abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 17:30:24 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33076378
quote:
Automobilisten die door de Belgische deelstaat Vlaanderen rijden, moeten een wegenvignet gaan kopen. Vlaams minister Van Mechelen (Begroting) zei dat woensdag. Het wegenvignet helpt niet tegen files, erkende hij. Maar het zorgt er wel voor dat Nederlandse en andere buitenlandse automobilisten die door het gebied trekken gaan meebetalen aan de Vlaamse wegen. bron: www.nu.nl
Ja Hollandeurs/Randstedelingen, voortaan via Maastricht richting de Route du Soleil
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_33076423
ONZ -> NWS.
  woensdag 14 december 2005 @ 17:42:21 #3
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33076664
Ik bestrijd deze verhuizing!
Sokkel Lolleromfg
  woensdag 14 december 2005 @ 17:44:59 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33076723
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:30 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ja Hollandeurs/Randstedelingen, voortaan via Maastricht richting de Route du Soleil
dat doet iedereen al , waarom omdat de A2 deel uitmaakt van de route du Solei
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 14 december 2005 @ 17:51:38 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_33076885
Vlaanderen wil wegenvignet invoeren

Uitgegeven: 14 december 2005 15:50

BRUSSEL - Automobilisten die door de Belgische deelstaat Vlaanderen rijden, moeten een wegenvignet gaan kopen. Vlaams minister Van Mechelen (Begroting) zei dat woensdag. Het wegenvignet helpt niet tegen files, erkende hij. Maar het zorgt er wel voor dat Nederlandse en andere buitenlandse automobilisten die door het gebied trekken gaan meebetalen aan de Vlaamse wegen.

In het kleine landje België rijden relatief veel buitenlandse auto's, bijvoorbeeld op weg naar het Zuid-Frankrijk. Maar alleen de Belgen betalen voor het onderhoud van de wegen, zoals recent bij Antwerpen.

Voor het vignet zijn nog veel voorbereidingen nodig. "Invoering in januari 2008 is optimistisch, per januari 2009 realistisch", zei Van Mechelen. Zo is overleg nodig met Wallonnië, het franstalige deel van België. Die streek wil ook een wegenvignet invoeren. De Vlaamse regering overweegt bovendien kilometerheffing in te voeren. De heffing blijkt echter vrij lastig. Bovendien ontbreekt de steun bij de bevolking,zo staat in een verslag dat de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen woensdag presenteerde.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 14 december 2005 @ 17:53:01 #6
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_33076916
Tja, als men onderling al zo verdeeld is over het vrij gebreuk van de wegen binnen de EU wat moet men dan van de toekomst verwachten? Wellicht een EU wegenbelasting? of een EU kilometerheffing?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 14 december 2005 @ 18:26:18 #7
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33077698
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja, als men onderling al zo verdeeld is over het vrij gebreuk van de wegen binnen de EU wat moet men dan van de toekomst verwachten? Wellicht een EU wegenbelasting? of een EU kilometerheffing?
Dit soort maatregelen staan natuurlijk haaks op vrijheid van verkeer. Kleine kans dat dit voorstel van de Vlaamse regering er doorkomt.
Sokkel Lolleromfg
pi_33081867
Bizar dit. Als je er langer over doordenkt, ga je feitelijk naar een constructie waarin in landen het recht menen te hebben om weggebruikers te laten dokken, puur vanwege een bepaalde geografische ligging. Lig je toevallig mooi centraal in Europa, dan kun je mensen dus flink laten dokken. Lig je in een uithoek, dan draai je fijn zelf op voor je wegennet...
  donderdag 15 december 2005 @ 06:07:57 #9
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33094025
Meebetalen aan die klotewegen van ze?
Hup, aan het werk!
pi_33094901
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:46 schreef dVTB het volgende:
Bizar dit. Als je er langer over doordenkt, ga je feitelijk naar een constructie waarin in landen het recht menen te hebben om weggebruikers te laten dokken, puur vanwege een bepaalde geografische ligging. Lig je toevallig mooi centraal in Europa, dan kun je mensen dus flink laten dokken. Lig je in een uithoek, dan draai je fijn zelf op voor je wegennet...
Het moet niet gekker worden! Straks gaan landen die niet zo centraal liggen hun badplaatsen en havens exploiteren, of landen waar je niet goed doorheen kan rijden door lastige bergen gaan skigebieden openen of eilanden waar je sowieso niet door heen kan rijden heffen toeristenbelasting. Het moet verboden worden om je geografische ligging te exploiteren.
De EU moet gewoon regelen dat ieder land het recht heeft op een haven, twee badplaatsen, drie skipistes en 100 dagen zon. Stop de discrimatie in Europa!
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 15 december 2005 @ 09:14:43 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33094989
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:46 schreef dVTB het volgende:
Lig je centraal wordt je wegennet ook intensiever gebruikt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33095040
Aangezien ik niks heb met alles ten westen van Parijs (Wie gaat er nou 3 weken in een dennenbos naar de golven van de atlantische oceaan zitten kijken?) maar des te meer met de franse en zwitserse alpen, mij best. Ik rij toch al altijd over Luik.
En als ze in Wallonië ook een vignet zouden invoeren, wat zou het? Ik vind het niet erg om een beetje mee te betalen, heb ook al een vignet voor zwitserland nodig. Dan mogen d'n belgen dat geld van mij trouwens wel investeren in beter asfalt rondom Luik
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_33095068
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Lig je centraal wordt je wegennet ook intensiever gebruikt.
door mensen die daar geen wegenbelasting voor betalen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33095623
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:19 schreef multatuli het volgende:

[..]

door mensen die daar geen wegenbelasting voor betalen.
welk betaald wordt uit een gezamelijke Europeesche pot, dus wel betaald wordt, alleen niet direct bij gebruik maar via de centrale staat welke het geld niet laat doorstromen naar de provincies
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')