Oh ja, over het licht wat uit het lui kwam:
Vorig seizoen toen Locke na de dood van Boone eventjes flipte ["It was supposed to work!!!"] en het licht er voor het eerst uitkwam, zag je hem zo heel vaag kijken en daarna was hij weer rustig.
Ik dacht dat er toen allemaal lui [marsmannetjes?
![]()
] uit waren gekomen of dat hij naar binnen was geweest, of dat allemaal telepathische boodschappen had doorgekregen via het lichtstraal [aangezien hij al sinds het begin een 'band' heeft met het eiland].
Maar het blijkt nu dus dat die Desmond de lichtstralen zelf beheert[?]. Hoe weet hij dan wanneer hij die dingen aan moet doen [ja, toen Locke zo flipte sloeg ie ook op het luik, maar zo hard ging dat niet, dan had die Desmond het ook moeten horen toen Boone en hij al die zware shit erop lieten pleuren]?
En hoe kon het dat Kate "verdween" toen het licht aanging? Het bleek uiteindelijk namelijk geen paranormaal licht te zijn, maar een doodgewone bouwvakkerslamp.
Ook vraag ik me af waarom die Desmond al die spiegels en lichten had geplaatst, aangezien het luik niet open kon en hij geen flauw idee heeft of er ooit mensen binnen komen [was tenslotte dynamiet voor nodig en het was eerst 100% begraven]..
Damn, wat is het allemaal alweer mysterieus na één aflevering