Hmm, dan zul je van zo'n zonnebank ook niet bruin worden. Ik ken wel mensen die 'n erg witte huid hebben en dan rood en sproeterig onder de zonnebank vandaan komen, niet echt mooi. En slecht voor je huid; verbranden is niet goed nee.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:23 schreef Bob. het volgende:
ik wil het ook graag proberen, ben van mezelf erg bleek en ik word ook niet snel bruin (of nouja niet snel.. ik word gewoon helemaal nooit bruin) maar is het niet ontzettend slecht voor je huid?
Is zon ding niet extreem kankerverwekkend? Kan wel een zonnetje in huis gebruiken...quote:Op woensdag 14 december 2005 04:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Koop dan een gezichtsbruiner bij de kijkshop...
Ik werd vroeger ook nooit bruin, heb ook erg blond haar etc. WIj hebben een zonnebank thuis, en toen ik geblesseerd was vond ik het wel lekker voor me spieren die warmte, nu ben ik eigenlijk in één dag in de zon zitten hardstikke bruin en verbanden doe ik ook niet meer. Ideaal.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:23 schreef Bob. het volgende:
ik wil het ook graag proberen, ben van mezelf erg bleek en ik word ook niet snel bruin (of nouja niet snel.. ik word gewoon helemaal nooit bruin) maar is het niet ontzettend slecht voor je huid?
1. nooit meer (ik las laatst dat je er aanzienlijk meer kans op kanker door krijgt)quote:Op woensdag 14 december 2005 04:14 schreef Fok_Bak het volgende:
Wie heeft er ervaringen met zonnestudio's? Ik wil eens kijken of het wat voor me is, niet zo zeer voor een kleurtje (mag wel iets, maar niet zonnebankbruin) maar voor het 'lekkere gevoel'. Graag reacties vanuit ervaringen, niet vanuit vooroordelen. En nee, ik bedoel dus niet die thuisgrillen, maar apparatuur van een professionele studio.
Waar ik benieuwd naar ben:Hoe vaak ga je naar zo'n studio en hoe lang? Voel je je inderdaad lekkerder? Vanaf wanneer ga je een bruiningseffect merken? Smeer je je wel of niet in? Waar moet ik verder nog op letten?
Ja, UV is per definitie een carcinogeen.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:10 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Is zon ding niet extreem kankerverwekkend? Kan wel een zonnetje in huis gebruiken...
- 1 keer per week of 1 keer in de 2 weken, verschilt een beetje. 20 minuten.quote:# Hoe vaak ga je naar zo'n studio en hoe lang?
# Voel je je inderdaad lekkerder?
# Vanaf wanneer ga je een bruiningseffect merken?
# Smeer je je wel of niet in?
# Waar moet ik verder nog op letten?
Nee, dát is fijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 04:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Die bruine kleur raak je langzaam kwijt als je onder de douche staat, ik vind het maar geldverspilling
Koop dan een gezichtsbruiner bij de kijkshop...
Varieert natuurlijk, maar meestal 4 euro per keer.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:22 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat zijn de kosten eigenlijk van zo'n zonnestudio per keer?
Maar meer dan een normale zonnebank of een paar uurtjes op t strand?quote:Op woensdag 14 december 2005 23:32 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Ja, UV is per definitie een carcinogeen.
Kun je dit staven met bronnen? En zo ja, heb je ook bronnen voor het geval je 2x per maand een kwartiertje gaat?quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:31 schreef Biglebowski het volgende:
Zeer slecht voor je huid. Zo'n zonnebanksessie is zeer bevorderlijk voor het huidverouderingsproces. Dus als je geen zin hebt in perkament zou ik het niet doen !
Ligt aan de hoeveelheid straling. Maar de schade die het toebrengt aan de huid blijkt cummulatief te zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:18 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Maar meer dan een normale zonnebank of een paar uurtjes op t strand?
Daar zijn meer dan genoeg studies over te vinden. UV of het nu van een zonnebank of van de zon komt veroorzaakt schade aan de huid. Natuurlijk heeft de huid enige bescherming en wordt er onder invloed van UVB vitamine D3 aangemaakt. Maar vooral mensen die onder de zonnebank gaan hebben van nature weinig natuurlijke bescherming. En wat uit die lampen komt is voornamelijk UVA, die dringen dieper in de huid en beschadigen de huid op langere termijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:55 schreef Fok_Bak het volgende:
[..]
Kun je dit staven met bronnen? En zo ja, heb je ook bronnen voor het geval je 2x per maand een kwartiertje gaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |