quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wellicht kun je wat met mysql_error(), door de output van deze functie na het connecten even te laten zien?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $link = mysql_connect("localhost", "mysql_user", "mysql_password"); mysql_select_db("nonexistentdb", $link); echo mysql_errno($link) . ": " . mysql_error($link). "\n"; mysql_select_db("kossu", $link); mysql_query("SELECT * FROM nonexistenttable", $link); echo mysql_errno($link) . ": " . mysql_error($link) . "\n"; ?> |
Volgens mij worden je errors naar een bestand weggeschreven ipv dat ze naar de output gaan.quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:37 schreef PunisherADF het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik heb ff dat scriptje rechtstreeks gebruikt, alleen dan zie ik nog steeds helemaal niks ? (met goede user/pass uiteraard)![]()
Niks met het mysql lijkt te werken. Als ik er een mysql_iets aanroep inzet doet de rest van het scripts niks meer.![]()
1 2 | mysql_error(); |
Oftewel, de MySQL-extension staat niet aan in die PHP-configuratiequote:Op zaterdag 17 december 2005 16:11 schreef PunisherADF het volgende:
Okeej,
[ code verwijderd ]
geeft in Apache error.log het volgende:
[Sat Dec 17 16:06:44 2005] [error] [client 127.0.0.1] PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\\Program Files\\Apache Group\\Apache2\\htdocs\\database.php on line 6
Je precies, dan is het locken van tables toch wel verstandig?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:20 schreef JeRa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet nee. Als je meerdere INSERTs doet die op elkaar leunen (zeg door een foreign key) dan kun je het beste dus eerst LOCK TABLES table1 WRITE, table2 WRITE gebruiken om te verzekeren dat er geen DELETE in de tussentijd kan plaatsvinden bijvoorbeeld
Locken in MySQL gebeurt net zoals in vrijwel alle andere situaties: hij wacht net zolang totdat de lock wordt vrijgegeven en neemt 'm daarna meteen inquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je precies, dan is het locken van tables toch wel verstandig?
Wat geberut er als er een insert plaats vind, terwijl sql nog op locked staat van een vorige insert? Gewoon een foutmelding, of wacht sql tot de tables vrij zijn en voert hij dan pas de tweede insert uit.
Met andere woorden, moet je het nog opvangen, of doet mysql dat zelf?
Das mooiquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:32 schreef JeRa het volgende:
[..]
Locken in MySQL gebeurt net zoals in vrijwel alle andere situaties: hij wacht net zolang totdat de lock wordt vrijgegeven en neemt 'm daarna meteen in
Haha super het werktquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:13 schreef JeRa het volgende:
[..]
Oftewel, de MySQL-extension staat niet aan in die PHP-configuratiedie moet je eerst aanzetten door php.ini te wijzigen.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:56 schreef wobbel het volgende:
M'n vraag uit het vorige topic...
Hoe moet mijn statement worden? met OR, AND of ||?
Als $aap = 1 mag je door, als $blaat = 1 is mag je door, maar als ze allebei 1 zijn mag je ook door.
Als ze allebei 0 zijn, mag je niet door....welke statement moet ik dan hebben?
OR, of ||quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:22 schreef wobbel het volgende:
Als $aap = 1 mag je door, als $blaat = 1 is mag je door, maar als ze allebei 1 zijn mag je ook door.
K thnx, loop daar nogal vaak mee te worstelenquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:49 schreef Light het volgende:
[..]
OR, of ||
AND en && zijn iig fout, dan mag je alleen verder als beide zijden waar zijn.
Als je het gewoon voor jezelf in woorden zegt is het een stuk simpeler.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:56 schreef wobbel het volgende:
[..]
K thnx, loop daar nogal vaak mee te worstelen
quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:56 schreef wobbel het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | // door } else { // doei } |
Probeer eens in te zien wat je wilt bereiken. Een reactie mag gewijzigd worden als $aap==1, of $god==1. Dat is in feite wat je zegtquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:31 schreef wobbel het volgende:
Mmm, waarschijnlijk heb ik mijn vraag ook verkeerd gesteld, ik kan nu ook reacties van andere users bewerkenen daar gebruik ik de statement voor
Als $aap = 1 mag je door, als $aap 0 is mag je niet door MAAR als $god = 1 mag je altijd door
of moet ik daar 2 statements voor maken?
1 2 3 | nakendInEenWeideMetBier(); } |
Maar ze mogen ook beide 1 zijn, dan moet je ook doorkunnenquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:36 schreef JeRa het volgende:
[..]
Probeer eens in te zien wat je wilt bereiken. Een reactie mag gewijzigd worden als $aap==1, of $god==1. Dat is in feite wat je zegtdus:
[ code verwijderd ]
Wat denk je dat || doet? Die haakjes hebben er verschrikkelijk weinig mee te makenquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:50 schreef wobbel het volgende:
[..]
Maar ze mogen ook beide 1 zijn, dan moet je ook doorkunnen, maargoed, je kan dus met haakjes werken
Als een van de twee 1 is mag je door.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:50 schreef wobbel het volgende:
[..]
Maar ze mogen ook beide 1 zijn, dan moet je ook doorkunnen, maargoed, je kan dus met haakjes werken
Ik heb zo'n idee dat hij op twee variabelen controleert - 'ingelogde user' en 'adminmode'quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als een van de twee 1 is mag je door.
Wanneer beide 1 zijn, is ook 1 van de twee 1 en mag je dus door.
Overigens wel vreemd dat je En user EN admin tegelijk kan zijn
Dan is aap toch altijd 1 als god 1 is. Je kan immers geen admin zijn en NIET ingeloggedquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:55 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat hij op twee variabelen controleert - 'ingelogde user' en 'adminmode'
ik kijk eerst of de reactie wel van jou, zoja ($aap = 1)...dan mag je door...quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:55 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat hij op twee variabelen controleert - 'ingelogde user' en 'adminmode'
Die haakjes maken idd niet uit, maar als je niet bent ingelogd kom je niet eens zo ver in me script dat je doormag, dus dat doet er niet toe.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan is aap toch altijd 1 als god 1 is. Je kan immers geen admin zijn en NIET ingelogged
Overigens maakt dat geen verscil voor de ||
1 2 3 4 5 6 7 8 | if(($aap == 1 || $god == 1) || ($aap == 1 && $god == 1)) { echo 'je mag door'; } else { echo 'gaat heen! verderfelijk creatuur opgerezen uit de poelen van de verdoemenis in de diepste krochten van de aarde waar het vuur nooit dooft' } ?> |
Ja dat was al een poosje duidelijk hoorquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:08 schreef wobbel het volgende:
Dus als beide 1 is mag je door, is maar 1 van de 2 goed (dus of $aap is goed, of $admin is goed) dan mag je door, maar als beide 0 zijn mag je niet door
Wie heeft het over haakjesquote:Die haakjes maken idd niet uit, maar als je niet bent ingelogd kom je niet eens zo ver in me script dat je doormag, dus dat doet er niet toe.
Nee dusquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | if($aap == 1 || $god == 1) { echo 'je mag door'; } else { echo 'gaat heen! verderfelijk creatuur opgerezen uit de poelen van de verdoemenis in de diepste krochten van de aarde waar het vuur nooit dooft' } ?> |
Het werktquote:
1 2 3 | if(($MySQL_Reactie_Assoc['UserId'] == $_SESSION['IdLid'] || $main->Rechten(1) == 1) || ($MySQL_Reactie_Assoc['UserId'] == $_SESSION['IdLid'] && $main->Rechten(1) == 1)) ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |