Och och och. De koopkracht moet weer achteruit?quote:Fiscus slaat voor kerst toe met naheffing
Een navordering van de fiscus over het jaar 2002 heeft zo’n 20.000 huishoudens kort voor de kerstdagen een onaangename verrassing bezorgd. De rekening, die vooral bij huishoudens met een klein inkomen op de deurmat viel, kan oplopen tot 1648 euro.”Hiermee slaat de belastingdienst compleet de plank mis,” vindt de vakcentrale FNV. In de Tweede Kamer hebben PvdA en VVD om opheldering gevraagd.
Het gaat bij de navordering om de heffingskorting die sinds 2001 wordt uitbetaald aan iedere belastingplichtige. Wie minder inkomstenbelasting betaalt dan er aan heffingskorting binnenkomt, moet terugbetalen. Tot dusverre liet de belastingdienst deze huishoudens ongemoeid. De te veel uitgekeerde heffingskorting over 2001 kan inmiddels ook niet meer worden ingevorderd. Maar over de jaren 2002, 2003 en 2004 wil staatssecretaris Wijn (financiën) nog wel ’cashen’.
Belastingdeskundige Ymi Knaap van de FNV voorziet grote problemen, aangezien de aanslag binnen twee maanden moet worden betaald. ”Zo’n belastingaanslag, uitgerekend op zo’n moment voor de kerst, dat doe je niet. Dat is te zot voor woorden. Hoe moeten die mensen dat betalen? Want het gaat bijna altijd om mensen met heel weinig inkomen. Die zitten nu in zak en as.”
Ymi Knaap van de FNV vindt dat het kabinet de aanslag over 2002 moet kwijtschelden, net als de aanslag over 2001. ”Die is niet opgelegd omdat de Belastingdienst binnen drie jaar moet vorderen. Ze waren te laat. Maar dat geldt nét niet voor de aanslag over 2002.”(GPD)
Bij mij wel. jammer dat het een voorschot is wat ik gewoon de aankomende maanden moet terugbetalenquote:Op woensdag 14 december 2005 22:25 schreef Mirage het volgende:
wel incasseren, maar het geld waar ik al maanden op wacht wordt maar niet gestort...
en bij mij is het geen eens een voorschot, maar iets dat ik al veel eerder had moeten ontvangen.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bij mij wel. jammer dat het een voorschot is wat ik gewoon de aankomende maanden moet terugbetalen.
Goed punt. Of je nu in december steelt of in een ander deel van het jaar is om het even.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:23 schreef drugsgebruiker het volgende:
Tja, erg kut voor ze, maar wanneer moeten we het dan collecteren? Of is de geboorte van het kindeke ook een reden tot financiele immuniteit?
Nu ik je verhaaltje nog eens lees........quote:Op woensdag 14 december 2005 22:27 schreef snoekiesnoek het volgende:
Ik heb hier ook totaal geen probleem mee. Ik werk keihard voor mijn geld en betaal ook veel belasting. En dat is flink meer dan die 1600 euro die zij terug moeten betalen. Ik wil absoluut niet betalen voor mensen die onterecht het geld opstrijken.
Goed dat ze dit aanpakken. En anders mag de belastingdienst mooi die tienduizenden euro's aan mij terugbetalen die ik jaarlijks afdraag.
De meeste mensen hebben dat na 1 keer lezen al doorquote:Op woensdag 14 december 2005 23:01 schreef longinus het volgende:
Nu ik je verhaaltje nog eens lees........
Wat ben jij een enorme eikel
Het is niet rechtvaardig, absoluut niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:26 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben dat na 1 keer lezen al door![]()
Ik vind het trouwens geen truuk, het is gewoon rechtvaardig.
Waarom geven we iedereen niet direct een paar miljoen cadeau? Probleem opgelost, ga Zalm even mailen!quote:Op donderdag 15 december 2005 00:31 schreef DionysuZ het volgende:
joh dat er dit jaar 100.000 huishoudens in armoede bijgekomen waren is nog lang niet genoegwe moeten een record proberen te breken!
goed planquote:Op donderdag 15 december 2005 01:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom geven we iedereen niet direct een paar miljoen cadeau? Probleem opgelost, ga Zalm even mailen!
Wat een standaard-reactie...quote:Op woensdag 14 december 2005 22:25 schreef Mirage het volgende:
wel incasseren, maar het geld waar ik al maanden op wacht wordt maar niet gestort...
Een armoedegroei van 100.000 laat toch duidelijk zien dat er iets goed mis is in dit land.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom geven we iedereen niet direct een paar miljoen cadeau? Probleem opgelost, ga Zalm even mailen!
Klopt, en er wordt aan gewerkt, maar het mag wel wat drastischer.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:22 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een armoedegroei van 100.000 laat toch duidelijk zien dat er iets goed mis is in dit land.
Nee, mensen moeten gewoon het geld terugbetalen wat ze dankzij hun eigen opgave ooit teveel hebben gevangen van de fiscus. Nu krijgen mensen een gratificatie, winstuitkering, kerstbonus of 13e maand, dus kunnen ze dat prima en zonder al teveel problemen voldoen. Jij begrijpt er echt compleet niets van.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:16 schreef robh het volgende:
[..]
Och och och. De koopkracht moet weer achteruit?
Armoede in Nederland. Tuurlijk.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:22 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een armoedegroei van 100.000 laat toch duidelijk zien dat er iets goed mis is in dit land.
Doe even niet zo Calimero. Die mensen hebben de opgave dusdanig ingevuld dat ze teveel hebben ontvangen. Iedereen weet duidelijk dat er dan na 'n 'n jaar of twee a drie nog best een naheffing kan komen. Eigen schuld, je mag blij zijn dat er geen rente in rekening wordt gebracht.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:01 schreef longinus het volgende:
[..]
Nu ik je verhaaltje nog eens lees........
Wat ben jij een enorme eikel, Mensen die dit terug moeten betalen hebben een heel laag inkomen en hebben hier ook nog eens belasting over betaald, het is niet zo dat ze geen belasting hebben betaald.
Over hun lage salaris hebben ze de hoogste aftrek gekregen zodat het nog een beetje lijkt op genoeg geld om rond te komen. Dat ze bij hun aangifte niet zijn gekorrigeerd is een fout van de belastingdienst en dit willen ze na 3 jaar nog even goedmaken.
Ik heb ook tienduizenden guldens belasting betaald, maar ik ben tegen dit soort truuks om nog snel even geld binnen te halen want reken er maar op dat 2003 en 2004 ook nog zullen volgen.
Zalm poept al in zijn broek als ie 35 euro moet terugbetalen aan de mensenquote:Op donderdag 15 december 2005 01:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat deze minimuminkomens dat dus niet krijgen.quote:Op donderdag 15 december 2005 06:05 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten gewoon het geld terugbetalen wat ze dankzij hun eigen opgave ooit teveel hebben gevangen van de fiscus. Nu krijgen mensen een gratificatie, winstuitkering, kerstbonus of 13e maand, dus kunnen ze dat prima en zonder al teveel problemen voldoen. Jij begrijpt er echt compleet niets van.
nee jij zit op je luie krent de hele dag vangt er wat geld voor, woont in een groot nieuwbouw huis en hebt het goed met de kerst...,quote:Op woensdag 14 december 2005 22:27 schreef snoekiesnoek het volgende:
Ik heb hier ook totaal geen probleem mee. Ik werk keihard voor mijn geld en betaal ook veel belasting. En dat is flink meer dan die 1600 euro die zij terug moeten betalen. Ik wil absoluut niet betalen voor mensen die onterecht het geld opstrijken.
Goed dat ze dit aanpakken. En anders mag de belastingdienst mooi die tienduizenden euro's aan mij terugbetalen die ik jaarlijks afdraag.
Er zou een verjaringstermijn moeten bestaan voor het innen van dit soort bedragen. 'Een jaar vergeten te innen door vanwege een slechte eigen administratie? Jammer dan...'quote:Op donderdag 15 december 2005 09:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat deze minimuminkomens dat dus niet krijgen.
Dit bericht is dus juist bedoelt om te vertellen dat deze mensen dit niet "prima en zonder al teveel problemen" kunnen ophoesten.
Dit is dezelfde bullshit als Essent die een half jaar geleden bij mij op de stoep stond van "600 euro alsjeblieft, zijn we vergeten te innen over de periode 2000-2004" en twee maanden later nog eens van "oeps, doe er nog maar 100 bij dan, vergeten hihihi".
Als eht om zulke bedragen gaat, dan hebben dit soort instellingen hun administratie duidelijk niet op orde. Nochthans is hiervoor wel betaald met belastinggeld.
Ja want IEDEREEN krijgt die dingenquote:Op donderdag 15 december 2005 06:05 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten gewoon het geld terugbetalen wat ze dankzij hun eigen opgave ooit teveel hebben gevangen van de fiscus. Nu krijgen mensen een gratificatie, winstuitkering, kerstbonus of 13e maand, dus kunnen ze dat prima en zonder al teveel problemen voldoen. Jij begrijpt er echt compleet niets van.
Zoiets bestaat ook. Geloof dat je binnen 3 jaar moet factureren en dat je x jaar (10? 5?) hebt om te incasseren.quote:Er zou een verjaringstermijn moeten bestaan voor het innen van dit soort bedragen. 'Een jaar vergeten te innen door vanwege een slechte eigen administratie? Jammer dan...'
?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:38 schreef WEST het volgende:
nee jij zit op je luie krent de hele dag vangt er wat geld voor, woont in een groot nieuwbouw huis en hebt het goed met de kerst...,![]()
![]()
kots ik op dat soort mensen
Hoopgevend is dat voor mensen met een laag inkomen.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:07 schreef dndiek het volgende:
[..]
Wat een standaard-reactie...de Belastingdienst mag er 3 jaar over doen om dat bedrag terug te storten
De fout ligt in principe niet bij de Belastingdienst natuurlijk. Mensen zijn verantwoordelijkheid voor hun eigen belastingopgave. Daar is ooit wat fout gegaan, anders komt er geen naheffing natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:09 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me in geval van hoge bedragen trouwens wel netjes als er een aflosregeling komt. Je kunt niet verwachten dat mensen onverwachts zoveel geld op tafel kunnen leggen, en de fout ligt bij de belastingdienst.
Dit is een naheffing. Mensen hadden wat meer belasting moeten betalen dan ze hadden opgegeven of ze hebben wat teveel teruggave gehad en dat geld al uitgegeven. Daar heb ik geen medeleden mee.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat deze minimuminkomens dat dus niet krijgen.
Dit bericht is dus juist bedoelt om te vertellen dat deze mensen dit niet "prima en zonder al teveel problemen" kunnen ophoesten.
Dit is dezelfde bullshit als Essent die een half jaar geleden bij mij op de stoep stond van "600 euro alsjeblieft, zijn we vergeten te innen over de periode 2000-2004" en twee maanden later nog eens van "oeps, doe er nog maar 100 bij dan, vergeten hihihi".
Als eht om zulke bedragen gaat, dan hebben dit soort instellingen hun administratie duidelijk niet op orde. Nochthans is hiervoor wel betaald met belastinggeld.
Niet iedereen werkt van 1 januari tot 31 december continu voor hetzelfde salaris. De belastingdienst moet uitrekenen wat je moet betalen, en dat is niet goed gegaan. Het gaat niet over foute opgaven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 03:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De fout ligt in principe niet bij de Belastingdienst natuurlijk. Mensen zijn verantwoordelijkheid voor hun eigen belastingopgave. Daar is ooit wat fout gegaan, anders komt er geen naheffing natuurlijk.
2 dagen? De hoeveelste aanmaning was het dan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Mijn exvriendin kreeg ook zo'n aanslag. Of ze even 700!!! euro wilde betalen.Ohja, het moest binnen 2 dagen op hun rekening staan![]()
![]()
Nee dat heeft iedereen zeker ff aan zijn neus hangen ofzo. STelletje teringmongolen bij de belastingdienst.
Dat is dan een dwangbevel. Niet zo raar dat je dan dus binnen 2 dagen moet betalen.... Dan hebben ze je er al een paar keer over aangeschreven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Mijn exvriendin kreeg ook zo'n aanslag. Of ze even 700!!! euro wilde betalen.Ohja, het moest binnen 2 dagen op hun rekening staan![]()
![]()
Nee dat heeft iedereen zeker ff aan zijn neus hangen ofzo. STelletje teringmongolen bij de belastingdienst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |