeengekomen) prijs een nadere invulling kan geven, zulks blijkt ook uit bijvoorbeeld 7:4 BW waaruit duidelijk blijkt dat de prijs bij koop geen essentiale is. Zo ook bij bijvoorbeeld de overeenkomst van opdracht.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:19 schreef Argento het volgende:
Zo volgt uit 6:227 BW ook dat de verbintenis voldoende bepaalbaar moet zijn. Voorzover de prijs in het ongewisse blijft, geldt dat voor de verbintenis van TS in ieder geval niet. Dat later een prijs kenbaar wordt gemaakt, doet m.i. daar niet aan af, nu niet vaststaat of dat ook de prijs is die partijen overeen zijn gekomen.
Vanavond allemaal kijken om 21.05quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:29 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik ben net terug van de opnames...
De uitzending is op 26 februari om 22:00 21.05 op NED1...
Ik moet jullie teleurstellen....uitzending is verplaatst naar 5 maart...volgende week dus..quote:Op zondag 26 februari 2006 17:08 schreef mcintosh het volgende:
Kijkt
Ben benieuwd waarom ie uiteindelijk gewonnen heeft, wie van de advies gevers zijn ego gestreeld gaat worden
uit zowel 7:1 BW als 7:4 BW volgt dat de prijs essentieel is voor de koopovereenkomst. Juist de omstandigheid dat de wet zelf een oplossing biedt als de prijs niet of niet voldoende bepaalbaar overeen is gekomen, betekent dat de wet een prijs essentieel acht voor de totstandkoming van de overeenkomst.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:27 schreef Sovereign het volgende:
[..]
De afwezigheid van een overeengekomen prijs noopt wat mij betreft in beginsel niet zonder meer tot de conclusie dat de verbintenis niet voldoende bepaalbaar is. Algemeen wordt aangenomen dat 6:248 BW aan de (niet overeengekomen) prijs een nadere invulling kan geven, zulks blijkt ook uit bijvoorbeeld 7:4 BW waaruit duidelijk blijkt dat de prijs bij koop geen essentiale is. Zo ook bij bijvoorbeeld de overeenkomst van opdracht.
pfff gelukkig, was het al weer vergeten, nu maar ff opnemen, want dan zit ik in een verjaardagquote:Op zondag 26 februari 2006 17:40 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik moet jullie teleurstellen....uitzending is verplaatst naar 5 maart...volgende week dus..
Sorry...
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Juist uit het feit dat de wet eenr egeling heeft voor als er geen prijs is afgesproken, geeft aan dat een overeenkomst ook wanneer er geen prijs overeengekomen is, toch voldoende bepaalbaar is.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:38 schreef Argento het volgende:
[..]
uit zowel 7:1 BW als 7:4 BW volgt dat de prijs essentieel is voor de koopovereenkomst. Juist de omstandigheid dat de wet zelf een oplossing biedt als de prijs niet of niet voldoende bepaalbaar overeen is gekomen, betekent dat de wet een prijs essentieel acht voor de totstandkoming van de overeenkomst.
5 maart komt het (zondag: P)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 06:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gemist helaas...
Welke argumenten werden gebruikt in de uitzending?
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5112179quote:Op zondag 5 maart 2006 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:
Hoe laat? Welke zender?
En ja, ik ben lui ja
Lees nu eens de jurisprudentie en het commentaar op de desbetreffende artikelen. Ik heb dit al vaker gezegd, maar met alleen blind de wet lezen kom je er niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:38 schreef Argento het volgende:
[..]
uit zowel 7:1 BW als 7:4 BW volgt dat de prijs essentieel is voor de koopovereenkomst. Juist de omstandigheid dat de wet zelf een oplossing biedt als de prijs niet of niet voldoende bepaalbaar overeen is gekomen, betekent dat de wet een prijs essentieel acht voor de totstandkoming van de overeenkomst.
Is er geen stream van de één of de ander beschikbaarquote:Op zondag 5 maart 2006 19:10 schreef Piles het volgende:
Hmm, word lastig kiezen. Lijkt me een leuke zaak, maar Peking Express is ook vanavond
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |