abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 04:14:00 #1
81415 Fok_Bak
zuid ruimend zuidwest 8
pi_33063758
Wie heeft er ervaringen met zonnestudio's? Ik wil eens kijken of het wat voor me is, niet zo zeer voor een kleurtje (mag wel iets, maar niet zonnebankbruin) maar voor het 'lekkere gevoel'. Graag reacties vanuit ervaringen, niet vanuit vooroordelen. En nee, ik bedoel dus niet die thuisgrillen, maar apparatuur van een professionele studio.

Waar ik benieuwd naar ben:
  • Hoe vaak ga je naar zo'n studio en hoe lang?
  • Voel je je inderdaad lekkerder?
  • Vanaf wanneer ga je een bruiningseffect merken?
  • Smeer je je wel of niet in?
  • Waar moet ik verder nog op letten?
  • pi_33063762
    Die bruine kleur raak je langzaam kwijt als je onder de douche staat, ik vind het maar geldverspilling
    Koop dan een gezichtsbruiner bij de kijkshop...
      woensdag 14 december 2005 @ 04:25:50 #3
    81415 Fok_Bak
    zuid ruimend zuidwest 8
    pi_33063782
    Een kleurtje onder de douche kwijtraken? Ik weet niet wat jij uitspookt hoor. Enfin, heb je de startpost wel gelezen? Heb jij ervaring met zonnebanken in studio's? En zoals gezegd, ben ik NIET op zoek naar thuisbruiners.
    pi_33063786
    ik ga 2 keer in de maand naar de zonnebak toe.

en ja.. alleen om het lekkere, en omdat je er dan gewoon ff wat beter uitziet.. niemand merkt het zo van " Heb je zonnebakje gepakt??" maar gewoon, ik ben niet mmer zo bleekjes de laatste 2 jaar, en je huid ziet er gezonder uit.

ik smeer me niet in
    bruiningseffect ga je merken als je langer dan 10 minuten eronder gaat ( voor mij dan)

Ga gewoon langs de Sundays ( = goeie!!) en vraag je vragen daar ook gewoon ff!

succes ermee!
    pi_33064319
    Ik ga soms wel 2x in de week.
    Ik voel me er wel iets beter door, dat komt vooral doordat ik anders erg witjes bent (vind ik)

Maar of even je lijstje te beantwoorden:
    - +/- 2 x in de week, 15 minuten (niet onder de snelbruiner)
    - Ja
    - Ik was de eerste keer heel lichtjes verbrand en de tweede keer was het bruin
    - Niet
    - Kweenie
    XBox gamertag:NLGoliath
    pi_33064412
    goed dat je er over begint, ik ben maandag voor het eerst bij mij op de sportschool onder een proffessionele zonnebank geweest, ga nu 2 x in de week. kuurtje volgen.

waarom? omdat ik me witjes en wat "pips" voel. mis het zonnetje die niet geweest is deze zomer.
    hoe het voelt? ja lekker, 1ste x wel iets verbrand, op me gezicht. ben me witte huid nu al kwijt, niet bruin, vandaag weer hopen dat ik nu iets bruiner wordt.

je meot het wel bij houden wil je beetje bruin blijven ja,

veel plezier
    2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
    pi_33064711
    Ik heb er een zonneallergie van gekregen
    pi_33064959
    Het is heerlijk. Ik zou het zeker doen.
    Je kunt ze ook thuis huren, hebben wij ook eens gedaan.
    pi_33065058
    1 soms 2 keer per week, en soms een week niet.
    dan ga ik 18 min. onder de zwaarste bank

Ja, je hebt een gezond en bruin kleurtje, dan voel ik me altijd beter

ligt eraan hoevaak je gaat

soms, is wel beter, dan droogt je huid niet zo uit.
    en het bruiningsresultaat is beter.

niet gelijk de zwaarste en te lang
    brilletje op doen! alleen die kan ook zorgen voor witte ronde plekken om je ogen
    drukpunten, op je schouders en billen komen witte plekken omdat dat je drukpunten zijn.
    dus ook op je buik gaan liggen af en toe
  • copyright 2006
      woensdag 14 december 2005 @ 09:39:03 #10
    127945 moomphs
    Géén shrooms.
    pi_33065288
    Dude, naar een zonnestudio gaan is voor paupers!
    pi_33065670
    Op het moment ongeveer een keer in de maand. Ik pak dan de op een na zwaarste en ga daar 22 minuten onder.

Ja, ik ga echt voor het "lekkere gevoel", gewoon even ontspannen. Vandaar dat ik ook wat langer onder een minder sterke bank ga.

Hmmm, daarvoor ga ik echt niet vaak genoeg. Meer dan een klein beetje kleur krijg ik eigenlijk niet.

Ik smeer me in met "Kruidvat Vitamine E Zonnebank Crème". Tegen het uitdrogen en je kleurt dan mooier (maar dat heeft in mijn geval dus niet zoveel nut). Ik vind dat wel een prettige crème, 't ruikt wel erg sterk naar cocos, moet je van houden... Ik vind het wel ontspannend.

Als je nog nooit onder een zonnebank bent geweest is insmeren wel handig de eerste keer. En niet meteen onder een al te zware bank gaan liggen. Kort gezegd: voorkom dat je verbrand, da's gewoon slecht voor je huid.
  • Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_33073425
    ik wil het ook graag proberen, ben van mezelf erg bleek en ik word ook niet snel bruin (of nouja niet snel.. ik word gewoon helemaal nooit bruin) maar is het niet ontzettend slecht voor je huid?
    pi_33075449
    Hoe vaak ga je naar zo'n studio en hoe lang?

Ik ga zelf 1 keer in de 2 weken ongeveer. Ligt een beetje aan het weer buiten
    Dan ga ik meestal 20 minuutjes.

Voel je je inderdaad lekkerder?

Kiplekker

Vanaf wanneer ga je een bruiningseffect merken?

Direct, maar ik heb veel pigment dus bij mij zie je het aardig snel

Smeer je je wel of niet in?

Niet, alleen na afloop ff aftersun

Waar moet ik verder nog op letten?

Dat je de kap van de bank dicht doet als je eronder ligt, anders is het zonde van je geld
    -Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
    -Landskampioen 2005-2008
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 december 2005 @ 17:15:01 #14
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_33076001
    Hoe vaak ga je naar zo'n studio en hoe lang?
    Soms twee keer per week, soms twee keer per maand. Is afhankelijk van de tijd die ik heb en de behoefte... Ik ga 10-12 minuten op de lichtste bank.
    Voel je je inderdaad lekkerder?
    Absoluut, het is voor mij ontspanning. En ik ben blij dat ik er niet meer zo witjes/ziek uitzie dan.
    Vanaf wanneer ga je een bruiningseffect merken?
    Ik ga niet echt voor het bruin, meer voor gebroken wit
    Smeer je je wel of niet in?
    Soms, met dat Biodermal zonnebankspul
    Waar moet ik verder nog op letten?
    Hygiëne vind ik heel belangrijk...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_33077146
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 15:23 schreef Bob. het volgende:
    ik wil het ook graag proberen, ben van mezelf erg bleek en ik word ook niet snel bruin (of nouja niet snel.. ik word gewoon helemaal nooit bruin) maar is het niet ontzettend slecht voor je huid?
    Hmm, dan zul je van zo'n zonnebank ook niet bruin worden. Ik ken wel mensen die 'n erg witte huid hebben en dan rood en sproeterig onder de zonnebank vandaan komen, niet echt mooi. En slecht voor je huid; verbranden is niet goed nee.
    La mode se démode, le style jamais.
      woensdag 14 december 2005 @ 18:17:15 #16
    81415 Fok_Bak
    zuid ruimend zuidwest 8
    pi_33077505
    Nou, dat valt mee wat betreft de niet-serieuze reacties. Denk dat volgende week even bij de Sunday's bij mij om de hoek binnenstap. Goede tips verder, kan ik (en anderen met mij) wat mee.
    pi_33077995
    Ik ga zelf ook bij Sundays. Als je daar om info vragen zijn ze nooit te beroerd om je wat te vertellen.
    Vraag daar eens om wat info.

Succes
    -Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
    -Landskampioen 2005-2008
    pi_33085250
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 04:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Is zon ding niet extreem kankerverwekkend? Kan wel een zonnetje in huis gebruiken...
    pi_33085611
    Ik heb een "thuisgril" .... vind ik trouwens onzin om het zo te noemen en dan het spul in een studio alleen als professioneel te bestempelen

Het is maar wat je lekker vindt. Je gaat voor ontspanning en comfort .. toch?
    Ik vind die "professionele" studio-ovens pas echt grillen.

Ik pak thuis mijn Philips zonnehemel. Hang hem zeer eenvoudig boven het bed en kruip in mijn warme kamertje op het bedje en ga er onder liggen. Niets een koude harde plaat, met een geluid en wattage boven je lichaam waaronder je het gemiddeld max. 10 minuten onder uit houdt.

Anders wordt het al gauw gevaarlijk en ongezond

Wat mij betreft ... zonnestudio... prima voor snel en turbo bruin. Echt niet voor ontspanning en comfort.
    DAT doe ik lekker thuis. En ik heb 's-winters veel baat bij het effect van het licht, de warmte en lig gewoon te genieten.
    En hou er een gezond niet te overdreven kleurtje aan over
    Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
    Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
    pi_33087491
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 15:23 schreef Bob. het volgende:
    Ik werd vroeger ook nooit bruin, heb ook erg blond haar etc. WIj hebben een zonnebank thuis, en toen ik geblesseerd was vond ik het wel lekker voor me spieren die warmte, nu ben ik eigenlijk in één dag in de zon zitten hardstikke bruin en verbanden doe ik ook niet meer. Ideaal.
    pi_33087741
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 04:14 schreef Fok_Bak het volgende:
    Wie heeft er ervaringen met zonnestudio's? Ik wil eens kijken of het wat voor me is, niet zo zeer voor een kleurtje (mag wel iets, maar niet zonnebankbruin) maar voor het 'lekkere gevoel'. Graag reacties vanuit ervaringen, niet vanuit vooroordelen. En nee, ik bedoel dus niet die thuisgrillen, maar apparatuur van een professionele studio.

Waar ik benieuwd naar ben:
  • 1. nooit meer (ik las laatst dat je er aanzienlijk meer kans op kanker door krijgt)
    2. daarna ben ik nog 1 x geweest, voelde me beroerd, maar dat zat tussen mn oren
    3. best snel vond ik (snelbrander ofzo, bij de sportstudio)
    4. nee ik smeer me dan niet in
    5. enge ziektes ja sorry hoor, maar kben met alles zo voorzichtig de laatste tijd..
    pi_33088608
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 22:10 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Is zon ding niet extreem kankerverwekkend? Kan wel een zonnetje in huis gebruiken...
    Ja, UV is per definitie een carcinogeen.
    pi_33097155
    quote:
    # Hoe vaak ga je naar zo'n studio en hoe lang?
    # Voel je je inderdaad lekkerder?
    # Vanaf wanneer ga je een bruiningseffect merken?
    # Smeer je je wel of niet in?
    # Waar moet ik verder nog op letten?
    - 1 keer per week of 1 keer in de 2 weken, verschilt een beetje. 20 minuten.
    - Ja, vooral in de winter is het fijn.
    - Ligt eraan hoe vaak je eronder gaat, ikzelf merk het eigenlijk elke keer wel.
    - Niet.

<MP>
    pi_33098319
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 04:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Die bruine kleur raak je langzaam kwijt als je onder de douche staat, ik vind het maar geldverspilling
    Nee, dát is fijn.

Lig je 's zomers op het strand, met je stralend bruine kop en een spierwit lichaam.
      FOK!fossiel donderdag 15 december 2005 @ 17:10:28 #25
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_33106775
    Ik ga 1x per maand 15 minuten onder de zwaktste zonnebank.

Dat is voor mij genoeg om er niet lijkbleek uit te zien en het risico wat ik loop vind ik zeer acceptabel. Vroeger was ik bijzonder huiverig voor zonnebanken. Niet vanwege het risico op huidkanker (wat je echt niet moet verwaarlozen hoor!) maar ook omdat ik die bruine mensen bij -12 toch wel nep vind uitzien...

Bij Sunday's (erg tevreden over) vragen ze elke keer 'Was het lekker'?' En hier hebben mensen het er ook over dat ze het fijn vinden om te zonnebanken. Ik niet... het is meer een soort van noodzakelijk onderhoud, net als de tandarts.
    Chick on a mission
      donderdag 15 december 2005 @ 17:17:28 #26
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_33106949
    hoi Keroppi
    Lang niet gezien
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_33110124
    Wat zijn de kosten eigenlijk van zo'n zonnestudio per keer?
    BlaBlaBla
    pi_33119289
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 19:22 schreef Soldier2000 het volgende:
    Wat zijn de kosten eigenlijk van zo'n zonnestudio per keer?
    Varieert natuurlijk, maar meestal 4 euro per keer.
    Bij een 'strippenkaart' is het in verhouding goedkoper!

Maar moet je bij jou in de buurt maar 'ns informeren.. Verschilt uiteindelijk toch overal
    pi_33133579
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 23:32 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Ja, UV is per definitie een carcinogeen.
    Maar meer dan een normale zonnebank of een paar uurtjes op t strand?
    pi_33134016
    Zeer slecht voor je huid. Zo'n zonnebanksessie is zeer bevorderlijk voor het huidverouderingsproces. Dus als je geen zin hebt in perkament zou ik het niet doen !
    Her name was Lola, she was a showgirl..........
      vrijdag 16 december 2005 @ 17:55:03 #31
    81415 Fok_Bak
    zuid ruimend zuidwest 8
    pi_33140102
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 14:31 schreef Biglebowski het volgende:
    Zeer slecht voor je huid. Zo'n zonnebanksessie is zeer bevorderlijk voor het huidverouderingsproces. Dus als je geen zin hebt in perkament zou ik het niet doen !
    Kun je dit staven met bronnen? En zo ja, heb je ook bronnen voor het geval je 2x per maand een kwartiertje gaat?
      vrijdag 16 december 2005 @ 18:01:53 #32
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_33140263
    Ik vind de warmte en het licht van een zonnebank erg fijn. Maar van mij hoeft dat bruiningsgedoe er niet bij. Eigenlijk beschadig je moedwillig je huid; het verkleuren van de huid is in feite de beschadiging. En je betaalt er ook nog voor. Eigenlijk oerdom dus! Ik vind mijn gezondheid dus belangrijker dan het kleurtje. Ik zou het afraden.

En bovendien zoals men hierboven al zei, het veroudert de huid. Dus als je voortijdig een rimpelkop wil krijgen: vooral zonebanken!
    pi_33140399

Ik ga ongeveer 2, 3 keer per maand naar Sunday's. Toevallig vandaag nog geweest en ik neem altijd de sterkste voor 15 minuten.

Ja, de warmte laat me ontspannen en voel me daarna heerlijk.

Eerst ben ik altijd even rood, maar later toch een beetje kleur. Dat vind ik wel fijn, aangezien ik best bleek ben van mezelf.

Alleen aftersun op de rode plekken.

Ga naar een goeie, erkende zonnestudio. Sunday's ben ik erg tevreden over, alleen is hij vrij duur. Ik ga altijd onder de sterkste en betaal 16 euro voor 15 minuten. Maar dan is wel alles wat je er verder gebruikt (deo, handdoek, aftersun, reinigingsspullen, drinken enz.) gratis.
  • Back in business.
    pi_33142904
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 14:18 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Maar meer dan een normale zonnebank of een paar uurtjes op t strand?
    Ligt aan de hoeveelheid straling. Maar de schade die het toebrengt aan de huid blijkt cummulatief te zijn. .
    pi_33144887
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 17:55 schreef Fok_Bak het volgende:

[..]

Kun je dit staven met bronnen? En zo ja, heb je ook bronnen voor het geval je 2x per maand een kwartiertje gaat?
    Daar zijn meer dan genoeg studies over te vinden. UV of het nu van een zonnebank of van de zon komt veroorzaakt schade aan de huid. Natuurlijk heeft de huid enige bescherming en wordt er onder invloed van UVB vitamine D3 aangemaakt. Maar vooral mensen die onder de zonnebank gaan hebben van nature weinig natuurlijke bescherming. En wat uit die lampen komt is voornamelijk UVA, die dringen dieper in de huid en beschadigen de huid op langere termijn.
    pi_33155822
    Ik ga eens per 3 weken naar de zonnebank... ik vind het erg lekker en zie er gewoon 1000 keer beter uit met een tintje. Ik word dan ook snel en mooi bruin. Ik neem een vrij sterke en dat dan voor 18 minuutjes.

Of het wat minder gezond is interesseert me geen reet eigenlijk. Ik ben van mezelf lijkbleek en zie er sinds ik regelmatig een zonnebankje pak gewoon veel en veel beter uit. Vind ik belangrijker.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')