Jaquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:43 schreef DABAMaster het volgende:
raar.... (WGR trouwens?)
Aangezien jij volgens hen aangifte moet gaan doen, en een schadeformulier in moet vullen lijkt het me logischer dat je het slachtoffer zou zijn geweest?quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:41 schreef Boomlaars het volgende:
Omdat ik van niks weet, alles gewoon ontkennen en zeggen 'ik betaal niet'?, of de verzekering laten betalen en de no-claim opgeven voor iets waar ik helemaal geen weet van heb dat het uberhaupt gebeurd is?
Een schadeformulier moet altijd door beide partijen ingevuld worden. Iemand heeft gewoon aan zijn of haar verzekering mijn kenteken opgegeven met een bepaalde klacht en die hebben dat weer doorgespeeld aan mijn verzekering, die met mij contact hebben opgenomen via de brief. Slachtoffer ben ik zelf zeker nietquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:04 schreef 700MB het volgende:
[..]
Aangezien jij volgens hen aangifte moet gaan doen, en een schadeformulier in moet vullen lijkt het me logischer dat je het slachtoffer zou zijn geweest?
De persoon zelf heeft die gegevens niet, alleen mijn kenteken, die hij/zij heeft doorgegeven aan de verzekering. De verzekering heeft daar genoeg aan om met mij in contact te komen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:06 schreef Lienekien het volgende:
Hoe zijn ze aan jouw gegevens gekomen? Misschien heeft iemand jou als valse naam opgegeven?
Dat is geen onzin. Het komt geregeld voor dat een schadeformulier eenzijdig wordt ingevuld en dat daar dan een tegenpartij met een zekere identiteit wordt aangewezen. Het is daarnaast ook niet ondenkbaar dat je inderdaad niet gemerkt hebt dat je met een andere auto (of wat dan ook) in aanrijding bent gekomen. Als de verzekeraar van die 'tegenpartij' dan een verzoek om schadevergoeding ontvangt, is het ten eerste ronduit logisch dat de verzekeraar de lezing van haar verzekerde (= die tegenpartij) opvraagt en op grond van artikel 8 WAM moet die verzekerde daarop in gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zou gewoon morgen eerswt even (uitermate pissig) bellen, wat dit voor onzin is en van daar verder kijken.
Nou.. dat zou ik niet te hard stellen hoor. Kan best zijn dat dit al even speelt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:59 schreef Julian_H het volgende:
Precies Argento, zo is het. Het dient maar bewezen te worden dat jij schade hebt veroorzaakt.
Het is weer een tijdje geleden, dus getuigen vinden wordt een moeilijk verhaal natuurlijk.
Kortom, het lijkt mij dat ze je niks kunnen maken.
Ps. Miscchien was het Rinus?
Tja, als het daadwerkelijk gebeurd is, dan zal de brommer rijder het lastig krijgen om dit te bewijzen inderdaad, tenzij er een getuige is die het verhaal van hem kan bevestigen.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:28 schreef Boomlaars het volgende:
Ik heb zojuist gebeld, ik blijk een brommerrijder geen voorrang te hebben verleend, en die is daarom gevallen, met licht letsel en lichte schade aan zijn brommer tot gevolg. Ik weet van niks, dus ik vind het een raar verhaal, maargoed ik sluit niet uit dat het gebeurd is, maar ik kan me niets herinneren wat daarop zou wijzen. Bovendien denk ik ook niet niet dat die persoon dit kan bewijzen dus ik ga vooralsnog niets laten betalen.
Ja, ik zeg ook 'laat niets betalen', want het zou me wel m'n no-claim kostenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:58 schreef avotar het volgende:
Boomaars, betalen hoef je waarschijnljk sowieso niet. Dit is verder geen schade voor jou, maar dit wordt in z'n geheel gedekt door je WA verzekering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |