Mijn floppiedrive doet het om een of andere vage reden niet. Dus ik kan geen bootable floppy in mijn pc steken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:56 schreef ToMaSZ het volgende:
Op deze pagina kun je updates voor msi-mainboards vinden. De jouwe staat er ook bij.
Je maakt daarmee een bootable floppy waarmee je je bios kunt updaten.
Let op: als het misgaat (elke andere melding dan dat het succesvol is verlopen); ZET JE PC DAN NOOIT UIT EN RESTART NIET, maar probeer het opnieuw of maak desnoods een nieuwe diskette met de originele versie. Als je namelijk uitschakelt of herstart na een foute flash is de kans 95% dat je je pc niet meer aan krijgt en je hem dus zult moeten wegbrengen voor reparatie.
Op de boven genoemde pagina staat bovenin in oranje letters ook een link naar een uitgebreide uitleg.
Dan kun je vermoedelijk geen bios update uitvoeren. Je zou kunnen proberen het van een usb-device te doen als je bios dat ondersteunt....quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:05 schreef onderjas het volgende:
[..]
Mijn floppiedrive doet het om een of andere vage reden niet. Dus ik kan geen bootable floppy in mijn pc steken.
Of een bootable CD, meer kans dat het goed gaat, alleen kost het je een CD...quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:06 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Dan kun je vermoedelijk geen bios update uitvoeren. Je zou kunnen proberen het van een usb-device te doen als je bios dat ondersteunt....
Niet als de update fout is gegaan en je besluit een herstart uit te voeren, dan is het einde verhaal... als de nieuwe flash fout gaat, kun je de oude terugflashen, mits beschikbaar, maar dat moet je dan wel in dezelfde sessie uitvoeren...quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:07 schreef Alcatraz het volgende:
Je kunt je BIOS toch altijd weer terug flashen naar de originele staat?
Ja, als je van te voren een backup hebt gemaakt van de huidige bios en/of je mobo een soort van reserve bios als feature hebt (werkt ook niet helemaal flekkeloos heb ik vernmomen)quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:07 schreef Alcatraz het volgende:
Je kunt je BIOS toch altijd weer terug flashen naar de originele staat?
Daar hebben cd CD-RW voor uitgevondenquote:Op dinsdag 13 december 2005 14:15 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Of een bootable CD, meer kans dat het goed gaat, alleen kost het je een CD...
Klinkt goed! Cd's heb ik toch nog zat.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:15 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Of een bootable CD, meer kans dat het goed gaat, alleen kost het je een CD...
Uhm, je zei toch een 850 PRO te hebben en geen K7T Turbo??quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:21 schreef onderjas het volgende:
[..]
Klinkt goed! Cd's heb ik toch nog zat.
Is de welke update moet er persies op? K7T_Turbo_2 of K7T Turbo(MS-6330 Ver3.0)?
En hoe werkt dat bootable gedoe?
CD bootable maken is een kwestie van de bestandjes erop slepen en in je brandprogramma aangeven dat het om een bootable cd gaat.quote:How To Upgrade BIOS:
1. Make a bootable system floppy disk by typing [FORMAT A:/S] from the DOS prompt.
2. Download the BIOS file from MSI web page.
3. Extract the BIOS file into the bootable floppy.
4. Boot up system with the bootable floppy disk.
5. Run Award (Ex. Awdfl770) or AMI (Ex. amifl822.exe) Flash utility & follow the on-screen
instructions.
6. After flashing the BIOS, reboot system, press [DEL] to go into BIOS setup.
7. Select [Load Setup Default] for or [Load Optimized Defaults] and press Key [Enter] and
press Key [Y].
8. Press Key [F10] than answer [Y] to reboot system again and finish upgrade procedure.
Idd eerste keer dat ik het doequote:Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef ToMaSZ het volgende:
Dit is echt nieuw voor je he?
Laat het run maar weg, dan gaat het beter
Ik vermoed trouwens dat je AWFL789 moet tikken en niet adlfl770....
ik heb die gebruikt die je zei, http://216.158.218.35/edoc/bios_uploads/w6339v14.exequote:Op dinsdag 13 december 2005 15:10 schreef ToMaSZ het volgende:
wat krijg je te zien dan? En welke file heb je van de msi site ghaald, dat is namelijk wel handig om te weten.
of tik even dir [enter], dan zie je welke bestanden erop staan. de exe moet je hebben, mits je de juiste update hebt.
Maar ik heb en geen diskette in gedaan, en heb ook geen andere.quote:Aktuellen Boot-Track sichern
Beim Zugriff auf die Diskette in Laufwerk A: geb es ein problem. Bitte uberprufen und ggf. ein andere Diskette einlegen.
Die doet het niet, tevens is wwbmu het enige .exe bestand hier...quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:25 schreef ToMaSZ het volgende:
Huh... als ik hier even die awfl789 draai krijg ik een engels menu, waarin ik de filename van de flashfile kan aangeven.
Probeer anders eens "awfl789 w6339ims.140" (zonder aanhalingstekens)
Idd, ik snap het zelf ook niet. Kan ik nu nog gewoon de pc restarten om de goeie te branden?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:30 schreef ToMaSZ het volgende:
wwbmu?
Dan weet ik niet wat je hebt gebrand, maar het is niet de inhoud van het bestand dat je hierboven noemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |