abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 06:48:10 #1
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33035344
Daar moet gewoon wel 19% BTW(VAT) bij toch?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_33035441
Dat ligt eraan of 't allereerst aan een ondernemer is of niet en ten tweede of het wel of niet een dienst betreft en in het geval is 't afhankelijk van de plaats van levering van de dienst.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:25:18 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33035449
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Dat ligt eraan of 't allereerst aan een ondernemer is of niet en ten tweede of het wel of niet een dienst betreft en in het geval is 't afhankelijk van de plaats van levering van de dienst.
Het is een tijdschrift. Er is een foto van mij gebruikt in een aantal landen(UK, VS, DK, FR) Dat is echter centraal geregeld vanuit Engeland. Daar moet de factuur dus heen.
pi_33035471
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Het is een tijdschrift. Er is een foto van mij gebruikt in een aantal landen(UK, VS, DK, FR) Dat is echter centraal geregeld vanuit Engeland. Daar moet de factuur dus heen.
Oh.. Goede vraag of dat een dienst is. Ik zou de fictie aanhangen dat je een foto+de bijbehorende rechten opgestuurd hebt en dat het daarom een levering van een goed is, waarbij je aan de klant, mits je voldoet aan de regels voor een IC (intracommunautaire) levering voldoet, zoals het vermelden van zowel jouw btw nummer als dat van de klant op de faktuur, mag leveren zonder btw.

Zie ook de belastingdienst site, waar veel informatie staat over IC leveringen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:33:24 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33035487
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:30 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Oh.. Goede vraag of dat een dienst is. Ik zou de fictie aanhangen dat je een foto+de bijbehorende rechten opgestuurd hebt en dat het daarom een levering van een goed is, waarbij je aan de klant, mits je voldoet aan de regels voor een IC (intracommunautaire) levering voldoet, zoals het vermelden van zowel jouw btw nummer als dat van de klant op de faktuur, mag leveren zonder btw.

Zie ook de belastingdienst site, waar veel informatie staat over IC leveringen.
't Is niet echt een dienst denk ik want de foto is in opdracht gemaakt. Dit gaat om herdrukken van één van de foto's die ik gemaakt heb.
pi_33035552
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

't Is niet echt een dienst denk ik want de foto is in opdracht gemaakt. Dit gaat om herdrukken van één van de foto's die ik gemaakt heb.
Duidelijk. Dus is het een IC levering. http://www.belastingdiens(...)ng/ob06/ob06-01.html
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:07:20 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33035604
Rare vraag misschien, maar Engeland valt toch niet onder de EU?
pi_33035612
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:07 schreef Nembrionic het volgende:
Rare vraag misschien, maar Engeland valt toch niet onder de EU?
Ze doen niet mee aan de euro, maar ze zitten zeker wel in de EU. http://www.europa.nl/netherlands/eu_in_het_kort/lidstaten_nl.htm
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:12:56 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33035642
ok...dank u!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')