Och och och. De koopkracht moet weer achteruit?quote:Fiscus slaat voor kerst toe met naheffing
Een navordering van de fiscus over het jaar 2002 heeft zo’n 20.000 huishoudens kort voor de kerstdagen een onaangename verrassing bezorgd. De rekening, die vooral bij huishoudens met een klein inkomen op de deurmat viel, kan oplopen tot 1648 euro.”Hiermee slaat de belastingdienst compleet de plank mis,” vindt de vakcentrale FNV. In de Tweede Kamer hebben PvdA en VVD om opheldering gevraagd.
Het gaat bij de navordering om de heffingskorting die sinds 2001 wordt uitbetaald aan iedere belastingplichtige. Wie minder inkomstenbelasting betaalt dan er aan heffingskorting binnenkomt, moet terugbetalen. Tot dusverre liet de belastingdienst deze huishoudens ongemoeid. De te veel uitgekeerde heffingskorting over 2001 kan inmiddels ook niet meer worden ingevorderd. Maar over de jaren 2002, 2003 en 2004 wil staatssecretaris Wijn (financiën) nog wel ’cashen’.
Belastingdeskundige Ymi Knaap van de FNV voorziet grote problemen, aangezien de aanslag binnen twee maanden moet worden betaald. ”Zo’n belastingaanslag, uitgerekend op zo’n moment voor de kerst, dat doe je niet. Dat is te zot voor woorden. Hoe moeten die mensen dat betalen? Want het gaat bijna altijd om mensen met heel weinig inkomen. Die zitten nu in zak en as.”
Ymi Knaap van de FNV vindt dat het kabinet de aanslag over 2002 moet kwijtschelden, net als de aanslag over 2001. ”Die is niet opgelegd omdat de Belastingdienst binnen drie jaar moet vorderen. Ze waren te laat. Maar dat geldt nét niet voor de aanslag over 2002.”(GPD)
Bij mij wel. jammer dat het een voorschot is wat ik gewoon de aankomende maanden moet terugbetalenquote:Op woensdag 14 december 2005 22:25 schreef Mirage het volgende:
wel incasseren, maar het geld waar ik al maanden op wacht wordt maar niet gestort...
en bij mij is het geen eens een voorschot, maar iets dat ik al veel eerder had moeten ontvangen.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bij mij wel. jammer dat het een voorschot is wat ik gewoon de aankomende maanden moet terugbetalen.
Goed punt. Of je nu in december steelt of in een ander deel van het jaar is om het even.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:23 schreef drugsgebruiker het volgende:
Tja, erg kut voor ze, maar wanneer moeten we het dan collecteren? Of is de geboorte van het kindeke ook een reden tot financiele immuniteit?
Nu ik je verhaaltje nog eens lees........quote:Op woensdag 14 december 2005 22:27 schreef snoekiesnoek het volgende:
Ik heb hier ook totaal geen probleem mee. Ik werk keihard voor mijn geld en betaal ook veel belasting. En dat is flink meer dan die 1600 euro die zij terug moeten betalen. Ik wil absoluut niet betalen voor mensen die onterecht het geld opstrijken.
Goed dat ze dit aanpakken. En anders mag de belastingdienst mooi die tienduizenden euro's aan mij terugbetalen die ik jaarlijks afdraag.
De meeste mensen hebben dat na 1 keer lezen al doorquote:Op woensdag 14 december 2005 23:01 schreef longinus het volgende:
Nu ik je verhaaltje nog eens lees........
Wat ben jij een enorme eikel
Het is niet rechtvaardig, absoluut niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:26 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben dat na 1 keer lezen al door![]()
Ik vind het trouwens geen truuk, het is gewoon rechtvaardig.
Waarom geven we iedereen niet direct een paar miljoen cadeau? Probleem opgelost, ga Zalm even mailen!quote:Op donderdag 15 december 2005 00:31 schreef DionysuZ het volgende:
joh dat er dit jaar 100.000 huishoudens in armoede bijgekomen waren is nog lang niet genoegwe moeten een record proberen te breken!
goed planquote:Op donderdag 15 december 2005 01:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom geven we iedereen niet direct een paar miljoen cadeau? Probleem opgelost, ga Zalm even mailen!
Wat een standaard-reactie...quote:Op woensdag 14 december 2005 22:25 schreef Mirage het volgende:
wel incasseren, maar het geld waar ik al maanden op wacht wordt maar niet gestort...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |