orders dus om order_id te kunnen koppelen aan user_id.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:11 schreef SuperRembo het volgende:
Het eerste wat me opvalt is de tabel orders. Waarom staat die in de tweede query, je doet er niets mee
[edit]
Je gebruikt het om de user_id bij de order te halen, alleen specificeer je helemaal geen relatie tussen order_content en orders.
(Ik vind die USING syntax niet erg overzichtelijk als er meer dan 2 tabellen worden gebruikt)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | u.name, oc.number, p.articlecode, p.name, oc.giftwrap, p.first_price, p.second_price FROM order o INNER JOIN order_content oc ON oc_order_id = o.order_id INNER JOIN produkten p ON p.product_id = oc.product_id INNER JOIN users u ON u.user_id = o.user_id WHERE o.order_id = 5 |
Mjah, ik heb de tabel verzuimt products te noemen. Dat lijkt me nou toch niet echt een groot probleemquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:23 schreef SuperRembo het volgende:
[ code verwijderd ]
Je zou er ook LEFT JOINs van kunnen maken, maar een order zonder user of produkten lijkt me niet zo logisch.
(Tabel produkten, kolom product_id![]()
)
1 2 3 | INNER JOIN order_content oc ON oc_order_id = o.order_id INNER JOIN pro' at line 9 |
quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:42 schreef SuperRembo het volgende:
Dat moest natuurlijk oc.order_id zijn. En order moet orders zijn.
Ja, dat kan.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:20 schreef SkaterSam het volgende:
kan dit: $_SESSION['var1']['var2'] , dus een een variabele binnen de array var1 ?
1 2 3 4 5 | Zoeken naar filmpje:<br> <input type="text" name="zoekterm" size="30"><br> <input type="submit" name="submit" value="Zoeken"> |
1 2 3 | $sql = "SELECT * FROM filmpjes WHERE titel LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekterm]%' ORDER BY titel ASC"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | if(strlen($_POST['zoekterm']) < 3){ // foutmelding } else { // select query :-) } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | function checkError($string) { if (array_key_exists($string, $this->error)) { return "<span class=\"error\">" . $this->error[$string] . "</span>"; } else { return "huh"; } } function setError($field, $message) { $this->error[$field] = $message; $this->num_error = count($this->error); } ?> |
1 2 3 | $form->setError("username", "username is niet correct"); ?> |
Is er iets verkeerds aan hoe ik hem aanroep?quote:Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef DionysuZ het volgende:
gebruik je het wel in een class?
edit: nevermind ik zie hoe je em aanroept
Nee het beantwoordt mijn vraagquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:00 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Is er iets verkeerds aan hoe ik hem aanroep?
Niet de mijnequote:
Als die twee functions die je liet zien in een class staan vermoed ik dat je $fout out of scope laat gaan, maar dat is nogal lastig te zeggen zo zonder verdere codequote:Op vrijdag 23 december 2005 02:39 schreef SkaterSam het volgende:
Hmm, ik heb de simpelste oplossing gekozen om fouten te voorkomen, en gewoon een login class gemaakt met alle benodigdheden daarin.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if ($login->logged_in == true) { header("Location:../admin/main.php"); } else { $_SESSION['error_username'] = $login->checkError('username'); $_SESSION['error_wachtwoord'] = $login->checkError('wachtwoord'); header("Location:../admin/index.php"); } ?> |
1 2 3 4 5 6 | } else { $login->checkError('username'); $login->checkError('wachtwoord'); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | function checkError($string) { if (array_key_exists($string, $this->error)) { echo "<span class=\"error\">" . $this->error[$string] . "</span>"; } else { return false; } } function setError($field, $message) { $this->error[$field] = $message; $this->num_error = count($this->error); } ?> |
Ook met 'return' in plaats van echo in de checkError functie pakt die hem niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:22 schreef JeRa het volgende:
Ik vind dat niet zo vreemd - je doet immers een 'echo' en geen 'return'
Hoe ziet je class eruit? Wat heb je nog meer geprobeerd qua debuggen?quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:32 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Ook met 'return' in plaats van echo in de checkError functie pakt die hem niet.
Eigenlijk wilde ik dat niet eens noemen aangezien je de vorige keer zo verhit reageerde toen iemand je vroeg of je je strings in de query escapede (want je was niet totaal dom ofzo)quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:05 schreef SkaterSam het volgende:
Hoeren! Ik had gewoon niet session_start() aangeroepen boven het script![]()
Ja misschien toch maar wel, maar gelukkig is dit de thread voor dummies, ik begin me aardig mee te identificerenquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:11 schreef JeRa het volgende:
Eigenlijk wilde ik dat niet eens noemen aangezien je de vorige keer zo verhit reageerde toen iemand je vroeg of je je strings in de query escapede (want je was niet totaal dom ofzo)had 't dus toch beter kunnen doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $sql = <<< ___SQL SELECT * FROM axs_events WHERE evt_loc_id = {$loc_id} AND evt_date >= '{$date}' ORDER BY evt_date ASC ___SQL; |
Thnx!quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:41 schreef JeRa het volgende:
Die query zit best gaar in elkaar, een groter-dan-of-gelijk-aan-vergelijking doen met een string?
En wat je daar ziet is heredoc syntax, een alternatief voor quotes. Die <<< geeft het begin van de heredoc aan, en die ___SQL is een willekeurige identifier die het begin en einde aangeeft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $fp = fsockopen("host.com", 80, $errno, $errstr, 30); if(!$fp) { echo "$errstr ($errno)<br />\n"; } else { $data = "foo=bar\r\n"; $out = "POST /scipt.php HTTP/1.1\r\n"; $out .= "Host: host.com\r\n"; $out .= "Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n"; $out.="Content-Length: " .strlen($data)."\r\n"; $out.=$data ."\r\n"; $out .= "Connection: Close\r\n\r\n"; fwrite($fp, $out); while (!feof($fp)) { $content .= fgets($fp, 128); } fclose($fp); echo $content; } ?> |
1 2 3 4 | Your browser sent a request that this server could not understand. Request header field is missing colon separator. |
str_replace()quote:Op zondag 25 december 2005 10:05 schreef Chandler het volgende:
Mensen even een korte vraag, hoe kan ik een & omzetten zodat het niet in de URL als een & gezien wordt...want nu kan ik een bestand niet verwijderen
D'oh, had ik moeten kunnen denken.quote:
Het zal vast wel met een simpele functie kunnen, maar volgens mij werkt dit wel:quote:Op zondag 25 december 2005 17:04 schreef user931989 het volgende:
hoe kan ik als ik een getal heb, bv. 10000000, hier duizendtalpunten tussen laten zetten?
Ik bedoel dus dit:
invoer: 10000000
uitvoer: 10.000.000
het moet ook werken met bv. 93185365
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | $getal = 1234567890; settype( $getal, "string" ); $nieuw = ''; while( strlen( $getal ) > 3 ) { $nieuw = '.' . substr( $getal, -3 ) . $nieuw; $getal = substr( $getal, 0, strlen( $getal ) - 3 ); } $nieuw = $getal . $nieuw; echo $nieuw; ?> |
quote:Op zondag 25 december 2005 17:26 schreef wobbel het volgende:
Als ik minuten en seconden heb, hoe kan ik deze omtoveren in seconden?
Bijv:
$blaat = "3:23";
Hoe maak ik daar seconden van? (203 seconden)
Eerst uit elkaar trekken bij de : (hoe????) en dan voor de : x 60 en dan achter de : erbij optellen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $lengte = "3:23"; $split = explode( ':', $lengte ); settype( $split[0], "int" ); settype( $split[1], "int" ); $seconden = $split[0] * 60 + $split[1]; echo $seconden; |
met number_format();quote:Op zondag 25 december 2005 17:04 schreef user931989 het volgende:
hoe kan ik als ik een getal heb, bv. 10000000, hier duizendtalpunten tussen laten zetten?
Ik bedoel dus dit:
invoer: 10000000
uitvoer: 10.000.000
het moet ook werken met bv. 93185365
quote:Op maandag 26 december 2005 11:36 schreef DutchBlood het volgende:
Ik heb twee tabellen.
Eentje met onderdelen erin, met daarin een veld catid.
Dat veld catid verwijst naar het catid van de categorie waar het onderdeel in valt. Nu wil ik dus dmv een query de onderdelen selecten en meteen de naam van de categorie ophalen.
Dat lijkt me te doen dmv. Joins, maar hoe?
1 2 3 4 5 6 | o.whatever, c.name FROM onderdelen o LEFT JOIN catagory c ON o.cat_id = c.cat_id WHERE o.id=".$_GET['id'] |
Apache geeft bij mij een errorquote:Op maandag 26 december 2005 12:26 schreef pc-fr34k het volgende:
Even een schopje voor mijn vraagje:
[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 18
Ja, daarom ook mijn vraag, wat doe ik fout. Als ik stukken weglaat die voor de POST-data zorgen dan krijg ik wel de pagina maar te zien dat er geen POST-data is verzonden.quote:Op maandag 26 december 2005 13:06 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Apache geeft bij mij een error
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Request header field is missing colon separator.
Het is geluk, bedankt.quote:Op maandag 26 december 2005 14:41 schreef SuperRembo het volgende:
Je moet de data versturen na "Connection Close\r\n\r\n". (Vraag me niet waarom)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |