abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33047821
Ik heb een aantal jaren terug een paar van Bommels aangeschaft. Echt geweldige schoenen, zitten zeer fijn. Mooie kwaliteit! Verzorg ze regelmatig met schoenpoets en dergelijke. Mede daardoor zien ze er absoluut niet afgetrapt uit, al toont het leer inmiddels 'karakter'.

Vandaag zag ik dat er een over de breedte van mijn voetzool een scheur loopt, en bij mijn andere schoen is precies hetzelfde aan de hand. De zool is niet volledig van leer, maar deels van een soort donkergroen rubber. Deze zijn blijkbaar poreus geworden in 3 jaar tijd.

Mag je dit verwachten van zo'n schoen? Dacht altijd dat van Bommel één van dé schoenen waren op het gebied van kwaliteit.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:24:00 #2
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_33047866
"Een aantal jaren" vind ik toch best lang voor een schoen. En ja, rubber droogt op een gegeven moment uit. Bij mij is dat, bij goedkope schoentjes, vaak na een half jaar al.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:28:05 #3
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33047967
ik heb wel meer klachten over van bommel dan alleen dat...

ook ik was van mening dat van bommel een kwaliteitsschoen was totdat ik:

* de originele schoenzool het niet langer dan een halfjaar uithoudt
* ieder half jaar de zolen versleten had

en dan draag ik ze gemiddeld 2x per week -> kantoorbaan

daarnaast nog veel gezeik gehad over veters en de tong van de schoen.

van bommel heeft redelijk afgedaan bij mij, heb nu nog 1 paar, heb nog niet een vervangend merk kunnen vinden.
Neerkomen wel!
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:31:25 #4
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33048047
Zijn dat donkergroene zolen met bobbeltjes? Of half leer, half rubber? Dit valt gewoon onder slijtage; is overigens wel te repareren bij een goede schoenmaker. Dit is overigens behoorlijk prijzig, maar dat zijn ze vast nog wel waard!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_33048080
Ik ben erg te spreken over de oude generatie van Bommel. ik herken mijn schoenen van TS.
maar nu met de nieuwe generatie (floris) is het zogenaamd modieuzer geworden, maar de kwaliteit is idd achteruit gehold.
Having too much is no better than having sufficient.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:40:06 #6
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_33048250
Het is Van Bommel, met een hoofdletter V. Stelletje taalverloochenaars!
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_33048427
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:40 schreef TC03 het volgende:
Het is Van Bommel, met een hoofdletter V. Stelletje taalverloochenaars!
gelijk heb je, ook Floris is met een hoofdletter.
Having too much is no better than having sufficient.
pi_33048534
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:28 schreef Freeflyer het volgende:
ik heb wel meer klachten over van bommel dan alleen dat...

ook ik was van mening dat van bommel een kwaliteitsschoen was totdat ik:

* de originele schoenzool het niet langer dan een halfjaar uithoudt
* ieder half jaar de zolen versleten had

en dan draag ik ze gemiddeld 2x per week -> kantoorbaan

daarnaast nog veel gezeik gehad over veters en de tong van de schoen.

van bommel heeft redelijk afgedaan bij mij, heb nu nog 1 paar, heb nog niet een vervangend merk kunnen vinden.
Wat dacht je van Van Lier?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_33048571
Ik ben niet geschokt dat je na drie jaar je zool moet vrevangen. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je gebruik. Ik heb twee paar werkschoenen (kantoorwerk dan wel) en die draag ik ongeveer twee jaar met een verzoling tussendoor, daarna gaan ze naar het goede doel omdat ze voor kantoor niet meer kunnen en ik verder op sneakers of kisten loop.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_33048588
Ok even voor de duidelijkheid,

Koop nette schoenen altijd met leren zolen, rubberen zolen staan plomp.

Verder, zolen hebben niet het eeuwige leven, net als veters. Dit soort schoenen kunnen makkelijk worden verzoold voor 30 euro, dan kan je weer een tijd vooruit.
Dit soort schoenen hebben onderdelen die je af en toe moet vervangen, wat geeft dat?
pi_33048608
Van Bommel is voor paupers: Koop Sabelt
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_33048695
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:55 schreef cultheld het volgende:
Van Bommel is voor paupers: Koop Sabelt
Jammer dat je dat zegt, want het is typisch 'des paupers' om een degelijk schoenenmerk zo af te schilderen. Verder is er altijd baas bovenbaas, en kan je stellen dat Sabelt ook voor paupers is, en alleen maatschoenen het echte werk zijn.

Goodyear gestickte schoenen (van Lier of van Bommel) zijn kwalitatief prima schoenen.
pi_33048771
Van Bommel maakt niet echt goede schoenen. Wil je in dezelfde stijl blijven moet je richting Crockett & Jones. Ze zien iets duurder (vanaf 300 euro zo'n beetje) maar véél beter. Bovendien zijn de leesten stukken eleganter dan de (toch vaak) bonkige modellen van Van Bommel.

Floris Van Bommel maakt wel leuke modellen, maar ik heb 2 paar gehad en nooit meer. Wat een slechte kwaliteit is dat. Echt om te huilen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_33048927
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef Mastroianni het volgende:
Van Bommel maakt niet echt goede schoenen. Wil je in dezelfde stijl blijven moet je richting Crockett & Jones. Ze zien iets duurder (vanaf 300 euro zo'n beetje) maar véél beter. Bovendien zijn de leesten stukken eleganter dan de (toch vaak) bonkige modellen van Van Bommel.

Floris Van Bommel maakt wel leuke modellen, maar ik heb 2 paar gehad en nooit meer. Wat een slechte kwaliteit is dat. Echt om te huilen.
Om te stellen dat ze geen goede schoenen maken gaat mij toch echt te ver. Ik heb 8 jaar oude van Bommels die er nog presentabel uit zien, ze zijn een paar keer verzoold.

'elegante leesten'. Ik koop eigenlijk maar twee modellen en die zijn vrij traditioneel.

Overigens heb ik ook een paar oxfords van C&J, ook prima schoenen maar het verschil in kwaliteit daar heb ik zo mijn twijfels over. Het lijken mij beide prima schoenen?

[ Bericht 8% gewijzigd door maertz op 13-12-2005 18:17:19 ]
pi_33048992
VB wordt gemaakt in Indonesie en Bulgarije (of Roemenie, dat ben ik ff kwijt)

Beetje de Boss onder de schoenen: kwaliteit promoten, maar dat niet leveren, en te duur

Van Lier is nog een tandje erger....

Vroeger was VB prima (ik heb een paar van 13 jaar oud dat het nog leuk doet), maar tegenwoordig teren ze op de roem van vroeger imho.....

Zoals hierboven gezegd: geef iets meer geld en scoort veel betere kwaliteit bij bv C&J, Church's, Santoni,
pi_33049352
Ook ben ik van mening dat mensen zich tegenwoordig enorm laten hypen over schoen-kwaliteit. Sommige mensen verwachten denk ik teveel van een schoen.
pi_33049383
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:30 schreef maertz het volgende:
Ook ben ik van mening dat mensen zich tegenwoordig enorm laten hypen over schoen-kwaliteit. Sommige mensen verwachten denk ik teveel van een schoen.
Is het zo raar dat je verwacht dat je er langer mee doet dan 2 a 3 jaar?

Van Bommel zit sinds een jaar of 5 (?) niet meer in NL met de productie. Sindsdien is de kwaliteit drastisch gedaald.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_33049388
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:13 schreef Solitarias het volgende:
VB wordt gemaakt in Indonesie en Bulgarije (of Roemenie, dat ben ik ff kwijt)

Onzin, die maken ze gewoon ergens in Brabant
pi_33049518
Heb nu 2 paar Van Bommels, bevallen me tot nu toe echt prima. Loop op het ene paar nu 1 jaar, andere paar maand geleden gekocht. Hiervoor Van Lier, klotezooi.
Slokkie bier
pi_33049525
Een schoenmaker die ik ken heeft nog ergens een Van Bommel uit de 18e of 19e eeuw. Zo worden ze nu niet meer gemaakt hoor bij VB
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:55:18 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33049873
Greve

Koopt Hollandsche waar
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33051137
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:39 schreef Mastroianni het volgende:
Een schoenmaker die ik ken heeft nog ergens een Van Bommel uit de 18e of 19e eeuw. Zo worden ze nu niet meer gemaakt hoor bij VB
Betekent dat dat het betere schoenen zijn?
pi_33051193
In oranje een stuk minder dan in andere kleuren.
pi_33051648
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:42 schreef maertz het volgende:

[..]

Betekent dat dat het betere schoenen zijn?
De Bommels van de laatste jaren zijn gewoon niet meer wat het geweest is. Over smaak valt te twisten, ik vind ze niet mooi. Maar de kwaliteit is gewoon drastisch gedaald in de laatste jaren.
pi_33051993
Heb nog "oude" staan (zo'n 12 jaar oud) en die zijn nog prima, maar je ziet het ook als je nu een Van Bommel goed bekijkt... heel anders dan vroeger gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')