abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33088767
Op het HBO meegemaakt en nu op de uni weer. Is het gewoon een onmisbaar verschijnsel?
Heb er zo'n hekel aan, verplicht aanwezig zijn, lompe opdrachten etc.
  woensdag 14 december 2005 @ 23:37:35 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33088790
Ach, op een bepaald moment haalde 4% van de politicologen in één jaar z'n P, dus ik vind het ook niet zó raar dat ze die werkgroepen ingevoerd hebben. En het wordt vanzelf minder als je verder komt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33088834
Volgens mij hoe kleiner de studie, hoe minder van die ellende. Wij hadden (hooguit tien studenten per studiejaar) gewoon hoorcolleges, weinig werkcolleges (en dan ook nog niet verplicht) en zelfstudie. Die ellende met verplichte werkgroepen hoorde ik vooral van vriendinnen die Communicatiewetenschap en Psychologie deden enzo.
pi_33089173
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, op een bepaald moment haalde 4% van de politicologen in één jaar z'n P, dus ik vind het ook niet zó raar dat ze die werkgroepen ingevoerd hebben. En het wordt vanzelf minder als je verder komt.
Damn Hoeveel is dat nu? 50%?
  woensdag 14 december 2005 @ 23:51:13 #5
11923 I.R.Baboon
pi_33089298
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:48 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Damn Hoeveel is dat nu? 50%?
In mijn jaar was het 25-30%, en veel hoger zal het nu ook niet zijn, denk ik.

Maar ach, ook als je je P niet haalt kan je nog goed terecht komen. .
pi_33089678
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:39 schreef thaleia het volgende:
Volgens mij hoe kleiner de studie, hoe minder van die ellende. Wij hadden (hooguit tien studenten per studiejaar) gewoon hoorcolleges, weinig werkcolleges (en dan ook nog niet verplicht) en zelfstudie. Die ellende met verplichte werkgroepen hoorde ik vooral van vriendinnen die Communicatiewetenschap en Psychologie deden enzo.
Wat deed jij?
Op woensdag 14 december 2005 23:51 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

In mijn jaar was het 25-30%, en veel hoger zal het nu ook niet zijn, denk ik.

Maar ach, ook als je je P niet haalt kan je nog goed terecht komen. .
Jep, mijn motto is gewoon augustus.
Ongetwijfeld is het nu inmiddels wel schoolser gemaakt...maar vast nog niet zo erg als bij veel andere studies. Ik weet van in elk geval Taalwetenschap dat je daar ook gewoon nog zelfstandig je tijd in kunt delen en zelf inschatten of het zinnig is om een college bij te wonen of niet.

Ik vind het dieptriest dat dmv een 80% aanwezigheidsplicht e.d. gepoogd wordt studenten meer aan het handje te nemen zodat ze beter door die studie heen komen. Als slechts 4% de propedeuse in 1 jaar haalt doen ze dat toch echt zelf. Ze zijn toch verdorie geen twaalf meer.

Ik ben echt ZO blij dat ik niet nu studeer. Ik werd er op de middelbare school al doodziek van dat ik verplicht lessen bij moest wonen waar ik niets opstak. Stel je voor dat die ellende na je eindexamen nog vijf jaar voortduurt
  donderdag 15 december 2005 @ 00:23:25 #9
11923 I.R.Baboon
pi_33090397
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:07 schreef thaleia het volgende:
Klassieke talen
Heerlijk on-schoolse studie, je mocht zelf weten of je op kwam dagen op college, wij hadden 1 jongen die we vrijwel nooit zagen, maar die wel zo nu en dan ineens op een tentamen verscheen.
Ongetwijfeld is het nu inmiddels wel schoolser gemaakt...maar vast nog niet zo erg als bij veel andere studies. Ik weet van in elk geval Taalwetenschap dat je daar ook gewoon nog zelfstandig je tijd in kunt delen en zelf inschatten of het zinnig is om een college bij te wonen of niet.

Ik vind het dieptriest dat dmv een 80% aanwezigheidsplicht e.d. gepoogd wordt studenten meer aan het handje te nemen zodat ze beter door die studie heen komen. Als slechts 4% de propedeuse in 1 jaar haalt doen ze dat toch echt zelf. Ze zijn toch verdorie geen twaalf meer.

Ik ben echt ZO blij dat ik niet nu studeer. Ik werd er op de middelbare school al doodziek van dat ik verplicht lessen bij moest wonen waar ik niets opstak. Stel je voor dat die ellende na je eindexamen nog vijf jaar voortduurt
Nou ja, ik heb nog geen verhalen gehoord van universitaire studies met hoorcollegeplicht, maar die zullen ook vast wel gaan komen. Het is natuurlijk wel te begrijpen ivm bezuinigingen etc etc, maar jammer is het wel.
  donderdag 15 december 2005 @ 01:03:34 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33091377
wiskunde
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 15 december 2005 @ 06:45:11 #11
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33094104
Contactgestoord?
Hup, aan het werk!
  donderdag 15 december 2005 @ 06:47:37 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33094111
Studeer je toch gewoon niet. Lekker boeie weer dit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33094128
quote:
Op donderdag 15 december 2005 06:47 schreef Megumi het volgende:
Studeer je toch gewoon niet. Lekker boeie weer dit.
Tsk.. ga jij maar eens 3x per week in een PGO-groep zitten dan echt dodelijk hoor (zeker als het het enige is waar je je theorie mee aangeboden krijgt)
pi_33100915
Ik denk dat bij kleinere studies werkgroep en hoorcollege gecombineerd wordt en daarmee zonder aanwezigheidsplicht... Maar ik heb er zelf weinig ervaring mee
  donderdag 15 december 2005 @ 14:18:31 #15
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33101688
engels in leiden heeft hoorcolleges voor eerstejaars en sommige ouderejaars grote/verplichte vakken. verder alles werkgroepen, die bij de ene docent meer hoorcollege dan werkgroep zijn maar ook andersom. aanwezigheidsplich in zoverre dat als je echt nooit op komt dagen je docent kan zeggen dat je dan de rest van de colleges ook niet meer mag komen. tentamen kunnen ze je volgens mij niet van uitsluiten.

ik vind het wel een fijne werkvorm. in de ouderejaarsvakken haast nooit meer dan 20 man per vak, zo leer je nog eens wat ipv dat je alleen maar hoorcolleges tracht te onthouden...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_33102957
Hier in Utrecht heb je bij rechten in het 3e jaar verplichte massa hoorcollege's. Schijnt niet echt te werken want de presentielijst haalt de achterkant van de zaal nooit. Dit heb ik van horen zeggen.

Verder heeft het niet volgen van de werkcollege's als enige consequentie dat je niet mee mag doen aan de reparatietoets. Maarja hier kleven nog wel meer voorwaarden aan, zoals niet onder de 5 staan en niet meer dan 1 onvoldoende.
pi_33103444
Heb Econometrie gestudeerd en van verplichtingen en werkgroepen is eigenlijk geen sprake geweest. Wel natuurlijk de nodige projecten moeten doen, maar hóe, wanneer en met wie je dat deed was helemaal je eigen verantwoordelijkheid. Ideaal
pi_33105457
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:26 schreef Knakker het volgende:
Heb Econometrie gestudeerd en van verplichtingen en werkgroepen is eigenlijk geen sprake geweest. Wel natuurlijk de nodige projecten moeten doen, maar hóe, wanneer en met wie je dat deed was helemaal je eigen verantwoordelijkheid. Ideaal
lol ik wou econometrie zeggen, maar ben je beetje goed terechtgekomen met zon kleine studie dan? Weinig mensen studeren econometrie .. dus zullen mensen wel weinig aan die studie hebben :S
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_33105554
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

lol ik wou econometrie zeggen, maar ben je beetje goed terechtgekomen met zon kleine studie dan? Weinig mensen studeren econometrie .. dus zullen mensen wel weinig aan die studie hebben :S
mijn neef heeft het tijden geleden gedaan, zit nu op een hoge post in de VS voor ABN-AMRO...iets met beursvoorspellingen etc...

btw, heb ook schurft aan die verplichte werkcolleges...veel te veel onzin, stomme nutteloze opdrachten, etc...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  donderdag 15 december 2005 @ 16:52:45 #20
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33106215
dacht dat econometrie afgestudeerden juist behoorlijk veelgevraagd zijn....denk dat eerder weinig mensen het studeren omdat het gewoon moeilijk/een saaie k*tstudie/je ding niet is.
pi_33106642
Bij natuurkunde heb je ze niet zo veel. Alleen wat projecten waarbij je eigen praktika en presentaties moet opzetten, maar dat is gedurende 5 jaar misschien 2 of 3 keer.
  donderdag 15 december 2005 @ 18:04:43 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33108076
Bij geschiedenis aan de Vu heb je ze wel vrij veel en eigenlijk altijd met aanwezigheidsplicht. Maar persoonlijk vind ik ze heerlijk. kleine groepen, je kan echt discussieren over dingen en je steekt er veel meer vanop dan van een hoorcollege waarbij het boek stap voor stap wordt doorgenomen. (Nu zijn die hoorcolleges soms ook wel lekker om bij wakker te worden na een te lange nacht doorhalen )
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_33110745
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:18 schreef kwakveense het volgende:
engels in leiden heeft hoorcolleges voor eerstejaars en sommige ouderejaars grote/verplichte vakken. verder alles werkgroepen, die bij de ene docent meer hoorcollege dan werkgroep zijn maar ook andersom. aanwezigheidsplich in zoverre dat als je echt nooit op komt dagen je docent kan zeggen dat je dan de rest van de colleges ook niet meer mag komen. tentamen kunnen ze je volgens mij niet van uitsluiten.
Dat kan volgens mij wel. Een jongen uit mijn jaar had niet een college bijgewoond, deed tentamen en haalde een negen daarvoor. Maar mooi dat die niet meetelde.

Maar dat was niet in Leiden
  donderdag 15 december 2005 @ 20:04:42 #24
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33111467
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:40 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat kan volgens mij wel. Een jongen uit mijn jaar had niet een college bijgewoond, deed tentamen en haalde een negen daarvoor. Maar mooi dat die niet meetelde.

Maar dat was niet in Leiden
in leiden proberen ze er wel eens mee te bluffen dat ze je kunnen uitsluiten maar ik heb zelf een vak gegeven waar dat door docenten veel gezegd werd en mooi dat bleek dat ik echt geen leerlingen kon uitsluiten.

weet niet of ze met de bama strenger zijn geworden...dat zou kunnen. kan me voorstellen in de mphil trajecten dat class participation wel onderdeel van je cijfer is. en als ze dan stellen dat je geen onderdeel onder de 4,8 mag scoren ofzo...dat zijn trucs die wel kunnen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:07:13 #25
78500 Strijkplank
Houd je vuurwerk in de hand!
pi_33145033
Bij Communicatiewetenschappen is het heel erg.. zo'n groepje waarin je dan mee moét doen, anders krijg je geen participatiepunten. Krijg je zo'n heerlijk geforceerde discussies en iedereen die er doorheen probeert te blèren enkel om hun puntjes bijeen te sprokkelen . Vandaag had ik een keer geen zin om aan dit ritueel mee te doen. Dit werd meteen afgestraft: geen punten.
Sommige dingen zijn moeilijk te voorspellen, met name de toekomst..
http://youtube.com/watch?v=DUf32hm8FRM
http://icecast.freeteam.nl:8000/repo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')