abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33250430
GFS12 run. In 1 woord: winter. Vanaf 2e kerstdag dag en nacht aanhoudende vorst en sneeuwkansen.

We zullen wel zien of het zo uitpakt, de winterse kaarten blijven vooralsnog telkens terugkeren. Nu weer een run met meer oostelijke winden zodat we geen last hebben van een warme Noordzee.
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:37:11 #202
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_33251542
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:55 schreef Keromane het volgende:
GFS12 run. In 1 woord: winter. Vanaf 2e kerstdag dag en nacht aanhoudende vorst en sneeuwkansen.

We zullen wel zien of het zo uitpakt, de winterse kaarten blijven vooralsnog telkens terugkeren. Nu weer een run met meer oostelijke winden zodat we geen last hebben van een warme Noordzee.
Zijn daar grafiekjes of plaatjes van? Ben visueel ingesteld
pi_33251900

Zoiets?
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:49:56 #204
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_33251966
Die had ik ook al gezien maar deze kaarten zijn pas voor de 29e en de eerste van januari dus dat is nog redelijk ver weg. Er verandert vast nog wel wat aan.Het wordt wel kouder vanaf 2e kerstdag maar het is de vraag hoelang dat duurt.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_33252675
Hoe het gaat lopen ligt aan de wind.

dinsdag 20 december 2005 @ 20:04:17 #206
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_33254354
Prachtige kaarten vanavond
silence can say more than thousand words
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:06:14 #207
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_33254439
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:55 schreef Keromane het volgende:

Maak me blij. Ik vond het allemaal maar sensatiezoekerij (niet van jou, trouwens), maar ik heb een mooi setje winterbanden gekocht en nu wil ik waar voor mijn geld.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:09:21 #208
48715 FRaGMaN
jajajajajajajaja!!
pi_33254574
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef klez het volgende:

[..]

Maak me blij. Ik vond het allemaal maar sensatiezoekerij (niet van jou, trouwens), maar ik heb een mooi setje winterbanden gekocht en nu wil ik waar voor mijn geld.
Offtopic: Winterbanden heb je sowieso al profijt van: Winterbanden rijden bij een temperatuur onder de 7 graden Celcius beter dan gewone banden. Door een andere rubbersamenstelling en een ander profiel zorgen winterbanden voor een beter grip op het wegdek, vooral bij nat weer.
Dus...
Als ik sneeuwkettingen nodig heb gaat het pas leuk worden (jaa ik weet dat dat niet mag in NL)
Mors principium est
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:11:24 #209
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33254659
Wow, super 'nieuws' Maar ja, eerst nog maar afwachten of dit daadwerkelijk gaat gebeuren.. Heb er i.i.g. meer vertrouwen in dan die prognoses van het KNMI..
pi_33254753
Kunnen we eindelijk slippend door de sneeuw, doen we de winterbandjes erop.. nee ik wacht nog even Pas als het echt heel erg wordt doe ik ze er wel op en als het zóver is moet ik waarschijnlijk ook al gelijk op sneeuwkettingen rijden
Zie het iig met plezier tegemoet!!!

En ja, ik haal mijn vooruitzichten ook liever van hier dan van t KNMI Keep on posting people!
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:42:23 #211
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_33255875
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:09 schreef FRaGMaN het volgende:
Als ik sneeuwkettingen nodig heb gaat het pas leuk worden (jaa ik weet dat dat niet mag in NL)
Offtopic:

Mag wel, spijkerbanden mogen niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_33255963
Even afwachten wat het gaat worden. Een winterse setting in de kaarten wil niet zeggen dat het bij ons stevig gaat winteren. Bij wind van zee kun je vorst vergeten.

JMA en NOGAPS:

Hoe dan ook, voorlopig staat er winter in de kaarten. Echt winterweer zoals in de jaren 80.
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:54:04 #213
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33256289
Vooralsnog ziet het er allemaal erg goed uit!
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:03:24 #214
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33256637
Vooralsnog is het gewoon warm weer
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:10:03 #215
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33256847
Voorspelling van Paulusma..
http://www.pietpaulusma.nl/artikel/winterverwachting20052006.html

Donderdagnacht is het bewolkt en regenachtig weer, met minimumtemperaturen rond 4 à 5 graden. Het is donderdag en vrijdag ook zacht en wisselvallig. Er ontwikkelt zich echter een hogedrukgebied ten noordwesten van Schotland, wat naar de Noordzee en Scandinavië trekt. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat het tijdens de kerstdagen kouder gaat worden. Zondag 1ste Kerstdag wordt het nog 4 graden, met later winterse buien. In de nacht vriest het 1 of 2 graden en maandag 2e Kerstdag wordt het niet warmer meer dan 1 of 2 graden. Dan komen er flinke opklaringen en als er een buitje van zee binnendrijft is het met sneeuw.

Winterverwachting 2005-2006

Winter aan de koude kant!

Gemiddeld verwacht ik dat de winter iets kouder dan normaal of rond normaal zal worden. De winter komt al in december op gang met de eerste sneeuwbuien. Daarnaast krijgen we vooral in de maand januari te maken met winterse neerslag en zit het venijn dit seizoen in de staart met vrieskou en ijs in februari. Het temperatuursverloop zal erg grillig zijn en zachte en koude perioden wisselen elkaar regelmatig af.

December lijkt de maand te worden waarin de winter zich al regelmatig zal presenteren, met name in het tweede deel van de maand. De eerste sneeuwbuien kunnen al eerder voorkomen. De maand zal waarschijnlijk rond normaal of iets kouder dan normaal verlopen. Ik verwacht ook (tijdelijke) winterse perikelen zoals (natte) sneeuw, hagel en lichte vorst en daardoor geregeld overlast voor het verkeer. Ik verwacht op dit moment nog een groene Kerst met hooguit ergens wat ‘dakraamsneeuw’.

Voor het nieuwe jaar 2006 verwacht ik dat we in januari serieuzere kou kunnen verwachten, wel afgewisseld door een zachte periode of perioden. Gemiddeld komt de temperatuur te liggen rond of iets onder normaal. Daarnaast is de hoeveelheid neerslag (al dan niet winters) meer dan gemiddeld. Het moet de maand worden waarop de winter zijn grip probeert te verstevigen en hogedrukgebieden terrein zullen winnen. Een maand ook met gladheid en gevaar in het verkeer door winterse neerslag maar ook door een regelmatige afwisseling van koud en zacht weer.

Februari kan een echt koude maand worden is mijn verwachting. Een droge maand met veel zon, met vorst, met ijs(pret) en weinig neerslag. Dit zal de maand worden die er voor moet zorgen dat de winter voor dit aankomende seizoen als kouder dan normaal de boeken in zal gaan. De koude periode zal ook doorlopen tot in de maand maart.

Enkele opmerkingen zijn wel op zijn plaats bij deze winterverwachting. Het is gebleken dat het gebruik van statistieken minder betrouwbaar is geworden ten gevolge van onder andere: de opwarming van de aarde en de gevolgen hiervan voor het klimaat en het weer. Er zijn verschillende theorieën (zonnevlekken-cyclus, Gleissberg en Easton, noa) waaruit geconcludeerd zou kunnen worden dat het een koude of strenge winter wordt.
pi_33257770
ik hoop dat deze keer de lange termijn verwachting wel werkelijkheid wordt voor de verandering.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_33263226
Nieuwe runs. Sneeuwkansen voor de Kerst zijn gegroeid, vervolg nog steeds winterweer.
pi_33263358
Let the sneeuw come motherfuckers dat word weer dwarsgaan in de gloria in spaarnwoude
  woensdag 21 december 2005 @ 00:25:21 #219
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33263417
Wowwwwwwwwwww krijg al helemaal sneeuw/ijspret kriebels
Jaja I know.. best vroeg etc.. en tis allemaal onzeker.. maar tis keicoolies als het uit zou komen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_33263578
Leuk dat de meeste modellen en runs consistent zijn, maar dit is geen garantie op winterweer. Over drie dagen kan er met grotere zekerheid iets gezegd worden. In de tussentijd is het soepkippenweer.
  woensdag 21 december 2005 @ 00:34:30 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33263636

ziet er leuk uit
The line is a dot to you!
pi_33266185
De KNMI heeft het al weer over afnemende kansen op koud weer, en toenemende kansen op kwakkelweer. Schiet ook niet op dus
Tomdiedom!
pi_33266851
ik hou het liever bij deze voorspellingen
pi_33270005
De laatste runs zijn mooi. Op 2e kerstdag invallende vorst met sneeuw. Een dag of 4 a 5 winter. Mogelijk dat het Skandi-hoog verbinding maakt met Siberie, dan zal het langer koud blijven en kan er in Januari vast geschaatst worden.
  woensdag 21 december 2005 @ 12:17:20 #225
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33270298
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:06 schreef Keromane het volgende:
De laatste runs zijn mooi. Op 2e kerstdag invallende vorst met sneeuw. Een dag of 4 a 5 winter. Mogelijk dat het Skandi-hoog verbinding maakt met Siberie, dan zal het langer koud blijven en kan er in Januari vast geschaatst worden.
als ik de kaarten goed lees dan is dit ook de verwachting:

en de temperatuur:

ik heb totaal geen verstand van het weer, maar het lijkt er toch op dat de winter er zit aan te komen
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')