abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2005 @ 16:32:00 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_33105540
Ik heb gisteren een nieuwe voeding in mijn computerkast gebouwd. Ik had dat nog nooit gedaan maar volgens de winkel was het gewoon een kwestie van alles losmaken, oude eruit, nieuwe erin, en op dezelfde manier weer alles verbinden. Ging prima.

Hierbij zat me echter een snoertje in de weg:

Ik maakte dat even los met het idee 'die maak ik straks weer vast, komt wel goed'. Kwam het dus niet, want toen ik een half uur later klaar was met de nieuwe voeding vastmaken had ik geen idee meer waar dat stekkertje in moest

Hij komt dus uit dat groene plaatje met die rode pijl. Aan de buitenkant van de kast te zien lijkt het te horen bij de pluggen van de boxjes enzo. De paarse pijl wijst naar het stekkertje.

Hier nog wat close-ups:

Ik heb echt geen idee of ie komt uit een harde schijf, een cd drive, het moederboard... echt geen flauw idee.
Ik heb alles bekeken en ik zie ook niet zo iets waar ie in hoort.

Uiteindelijk heb ik de boel maar gewoon aangezet (wilde toch graag weten of het goed zat met die voeding) en op zich doet alles het gewoon, ik typ dit ook op mijn eigen pc. Het enige is dat filmpjes vanaf internet nogal schokkerig worden gespeeld, zowel qua beeld als qua geluid. Dit lijkt niet te komen door een buffer-probleem. Met filmpjes die op mijn harde schijf staan heb ik dat niet.

Heeft iemand een idee waar dat stekkertje in moet? Ik geef graag meer uitleg als dat nodig is maar dit is alles wat ik er nu over kan vertellen... help!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_33105699
die komt uit je cd drive
EN die is om audio ceedees af te spelen
past maar in 1 gat in je ceedeespeler
pi_33105728
jep
zoals godlike zegt, kijk naar je cdspeler/dvdspeler, daar pastie in
pi_33105749
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:37 schreef Godlike02 het volgende:
die komt uit je cd drive
EN die is om audio ceedees af te spelen
past maar in 1 gat in je ceedeespeler
klopt, als je geen cd's afspeelt op je px kan hem hem er ook uit laten
  donderdag 15 december 2005 @ 17:21:25 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_33107057

En daar heb ik zoveel woorden aan vuilgemaakt

Dank!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 15 december 2005 @ 18:37:51 #6
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_33108829
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:39 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

klopt, als je geen cd's afspeelt op je px kan hem hem er ook uit laten
Ik speel audio cd's op de pc af maar ik heb 'm niet aangesloten.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_33108981
Dat draadje is dan ook bedoelt voor de oude 'analoge' manier van cd's afspelen. De drive zelf decodeerd het cd-signaal dan en stuurt het analoog door naar je geluidskaart. Als je cd's op deze manier afspeelt kun je ze ook via de koptelefoonuitgang op je cd-romspeler luisteren. Moderne software leest echter de digitale data via de IDE-bus van de cd af en stuurt dit zelf door naar de geluidskaart. Hierdoor is dit kabeltje in principe overbodig, maar sommige compuers hebben moeite met digitaal afspelen waardoor je het kabeltje dan wel nodig hebt.
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:19:39 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_33121184
Ik merkte ook geen verschil bij het afspelen van een cd met dat kabeltje erin of eruit. Kan het wel verklaren waarom die filmpjes raar deden? Eigenlijk niet dan he. Hm...

Zeg, als hier toch mensen zijn die dit soort dingen weten: mijn pc zit van binnen vol stof. Kan je dat zonder problemen eraf halen met je vingers of met iets anders? Want het lijkt met niet echt goed als je door het stof de kleine componenten haast niet meer ziet.
pi_33121320
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:19 schreef Lemijn het volgende:
Ik merkte ook geen verschil bij het afspelen van een cd met dat kabeltje erin of eruit. Kan het wel verklaren waarom die filmpjes raar deden? Eigenlijk niet dan he. Hm...

Zeg, als hier toch mensen zijn die dit soort dingen weten: mijn pc zit van binnen vol stof. Kan je dat zonder problemen eraf halen met je vingers of met iets anders? Want het lijkt met niet echt goed als je door het stof de kleine componenten haast niet meer ziet.
Voorzichtig met de stofzuiger, niet de kaarten aanraken etc.
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:51:49 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_33121828
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:25 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Voorzichtig met de stofzuiger, niet de kaarten aanraken etc.
Let wel op dat je geen zogenaamde computer of toetsenbordstofzuigers gebruikt, deze hebben een electrostatische magneet waarmee je de componenten kan mollen.

Ik maak mijn PC eens in de 2 a 3 maanden stofvrij van binnen (vanwege 2 sterke intakefans lijkt m'n pc zelf wel een stofzuiger) met een huis tuin en keukenstofzuiger van 1800 watt met een opzetborsteltje, eerst een beetje globaal het stof wegzuigen, daarna spuit in mijn computer door met busjes perslucht, zoals Dustoff 360 (ik heb nu een onbekend merk waar veel meer luchtdruk uitkomt), daarna de computer met een zachte niet synthetische kwast uitborstelen, daarna nog een keer doorspuiten met lucht en eventueel eerst weer stofzuigen, en ziedaar: een stofvrije PC.

Vooral tussen de koperen koelplaatjes van mijn CPU en GPU koeler zitten vaak plukken stof die zijn aangetrokken door de CPU of GPU ventilator.

En nee, het is geen stoffige smeerboel hier, je treft hier nergens stof aan, behalve in mijn PC...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:32:43 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_33122553
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:51 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Let wel op dat je geen zogenaamde computer of toetsenbordstofzuigers gebruikt, deze hebben een electrostatische magneet waarmee je de componenten kan mollen.

^^
En nee, het is geen stoffige smeerboel hier, je treft hier nergens stof aan, behalve in mijn PC...
euhm? die computerstofzuigers zijn toch juist m je computer schoon te maken???

En idd, hier thuis ook geen stofbende, behalve de pc...... (staat in de woonkamer op vloerbedekking)
pi_33122674
Ik blaas regelmatig ff met de fietspomp de koelers weer schoon.
pi_33124610
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:51 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Ik maak mijn PC eens in de 2 a 3 maanden stofvrij van binnen (vanwege 2 sterke intakefans lijkt m'n pc zelf wel een stofzuiger) met een huis tuin en keukenstofzuiger van 1800 watt met een opzetborsteltje, eerst een beetje globaal het stof wegzuigen, daarna spuit in mijn computer door met busjes perslucht, zoals Dustoff 360 (ik heb nu een onbekend merk waar veel meer luchtdruk uitkomt), daarna de computer met een zachte niet synthetische kwast uitborstelen, daarna nog een keer doorspuiten met lucht en eventueel eerst weer stofzuigen, en ziedaar: een stofvrije PC.

Vooral tussen de koperen koelplaatjes van mijn CPU en GPU koeler zitten vaak plukken stof die zijn aangetrokken door de CPU of GPU ventilator.

Goeie tips!
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:52:21 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_33127404
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 08:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goeie tips!
Idd!

Je kan dus, als je pc uitstaat, overal aanzitten zonder problemen? Voor hardnekkige plukjes (ik heb al die jaren nooit iets schoongemaakt...)
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:55:09 #15
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_33127483
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Idd!

Je kan dus, als je pc uitstaat, overal aanzitten zonder problemen? Voor hardnekkige plukjes (ik heb al die jaren nooit iets schoongemaakt...)
jawel hoor, dat kan makkelijk.
pi_33127591
Iedere maand gaat ie ie hier op tafel en met de kwast/stofzuiger gecleaned we hebben katten en regelamtig haal ik een kat aan stof/haren uit mn pc, en voor de koeling is het ook aan te raden.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:26:46 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_33137688
Ja, de koeling. Ik merk nu dat dat ding minstens zoveel herrie maakt als die kapotte (en vervangen) voeding deed...

Goed. Schoonmaken dus. Prima, dat kan ik.
(al snap ik niet hoe al dat stof erin komt... kast is dicht in principe)
pi_33138364
Stof heeft de vervelende eigenschap om overal terecht te komen
pi_33141020
En alle lucht die je computer (voeding) er van achter uitblaast moet er natuurlijk eerst ingezogen worden Inclusief stof dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')