abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33078189
Iemand die me kan vertellen wat deze is geweest?
Waar komt die humor vandaan over onze zuiderburen?
"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
pi_33078666
Toen België onafhankelijk werd volgens mij, dus dat is alweer enkele eeuwen geleden.
pi_33078715
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:17 schreef Burbo het volgende:
Toen België onafhankelijk werd volgens mij, dus dat is alweer enkele eeuwen geleden.
175 jaar
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33078716
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:17 schreef Burbo het volgende:
4 oktober 1831 om precies te zijn werd België uitgeroepen tot onafhankelijke staat.
Willem I erkende België aan de andere kant pas in 1839.

GB en Frankrijk waren okay met die onafhankelijkheid uit eigen belang. De anderen van de Grote Alliantie, opgericht tijdens het congres van Wenen 15 jaar eerder, zaten in Polen en konden niets doen.
pi_33078944
Wat bedoel je dat de Grote Allliantie in Polen zaten en dus niks konden doen
Verwijderd door Admin.
pi_33079035
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wat bedoel je dat de Grote Allliantie in Polen zaten en dus niks konden doen
In 1814-15 hadden de landen olv Metternich op het Congres van Wenen beslist nationalistische opstanden de kop in te drukken. Dit gaat dus over Pruisen, Rusland, Oostenrijk.
Maar er waren problemen in Polen ofzo? Weet ik ook niet precies. En ja, ze konden niet ingrijpen. Niet dat ze nadien nog hebben ingegrepen bij de eenmaking van Italië en de eenmaking van Duitsland, eigenlijk sloeg het helemaal nergens op.
pi_33079568
Ze konden wel vanuit Polen het opdracht geven om hun legers van naastliggende landen België onder duim te houden, toch?

voor alle duidelijkheid.

België wordt onafhankelijk.
Jij zegt: mensen in Polen kunnen niks doen.

Verwijderd door Admin.
pi_33081429
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:48 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ze konden wel vanuit Polen het opdracht geven om hun legers van naastliggende landen België onder duim te houden, toch?

voor alle duidelijkheid.

België wordt onafhankelijk.
Jij zegt: mensen in Polen kunnen niks doen.

Nee.
Op 4 october 1930 is er het nationaal congres waar het voorlopig bewind een staatshoofd kiest en een grondwet opstelt.
De reacties uit omliggende landen was als volgt: Frankrijk en Groot-Brittannië kiezen uit eigen belang uit België. Pruisen, Rusland en Oostenrijk kunnen niet ingrijpen omdat ze in de Poolse opstand zitten.
Volgens mij zijn er geen andere landen die kunnen opgeroepen worden België aan te vallen.
Dus in 1831 erkent een conferentie in Londen de onafhankelijkheid. Daarna valt Nederland nog binnen maar dit wordt met Franse hulp verijdeld.

Tenminste, zo dacht ik toch.
pi_33081526
Met eigen belang bedoel je dus dat Nederlanden anders te sterk zou zijn, right?
Verwijderd door Admin.
pi_33081729
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:38 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Met eigen belang bedoel je dus dat Nederlanden anders te sterk zou zijn, right?
Weet ik niet precies. Lijkt me wel logisch. Ik kan het wel even opzoeken.
pi_33081848
Frankrijk was inderdaad opgetogen met het opdoeken van een vijandige staat en Engeland tevreden met de splitising van een economische concurrent en de oprichting van een gamtigd liberaal bewind in België tegenover het vroegere despotisme van WIllem I.
pi_33082186
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:45 schreef Paltos het volgende:
Frankrijk was inderdaad opgetogen met het opdoeken van een vijandige staat en Engeland tevreden met de splitising van een economische concurrent en de oprichting van een gamtigd liberaal bewind in België tegenover het vroegere despotisme van WIllem I.
Trouwens het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden was ook 'opgericht' als 'bufferstaat' voor Frankrijk. (Veroveringen Napoleon en dergelijke) Dus ja, die waren wel blij.
pi_33087613
Goh, nu is m'n gesprekspartner Volvo geband voor altijd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')