abonnement Unibet Coolblue
pi_34561859
Als ik al zo goed kon zwemmen en niet bij een vereniging zat zou ik juist bij een vereniging gaan, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
  zondag 29 januari 2006 @ 10:48:59 #52
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_34573372
De faciliteiten voor krachttraining op de UT zijn goed voor iemand die doorgaans fitnesst. Ik bedoel te zeggen: iemand die veel aan de apparaten zit en eigenlijk niet weet waar ie mee bezig is.

Voor de fanatiekere sporter zie zich er meer in verdiept is het echter armoe troef op dit moment. Zo heeft men daar halterstangen waar je maximaal 120 kilo aan zou mogen hangen, hetgeen voor iemand die serieus bezig is binnen enige tijd wel te bereiken valt, en daar zit je dan.

Verder wordt er niet geluisterd naar pashouders, zijn de dumbbells maar tot 32 kilo, wordt je gezegd dat men 'geen bodybuilders' wil als je om serieuze uitrusting vraagt, betaal je je het leplazurus en hebben ze de afgelopen jaren niets anders uitgebreid dan een squatrack.

De vereniging voor krachtsporten Hercules heb ik ook wel contacten mee, het is zo dat zij ook er zijn om betere voorzieningen voor elkaar te krijgen. Maar zoiets gaat als je het mij zelf vraagt nog steeds erg moeilijk en ik overweeg volgend jaar dan ook ergens anders te trainen.

Ik heb trouwens goed vergelijkingsmateriaal, dat is waarom ik zo kritisch ben, ik train namelijk ook in de fitnessruimte van de VU in Amsterdam en dat is echt 1000 keer beter.
pi_34576015
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
De faciliteiten voor krachttraining op de UT zijn goed voor iemand die doorgaans fitnesst. Ik bedoel te zeggen: iemand die veel aan de apparaten zit en eigenlijk niet weet waar ie mee bezig is.

Voor de fanatiekere sporter zie zich er meer in verdiept is het echter armoe troef op dit moment. Zo heeft men daar halterstangen waar je maximaal 120 kilo aan zou mogen hangen, hetgeen voor iemand die serieus bezig is binnen enige tijd wel te bereiken valt, en daar zit je dan.

Verder wordt er niet geluisterd naar pashouders, zijn de dumbbells maar tot 32 kilo, wordt je gezegd dat men 'geen bodybuilders' wil als je om serieuze uitrusting vraagt, betaal je je het leplazurus en hebben ze de afgelopen jaren niets anders uitgebreid dan een squatrack.

De vereniging voor krachtsporten Hercules heb ik ook wel contacten mee, het is zo dat zij ook er zijn om betere voorzieningen voor elkaar te krijgen. Maar zoiets gaat als je het mij zelf vraagt nog steeds erg moeilijk en ik overweeg volgend jaar dan ook ergens anders te trainen.

Ik heb trouwens goed vergelijkingsmateriaal, dat is waarom ik zo kritisch ben, ik train namelijk ook in de fitnessruimte van de VU in Amsterdam en dat is echt 1000 keer beter.
Ik weet het, het is schandalig wat er met het fitnessgeld gedaan wordt. Wij (het bestuur van Hercules) proberen openheid in deze zaak te krijgen, we hebben al voor elkaar gekregen dat er een begroting wordt gemaakt voor fitness. Deze was er eerst nog niet eens, terwijl er wel 100.000 euro binnenkomt op pashouders.

Of die zwaardere dumbbels er komen is nog maar de vraag en als ze er komen zullen ze alleen beschikbaar zijn voor hercules leden, reguliere pashouders gaat sowieso al niet meer lukken gezien de gesprekken die we gehad hebben.

Ow en die stang kan wel meer dan 120 kilo hebben hoor , 160 of 180 kilo heeft er wel eens aan gehangen .
  zondag 29 januari 2006 @ 13:22:51 #54
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_34577437
Ha, heb ik jou gesproken of is het een van je collega's Ik wist deze dingen inderdaad ook wel, maar wist niet of ik hier zomaar mee naar buiten zou moeten komen, maar goed er moet dus veel gebeuren, veel geschopt worden en dat is eigenlijk gewoon triest.

Die indruk wat die dumbbells betreft had ik ook wel, evenals dat wat betreft die stangbelasting, ik weet uit betrouwbare bron dat er ook meer dan 180 kilo aan heeft gehangen. Het is echter zo dat het misschien wel kan maar dat het toch anders voelt.

Waar ik in de VU train hebben ze gewoon olympische stangen, goed, stevig en dik, een squatrek wat niet stuk te krijgen is en niet staat te wiebelen en van die dingen. Die mensen betalen per jaar 127 euro (dus bijna net zoveel als de gewone 115 euro hier) en krijgen met name in de ochtenden veel ruimere openingstijden en veel meer en betere apparatuur.

Nou is de VU wel een maatje groter dan de UT, dat snap ik zelf ook wel, maar om met het geld allemaal duistere dingen te financieren........
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')