Damnquote:Op woensdag 14 december 2005 23:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, op een bepaald moment haalde 4% van de politicologen in één jaar z'n P, dus ik vind het ook niet zó raar dat ze die werkgroepen ingevoerd hebben. En het wordt vanzelf minder als je verder komt.
In mijn jaar was het 25-30%, en veel hoger zal het nu ook niet zijn, denk ik.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:48 schreef Internationalist het volgende:
[..]
DamnHoeveel is dat nu? 50%?
Wat deed jij?quote:Op woensdag 14 december 2005 23:39 schreef thaleia het volgende:
Volgens mij hoe kleiner de studie, hoe minder van die ellende. Wij hadden (hooguit tien studenten per studiejaar) gewoon hoorcolleges, weinig werkcolleges (en dan ook nog niet verplicht) en zelfstudie. Die ellende met verplichte werkgroepen hoorde ik vooral van vriendinnen die Communicatiewetenschap en Psychologie deden enzo.
Jep, mijn motto is gewoon augustus.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
In mijn jaar was het 25-30%, en veel hoger zal het nu ook niet zijn, denk ik.
Maar ach, ook als je je P niet haalt kan je nog goed terecht komen..
Nou ja, ik heb nog geen verhalen gehoord van universitaire studies met hoorcollegeplicht, maar die zullen ook vast wel gaan komen. Het is natuurlijk wel te begrijpen ivm bezuinigingen etc etc, maar jammer is het wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:07 schreef thaleia het volgende:
Klassieke talen
Heerlijk on-schoolse studie, je mocht zelf weten of je op kwam dagen op college, wij hadden 1 jongen die we vrijwel nooit zagen, maar die wel zo nu en dan ineens op een tentamen verscheen.
Ongetwijfeld is het nu inmiddels wel schoolser gemaakt...maar vast nog niet zo erg als bij veel andere studies. Ik weet van in elk geval Taalwetenschap dat je daar ook gewoon nog zelfstandig je tijd in kunt delen en zelf inschatten of het zinnig is om een college bij te wonen of niet.
Ik vind het dieptriest dat dmv een 80% aanwezigheidsplicht e.d. gepoogd wordt studenten meer aan het handje te nemen zodat ze beter door die studie heen komen. Als slechts 4% de propedeuse in 1 jaar haalt doen ze dat toch echt zelf. Ze zijn toch verdorie geen twaalf meer.
Ik ben echt ZO blij dat ik niet nu studeer. Ik werd er op de middelbare school al doodziek van dat ik verplicht lessen bij moest wonen waar ik niets opstak. Stel je voor dat die ellende na je eindexamen nog vijf jaar voortduurt
Tsk.. ga jij maar eens 3x per week in een PGO-groep zitten danquote:Op donderdag 15 december 2005 06:47 schreef Megumi het volgende:
Studeer je toch gewoon niet. Lekker boeie weer dit.
lol ik wou econometrie zeggen, maar ben je beetje goed terechtgekomen met zon kleine studie dan? Weinig mensen studeren econometrie .. dus zullen mensen wel weinig aan die studie hebben :Squote:Op donderdag 15 december 2005 15:26 schreef Knakker het volgende:
Heb Econometrie gestudeerd en van verplichtingen en werkgroepen is eigenlijk geen sprake geweest. Wel natuurlijk de nodige projecten moeten doen, maar hóe, wanneer en met wie je dat deed was helemaal je eigen verantwoordelijkheid. Ideaal
mijn neef heeft het tijden geleden gedaan, zit nu op een hoge post in de VS voor ABN-AMRO...iets met beursvoorspellingen etc...quote:Op donderdag 15 december 2005 16:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol ik wou econometrie zeggen, maar ben je beetje goed terechtgekomen met zon kleine studie dan? Weinig mensen studeren econometrie .. dus zullen mensen wel weinig aan die studie hebben :S
Dat kan volgens mij wel. Een jongen uit mijn jaar had niet een college bijgewoond, deed tentamen en haalde een negen daarvoor. Maar mooi dat die niet meetelde.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:18 schreef kwakveense het volgende:
engels in leiden heeft hoorcolleges voor eerstejaars en sommige ouderejaars grote/verplichte vakken. verder alles werkgroepen, die bij de ene docent meer hoorcollege dan werkgroep zijn maar ook andersom. aanwezigheidsplich in zoverre dat als je echt nooit op komt dagen je docent kan zeggen dat je dan de rest van de colleges ook niet meer mag komen. tentamen kunnen ze je volgens mij niet van uitsluiten.
in leiden proberen ze er wel eens mee te bluffen dat ze je kunnen uitsluiten maar ik heb zelf een vak gegeven waar dat door docenten veel gezegd werd en mooi dat bleek dat ik echt geen leerlingen kon uitsluiten.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij wel. Een jongen uit mijn jaar had niet een college bijgewoond, deed tentamen en haalde een negen daarvoor. Maar mooi dat die niet meetelde.
Maar dat was niet in Leiden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |