175 jaarquote:Op woensdag 14 december 2005 19:17 schreef Burbo het volgende:
Toen België onafhankelijk werd volgens mij, dus dat is alweer enkele eeuwen geleden.
4 oktober 1831 om precies te zijn werd België uitgeroepen tot onafhankelijke staat.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:17 schreef Burbo het volgende:
Toen België onafhankelijk werd volgens mij, dus dat is alweer enkele eeuwen geleden.
In 1814-15 hadden de landen olv Metternich op het Congres van Wenen beslist nationalistische opstanden de kop in te drukken. Dit gaat dus over Pruisen, Rusland, Oostenrijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wat bedoel je dat de Grote Allliantie in Polen zaten en dus niks konden doen
Nee.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:48 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ze konden wel vanuit Polen het opdracht geven om hun legers van naastliggende landen België onder duim te houden, toch?
voor alle duidelijkheid.
België wordt onafhankelijk.
Jij zegt: mensen in Polen kunnen niks doen.
Weet ik niet precies. Lijkt me wel logisch. Ik kan het wel even opzoeken.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:38 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Met eigen belang bedoel je dus dat Nederlanden anders te sterk zou zijn, right?
Trouwens het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden was ook 'opgericht' als 'bufferstaat' voor Frankrijk. (Veroveringen Napoleon en dergelijke) Dus ja, die waren wel blij.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:45 schreef Paltos het volgende:
Frankrijk was inderdaad opgetogen met het opdoeken van een vijandige staat en Engeland tevreden met de splitising van een economische concurrent en de oprichting van een gamtigd liberaal bewind in België tegenover het vroegere despotisme van WIllem I.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |