abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:59:09 #101
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_40187284
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:21 schreef riley het volgende:
Het is wel jammer dat, no offense verder, zo'n wisselwerking tussen colelctors met te veel geld en geldkloppers (want dat is het als je een random plaat voor 112 dollar gaat verkopen) de hobby een beetje onbetaalbaar maakt voor velen.
Tsja je ziet vooral de CBS hits voor absurde bedragen gaan. Er komen de laatste tijd ook veel reissues uit van de CBS hits. Maar ik ben zelf niet echt into italo, dus mij maakt het niet uit .
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_40192673
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:59 schreef ijsklont het volgende:

[..]

Tsja je ziet vooral de CBS hits voor absurde bedragen gaan. Er komen de laatste tijd ook veel reissues uit van de CBS hits. Maar ik ben zelf niet echt into italo, dus mij maakt het niet uit .
Van die acutions met "CBS TOP 100 OMG !!11!!!" erin ja
Ik ben er een beetje mee opgehouden ook. Die reissues koop ik wel maar verder is het ook gewoon wel eens leuk om je te richten op nieuwe muziek die verschijnt naturlijk
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:14:28 #103
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_40207781
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:21 schreef riley het volgende:
Het is wel jammer dat, no offense verder, zo'n wisselwerking tussen colelctors met te veel geld en geldkloppers (want dat is het als je een random plaat voor 112 dollar gaat verkopen) de hobby een beetje onbetaalbaar maakt voor velen.
Tja, ieder zo z'n favorieten he, voor mij is het geen random plaat. Kwestie van vraag&aanbod. Ik ben vooral de Italo ingerold juist dankzij die CBS top 100 en niet meer dan logisch dat ik eerst het leukere spul daarvan wil hebben. Fulltime werken heeft als voordeel dat je wat leuker spul kunt kopen maar als nadeel dat ik weinig tijd heb om me echt te verdiepen in nieuwe/andere muziek, zo kom ik vanzelf op de bekendere (en duurdere) tracks uit.

Ben er nu wel zo'n beetje klaar mee hoor, heb er veel te veel lol in om in een platenzaak hele bakken door te snuffelen en te luisteren, heb genoeg classics inmiddels.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_40210309
Objectief bekeken zijn het niet van die bijzondere platen, dat is een product van liefhebberij en sinds een tijd ook van hype (= de reden dat ze zo ranzig veel zijn gaan kosten). Werk of niet, geld of geen geld, ik ben zelf niet meer van plan om bedragen als 75 euro neer te tellen voor een plak vinyl; zo hou je die eBay-chicanery het alleen maar in stand.
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:41:45 #105
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_40210399
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 18:38 schreef riley het volgende:
Objectief bekeken zijn het niet van die bijzondere platen, dat is een product van liefhebberij en sinds een tijd ook van hype (= de reden dat ze zo ranzig veel zijn gaan kosten). Werk of niet, geld of geen geld, ik ben zelf niet meer van plan om bedragen als 75 euro neer te tellen voor een plak vinyl; zo hou je die eBay-chicanery het alleen maar in stand.
Over die bedragen heb je wel gelijk, maar muziek kun je toch niet objectief bekijken? Een plaat die op het eerste gezicht een 13 in een dozijn plaat lijkt kan voor iemand toch speciale waarde hebben.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:41:18 #106
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_40229147
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 18:38 schreef riley het volgende:
Objectief bekeken zijn het niet van die bijzondere platen, dat is een product van liefhebberij en sinds een tijd ook van hype (= de reden dat ze zo ranzig veel zijn gaan kosten). Werk of niet, geld of geen geld, ik ben zelf niet meer van plan om bedragen als 75 euro neer te tellen voor een plak vinyl; zo hou je die eBay-chicanery het alleen maar in stand.
Er hoeft maar één iemand te zijn die er anders over denkt en veel blijft betalen en je idealisme werkt niet... En wat is de definitie van bijzonder? Als er ergens maar weinig van is maar wel een behoorlijke vraag dan schiet de prijs omhoog, simpel. En hype valt wel mee hoor, echt niet zoveel mensen die zich er mee bezig houden. Op de laatste CBS top 100 hadden nog geen 300 mensen gestemd, hoe gehyped is het dan nog?

Maar ik doe het ook niet meer, heb mijn meest favo plaatjes wel in huis nu, ga me nu weer wat concentreren op onbekender en/of nieuw werk.

Iemand vertelde me laatst dat veel muziek z'n rechten verliest na 25 jaar. Dat zou betekenen dat we de komende 2 jaar veel leuke re-releases kunnen verwachten, weet iemand of dit klopt?
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_40239601
quote:
Op de laatste CBS top 100 hadden nog geen 300 mensen gestemd, hoe gehyped is het dan nog?
Het is (gelukkig) niet zo dat everything Italo zich concentreert op het CBS forum. En die 25 jaar is geloof ik 50 jaar.
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:28:39 #108
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_40239740
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:25 schreef riley het volgende:

[..]

Het is (gelukkig) niet zo dat everything Italo zich concentreert op het CBS forum. En die 25 jaar is geloof ik 50 jaar.
Ok, maar het geeft wel een representatief beeld toch...
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:35:00 #109
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_40239982
Ik leer het al...

DJFT Band - In America net gescoord voor 20 dollar. Die had ik echt veel hoger ingeschat.

Iiiiiiiiiin America, go Head, go High!!!

If you wanna get funky go to America, if you wanna get funky now....
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_40283184
Ik zie mezelf ook geen 75 euro neerleggen voor een plaat. Ik ben wel een beetje een liefhebber, maar er is nog zoveel meer. Ik heb al een aantal keer een briljante plaat voor een paar eurootjes gescoord en dat blijft voor mij dan ook de sport. Wel heb ik diep respect voor de verzamelaars die hun portemonnee opentrekken. Zij houden immers (het Italiaanse) cultureel erfgoed bij elkaar
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_40298102
Al ben ik er zelf ook niet vies van geweest belachelijke bedragen neer te tellen, het "bij elkaar houden" van die muziek zit 'm echt niet in 't feit dat er X collectors rond lopen die te veel geld betalen. Die credit kun je beter doorspelen naar lui als I-F en I-G enzo, die er bijna eigenhandig voor gezorgd hebben dat het hele genre weer zo onder de aandacht gebracht is (i.i.g hier in Nederland).
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:23:29 #112
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40298598
I-G = Intergalactic Gary?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 29 juli 2006 @ 18:05:22 #113
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_40302216
Ja.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_40464863
Heheh, eindelijk m'n "I Love Disco Diamonds" compleet

Non-stop Italo via mijn sig te beluisteren
pi_41036555
quote:
Een Haagse bijnaam voor een fanatieke Italo-liefhebbende is een gier, afgeleid van 33 (LP) of 45 (singles) giri. Gieren gingen zover in hun verzamelwoede, dat er speciale trips naar Italië georganiseerd werden om daar de originele exemplaren te pakken te krijgen, hetgeen zij herkenden aan het stickertje van de Italiaanse auteursrechtenorganisatie op het platenlabel.
Gieren. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_41178259
laatst een setje gedraaid, dacht dat t wellicht wel in de context van het topic zou passen
hoop modernere electrodisco/italo (behalve die eerste plaat, da's een oudje) en op t end wat house (en op t very end dan weer een italo banger)

just saying.

http://www.suckerclub.nl/Space_Operator_-_Cheap_passion.mp3

1. Alisha - All night passion (Club mix)
2. Alden Tyrell - Phaze me
3. Tomcraft - Loneliness (Club mix)
4. Alden Tyrell ft. Nancy Fortune - La voix
5. Elitechnique - Microbot melodies
6. Klapto - Mr. Game (Alden Tyrell vocal mix)
7. Ian Pooley & Magik J - Piha (Jamie Anderson mix)
8. Praful - Inspiracao
9. Fun Fun - Baila bolero (Bolero dance mix)
pi_41201277
Leuk topic..

Mijn favorieten :

Rofo - You've got to move it on
K.Barre - Right by the moon
Cliff Turner - Moonlight affair
Baby's Gang - Happy song
fancy - slice me nice
moses - we just
void vision - cyber people
pi_41222713
Gisteren gekocht voor 0,50:
- Giorgio Moroder - Lady, lady (niet de allerbeste..)
- Italo Boot Mix 12

En dinsdag komen er weer een paar disco, italo en electro platen deze richting op:
1 Dance Reaction - Disco Train 12" (Friends Records)
1 Evelyn Thomas - High Energy 12" (Ariola)
1 Ryan Paris - Dolce Vita 12" (Carrere)
1 Rose Royce - Golden Touch LP (Warner)
1 Koto - Acknowledge 12" (ZYX)
1 The Flirtations - Earthquake 12" (High Fashion)
1 Venom 18 - Mystery Organisation 12" (Strange LIfe Records)
1 Danny Boy And The Serious Party Gods - Castro Boy 12" (Panama Records)
1 Raheem Hershel - Gotta Have The Pokey 12" (Creme Organization)
  zondag 10 september 2006 @ 16:58:11 #119
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41679259
Ik luister nu Baby's Gang - Happy Song. lekker nummertje. Goed ook om dit topic weer eens omhoog te bonjouren.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 3 december 2006 @ 22:22:57 #120
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_44116988
Weer ff een kick als jullie het niet erg vinden.

K.B. Caps - Do you really need me

Geweldig nummer. Maar heeft er iemand meer informatie over deze artiest?, of is het een pseudoniem voor een andere bekende Italo artiest? Ik kon op discogs iig geen artiesteninformatie vinden. Opzich vind ik het wel interessant of het nummer ook echt door Italianen is gemaakt. Meestal blijkt dat ook wel zo te zijn, maar niet alles is echt Italiaans dus vandaar. Niet dat de afkomst van de artiesten wat af zou doen aan de kwaliteit van het nummer overigens
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 4 december 2006 @ 10:16:31 #121
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_44125023
Bagarre - Lemonsweet op 12"
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_44183687
http://www.spacesynth.net/

De "instrumentale" Italo met tutorials over de vocoder en om zelf een stukje muziek te maken
pi_44217707
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:22 schreef Zero2Nine het volgende:
Weer ff een kick als jullie het niet erg vinden.

K.B. Caps - Do you really need me

Geweldig nummer. Maar heeft er iemand meer informatie over deze artiest?, of is het een pseudoniem voor een andere bekende Italo artiest? Ik kon op discogs iig geen artiesteninformatie vinden. Opzich vind ik het wel interessant of het nummer ook echt door Italianen is gemaakt. Meestal blijkt dat ook wel zo te zijn, maar niet alles is echt Italiaans dus vandaar. Niet dat de afkomst van de artiesten wat af zou doen aan de kwaliteit van het nummer overigens
Ik weet niet veel van deze gast, maar hij heeft van 2001 tot 2003 veel achtergrondzang gedaan op Modern Talking-albums. Christoph Leis-Berndorf heet hij in het echt, maar onder die naam heeft hij nooit platen uitgebracht. Van KB Caps zijn nog enkele andere singles, zoals Julia en Dancing In The Dark. Ook is er een '98-remix van Do You Really Need Me, compleet met 90's beat en rap.

Het lijkt me dus dat KB Caps niet door Italianen is gemaakt, maar door Duitsers Volgens mij was Duitsland in de 80's sowieso hét land voor Italo; nog meer dan Italië zelf...
  donderdag 7 december 2006 @ 13:44:13 #124
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_44221657
Hmmm zou het? Ze hebben de naam uitgevonden en ZYX bracht natuurlijk onnoemlijk veel reissues uit, maar de coolste labels (Il Discotto, Discomagic etc...) zijn allemaal Italiaans. Of brachten zij ook veel Duitse artiesten uit?
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')