Waarom denk je dat zo'n leenreclame begint met "Waar doetie het toch van?". Spaar lekker, het geeft mij voeldoening om een hoop op te potten en dan iets (duurs) te kopen waar ik een lange tijd naar uit kan kijken. Zorg gewoon dat je maandelijks een klein beetje overhoud en dat je het verstandig wegzet (investeren/beleggen)quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:53 schreef Verbal het volgende:
Dat vraag ik mij werkelijk weleens af. Om mij heen zie ik mensen die schat ik niet (veel) meer verdienen dan mijn vriendin en ik, die huizen kopen, kinderen hebben en nog geld hebben om leuke dingen te doen.
Ik heb geen slecht inkomen, mijn vriendin als parttimer een stuk minder, maar toch netto iets van 2300 Euro samen. Maar aan de diverse vaste lasten (huur, belastingen, gas/licht, ziektekosten, huishoudportemonnee, tv, internet, radio, eigen bijdragen aan therapie, auto etcetera zijn wij samen toch al snel zo'n 1600 euro kwijt. Dan sparen we nog een beetje en verder wil je ook nog wel je leuke dingetjes doen. Dan is het op.
Nu hebben wij de mogelijkheid om een ander huis te gaan huren, dat wel 250 Euro duurder is, en dan kom ik tot de ontdekking dat het in mijn optiek allemaal best krap wordt. En dan hoor ik van een collegaatje van mijn vriendin dat ze aan huiskosten ongeveer 1000 euro kwijt is (eigen woning) met twee kinderen en volgens mij een vergelijkbaar salaris voor het gezin, en dan vraag ik mij WERKELIJK af hoe anderen dingen doen.
Ik ben nooit heeeeeel precies geweest met mijn centen, maar om nou te zeggen dat ik bergen geld over de balk smijt
Wat doe ik ik GODSNAAM verkeerd dan?
Is er ergens een grote geldpoel waar ik het geheim niet van ken? Zijn er manieren om geld terug te krijgen van belastingen of zo waar ik nog niet van weet?
V.
Ik word er ook echt bloednerveus van. Ik heb fatsoenlijk werk met een behoorlijk salaris (mag altijd meer natuurlijk) en vooralsnog bliijft dat zo. Maar als mijn vriendin begint van 'als wij kinderen hebben wil ik kunnen stoppen met werken' schiet de stress mij naar de strot. Dat KAN helemaal niet... wij kunnen ons financieel geen kinderen veroorloven, zo simpel zie ik het.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:59 schreef Five_Horizons het volgende:
je reageert in de ziektekostenverzekeringstopics nogal nerveus
Ja, maar als ik hoor van onroerendzaakbelastingen, verzekeringen, levensverzekeringen enzo dan is dat toch ook best een kluif. En laat ik dan nog maar niet beginnen over kapotte ketels en het vervangen van daken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:02 schreef erikh het volgende:
Huis kopen kan een hoop geld schelen.Rente teruggaaf, is erg leuk daarbij.
Daarom vraag ik het ook hierquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:06 schreef Posdnous het volgende:
Je moet eens iets verder kijken dan de mensen om je heen.
Heel veel mensen vragen het zich namelijk af.
Toch denk ik dat je iets niet goed doet, wanneer je een salaris hebt van (dan) ¤ 1.900,-- euro netto en geen kinderen onderhouden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik word er ook echt bloednerveus van. Ik heb fatsoenlijk werk met een behoorlijk salaris (mag altijd meer natuurlijk) en vooralsnog bliijft dat zo. Maar als mijn vriendin begint van 'als wij kinderen hebben wil ik kunnen stoppen met werken' schiet de stress mij naar de strot. Dat KAN helemaal niet... wij kunnen ons financieel geen kinderen veroorloven, zo simpel zie ik het.
Dat is toch erg? Ik maak mij best zorgen over een en ander.
V.
Nou, het kan best. Ik zie genoeg vrienden om me heen die dus 2 kinderen hebben en van zo rond 2500 netto soms rondkomen. Het kan dus wel. Maar je zal moeten besparen op luxe dingen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik word er ook echt bloednerveus van. Ik heb fatsoenlijk werk met een behoorlijk salaris (mag altijd meer natuurlijk) en vooralsnog bliijft dat zo. Maar als mijn vriendin begint van 'als wij kinderen hebben wil ik kunnen stoppen met werken' schiet de stress mij naar de strot. Dat KAN helemaal niet... wij kunnen ons financieel geen kinderen veroorloven, zo simpel zie ik het.
Dat is toch erg? Ik maak mij best zorgen over een en ander.
V.
OZB betaal je nu ook al. (straks niet meer, overigens, als huurder)quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar als ik hoor van onroerendzaakbelastingen, verzekeringen, levensverzekeringen
Ja, dat risico loop je, inderdaad.quote:enzo dan is dat toch ook best een kluif. En laat ik dan nog maar niet beginnen over kapotte ketels en het vervangen van daken.
V.
Als politicus zou jij toch een stuk meer moeten kunnen vangen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vraag het me idd ook geregeld af! Ik ben nog redelijk jong, werk, woon thuis en heb dan niet het beste salaris (lees: minimumloon) en hou nooit geld over! En dan zie je van die mannetjes van mijn leeftijd rondrijden in dure, veelal nieuwe auto's, elke zaterdag de kroeg in duiken en lekker op zichzelf wonen en dan denk ik ook altijd: "Wat doe ik verkeerd!"
Ik ben er ook nog niet uit!
tvp dus!
1750.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Toch denk ik dat je iets niet goed doet, wanneer je een salaris hebt van (dan) ¤ 1.900,-- euro netto en geen kinderen onderhouden.
Nee, maar op den duur worden ze natuurlijk ook duurder.quote:Kinderen kosten geld, dat weet ik zelf ook ('k heb er drie), maar dan praten we echt niet over honderden euro's per maand.
Ja, ik vind 700 euro netto ook best een behoorlijk bedrag, maar aan de andere kant... wij willen graag weg waar we nu zitten (heeel erg graag).quote:Daarnaast zul je wel keuzes moeten maken. Dat huis dat 250 euro meer kost (da's netto) moet je dan laten schieten, maar dat is wat mij betreft gewoon logisch.
Tenzij je dak instort, je ketel het begeeft etcetera. En ik wil dan ook wel dat het een beetje naar ons toekomt, dus aflossingsvrij lijkt mij vrij zinloos (voor zover ik er wat van heb begrepen).quote:Waarom zou je niet willen kopen dan, om maar iets te noemen? Dan weet je bijv. dat je lasten de eerstkomende X jaar hetzelfde blijven.
Tuurlijk wel. Als tante Bep van 3 hoog achter dat kan, kan jij dat ook. Maar waar veel mensen de fout ingaan (nee, ik zeg niet jij), is de redenatie: "ja, als we kinderen hebben moeten we wel verhuizen hoorrrrrrr!" of "die kleine auto kan écht niet meer met die kleine erbij!".quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:03 schreef Verbal het volgende:
wij kunnen ons financieel geen kinderen veroorloven, zo simpel zie ik het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |