1 2 3 4 5 | FROM order_content AS oc LEFT JOIN produkten AS p USING (product_id) WHERE oc.order_id=5 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | FROM order_content AS oc LEFT JOIN produkten AS p USING (product_id) , orders AS o RIGHT JOIN users as u USING (user_id) WHERE oc.order_id=5 |
orders dus om order_id te kunnen koppelen aan user_id.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:11 schreef SuperRembo het volgende:
Het eerste wat me opvalt is de tabel orders. Waarom staat die in de tweede query, je doet er niets mee
[edit]
Je gebruikt het om de user_id bij de order te halen, alleen specificeer je helemaal geen relatie tussen order_content en orders.
(Ik vind die USING syntax niet erg overzichtelijk als er meer dan 2 tabellen worden gebruikt)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | u.name, oc.number, p.articlecode, p.name, oc.giftwrap, p.first_price, p.second_price FROM order o INNER JOIN order_content oc ON oc_order_id = o.order_id INNER JOIN produkten p ON p.product_id = oc.product_id INNER JOIN users u ON u.user_id = o.user_id WHERE o.order_id = 5 |
Mjah, ik heb de tabel verzuimt products te noemen. Dat lijkt me nou toch niet echt een groot probleemquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:23 schreef SuperRembo het volgende:
[ code verwijderd ]
Je zou er ook LEFT JOINs van kunnen maken, maar een order zonder user of produkten lijkt me niet zo logisch.
(Tabel produkten, kolom product_id![]()
)
1 2 3 | INNER JOIN order_content oc ON oc_order_id = o.order_id INNER JOIN pro' at line 9 |
quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:42 schreef SuperRembo het volgende:
Dat moest natuurlijk oc.order_id zijn. En order moet orders zijn.
Ja, dat kan.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:20 schreef SkaterSam het volgende:
kan dit: $_SESSION['var1']['var2'] , dus een een variabele binnen de array var1 ?
1 2 3 4 5 | Zoeken naar filmpje:<br> <input type="text" name="zoekterm" size="30"><br> <input type="submit" name="submit" value="Zoeken"> |
1 2 3 | $sql = "SELECT * FROM filmpjes WHERE titel LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekterm]%' ORDER BY titel ASC"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | if(strlen($_POST['zoekterm']) < 3){ // foutmelding } else { // select query :-) } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | function checkError($string) { if (array_key_exists($string, $this->error)) { return "<span class=\"error\">" . $this->error[$string] . "</span>"; } else { return "huh"; } } function setError($field, $message) { $this->error[$field] = $message; $this->num_error = count($this->error); } ?> |
1 2 3 | $form->setError("username", "username is niet correct"); ?> |
Is er iets verkeerds aan hoe ik hem aanroep?quote:Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef DionysuZ het volgende:
gebruik je het wel in een class?
edit: nevermind ik zie hoe je em aanroept
Nee het beantwoordt mijn vraagquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:00 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Is er iets verkeerds aan hoe ik hem aanroep?
Niet de mijnequote:
Als die twee functions die je liet zien in een class staan vermoed ik dat je $fout out of scope laat gaan, maar dat is nogal lastig te zeggen zo zonder verdere codequote:Op vrijdag 23 december 2005 02:39 schreef SkaterSam het volgende:
Hmm, ik heb de simpelste oplossing gekozen om fouten te voorkomen, en gewoon een login class gemaakt met alle benodigdheden daarin.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if ($login->logged_in == true) { header("Location:../admin/main.php"); } else { $_SESSION['error_username'] = $login->checkError('username'); $_SESSION['error_wachtwoord'] = $login->checkError('wachtwoord'); header("Location:../admin/index.php"); } ?> |
1 2 3 4 5 6 | } else { $login->checkError('username'); $login->checkError('wachtwoord'); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | function checkError($string) { if (array_key_exists($string, $this->error)) { echo "<span class=\"error\">" . $this->error[$string] . "</span>"; } else { return false; } } function setError($field, $message) { $this->error[$field] = $message; $this->num_error = count($this->error); } ?> |
Ook met 'return' in plaats van echo in de checkError functie pakt die hem niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:22 schreef JeRa het volgende:
Ik vind dat niet zo vreemd - je doet immers een 'echo' en geen 'return'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |