abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:41:53 #1
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_33049573
Ik kreeg vandaag een brief binnen van mijn verzekering met een "verzoek tot aangife" omdat ik bij een "schade-geval" betrokken zou zijn geweest begin december. Een precies tijdstip werd niet vermeld, evenmin werd er genoemd wat de precieze schade dan zou zijn. Ik word verzocht een schadeformulier in te vullen en binnen een week terug te sturen naar mijn verzekering. Zelf weet ik echter helemaal niets af van een "schade-geval", op de bewuste datum ben ik wel diverse keren met de auto ergens heengereden, maar er staat me echt helemaal niets bij wat hierop zou kunnen duiden.
Natuurlijk ga ik morgen de verzekering bellen voor hoe en wat, maar ik vraag me toch af hoe ik nu het beste zou kunnen handelen. Omdat ik van niks weet, alles gewoon ontkennen en zeggen 'ik betaal niet'?, of de verzekering laten betalen en de no-claim opgeven voor iets waar ik helemaal geen weet van heb dat het uberhaupt gebeurd is?

Bijzonder vreemd
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_33049624
raar.... (WGR trouwens?)
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:46:25 #3
38111 Boomlaars
pi_33049673
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:43 schreef DABAMaster het volgende:
raar.... (WGR trouwens?)
Ja
pi_33049700
Je kan natuurlijk vragen wat je zou moeten aangeven.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33049855
GC ---> WGR
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33050115
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:41 schreef Boomlaars het volgende:
Omdat ik van niks weet, alles gewoon ontkennen en zeggen 'ik betaal niet'?, of de verzekering laten betalen en de no-claim opgeven voor iets waar ik helemaal geen weet van heb dat het uberhaupt gebeurd is?
Aangezien jij volgens hen aangifte moet gaan doen, en een schadeformulier in moet vullen lijkt het me logischer dat je het slachtoffer zou zijn geweest?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:06:05 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33050161
Hoe zijn ze aan jouw gegevens gekomen? Misschien heeft iemand jou als valse naam opgegeven?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:07:38 #8
38111 Boomlaars
pi_33050212
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:04 schreef 700MB het volgende:

[..]

Aangezien jij volgens hen aangifte moet gaan doen, en een schadeformulier in moet vullen lijkt het me logischer dat je het slachtoffer zou zijn geweest?
Een schadeformulier moet altijd door beide partijen ingevuld worden. Iemand heeft gewoon aan zijn of haar verzekering mijn kenteken opgegeven met een bepaalde klacht en die hebben dat weer doorgespeeld aan mijn verzekering, die met mij contact hebben opgenomen via de brief. Slachtoffer ben ik zelf zeker niet
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:08:45 #9
38111 Boomlaars
pi_33050244
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:06 schreef Lienekien het volgende:
Hoe zijn ze aan jouw gegevens gekomen? Misschien heeft iemand jou als valse naam opgegeven?
De persoon zelf heeft die gegevens niet, alleen mijn kenteken, die hij/zij heeft doorgegeven aan de verzekering. De verzekering heeft daar genoeg aan om met mij in contact te komen.
pi_33050315
Het kan natuurlijk zijn dat jij je auto hebt geparkeerd op een plaats waar je voorganger tegen een auto heeft gezeten, de bestuurders kunnen dan aannemen dat jij het bent geweest.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:11:39 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33050322
Ik zou gewoon morgen eerswt even (uitermate pissig) bellen, wat dit voor onzin is en van daar verder kijken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33051098
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zou gewoon morgen eerswt even (uitermate pissig) bellen, wat dit voor onzin is en van daar verder kijken.
Dat is geen onzin. Het komt geregeld voor dat een schadeformulier eenzijdig wordt ingevuld en dat daar dan een tegenpartij met een zekere identiteit wordt aangewezen. Het is daarnaast ook niet ondenkbaar dat je inderdaad niet gemerkt hebt dat je met een andere auto (of wat dan ook) in aanrijding bent gekomen. Als de verzekeraar van die 'tegenpartij' dan een verzoek om schadevergoeding ontvangt, is het ten eerste ronduit logisch dat de verzekeraar de lezing van haar verzekerde (= die tegenpartij) opvraagt en op grond van artikel 8 WAM moet die verzekerde daarop in gaan.

Wat TS dus het beste kan doen is naar eer en geweten verklaren dat hij geen idee heeft op welk voorval precies gedoeld wordt en dat hij dus zijn betrokkenheid (en daarmee zijn aansprakelijkheid) betwist. Het is voorts aan de eisende partij om betrokkenheid en aansprakelijkheid te bewijzen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_33051634
Precies Argento, zo is het. Het dient maar bewezen te worden dat jij schade hebt veroorzaakt.
Het is weer een tijdje geleden, dus getuigen vinden wordt een moeilijk verhaal natuurlijk.
Kortom, het lijkt mij dat ze je niks kunnen maken.

Ps. Miscchien was het Rinus?
- verwijderd door admin -
The truth is always worse when you are sober
  woensdag 14 december 2005 @ 08:05:18 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33064311
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:59 schreef Julian_H het volgende:
Precies Argento, zo is het. Het dient maar bewezen te worden dat jij schade hebt veroorzaakt.
Het is weer een tijdje geleden, dus getuigen vinden wordt een moeilijk verhaal natuurlijk.
Kortom, het lijkt mij dat ze je niks kunnen maken.

Ps. Miscchien was het Rinus?
Nou.. dat zou ik niet te hard stellen hoor. Kan best zijn dat dit al even speelt.
Ik heb ook pas een parkeerschade gevalletje, waarbij mijn verzekering het op het waarborgfonds wilde verhalen. Hiervoor hebben ze dan dus buiten een proces verbaal, het liefste ook een getuigeverklaring. Mijn vriendin was destijds getuige en heb ik ook in het proces verbaal laten opnemen.

Hoewel alles begin oktober speelde, kreeg ze pas afgelopen week een verzoek tot het invullen van een eigen verklaring.

het kan dus inderdaad zo zijn dat TS iemand geraakt heeft met parkeren oid, en dat hij heel duidelijk gezien is door degene die hij geraakt heeft en zijn getuige.

Wist je trouwens dat dat in zo'n geval een misdrijf is? Dat noemen ze "Doorrijden Na Een Aanrijding". Daarom kun je van dat soort parkeerschades de aangifte ook niet digitaal doen, maar zul je altijd langs een politie bureau moeten gaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 14 december 2005 @ 11:28:01 #15
38111 Boomlaars
pi_33067598
Ik heb zojuist gebeld, ik blijk een brommerrijder geen voorrang te hebben verleend, en die is daarom gevallen, met licht letsel en lichte schade aan zijn brommer tot gevolg. Ik weet van niks, dus ik vind het een raar verhaal, maargoed ik sluit niet uit dat het gebeurd is, maar ik kan me niets herinneren wat daarop zou wijzen. Bovendien denk ik ook niet niet dat die persoon dit kan bewijzen dus ik ga vooralsnog niets laten betalen.
pi_33067708
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:28 schreef Boomlaars het volgende:
Ik heb zojuist gebeld, ik blijk een brommerrijder geen voorrang te hebben verleend, en die is daarom gevallen, met licht letsel en lichte schade aan zijn brommer tot gevolg. Ik weet van niks, dus ik vind het een raar verhaal, maargoed ik sluit niet uit dat het gebeurd is, maar ik kan me niets herinneren wat daarop zou wijzen. Bovendien denk ik ook niet niet dat die persoon dit kan bewijzen dus ik ga vooralsnog niets laten betalen.
Tja, als het daadwerkelijk gebeurd is, dan zal de brommer rijder het lastig krijgen om dit te bewijzen inderdaad, tenzij er een getuige is die het verhaal van hem kan bevestigen.

Zonder getuigen kan hij weinig. Dus dan moet je voor jezelf uitmaken of het gebeurd is ja of nee ( op basis van gegevens van de bromfietser zoals plaats en tijdstip van het gebeuren ) en vervolgens uitmaken of je gaat betalen ja of nee. En dat laatste zal een morale keuze zijn omdat het gebeurd kan zijn maar de tegenpartij dat niet kan bewijzen en jij dus waarschijnlijk niet hoeft te betalen...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:58:05 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33068346
Boomaars, betalen hoef je waarschijnljk sowieso niet. Dit is verder geen schade voor jou, maar dit wordt in z'n geheel gedekt door je WA verzekering.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33068360
Voorrang neem je niet, voorrang krijg je. had hij wel licht. hoever van je af is het gebeurt. Is het wel door jou gebeurt.
Ik zie gasten genoeg die verkeerd remmen, een gladde plek en ze liggen om. Je kan dan hooguit een bon krijgen voor geen voorrang verlenen omdat hij niet tegen je aan is gereden.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:27:44 #19
38111 Boomlaars
pi_33068981
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:58 schreef avotar het volgende:
Boomaars, betalen hoef je waarschijnljk sowieso niet. Dit is verder geen schade voor jou, maar dit wordt in z'n geheel gedekt door je WA verzekering.
Ja, ik zeg ook 'laat niets betalen', want het zou me wel m'n no-claim kosten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')